Intresseförfrågan resesektionen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Mycket är nytt inför den historiska elitseriesäsongen. Ny liga, nya spelare, ny logga, nya färger och en ny arena.
Därför tänkte vi i resesektionen med tänka nytt.
Det har kommit in en del förfrågningar om vi inte någon gång skulle kunna ladda upp på en pub på bortaplan innan match.
Eftersom vi aldrig genomfört detta innan, så tänkte vi först kolla om intresse för detta finns
Tanken är att när vi möter Linköping borta lördagen den 29:e oktober. Så har vi i resesektionen planerat för tre bussar Max (150 bortastå). Idéen är alltså att en buss åker tidigare än dom andra två och anländer ca tre timmar innan match i Linköping för att där ladda upp på exempelvis O'Learys. Som vi i så fall bokar upp. Därefter ca en timme innan match hämtar bussen upp folket och kör till arenan. Om intresset är så pass stort. Så skulle alla tre bussar (eller två beroende på hur många vi blir) kunna åka tidigare och ladda upp.
Lämna gärna en kommentar Mvh resesektionen
Därför tänkte vi i resesektionen med tänka nytt.
Det har kommit in en del förfrågningar om vi inte någon gång skulle kunna ladda upp på en pub på bortaplan innan match.
Eftersom vi aldrig genomfört detta innan, så tänkte vi först kolla om intresse för detta finns
Tanken är att när vi möter Linköping borta lördagen den 29:e oktober. Så har vi i resesektionen planerat för tre bussar Max (150 bortastå). Idéen är alltså att en buss åker tidigare än dom andra två och anländer ca tre timmar innan match i Linköping för att där ladda upp på exempelvis O'Learys. Som vi i så fall bokar upp. Därefter ca en timme innan match hämtar bussen upp folket och kör till arenan. Om intresset är så pass stort. Så skulle alla tre bussar (eller två beroende på hur många vi blir) kunna åka tidigare och ladda upp.
Lämna gärna en kommentar Mvh resesektionen
Last edited by teddy on 10 October 2011, 13:39, edited 1 time in total.
I always tell the truth, even when i lie
Re: Intresseförfrågan resesektionen
Bra idé! Jag vill! 

Jag är på 

-
- Forumdemon
-
- Forumproffs
Mycket bra ide!
Hockey och samkväm kan det aldrig bli för mycket av
Hockey och samkväm kan det aldrig bli för mycket av

BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
när kan man anmäla sig till denna resa?
Om det är så att det finns intresse för att genomföra detta, så kommer jag och klonis att sätta oss ner snarast och försöka få ihop det. Men då gäller det som sagt att det finns intresse, så tryck på JA knappen. Tycker det är lite för få som tryckt på ja än så länge för att det ska kunna genomföras.friberg wrote:när kan man anmäla sig till denna resa?
Bra initiativ!
Huruvida hur många som vill ta ett par öl innan match eller inte går väl att lösa när man bokar sig. Aight?
Tänkte mer på att om 70/150 vill besöka en pub innan match, hur löser ni det t.ex?
Åker 1 och en halv buss dit? (2 Bussar) Och resterande 80 i 2 bussar?
Då blir det 4 bussar istället för 3 och därav kommer kostnaden gå upp för bokningen av dessa bussar att drabba dom som inte ska besöka puben i förväg. Och vad kostar en buss att hyra, är det per timme eller?
Bara en heads-up teddy..
Huruvida hur många som vill ta ett par öl innan match eller inte går väl att lösa när man bokar sig. Aight?
Tänkte mer på att om 70/150 vill besöka en pub innan match, hur löser ni det t.ex?
Åker 1 och en halv buss dit? (2 Bussar) Och resterande 80 i 2 bussar?
Då blir det 4 bussar istället för 3 och därav kommer kostnaden gå upp för bokningen av dessa bussar att drabba dom som inte ska besöka puben i förväg. Och vad kostar en buss att hyra, är det per timme eller?
Bara en heads-up teddy..

Givetvis kommer det vara så att vi börjar med att fylla en buss. Och då är det först till kvarn som gäller. Skulle det visa sig att intresset finns att även fylla en buss till, så gör vi det. Vi skapar bara en reservlista till buss nr ett. Skulle den reservlistan bli så lång att den skulle kunna fylla en buss eller två till så är det enkelt fixat.
Nästan 190 visningar, men enbart 9 JA 

-
- c/o LL´s Forum
Finns en Pub i stan med en Lakers tröja i fönstret om jag inte är helt ute och reser.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Tokgilla!!!!!
Nu har jag åxå svarat ja i undersökningen, men det är några dagar efter anmälan av 4 personer till resan
Som bonus har jag dessutom övertygat ytterligare 2till att anmäla sig

Som bonus har jag dessutom övertygat ytterligare 2till att anmäla sig

Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
jag kommer se den på o`larys ändå är ju från jönköping.( det var kul att se hv71 vs växjö lakers där det var jag och 3 till som höll på växjö där:) )