Lakers-Bofors 6/10
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers-Bofors 6/10
Ny match, nya förutsättningar. Är Johan Jonsson back in buisness tro?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hade varit otroligt skönt med Jonsson tillbaka så vårat BP kan återgå till det normal
Om Jonsson är tillbaka så är fråga vem som ska sitta....
Linder-Bena/Johansson, Jonsson-Jeremias och Andersson-Rahm. Jag tycker det står mellan Johansson och Bena
Behåller nu Janne kedjorna hoppas jag att Lundbohm-Soares-Åhsberg tar ytterligare ett kliv i anfallszon. Läser man bara namnen tycker man nästan det borde vara en leading-line. Men jag vet inte, jag tyckte inte dom skapade tillräckligt mkt mot Almtuna ändå. Men sen ska man inte glömma att Almtuna är ett bra lag dom också... Men när matchbilden såg ut som den gjorde i 45 min borde dessa herrar skapat mer..

Behåller nu Janne kedjorna hoppas jag att Lundbohm-Soares-Åhsberg tar ytterligare ett kliv i anfallszon. Läser man bara namnen tycker man nästan det borde vara en leading-line. Men jag vet inte, jag tyckte inte dom skapade tillräckligt mkt mot Almtuna ändå. Men sen ska man inte glömma att Almtuna är ett bra lag dom också... Men när matchbilden såg ut som den gjorde i 45 min borde dessa herrar skapat mer..

Once a laker, always a laker!
Tror icke Bengan eller Jonsson medverkar på onsdag. Dock har BIK lånat in FBK-backen Markus Karlsson :
http://farjestadsbk.se/index.asp?hspl=y
farjestadsbk.se :
http://farjestadsbk.se/index.asp?hspl=y
farjestadsbk.se :
Den tuffe och oömme backen har tidigare erfarenhet av att spela som utlånad spelare från Färjestad. Förra säsongen gjorde han 15 matcher för Leksand och säsongen 08/09 tillbringade han 42 matcher i Bofors.
Dags att börja tagga för match igen!
Bofors är knepiga att möta och det brukar gå hett till.
Hoppas det blir bättre start på läktaren än förra matchen oxå nu , det ska inte ta 2 perioder att komma igång när det finns så mycket att klämma ur som alla visade i 3:e senast .
Full fart mot 3 poäng
Bofors är knepiga att möta och det brukar gå hett till.
Hoppas det blir bättre start på läktaren än förra matchen oxå nu , det ska inte ta 2 perioder att komma igång när det finns så mycket att klämma ur som alla visade i 3:e senast .
Full fart mot 3 poäng

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Mmm som sagt. Fan dags att börja tagga inför denna matchen nu. Vi MÅSTE ta fram mer av det vi kan på ståplats. Nu har vi betyg att gå efter sen förra matchen och det va väl då själva FAN om vi inte ska ta det. Nu jävlar öser vi från första början så grabbarna känner av vårt stöd. Vi ska ha 3 poäng och vi ska höras!
Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- c/o LL´s Forum
Jonsson lirar PP för att han är väldigt duktig på att slå snabba passningar, både i uppspelet (vilket betyder väldigt mycket för att etablera tryck!) och sedan i anfallszon! M. Johansson är väldigt begränsad spelare ska få nöta bänk när Jonsson är tillbaka!
Den som sa bänka Bena skrattar jag rejält åt! Kan vara den back som har finast kvalité av alla i laget! Många ES-klubbar som håller ögonen på honom!
Den som sa bänka Bena skrattar jag rejält åt! Kan vara den back som har finast kvalité av alla i laget! Många ES-klubbar som håller ögonen på honom!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Inte jag heller faktiskt! Men det finns ju en anledning till varför Zdeno Chara skjuter hårdast i NHL
(För er som inte fattade vinkeln, Linder är lång, har lång klubba osv. Om man har någon kunskap om teknik och fysik så bör man veta att hastigheten på hans blad blir mycket högre än de andras = hårdare skott)

(För er som inte fattade vinkeln, Linder är lång, har lång klubba osv. Om man har någon kunskap om teknik och fysik så bör man veta att hastigheten på hans blad blir mycket högre än de andras = hårdare skott)
-
- Forumdemon
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Linder har nog till och med de hårdaste skottet av backarna, och träffa som vissa av er andra säger nästan alltid mål! helt rätt att spela honom i PP !
att peta BENA ??? NO WAY !!!
Han tillsammans med Linder har varit de stabilaste backarna hittills !
Elitserien nästa!
att peta BENA ??? NO WAY !!!
Han tillsammans med Linder har varit de stabilaste backarna hittills !
Elitserien nästa!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
Han blir ju nästan aldrig farlig när han skjuter mot mål. Han vet ju aldrig när han ska ta avslut och när han tar dom är det i fel lägen. han skjuter aldrig några styrpuckar heller, utan skotten kommer i huvudhöjd.Lakershjärta71 wrote:Har inget emot Linder i PP. Hans skott kanske inte alltid ser så mycket ut för världen, men har ni lagt märke till att det blir nästan alltid farligt när han skjuter mot mål, oavsett drag- eller slagskott!
Jag tycker han är en sjukt dålig powerplay back. Hellre att nisse Andersson får chansen mer i pp eller Rahm.
-
- c/o LL´s Forum
Att beakta är, att vi inte har 8 st Niklas Lidström eller Magnus Johansson i laget. Vi förfogar över spelare som är värvade utifrån våra resurser, och alla spelare har sina fel och brister, som man naturligtvis kan bli bättre på.
Lakers är ju mer eller mindre en drömklubb för unga talanger, för de verkar alla utvecklas enormt på bara några säsonger, vilket sedan fört de till ES. Linder kommer säkert dit också vad det lider..Det är väldigt lätt att kritisera spelare (har själv gjort genom åren) utan att kanske tänka mer på vad de faktiskt är bra på och vad de tillför laget. Linder är Linder, Bena är Bena, Augustin är Augustin osv. Kom ihåg, utan dessa spelare m.fl. så är inte Lakers vad det är Idag. Visst, jag saknar också MacNevin, men han tillförde väl lika mycket mål framåt som mål bakåt.
Jag hävdar att alla backar missar mål, mer eller mindre, lika ofta, Det där jämnar ut sig i längden, och alla spelsituationer är så olika och komplexa att det på sätt och vis är orättvist att döma enskilda backar när de avlossar skott mot mål. Vissa skott mot mål kanske inte alltid är så genomtänkta, men det kanske var det bästa man kunde göra just "då".
Lakers är ju mer eller mindre en drömklubb för unga talanger, för de verkar alla utvecklas enormt på bara några säsonger, vilket sedan fört de till ES. Linder kommer säkert dit också vad det lider..Det är väldigt lätt att kritisera spelare (har själv gjort genom åren) utan att kanske tänka mer på vad de faktiskt är bra på och vad de tillför laget. Linder är Linder, Bena är Bena, Augustin är Augustin osv. Kom ihåg, utan dessa spelare m.fl. så är inte Lakers vad det är Idag. Visst, jag saknar också MacNevin, men han tillförde väl lika mycket mål framåt som mål bakåt.
Jag hävdar att alla backar missar mål, mer eller mindre, lika ofta, Det där jämnar ut sig i längden, och alla spelsituationer är så olika och komplexa att det på sätt och vis är orättvist att döma enskilda backar när de avlossar skott mot mål. Vissa skott mot mål kanske inte alltid är så genomtänkta, men det kanske var det bästa man kunde göra just "då".
-
- Forumdemon
Jag försvarar inte allt Linder gör, men jag tycker att han startat mycket starkt i år. Mer pondus i sitt spel, och jobbar mer med sin placering på planen nu, eftersom han inte är vindsnabb direkt. Jag vill gärna Linder i PP, men jag skulle vilja ha honom en aning nerförskjuten, så hans skott kommer lite mer från sidan än rakt framifrån. Då kan vi ha en annan som point som har lite mer skridskoskills och som kan täcka upp om Linder skulle tappa puck på blå.
Tror Linder måla mot BIK redan imorrn!!
Tror Linder måla mot BIK redan imorrn!!

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Jag ser ingen annan som skulle kunna axla Linders roll i PP. Möjligen då ge Nisse chansen som några varit inne på.
Överlag tycker jag Linder borde använda sin kropp lite mer á la Lance Ward. Men Tom spelar som han vore 1.75 med hyffsad teknik och bra passningar, varför inte använda kroppen mera också
Överlag tycker jag Linder borde använda sin kropp lite mer á la Lance Ward. Men Tom spelar som han vore 1.75 med hyffsad teknik och bra passningar, varför inte använda kroppen mera också
- Pysslingen
- Forumentusiast
- Pysslingen
- Forumentusiast
En grej att försvara Linder? Kanske på tiden att någon börjar göra det. Som Majkel säger så är det alldeles för mycket skepsis runt Linder när han är på isen, vilket jag tycker man borde släppa.Alexx wrote:har ju blivit någon innegrej här på forumet att försvara Linder vad han än gör.
Jag tycker han är en riktigt dålig pp back, och han har verkligen inget bra skott.