Jens Bergenström
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jens Bergenström
Forward i Mörrum som på 3 matcher har gjort 3 mål på Lakers och just nu leder den totala poängligan i SHA med 25 poäng, 16 mål + 9 assist på 20 matcher.
Har sett han i de 3 matcherna mot Lakers och måste säga att han imponerar som f*n. Han kan ensam skapa farligheter med sina snabba och finurliga rörelser, 90 snabba kilon är mycket svåra att stoppa.
Att han toppar poängligan samtidigt som laget han speler i ligger sist och endast har 3 vinster på full tid tycker jag är en ruskig bedrift.
En kille som jag gärna ser i Lakers nästa säsong!!
Har sett han i de 3 matcherna mot Lakers och måste säga att han imponerar som f*n. Han kan ensam skapa farligheter med sina snabba och finurliga rörelser, 90 snabba kilon är mycket svåra att stoppa.
Att han toppar poängligan samtidigt som laget han speler i ligger sist och endast har 3 vinster på full tid tycker jag är en ruskig bedrift.
En kille som jag gärna ser i Lakers nästa säsong!!
Igår gjorde han ett äkta hattrick mot Nybro i andra perioden, vänder underläge 0-2 till ledning 3-2. Första målet gjordes tydligen helt på egen hand. På det gjorde han en assist i sista och totalt 3+1 igår...inte illa.
16 av Mörrums totalt 48 mål gör att han ensam göra 33% av deras mål.
Det räcker inte med att han är bästa målskytt i SHA, han är det i hela Allsvenskan med NHA inräknat. Med tanke på att topplagen i NHA gör bra många fler mål än vad toppen i SHA gör så blir hans målskörd än mer imponerande.
Se länk:
http://lakejer.griffel.net/forum/viewto ... 4780#34780
Vilka har han tränat med Putte?
16 av Mörrums totalt 48 mål gör att han ensam göra 33% av deras mål.
Det räcker inte med att han är bästa målskytt i SHA, han är det i hela Allsvenskan med NHA inräknat. Med tanke på att topplagen i NHA gör bra många fler mål än vad toppen i SHA gör så blir hans målskörd än mer imponerande.
Se länk:
http://lakejer.griffel.net/forum/viewto ... 4780#34780
Vilka har han tränat med Putte?
Han är på gång till Leksand, han fick träna med dom under upphållet.
http://www.moratidning.com/sport/artike ... t=ishockey
http://www.moratidning.com/sport/artike ... t=ishockey
Han är duktig- vi köper honom
"han är duktig- vi köper honom"
Med en sån mentalitet kommer man en bit, men inte ända fram.
Exemplen står på rad.
Med en sån mentalitet kommer man en bit, men inte ända fram.
Exemplen står på rad.
- Fille Rille
- Forumamatör
Fattar inte att ni snackar forwards........
Det finns en stor brist i laget just nu och det är Backsidan. Jag annser att det bara finns ett fåtal av backarna i Lakers som ska få förlängt till nästa säsong. Vad ska vi med forwards till när vi inte kommer ur egenzon...
Titta bara på Custemo........ALLTID två skär efter vid egen blå hakandes med sin klubba sällan eller aldrig går han på kropp. I uppspelen ska han ju alltid finta av sig själv innan han hunnit i fatt hela laget vid offensiv blå och sedan ner i hörnorna och böka ..........trodde backarna skulle hålla linjen ?
Det finns en stor brist i laget just nu och det är Backsidan. Jag annser att det bara finns ett fåtal av backarna i Lakers som ska få förlängt till nästa säsong. Vad ska vi med forwards till när vi inte kommer ur egenzon...
Titta bara på Custemo........ALLTID två skär efter vid egen blå hakandes med sin klubba sällan eller aldrig går han på kropp. I uppspelen ska han ju alltid finta av sig själv innan han hunnit i fatt hela laget vid offensiv blå och sedan ner i hörnorna och böka ..........trodde backarna skulle hålla linjen ?
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Finns forwards som jag gärna byter ut till nästa sess, å Bergenström är en som jag gärna lyfter in. Anledningen att jag skriver om honom är att jag ser honom som en realistisk värvning.
Ser jag en back som är lika bra som Bergenström på det han ska göra och åxå är en realistisk värvning kommer jag skriva om honom åxå
Ser jag en back som är lika bra som Bergenström på det han ska göra och åxå är en realistisk värvning kommer jag skriva om honom åxå
Men det kan jag, han har än så långe inte fått något officiellt kontraktförslag av Leksand eller någon annan elitserieklubb vad jag vet.
Får han chansen i elitserien är sannolikheten stor att han tar den, som de flesta andra hade gjort, men det är dock inget som är självskrivet.
Jag känner inte Jens och vet inte hur han resonerar inför ett eventuellt elitseriekontrakt, därför ser jag Jens Bergenström som ett högst realistiskt nyförvärv ända tills han skriver på för en annan klubb.
Får han chansen i elitserien är sannolikheten stor att han tar den, som de flesta andra hade gjort, men det är dock inget som är självskrivet.
Jag känner inte Jens och vet inte hur han resonerar inför ett eventuellt elitseriekontrakt, därför ser jag Jens Bergenström som ett högst realistiskt nyförvärv ända tills han skriver på för en annan klubb.
-
- Forumamatör