Trojas delårsrapport

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Trojas delårsrapport

Post by Fredrik R »

http://www.troja-ljungby.com/foreningen ... 8DF579FD8D

"Periodens resultat uppgår därmed till – 705 ksek att jämföra med budgeterade + 257 ksek, således ett resultattapp på 962 ksek mot budget."

"Resultatförsämringen är nästan i sin helhet hänförlig till A-sektionen (-918 ksek) som en följd av sviktande publiksiffror och en tabellplacering som inte motsvarar de förväntningar vi hade inför säsongen."

Det är tuffa tider.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Tycker att vi, Lakejer, ska börja samla in pengar åt Troja så att de klarar sig! :?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nix, pix, varje förening får bära sig själva. Vi har hjälpt Troja en gång och när kronofogden knackade Lakerskassören på axeln för något år sedan, var det ingen som hjälpte utifrån. istället var det många leenden runt i kring, som gladde sig och hoppades att Lakers historia skulle få ett slut.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

PeterLake wrote:Tycker att vi, Lakejer, ska börja samla in pengar åt Troja så att de klarar sig! :?
Jag hoppas VERKLIGEN du skojar med detta inlägg?
Once a laker, always a laker!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Du kan inte varit med länge Peter Lake, som sagt när Lakers hade problem med ekonomin så såg det ut såhär på trojas forum:

"Är så glad, så att jag är hemma och firar!"

"Nu kommer man sova gott inatt...vilket ögongodis en vanlig måndagkväll"

"Tror också att de har förköpt sig. En klassiker, ett lag satsar stort, når nästan ända fram, men stöper på mållinjen med ett koppel av stora lönekuvert till spelare. Sponsorerna börjar knorra o i ett senare skede börjar publiken svika. Hoppas Troja kommer upp i Allsvenskan så att vi kan tvåla dit Läjkers rejält"

Läs själv på följande länk om du inte tror mig.
http://forum.troja-ljungby.com/showthre ... rs+ekonomi.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Hoppas dom reder ut det! Vi ska inte sjunka liga lågt i våra kommentarer som vissa Stråhattar, Tomtar och EastTangafrontare gjorde en gång i tiden..

http://www.smp.se/sport/stalbad-vantar- ... m#comments
Once a laker, always a laker
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag hoppas troja klarar sig, men skulle inte skänka en krona efter all skit vi har fått av dem. Varför hjälpa en klubb vars supportrar inte känner tacksamhet. Lycka till troja men hjälpen får ni ta denna gången av era egna supportrar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det tråkiga är att se lag efter lag få problem med ekonomin. Hoppas Troja reder ut stormen , har hellre dem uppe än Tingsryd.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Målsättningen fram till sista April är att gå bättre än -1,000,000 SEK.
Naturligtvis nödvändigt för att kunna ha ett eget kapital som visar plus, men inte mer.
Med tanke på målsättningen så skulle jag nog tippa att prognosen inte ser bra ut. För varför sätter man upp en målsättning på plus/minus noll i det egna kapitalet annars!!

Kämpa på Troja! Tyvär så kan jag inte komma till Ljungby imorgon. Nöjer mig med S24.se
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Håller med dig Anders.Hellre TROJA än TATTARTAIFFFF..!!!

Anders83 wrote:Det tråkiga är att se lag efter lag få problem med ekonomin. Hoppas Troja reder ut stormen , har hellre dem uppe än Tingsryd.
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Observera att det inte finns ett enda lån i föreningen IF Troja-Ljungby eller några andra tillgångar upptagna mer än ett fordon, aktiekapital och hockeymaterial enligt rapporten. Det innebär att nya kioskbygget, nätverket samt alla andra investeringar som gjorts i ishallen ej verkar anses som någon tillgång. Sedan är det väl rätt kul att inte Troja har några obetalda förfallna fakturor heller. Observera också att av föreningens skulder på 2401ksek är 1050 ksek förutbetalda sponsorintäkter dvs att man tydligen periodiserat alla sponsorintäkter hittills under hela året och inte bara under första 1/2-året. Med de 1050 hade väl resultatet sett annorlunda ut per 31/12 men då skjuter man sig i foten längre fram.
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Stoffe wrote:
PeterLake wrote:Tycker att vi, Lakejer, ska börja samla in pengar åt Troja så att de klarar sig! :?
Jag hoppas VERKLIGEN du skojar med detta inlägg?
Efter man har läst tidigare inlägg av PeterLake tror jag inte han skojar. Självklart är det upp till Troja att klara detta. Men eftersom det inte finns några banklån eller förfallna fakturor så klarar vi detta. Läget är allvarligt men inte katastrofalt.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det klarar Troja. Det är ju ingen akut kris, dock ett dåligt resultat med tanke på vad man budgeterat. Det viktiga är som sagt att man behåller näsan över ytan och ser till att kapitalet är positivt den 30/4, och det tror jag dom klarar om man inte har några icke rapporterade lik i garderoben. Jag önskar ingen, oavsett vad några fjantar skrev en gång, supporter det vi fick uppleva för ett tag sen.
Last edited by PutteA on 19 January 2010, 21:07, edited 1 time in total.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Vi får ju inget tack, så jag ser inte det som ett alternativ direkt.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
T48
Forumamatör

Post by T48 »

m0b0
Forumentusiast

Post by m0b0 »

Ja nu var det klarare än glasklart att du ÄR en tomte innerst inne. Skulle inte lägga en krona till troja, de är så otacksamma så de ska inget ha! :)
/m0b0
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

T48 wrote:http://www.smp.se/blogg/daniel/styrkan-hos-troja(1731566).gm

Respekt som sagt
Håller med!!!
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

m0b0 wrote:
Ja nu var det klarare än glasklart att du ÄR en tomte innerst inne. Skulle inte lägga en krona till troja, de är så otacksamma så de ska inget ha! :)
Är det detta man får när man betalar för medlemskapet?? Usch.....
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad har du för medlemsnr Peter?
Snart nära dig...en ny hall
moller
Forumentusiast

Post by moller »

så jävla dålig stil av de när man hjälper de och det enda man får tillbaka är bara skit när det väl drabbar oss! hoppas att de klara av krisen men jag hoppas innerst inne att lakers inte kommer hjälpa ett skit. Så man bäddat får man ligga !
Mot Kvalserien !
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag som är den stora föruspråkaren för insamlingar kan förstå Lakes tankesätt på ett vis men även jag säger nu nej till detta. Den skadeglädje som sperd sig i Ljungby när VLH var i kris var det längesen man skådade. Hade Trojanerna därimot hjälp oss så självklart. Men som sagt, inte en krona de får från mitt konto.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

:bash: :wallbang: :eyecrazy:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

"Trojas positiva egna kapital är nästan förbrukat, efter ett årsresultat på blytunga minus 852 000 kronor"

http://www.smp.se/sport/blytungt-result ... 2037%29.gm
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tror inte det är nån fara på färde där. Dom har haft ett tungt år, men vet nog hur dom ska vända skutan ekonomiskt. Det svåra är nog att bibehålla en sportslig hög nivå och samtidigt ser till att stärka ekonomin. Det gäller att hålla sig kvar i allsvenskan bara. Dom har ju ändå ett positivt eget kapital, så det är nog lugnt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Blir nog tufft för fler klubbar, men kommande säsong så lär publikintäkterna öka, så det går nog vägen, utan problem.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
PMK1
Forumamatör

Post by PMK1 »

Nu finns även Lakers bokslut att tillgå. Gå in på allabolag.se och sök på Växjö Lakers Idrott AB.
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Och Växjö Lakers AB
Post Reply