Karl-Oskar Cup
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Karl-Oskar Cup
Det har stått överallt förutom på VLHS sida men vi kan ta för givet att det blir Karl-Oskar cup i växjö och frågan är om det kommer bli något för framtiden eller en rejäl flopp ?.
Jag tror det kan bli ett bra initiativ och att vi kan tjäna pengar på att arrangera detta.
frågan är bara hur stort intresset kommer att vara ?.
Deltagande lag:
Växjö Lakers
Tingsryd
Nybro
Karlskrona
Jag tror det kan bli ett bra initiativ och att vi kan tjäna pengar på att arrangera detta.
frågan är bara hur stort intresset kommer att vara ?.
Deltagande lag:
Växjö Lakers
Tingsryd
Nybro
Karlskrona
Last edited by Lakersfan_03 on 19 May 2009, 16:16, edited 2 times in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Tycker det är en lysande idé när man ändå ska spela träningsmatcher. Förhoppningsvis början till ett årligen återkommande evenemang med bättre och bättre lag. Det blir vad man gör det till, kan bli riktigt bra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Kan inte bli annat än bra som jag ser det. Fortsätter detta år efter år kommer det säkerligen bli en riktig hockeyfest där det ingår både derbyn och popcornmöten vilket är bra för intäkterna förstås. Dessutom har man ytterligare en anledning att få i sig lite Pilsner
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hoppas verkligen alla Lakersupportar ställer upp på detta av ryktet som sägs så har tex KHK redan bokat 500 platser så det lär bli ett jäkla drag ute på stan och på Poseidon innför denna helgen
så boka in denna helgen och hoppas att VLH snart kommer me info om vad som gäller
så boka in denna helgen och hoppas att VLH snart kommer me info om vad som gäller
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
fel av mig isf men det var det jag har läst på enestubbes bloggserra wrote:Troja ska nog inte vara me va?
Lakers, Taif, Nybro och Karlskrona är det väl?
http://www.smp.se/blogg/daniel/taif-lak ... 290076).gm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Är anmälningsavgiften så hög för lagen? Är det någon överhuvudtaget? Kommer biljettpriset vara skyhögt eller tror ni bara helt enkelt att ni blir rånade om ni kommer till storstan? Vad är det som är troligt?
Dessutom visste jag inte att TAIF och Troja har pengar man kan mjölka, men det borde ni ju veta bäst själva. Jävla KÖPELAG!
Dessutom visste jag inte att TAIF och Troja har pengar man kan mjölka, men det borde ni ju veta bäst själva. Jävla KÖPELAG!
-
- c/o LL´s Forum
varför skulle taif dra sig ur ?, detta är ju deras roligaste match under hela året ( iaf för supportrarna ).PutteA wrote:Vad grundar du detta på Troy??? Och om TAIF skulle dra sig ur så finns det andra!!??
Vadå mjölka dollars??
Väldigt mycket avundsjuka verkar det vara just för att lakers tog detta initiativet och inte troja verkar det som
-
- c/o LL´s Forum
Troy dina inlägg i den här tråden är bara patetiska. Vad förlorar troja eller taif på om ni spelar en turnering här ?. vi får lite extra cash men inget mer , det blir intressant helg för alla inblandade och vädligt mycket mediabevakning kring turneringen
Hade troja eller taif haft liknande turnering förra säsongen kan jag garantera att ingen här hade kritiserat den utan tyckt att det var intressant.
förstår inte ditt tänkande överhuvudtaget.
Ska bli väldigt kul att följa cupen , Taif lär som sagt inte dra sig ur
Hade troja eller taif haft liknande turnering förra säsongen kan jag garantera att ingen här hade kritiserat den utan tyckt att det var intressant.
förstår inte ditt tänkande överhuvudtaget.
Ska bli väldigt kul att följa cupen , Taif lär som sagt inte dra sig ur
Bittra bönder! Det måste göra ont att bära på så mycket hat och bitterhet i sig.. Ska det vara så svårt att kunna vara lite positiv ibland också. Det här kommer bli en kanonhelg för alla! Jag hoppas ni kommer hit och spelar när serien har dragit igång iallafall, även om det gör ont för er.
Once a laker, always a laker
Fortsatt pajkastning... och uppkastning kan ni ta HÄR. Obehagliga supportrar börjar likt kackerlackorna öka i antal .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
haha det vore ju mycket intressant om kontakt har tagits för att båda lagen ska tacka nej. Ekonomin som är så viktig du menar inte på fullaste allvar att ni i troja hellre åker iväg längre än 50-60 km o spelar bara för att ni är så envisa ?.serra wrote:Troy skre : "Kontakt har tagits med taif i denna fråga och dom tycker precis som vi.... "
Menar du på fullt allvar att ni har kontaktat Taif för att ev få dom att inte ställa upp?
Det gullas mellan VLH och KHK säger du men vad fan gör de inte mellan Troja och Taif ifall man tar kontakt och säger till att inte ställa upp , det är enligt mig patetiskt. så ont gjorde det väl inte att åka ut mot oss i PO1 ?.
Jag hälsar Taif KHK och om det nu blir nybro varmt välkomna hit så kan troja stanna kvar och tjura
Anledningen till att troja inte ställer upp är pga 18% sponsorbortfall, vilket leder troja till konkurs. Alla trojaner här på forumet försöker bara skriva det lite snyggare. Nej vi vill inte vara med i eran j-vla skitturnering. Egentligen menar dom. Fan vilken rolig idé synd bara att vi inte har råd att ställa upp pga 18% sponsorbortfall. Dom har kanske råd att åka buss ena vägen men inte hem. Och i växjö vill dom ju inte stanna för alltid .
Glad sommar alla tråk trojaner. Varje gång som jag kommer att köra förbi en ladugård i sommar så ska jag tänka på er stackare.
FORZA LAKERS
Glad sommar alla tråk trojaner. Varje gång som jag kommer att köra förbi en ladugård i sommar så ska jag tänka på er stackare.
FORZA LAKERS
I always tell the truth, even when i lie
- CrossChecking
- Forumamatör
Kostar inte oss ett öre att spela träningsmatcher i Polen och Tyskland. Troja har nämligen blivit bjudna på hela kalaset. Sen känns detta som ett ypperligt tillfälle för oss att svetsa samman truppen. Matcher imot Hamburg, Kölner Haie spelas inte varje dag, och detta kommer vara väldigt lärorikt för såväl spelare som förening.Primeau wrote:Låt Troja åka längre för att spela sina träningsmatcher, det har dom ju ekonomi till...
Var det 15-18% i tappade sponsorintäkter inför kommande säsong?
Sen att det går en cup i Växjö, när Trojas träningsscenario varit spikat sedan i julas, så är det inte så konstigt att man tackar nej, ellerhur?
Sedan Primeau, så är vi nog inte helt ensamma om att tappa sponsor-intäkter, hela världen befinner sig i en djup, djup kris, men det kanske har gått er i "storstan" obemärkt förbi?