...han deltog i World CUp -96 för Sverige, har spelat med San Jose i NHL dock utan ordinarieplats pga. skada, Vunnit elitserien 92/93, Tillbaka till Sverige -96 till svenska mästarna Luleå Hockey, spelade så sent som senaste säsongen final i tyska högsta ligan med Köln, över 30 poäng 2 säsonger i rad med Kloten i Schweiz.
Namn: Fredrik Nilsson, 32år. Jäkligt duktig center jag sett i Luleå några macher, när presenterar Lakers ett nyförvärv av denna kaliber?
Västerås värvar ex. NHL spelare...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag mf. snackade med Fredrik Nilsson igår på VIK Galan,och han var taggad som aldrig tidigare ! Han sa bla. att han inte varit så sugen på hockey i dom 3 senaste säsongerna. Men nu har han fått en nytändning,och att komma tillbaka till VIK HOCKEY känns helt underbart !
Och jag själv märkte av hans nytändning, när han sa till sina nya lagkamrater innan han gick från Galan:På Måndag kör vi, på Måndag kör vi !!
De som hörde detta satt/stog med hakan i golvet & ögonen stora som tefat
Så han e taggad, och det känns såååå underbart för en VIK supporter !
Och sedan med dom andra nyförvärven som Tränaren Bäckis & spelarna Ekholm,Lindh & Jimmie Lindström. Så kommer VIK bli urgiftiga till den kommande säsongen.
Jag glömde att säga att Fredda sa tvär nejtack till Både LHC & SSK, och med orden:Jag ska spela för VIK ! Och Expressen hade ringt honom igår också, och han sa direkt att det är VIK HOCKEY som gäller! Fredda sa en massa mer, men det hörde inte jag , för det var VÄLDIGT högt ljud i Rocklundahallen igår
.
Gissa om man längtar till säsongstarten
Och få möta er igen, ska bli mega kul ! För ni är ju urtrevliga människor. Hoppas vi ses i Vojens också, och har lika trevligt party tillsammans igen,som förra året.
Seeya
Och jag själv märkte av hans nytändning, när han sa till sina nya lagkamrater innan han gick från Galan:På Måndag kör vi, på Måndag kör vi !!
De som hörde detta satt/stog med hakan i golvet & ögonen stora som tefat

Så han e taggad, och det känns såååå underbart för en VIK supporter !

Och sedan med dom andra nyförvärven som Tränaren Bäckis & spelarna Ekholm,Lindh & Jimmie Lindström. Så kommer VIK bli urgiftiga till den kommande säsongen.
Jag glömde att säga att Fredda sa tvär nejtack till Både LHC & SSK, och med orden:Jag ska spela för VIK ! Och Expressen hade ringt honom igår också, och han sa direkt att det är VIK HOCKEY som gäller! Fredda sa en massa mer, men det hörde inte jag , för det var VÄLDIGT högt ljud i Rocklundahallen igår

Gissa om man längtar till säsongstarten

Seeya
Det är trevligt att vara VIKtig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
-
- Forumamatör