Johan Andersson (trojanen)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Johan Andersson (trojanen)
Johan Andersson klar för Färjestad
http://nwt.se/sport/folj_fbk/article512201.ece
http://nwt.se/sport/folj_fbk/article512201.ece
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
Stefan 8 Nilsson, Roger Johansson och nu Johan Andersson, Färjestad vet var man hittar spelare med hjärta.Sura-pelle wrote:Jag trodde inte Ljungbytattare gick till den klubben där man får mest pengar. Jag trodde det var hjärta som gällde för Trojaner?
Kunde inte tänka mig att dom kunde sälja sig så lätt till ett "köpelag" som Färjestad.
http://www.troja-ljungby.com/9D47609663 ... B10B8AB19D
ett riktigt hjärta vore att enbart spela för sin moderklubb hela sin karriär,alternativt göra en Kenny.Allt snack om hjärta utöver ovanstående är nonsens.
Daniel Håkansson(582 matcher!Respekt!) o Gäry(Farmarklubbar fyller enbart det syfte att spelaren försöker få plats i sitt moderlag) är två exempel.Plut och Åkesson,Grans med flera lämnar konstig eftersmak..
Daniel Håkansson(582 matcher!Respekt!) o Gäry(Farmarklubbar fyller enbart det syfte att spelaren försöker få plats i sitt moderlag) är två exempel.Plut och Åkesson,Grans med flera lämnar konstig eftersmak..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Tänkte mer hjärta att offra sig och göra allt för det laget man spelar i. Men du kanske aldrig sett 8:an och Ragge spela?
Tror inte att varken Håkansson eller Gäry har fått några vidare anbud från elitserien...
Tror inte att varken Håkansson eller Gäry har fått några vidare anbud från elitserien...
Last edited by Slavik on 9 April 2009, 15:02, edited 1 time in total.
- CrossChecking
- Forumamatör
Malul wrote:ett riktigt hjärta vore att enbart spela för sin moderklubb hela sin karriär,alternativt göra en Kenny.Allt snack om hjärta utöver ovanstående är nonsens.
Daniel har gjort en bit över 600 matcher, skulle tippa på 644 st...
Fast detta är enligt mig en pseudo-debatt helt i klass med trum-diskussionen eller den om var skötena råkade befinna sig när spelarna ploppade ut.
Fallet Oscar Andersson är verklighet. Det blir så ibland. Det förstår alla utom hjärt-fanatikerna som bokstavstroget maler på med sina anatomiska kunskaper om vem som har störst hjärta. Jag vill att alla som representerar Lakers gör sitt bästa under den tid de är i klubben. Både förening och spelare kan må bäst av att bryta samarbetet. Ibland är brytningen mer ensidig, ibland helt ömsesidig. Så ser verkligheten ut. Verkligheten vinner alltid över fantasin. Fallet Oscar Andersson är verklighet.
Fallet Oscar Andersson är verklighet. Det blir så ibland. Det förstår alla utom hjärt-fanatikerna som bokstavstroget maler på med sina anatomiska kunskaper om vem som har störst hjärta. Jag vill att alla som representerar Lakers gör sitt bästa under den tid de är i klubben. Både förening och spelare kan må bäst av att bryta samarbetet. Ibland är brytningen mer ensidig, ibland helt ömsesidig. Så ser verkligheten ut. Verkligheten vinner alltid över fantasin. Fallet Oscar Andersson är verklighet.
Om vi nu ska prata hjärta så vill jag hänga på Slavik angående Ragge J. Den typen av spelare i svensk hockeyhistoria är sällsynta. Ragge gav alltid 100+100% för det lag han representerade, om de sen var Tomtelands hockeystolthet, Gnällaget från soliga Karlstad eller Tre Kronor spelade ingen roll. Jag kan Ragge, då vi först och främst tillhör samma åldersgrupp, och att jag spelat otaliga gånger mot honom under pojk och juniorålder. Det är den enda spelare som representerat mitt enda hatlag som jag hyser full respekt för.
Bor han fortfarande i Karlstad eller vart finns den mannen idag??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Japp, han bor kvar i Karlstad och arbetade sist jag hörde i Färjestads organisation..Var uppe i Löfbergs Lila samma år som den invigdes och han gav oss en rundtur i den fantastiska arenan ....PutteA wrote:
Kommer hem ibland och besöker sin familj i Ljungby men man får hoppas på att hans söner en dag få trä på sig den underbara röd-vita tröjan
Kan man lägga till Rickard Wallin som fick sitt stora genombrott i Troja ?!Slavik wrote:Stefan 8 Nilsson, Roger Johansson och nu Johan Andersson, Färjestad vet var man hittar spelare med hjärta.Sura-pelle wrote:Jag trodde inte Ljungbytattare gick till den klubben där man får mest pengar. Jag trodde det var hjärta som gällde för Trojaner?
Kunde inte tänka mig att dom kunde sälja sig så lätt till ett "köpelag" som Färjestad.
http://www.troja-ljungby.com/9D47609663 ... B10B8AB19D
- FALCONETTI
- Forumamatör
-
- Inaktiverad användare
-
- Forumproffs
Det går inte att jämföra Kenny Jönsson med NÅGON annan spelare i svensk hockey när det gäller hjärta... Finns givetvis fler spelare som t.ex Håkansson som har ännu fler säsonger än Kenny..Men och här är det stora MEN-et... Han har vunnit OS-Guld,VM-Guld mängder av säsonger i NHL och typ 80% av lagen i NHL ville ha honom, mängder av lag i Ryssland ville/vill ha honom...Han flyttade hem till Rögle..när vi låg i allsvenskan....världens bästa back..i allsvenskan... Så nej...det går inte att jämföra Kung Kenny med någon annan med tanke på den enorma klass han håller.... Hans tårar och sättet han kysste klubbmärket ikväll får mig att tänka dåliga tankar...han är nära att sluta...och jag ber till gudarna att han kör en säsong till...Han spelar fortfarande i en alldeles egen division så hoppas hoppas hans rygg blir bättre!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
De enda som verkligen visar hjärta för en klubb är vi supportrar. Oavsett vilka spelare eller ledare vi har i klubben stöttar vi dem i med å i motgång. Att spelare å ledare lämnar å tillkommer får vi supportrar leva med.
Spelarna gör bara sitt jobb å det jobbet är att till vilket pris som helst få laget att vinna matcherna. Sen att det finns spelare som vill spela för sin moderklubb några sersonger innan de slutar sin kariär tar vi supportrar imot med tacksamhet
Att byta klubb som supportrar finns liksom inte på kartan. Vi tar spelarna till våra hjärtan eller sågar vi dem till fotknölarna.
Spelarna gör bara sitt jobb å det jobbet är att till vilket pris som helst få laget att vinna matcherna. Sen att det finns spelare som vill spela för sin moderklubb några sersonger innan de slutar sin kariär tar vi supportrar imot med tacksamhet
Att byta klubb som supportrar finns liksom inte på kartan. Vi tar spelarna till våra hjärtan eller sågar vi dem till fotknölarna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Forumproffs
Men du..tro du han inte syftar på sjävla HJÄRTAT för klubben och INTE en jämförelse mellan spelkvaliten mellan dom två?Hatapopcornssupportrar wrote:Kenny:Vm-GULD,os-guld,Mängder av NHL-säsonger,Lagkapten, OS och VM:S bästa back flera gånger... Och sen Johnny Ågren...bra jämförelse...my god...
Hoppas du inte är så trög så du tro det...
Snart nära dig...en ny hall
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum