VLH - Luleå 15/2 2025 kl.18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Mycket vinballe den här säsongen hittills. Att förlora båda hemmamatcherna mot Modo smakar skit (efter att ha vunnit 15 raka). Många som bryter våra sviter, LHC exempelvis. Chans till revansch för laget. Inget vin förrän EFTER matchen på lördag. Vi måste få upp den. För vår egen skull. För vår hockeyheder.
Vi älskar egentligen att spela hemma. På heders.
Vi älskar egentligen att spela hemma. På heders.
Last edited by Varanen on 12 February 2025, 18:52, edited 1 time in total.
Re: VLH - Luleå 13/2 2025 kl.18.00
Jo fast riktig vinballe vore ju att före Lule'matchen ge bort tre poäng på WO till Färjestad borta på torsdag. Vi vill väl spela den..?
Förhoppningsvis är vi det mer desperata laget. Och det är nu 'Mackan' behöver mjölka bössan. Vi har fortfarande chans att för egen maskin nå topp-6. Kul om vi förlängde med LARMI och viftade med pappret i fejjan på Rickard WALLIN precis före nedsläpp.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Förhoppningsvis är vi det mer desperata laget. Och det är nu 'Mackan' behöver mjölka bössan. Vi har fortfarande chans att för egen maskin nå topp-6. Kul om vi förlängde med LARMI och viftade med pappret i fejjan på Rickard WALLIN precis före nedsläpp.
Re: VLH - Luleå 15/2 2025 kl.18.00
Förlusten igår tog så hårt att jag inte vet vilka matcher som är vad. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Färjestad var otroligt imponerade av vår MANLIGHET och SWAGGER. Tycker det var juste av oss att bjuda damerna (och lads som gillar lads) i Värmland på little something something. Något säger mig att Luleå inte är lika lätta att charma med en skvätt Old Spice. Alltid tjuriga matcher mellan oss. Det finns en äkta rivalitet här. Inte minst mellan spelarna. Och det gillar vi.
Bra flow i matchen senast. Sylve d.y har kommit in med genombrottsstyrka vilket gör att motståndet måste lägga fokus på honom, vilket i sin tur öppnar upp ytor.
Rock on!
Bra flow i matchen senast. Sylve d.y har kommit in med genombrottsstyrka vilket gör att motståndet måste lägga fokus på honom, vilket i sin tur öppnar upp ytor.
Rock on!
Det var befriande att se Marcus ta pucken och gå rakt på mål. Tvärt om vad t.ex McLaughlin gör. (Snurr snurr snurr).Varanen wrote:Färjestad var otroligt imponerade av vår MANLIGHET och SWAGGER. Tycker det var juste av oss att bjuda damerna (och lads som gillar lads) i Värmland på little something something. Något säger mig att Luleå inte är lika lätta att charma med en skvätt Old Spice. Alltid tjuriga matcher mellan oss. Det finns en äkta rivalitet här. Inte minst mellan spelarna. Och det gillar vi.
Rock on!
-
- Forumdemon
Eftersom det är Luleå som kommer på besök nöjer jag mig inte med seger och 3 poäng - jag vill se det där jävla laget förnedrat!
Spelar vi som mot Färjestad finns det goda chanser att min dröm ovan besannas.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Spelar vi som mot Färjestad finns det goda chanser att min dröm ovan besannas.
Stortorget är nära nu. Efter att besegrad LUFTSLOTTET BK igår med 3-6, så kommer ju det bli en promenadseger mot Luleå imorgon. Inte ens orolig
Tänk att vara HV. Tänk om de skulle kunna vinna någon gång. Idag skulle vara bra. Men jag har inga stora förhoppningar. De kan inte hockey.
Hur kan HV ha ett så mycket bättre PP än oss. Har de så mycket mer offensiv individuell skills ? Eller är det ett systemfel hos oss i PP?Varanen wrote:Tänk att vara HV. Tänk om de skulle kunna vinna någon gång. Idag skulle vara bra. Men jag har inga stora förhoppningar. De kan inte hockey.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vårt PP har ju varit kanon på sistone. Sedan Blichen lämnade för RBK.
Var det kanske hela nyckeln , att bli av med honom? Känns konstigt ändå, för han kan ju bara verka i en PP uppställning . Inget har ju fungerat hos oss. Vi ska se om vårt nyuppvaknade PP håller en hög nivå över tid. För tidigt att dra för stora växlar än.Varanen wrote:Vårt PP har ju varit kanon på sistone. Sedan Blichen lämnade för RBK.
Ja, jag tror det var nyckeln. Det bidde helt fel med Blichen i vårt PP. Han kan säkert fungera någon annanstans, men hos oss höll han i pucken alldeles för mycket och för länge, skotten träffade för sällan mål och han kunde inte återerövra puck eller täcka sarg. Jag älskar höga skott. Kräver ofta det, men just i PP måste man variera eftersom man har numerärt överläge har man goda chanser att trycka in returer. Blichen hade bara ett läge (hos oss i alla fall) och det var att skjuta högt. Antingen går den in eller över, men de skotten ger inte sköna returer man kan smeka in.
#24 å #64 sjuka?
Mentaliteten på Robert, Cooper och Lowe är något helt annat än Svenne banan. Dom bryr sig inte om det gör ont.
Markeringsmiss. Så ren ska man inte få stå framför kassen. Ovanligt att se oss göra det.
Vi är inte påkopplade idag. Konstigt , kvällsmatch en lördag . Luleå har bestämt sig för att sälja sig dyrt. Helt annat motstånd än i torsdags.
-
- Forumdemon
Blir fsn inte klok på detta laget.
Varför spelar Guittari PP? Salin Wahlenius är helt ok.
Har vi haft PP?Varanen wrote:Varför spelar Guittari PP? Salin Wahlenius är helt ok.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Idag tycker jag inte vi är så usla, det bara är en sån match där absolut inga studsar går vår väg.
Tyvärr vann lagen under kvalstrecket idag. Vi är inte säkra när det gäller det än.
Tyvärr vann lagen under kvalstrecket idag. Vi är inte säkra när det gäller det än.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Vi skapar för lite…
….och är tillbaka på ruta ett.
Otroligt blek insats. Vi får inte till vårt hemmaspel. Vi är mjuka framför eget mål. Det är den stora skillnaden mot bortaspelet, där vi är betydligt mer ödmjuka och uppoffrande i eget zon.
….och är tillbaka på ruta ett.
Otroligt blek insats. Vi får inte till vårt hemmaspel. Vi är mjuka framför eget mål. Det är den stora skillnaden mot bortaspelet, där vi är betydligt mer ödmjuka och uppoffrande i eget zon.
Last edited by vlk on 15 February 2025, 19:47, edited 1 time in total.
Luleå är för bra för oss
Varför skymmer ingen målvakten ?
-
- Forumdemon
![roflol :roflol:](./images/smilies/icon_roflol.gif)
Då kan det bli jobbigt, nån kan få för sig att förstöra ens lördagsfrisyr.vlk wrote: 15 February 2025, 20:12 Varför skymmer ingen målvakten ?
Det kändes så idag. Så svaga framför Larmi. Och se rädda framför Lulekassen. Kolla 40 på 0-1. Redan där förlorades matchen.Dysterqvist wrote:
Då kan det bli jobbigt, nån kan få för sig att förstöra ens lördagsfrisyr.vlk wrote: 15 February 2025, 20:12 Varför skymmer ingen målvakten ?
Säger inte emot. Till och med jag kan knacka ner lite skott om jag får stå helt i lugn och ro.
Om en back måste välja mellan att täcka skott eller "låsa" en fri gubbe framför kassen väljer han ALLTID alternativ 2. Keepern får ta skottet, backen hindrar styrning/retur. Anfallare har inte den defensiva skolningen/instinkten. För de är det naturligt att gå ut mot puckhållaren och stå i skottlinje. Det är vad de gör matcherna igenom, vilket märktes på 0-1.
Vi svajar fortfarande och har inte löst alla knutar. Det är bekymmersamt när vi svajar i inställningen. Denna säsongen kan gå hur som helst faktiskt. Jag tittar både upp och ner.
-
- c/o LL´s Forum
Vad tyder på att det kommer bli stolpe in istället för stolpe ut. VLH vinner sällan de jämna matcherna så att laget ALDRIG förlorar två matcher i rad.
Nu måste formtoppen börja infinna sig.
Nu måste formtoppen börja infinna sig.
-
- Forumdemon
Man har haft en fin form, näst bäst i ligan efter Brynäs på dom tio senaste matcherna. Ändå är känslan att laget trampar vatten, det lyfter ju aldrig. Så fort man har en chans att rycka ifrån klegget i mitten av tabellen viker man ner sig.
Nu väntar matcher mot Malmö och HV, jag blir inte alls förvånad om man torskar båda. I så fall är plötsligt kvalseriestrecket inte långt borta.
Evertsson har gjort vad han kunnat för att reparera sina misstag, men det är för sent påkommet och fortfarande är några av dom som skulle vara tongivande spelare alldeles för bleka. En av dom spelar ju knappt inte ens, helt ofattbart att man ratade Kossila pga att han var för mycket skadad och tog in en sämre spelare som dessutom är ännu mer skadad. Den ekvationen går inte ihop.
Nu väntar matcher mot Malmö och HV, jag blir inte alls förvånad om man torskar båda. I så fall är plötsligt kvalseriestrecket inte långt borta.
Evertsson har gjort vad han kunnat för att reparera sina misstag, men det är för sent påkommet och fortfarande är några av dom som skulle vara tongivande spelare alldeles för bleka. En av dom spelar ju knappt inte ens, helt ofattbart att man ratade Kossila pga att han var för mycket skadad och tog in en sämre spelare som dessutom är ännu mer skadad. Den ekvationen går inte ihop.