Västerås värvar ex. NHL spelare...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Zrekal
Forumdemon

Västerås värvar ex. NHL spelare...

Post by Zrekal »

...han deltog i World CUp -96 för Sverige, har spelat med San Jose i NHL dock utan ordinarieplats pga. skada, Vunnit elitserien 92/93, Tillbaka till Sverige -96 till svenska mästarna Luleå Hockey, spelade så sent som senaste säsongen final i tyska högsta ligan med Köln, över 30 poäng 2 säsonger i rad med Kloten i Schweiz.
Namn: Fredrik Nilsson, 32år. Jäkligt duktig center jag sett i Luleå några macher, när presenterar Lakers ett nyförvärv av denna kaliber?
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Usch, det låter för bra för att vara sant :wink:
.....
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

hehe...ska bara bli kul tycker jag, desto fler profiler desto roligare serie :)
B.N
Forumamatör

Post by B.N »

Jag mf. snackade med Fredrik Nilsson igår på VIK Galan,och han var taggad som aldrig tidigare ! Han sa bla. att han inte varit så sugen på hockey i dom 3 senaste säsongerna. Men nu har han fått en nytändning,och att komma tillbaka till VIK HOCKEY känns helt underbart !

Och jag själv märkte av hans nytändning, när han sa till sina nya lagkamrater innan han gick från Galan:På Måndag kör vi, på Måndag kör vi !!

De som hörde detta satt/stog med hakan i golvet & ögonen stora som tefat :-)

Så han e taggad, och det känns såååå underbart för en VIK supporter ! :-)

Och sedan med dom andra nyförvärven som Tränaren Bäckis & spelarna Ekholm,Lindh & Jimmie Lindström. Så kommer VIK bli urgiftiga till den kommande säsongen.

Jag glömde att säga att Fredda sa tvär nejtack till Både LHC & SSK, och med orden:Jag ska spela för VIK ! Och Expressen hade ringt honom igår också, och han sa direkt att det är VIK HOCKEY som gäller! Fredda sa en massa mer, men det hörde inte jag , för det var VÄLDIGT högt ljud i Rocklundahallen igår :-) .

Gissa om man längtar till säsongstarten :-) Och få möta er igen, ska bli mega kul ! För ni är ju urtrevliga människor. Hoppas vi ses i Vojens också, och har lika trevligt party tillsammans igen,som förra året.

Seeya
Det är trevligt att vara VIKtig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Självklart ses vi i Vojens B.N!
Almtuna_IS
Forumamatör

Post by Almtuna_IS »

Ja, VIK ser ut att få ett bra lag till nästa säsong!
Men hur är det med er i Växjö Lakers? vet inte så mycket om er, men har hört lite grann, verkar vara en intressant klubb med mycket bra supportrar! Och ni imponerade ju grymt mycket på mig iaf resultatmessigt i kvalet!
Post Reply