SAIK - VLH 29/9

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Varanen
c/o LL´s Forum

SAIK - VLH 29/9

Post by Varanen »

Gårdagens match var en dag på jobbet. LIF har en mödosam säsong framför sig.

Platt som center mellan Brodecki och Everberg är en intressant kedja som bör få fortsatt förtroende. Jag vill se mer av Platts centerspel innan jag slår fast att han kan centra i SHL.

Hillding bör vi försöka hitta en ny arbetsgivare till snarast möjligt. Han har inte hittat rätt under sin andra period här. Ingen stress med att i så fall hitta en etablerad ersättare. Vi kan köra en junis tillsvidare.

Laaksos comeback ger vår backbesättning en extra dimension som det så fint heter. Vi har medvetet, vem har inte lärt sig chiefens klassiska slogan "en skridskoskicklig tvåvägsback med en offensiv ådra", valt att överbelasta backbesättningen med den typen av försvarare. Inget konstigt i sig eftersom det är den typen av backar som utbildas och defensiva backar straffas hårt av rättskiparna. Men även med Laakso i spel skulle jag gärna se en defensiv back till i truppen.

Intressant att se hur vi agerar mot det första toppmotståndet i serien. Förra säsongen hade vi gigantiska problem mot toppkonkurrenterna. Ja, problemen var så stora att vi inte ens låg i toppen.
Kloker
Forumterrorist

Re: SAIK - VLH 29/9

Post by Kloker »

Laaksos match mot Leksand blev uppenbarligen för mycket. Den långa VIP-försäsongsträningen verkar inte ha gjort nytta.

Därför är han inte med ikväll mot toppkonkurrenten Skellefteå.

:oops:
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Vad är det för fel på honom egentligen? En Foppa-skada eller?
#10 Duchon
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag vet inte. Man ska givetvis skynda långsamt men detta skapar ju frågetecken. VIP-försäsong, en match och nu vila igen. Viss kommer komma dragandes med att det var rätt att matcha honom mot Ledsand, bla bla bla...

Foppa-skada tror jag inte det är. Det börjar snarare bli Foppa-Floppa auroa kring Laakso. Är han inte ok, riv kontraktet och skaffa en likvärdig HEL sådan.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

I vilken utsträckning täcker försäkringar hans lön när han går skadad?
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Hur länge som helst verkar det som. Jag har absolut inget emot Laakso, han är en buffel på isen och hans spelsätt behövs defensivt, men detta haltande med matchspel. Det finns ju inte en enda spelare i VLH som har haft en försäsongsträning som Laakso har haft nu. Han var ju skadad alla redan förra säsongen och fick sitta på en trampcykel.

Nä, ledsamt att hela tiden läsa att Laakso vilar-/skadad eftersom att det är just en sån pjäs som behövs på isen, speciellt nu i början på serien.

Fortsätter detta, så skeppa och skaffa en ny defensiv Krutburk.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Krozza Saik
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Klonis wrote:Krozza Saik
Herregud, där ser man nivån. Att ifrågasätta något verkar det vara piskrapp på.

Intressantare kanske det vore om ordförande Klonis tog reda varför Laakso haltar igen istället för att skriva oneliners.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Klonis wrote:Krozza Saik

Härligt inlägg.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja, det tillförde mycket, verkligen
nature
Forumdemon

Post by nature »

De kommande 3 matcherna är helt klart mest intressanta. Backarna kommer att sättas under hård press, blir intressant att se hur de hanterar detta

Lets go
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Laakso borta igen !!! Vad fan händer ? Värva nytt

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Eriksson sist i målvaktsligan nu

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kommentator håller så mycket på saik att han gör bort sig i intervjun med everberg

Kenny jönsson
Forumamatör

Post by Kenny jönsson »

Kul att höra Sam stå upp för laget när kommentatorn försökte dra utv visan en gång till :roll: :oops:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Fy fan vilken slibbig och vidrig kommentator han är

smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Domino AIK. Ändå bra av domarna att inte gå på allt. Dom flesta utvisningarna vi får är ju inget att snacka om men sättet skaik faller och skriker på utvisning hela tiden är ju rent pinsamt.

Annars är det som de första matcherna känns det som, dock ett värre motstånd nu som straffar oss.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Tycker vi aldrig riktigt kommer in i matchen pga alla jävla onödig utvisningar (dock helt korrekta domslut). Sen vet man ju vad som händer när man spelar #64 i 4 mot 3.

Men starkt att lyckas sno en pinne, kommer säkert visa sig vara en värdefull sådan framåt våren.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Presskonferensen efter matchen som är publicerad på representationssidan - hade Sam inget att redogöra för? Jag får bara fram när Renjägaren står och ordbajsar.

:dontknow:

"Här kan du se kommentarer efter matchen. Tyvärr är inte hela klippet med pga omständigeter som rör att vi framledes kommer sända dessa live ut i arenans alla serveringsytor."
-vibbar
Det var ju en himla tur att Lappen fick snacka av sig iaf...

Jag tycker också att Eriksson borde ha tagit minst ett av målen. Riktiga Torpet-vibbar på Skaiks första.
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

Sam va duktigt irriterad/förbannad på laget efter matchen i intervjun med Cmore!
"fest med lakers lakejer;)"
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ja, sällan man ser honom så arg

smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Lillklonis wrote:Sam va duktigt irriterad/förbannad på laget efter matchen i intervjun med Cmore!
skönt att se honom visa lite känslor för en gångs skull
nature
Forumdemon

Post by nature »

Lillklonis wrote:Sam va duktigt irriterad/förbannad på laget efter matchen i intervjun med Cmore!
Bra

In Sam we trust
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, nästan lite märkligt arg?

Personligen kan jag nog haspla ur mig 50 matcher där jag tyckt att det fanns betydligt mer att önska än igår men då har Sam bara stått och hittat positiva detaljer i spelet...
nature
Forumdemon

Post by nature »

Finns inte mycket positivt att säga om spelet....speciellt med tanke på vilka spelare vi besitter. Första perioden mot HV var bra, första minuterna mot ett skadedrabbat och blekt SAIK var bra...bortsett från det finns det betydligt mer att hämta.

Känslan är mer att vi har tagit poäng i dessa matcher är tack vare individuella prestationer än ett bra spel.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Finns det någonstans som man kan se intervjun med Sam? Det skulle vara intressant och se när han visar lite jävlarnamma känslor. Det händer ju vanligtvis...aldrig.

Rapporteringen som jag följde så var VLH inte värda vatten och att Skaik med sju juniorer var det helt klart bättre laget.
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Det var en riktigt jämn historia, det var lotto avgörande.Domarna sög fett
Lakers e det gottigaste
Post Reply