Skellefteå-Växjö Lakers Semi 5 av 7

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Skellefteå-Växjö Lakers Semi 5 av 7

Post by Klonis »

Lika bra och ta en seger imorgon och sen avgöra i Vida på måndag :headbang: :headbang:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Anders L
Forumdemon

Re: Skellefteå-Växjö Lakers Semi 5 av 7

Post by Anders L »

Alfaxar!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

en klassis 4-2 serie. det lär det bli, bara hoppas det blir åt rätt håll :lol: :clap:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ok, om ni envisas så. Vilka vill ni helst ha i finalen? :wink:
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Har väl ingen betydelse men Frölunda är ju bra när det gäller avståndet och möjligheten att kunna åka dit å kolla live. :think:
Så jag tycker Frölunda.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
rican
Forumamatör

Post by rican »

Jag hoppas att jag har fel, men jag tippar att AIK tar de två återstående matcherna.

Igår var en Pyrrusseger för oss, vi vann matchen men förlorade slaget.
Wallsons och AIKs enda motdrag mot Växjö har varit att ta bort vår målvakt, vilket de nu lyckats med.
Då vi satsat _allt_ på att få igång Torpet till slutspel, står vi nu med en matchotränad andramålis till de avgörande matcherna. Jag hoppas som sagt att jag har fel, och att bilderna med Torpets på kryckor endast var ett aprilskämt, eller att det inte är så allvarligt med knäna som det såg ut att vara. Men jag tror tyvärr vi förlorar två raka matcher nu.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja, nu känns det jävligt tufft... Men, Steen har visat för oss innan vilken kapacitet han har. Tror även Lillie skulle kunna gå in och göra det helt okej.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

bara backarna litar på att steen klarar av det så kommer steen att klara av det. lite så skulle jag beskriva det.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Är det verkligen så att det inte blir något straff för på åkningen av Nilstorp?
rican
Forumamatör

Post by rican »

Målvakt som endast gör det helt ok räcker tyvärr inte. Och en Steen som kommer in matchotränad nu kommer inte att lyckas uträtta stordåd tyvärr. Vi satsade allt på Torpet kortet-det höll på att gå vägen, men vi snubblade på målsnöret.

Bitter? Ja. Känns sjukt att det är satt i system att köra på vår målvakt i match efter match utan bestraffning. Medan vi åker på en utvisning för att vi bromsar upp och inte åker på motståndarens målvakt - när vi redan spelar boxplay!!!
Jag klagar inte på domarna mot AIK, jag tycker de har gjort det bra. (Däremot var Lundgrens utvisning mot LHC horribel.) På-åkningarna har varit gränsfall, svårt att bevisa att de är avsiktliga och jag hoppas verkligen att AIK inte avsiktligen skadar Torpet, utan att syftet är att få honom och hela laget ur psykisk balans. Vilket de ju lyckades med i match 3. Däremot saknas RESPEKTEN från spelarna, man skall inte sätta sig i situationen att man riskerar att åka på en målvakt. Punkt. Kanske behövs en regeländring som gör att det är utvisning för att köra över/på målvakt oavsett avsikt eller situation. Det är ju inte direkt en slump att 2 målvakter redan försvunnit från slutspelet.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Åryd Lakej wrote:Är det verkligen så att det inte blir något straff för på åkningen av Nilstorp?
Nej. Det är utvisning, samt avstängning vid skada om en spelare avsiktligt tacklar en målvakt. Nu ser Ritola möjligheten att lägga sig in i gröten och "hoppas på det bästa".

Tråkigt, men sant. Hoppas detta kan ge lite tändvätska till laget dock!
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Undra vem i laget det blir som i morgon får det hedersfulla uppdraget att sätta en stenhård klubba i nacken på Markus Svensson?

:evil:
Läktarexperten
Forumentusiast

Post by Läktarexperten »

Tråkigt om torpet är skadad. Och det är inte lätt för Steen att komma in helt matchotränad.
Men så stort problem är det inte- torpet och Nilstorp är enligt mig ganska jämbördiga målvakter. Båda är halvbra.
Motivation slår klass...
rican
Forumamatör

Post by rican »

Läktarexperten wrote:Tråkigt om torpet är skadad. Och det är inte lätt för Steen att komma in helt matchotränad.
Men så stort problem är det inte- torpet och Nilstorp är enligt mig ganska jämbördiga målvakter. Båda är halvbra.
Jo, torpet och Nilstorp är ju ganska jämnbra! :)
Fast allvarligt talat, Torpets sista match igår är han långt mycket bättre än halvbra! Han tog många frilägen.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Andrén har opererats väl eller hur är det? Antar att han ändå är för matchotränad för att kallas in, oavsett är det som backup. Ska vi lyckas så blir det upp till Steen att bomma igen
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Ta med Adam byström Johansson som extraforward imorgon. Ge honom ett uppdrag.
I sitt första byte ska han in och köra över Marcus Svensson riktigt hårt och illa. Vi offrar en spelare för att ta bort en annan.
Det spelet är ju satt i spel. Lika bra att följa med strömmen och göra precis likadant.
Kan dom, kan vi.
Så jämnar vi ut oddsen.
Inte mer än rättvist.
Ger man sig in i leken, så får man leken tåla.
I always tell the truth, even when i lie
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Öh, är verkligen det den sortens spel du vill associera Lakers med?
rican
Forumamatör

Post by rican »

Hämnas genom att medvetet skada en målvakt samt offra en ung lovande spelares karriär på köpet? Nej tack, då tar jag hellre en förlust! Tycker vi gjort en väldigt bra avslutning på säsongen även om vi skulle åka ut nu. Jag är nöjd.

Om däremot Röjar-Jimmy eller Ritola fortsätter och även kör över Steen i nästa match. Då hoppas jag de hämnas ordentligt. Det skulle vara värt matchserien att markera ordentligt att så gör man inte. Helt klart värt det.
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

SAIK har skaffat sig ytterligare ett handikapp inför fortsättningen inte bara att man har domarna på sin sida uppe i Skellefteå, utan även genom att medvetet åka in i Torpet, å därmed få bort en viktig pjäs från Lakers,
konstigt, men det skall vara så fint utåt för SAIK, man bygger upp en fasad som Sveriges bästa och ärligaste lag med dom finaste traditionerna som finns, Bert Robertson gråter i TV-intervju, alla som jobbar i gruvan håller på SAIK etc, etc, men börjar man nysta i det hela framstår de mer och mer som ett gäng fuskare som tar till vilka medel som helst för att på ett osportsligt sätt vinna Le Mat, att medvetet åka in i en målvakt måste ses som det absolut fegaste en utespelare kan göra. Hoppas detta kan göra att det börjar pysa lite i det luftslott som SAIK byggt upp under åren, att inte alla föreningar vill eller behöver "se upp" till denna föreningen som de vore någon slags högre makt i Hockeysverige.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Renjägarna har ju i varje match gått hårt på vår målvakt. Speciellt Ericsson. Nu får det vara nog, sätt hårt mot hårt och ge tillbaka med samma mynt.

Jag hade inte grävt ner mig i gråt om Markus Svensson fick sig en riktig jävla körare i början av matchen!
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Skönt att deras lokaltidning i alla fall inte är färgade :http://norran.se/sport/skelleftea-aik/ersattaren-ska-fixa-favorit-i-repris-566191

Här skriver man att Nilhlstorp blev påkörd utav Ritola. Ritola`s kommentar till det hela var ju igår: Fjoll
stanic
Forumamatör

Post by stanic »

Vem plockar Ritola imorgon. Ser jag som en självklarhet för torpet och klubbmärket. I NHL skulle det aldrig tolererats att komma undan med :twisted: :evil:
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Kloker wrote:Renjägarna har ju i varje match gått hårt på vår målvakt. Speciellt Ericsson. Nu får det vara nog, sätt hårt mot hårt och ge tillbaka med samma mynt.

Jag hade inte grävt ner mig i gråt om Markus Svensson fick sig en riktig jävla körare i början av matchen!
Inte ofta jag håller med dig Kloker, men i detta gör jag det fullt ut.
Fina, stora stolta Skellefteå måste ta till skit för att upprätthålla sin "status" :321:

Dock tror jag att detta svetsar samman laget om möjligt ännu mer och dom kommer ge allt för varandra där ute.
En bra start första 10 och vi vinner matchen och tar hem avgörandet till Växjö...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
nature
Forumdemon

Post by nature »

Skillnaden mellan steen och nihlstorp är när månen och venus korsar varandra gör nihlstorp en stormatch medans steen inte har sådana dagar. Nu är det värre för att steen har inte stått på ett tag.

Gör första målet och håll tätt som i senaste matchen, då har vi chansen
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Psyka Svensson imorgon borde inte vara svårt. Vid avblåsningarna och blockeringarna fram och snacka om att i nästa byte eller nästa blockering kör jag över dig. sen att man inte gör det är en annan femma. Att Ritola ska få lite tjuv nyp imorgon är självklart. Sedan ser vi till att vinna

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Fanskapet Fitt-Ola säger förutom "Fjoll" att "Han ligger kvar och filmar som vanligt"!

Maken till idiot har väl aldrig befunnit sig på en is...

Gör inget i början men om vi ligger under så skicka in någon i slutsekunderna som knäcker knät på honom och avfärda honom sen för fjolla o filmare när han blir utburen!

Jag ber till alla både högre och lägre makter att detta blir en enorm tändvätska för Lakers!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

I detta fall vill jag se hämnd. Primitivt, visst , men detta gjorde mig riktigt förbannad. Har byggts upp under flera matcher och domarna har trots påpekande från lakers inte gjort ett dugg åt det.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Lakers borde gå in och spela hockey på bästa sätt utan annat i huvudet. Sen när vi leder med 1 eller 2 mål och det är max 1min kvar, mosa sönder något... Heed,Svensson eller någon annan, om vi mot all förmodan ligger under med något mål så kör samma plan. :bash:
Lakers e det gottigaste
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, hade idioten visat lite ånger o sagt att det var en olyckshändelse så hade läget varit lite annorlunda men att gå ut o håna o kalla någon som blir allvarligt skadad för fjolla o filmare gör ju att de primitiva känslorna kommer fram!
Det är så sjukt dåligt!
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Ganska fint läge inför eftermiddagen. ALL press är på SAIK!! Förlorar de idag blir det resa mot Växjö där Lakers kan och kommer avgöra på måndag i så fall. Kommer säkert vara många krampaktiga klubbgrepp hos SAIK-spelare och ett extra taggat Lakers som kommer stå upp för Steen till 110%.

Oerhört optimistisk inför eftermiddagen :hbang:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Ja SAIK har pressen. Vi knep sista direkt platsen till slutspelet och pressar SAIK och bitvis spelar vi ut dem. Hoppas vi håller tätt första tio, känns som de kommer att försöka sätta en kraftig press inledningsvis.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

DRÖMSTART! IIIIIIIIIIII-LKAA!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Hur i HELVETE är den utvisningen möjlig??????
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Domaren inser att saik ligger brunt till o känner sig tvingad att hjälpa dom! Sinnessjukt!
Post Reply