Ja, det ska bli kul att se skillnaden från förra matchen vi spelade mot Borås. Det var ju deras första match, medans vi hade spelat 3. Bhc var riktigt dåliga den matchen.
Enligt tidigare uppgifter kommer Transorna 10/9 till Växjö. Men vet inte om det är bekräftat till 100%.
Fasth spelade 3-4 perioder totalt i Finland tror jag, utslaget på alla tre macherna. Man vill matcha in honom långsamt för att inte åka på någon tråkig skada.
Jag skulle tro att han är 100% klar till seriepremiären.
Är det för tidigt att låta Fasth stå i denna matchen redan ?. Ja tycker han borde få minst 1-2 träningsmatcher innan serien drar igång så han får någorlunda matchtempo i sig.
Eller åtminstone ge honom 2 perioder då han redan har stått 1 period som mest hittills
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Helt klart tycker jag att Fast ska försöka stå en hel match innan serien drar igång. Lika bra att han står mot Taif. Märker man då att han inte orkar så får vi ställa Spångberg i premiären.
Jag vill att Tsimikalis kedja producerar ett mål framåt. Och då menar jag inte centern själv i PP, utan hans kedja. Gärna Åhsberg som målskytt. Börjar det inte lossna offensivt snart måste coach Karlsson möblera om.
jag håller med om att det vore skönt att se nämnda kedja producera men sen känns det inte som att dessa 3 herrar ska spela ihop sen ändå... Men det vore ju skönt om dom hittade varandra på ett sätt med tanke på att det rimligt vis inte blir en skadefri säsong .
Åhsberg gör det gärna lite svårt för sig känner jag, fipplar för mycket me pucken istället för att dra nytta av tempoväxlingen i sin skridskoåkning och våga gå mer på mål än vad jhan gör. Han söker nästan alltid avslut och det kan j uvara possitivt men ibland skulle jag hellre se att han släpper pucken istället .
Jag skulle vilja se honom ihop med Jakob Karlsson och Näslund
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Anders83 wrote:Åhsberg gör det gärna lite svårt för sig känner jag, fipplar för mycket me pucken istället för att dra nytta av tempoväxlingen i sin skridskoåkning och våga gå mer på mål än vad jhan gör. Han söker nästan alltid avslut och det kan j uvara possitivt men ibland skulle jag hellre se att han släpper pucken istället .
Klockrent! Skönt att någon annan också lagt märke till detta.
Jag är väldigt orolig över målvaktssituationen. Viktor Fasth steg av efter 40 minuter av fredagens träning och idag mot borås var han inte ens på bänken. Bara till att hoppas att det löser sig.