Patrik Näslund

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Henkeman2
Forumamatör

Patrik Näslund

Post by Henkeman2 »

Våga skjuta tufft att göra mål!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jättekul. Kör hårt!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Riktigt kul!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

:ok: Inte helt oväntat men den POTENTIAL som finns i kroppen, Garanterad A-Lagsplats med mycket speltid för Näsa, annars blir det Tack å Hej :wink:
In Hinkum Veritas
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Härligt :D
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Jättekul
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Boom!!!

Lakers framtid är här! :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

pedda
Forumdemon

Post by pedda »

http://stats.swehockey.se/

Inga poäng för Näslund.

pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Framtiden för VLH är här.......

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

"190 cm Näslund fick ju göra sex allsvenska matcher med Växjö Lakers här i våras (2 poäng) och intresserar flera av storklubbarna i landet. Har sett han lira halvdussinet matcher i år och det är en spelare som är svår att stoppa med sin fysik. Det som gör Näslund unik sedan är att han kan kombinera sin fysik med rätt bra skridskoåkning och puckkontroll. Kraft i passningar och skott. På tre matcher har debutanten lyckas att göra tre mål och en assist (4 poäng totalt i landslaget). Undrar om han blir kvar i Växjö?"

Hoppas verkligen att ledningen gör något fort, annars så är nog alla andra klubbar intressenter!
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Evert!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Som sagt ge honom speltid i minst 3:e Linen, annars..... :wink:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lovande spelare som troligen får blanda J20/J18-spel med matcher i Gislaved samt några matcher med Lakers A-lag. Framförallt viktigt att han få spela mycket för att bli bättre. Fortsätter han utvecklas kan han säkert få mycket speltid i Lakers A-lag..nästa år.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Får han inte hyffsat med speltid redan den här säsongen är jag rädd att han sticker.
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Patrik börjar säsongen i Gislaved, efter skador kring jul på Hedman och Markusson kallas Näslund upp och gör succé i en ny komponerad kedja med Åhsberg och Tsimikalis :wink:

Jag ser det faktiskt som ett troligt scenario.
Evert!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Så kan det ju vara Per, men varför skulle han gå till nån annan klubb nästa år om skulle få spela mycket här då? Jag kan inte se att han skulle vara så bra ännu att han skulle ta en massa speltid i Lakers representationslag, och en massa speltid är vad han måste få. Sen kan man se det på ett annat sätt, skit samma hur vi formerar laget men Näslund skall spela mycket. Hur som helst hoppas jag det går bra och han utvecklas för en framtid här hos oss. Men ingen skulle bli gladare än jag om han är så pass bra redan nu att han lirar A-lagshockey hela säsongen så det står härliga till.
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Tror det är viktigt att han dessutom får spela med duktiga spelare som han kan lära sig av. Skulle vilja se honom i en producerande kedja faktiskt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Konkurrensen är mördande. Våra RW:s just nu är Bois, Lundbohm, Hjalmarsson, Markusson.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

:hbang: :clap: :eeeh:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Istid förtjänar man. Man kan inte ge en kille speltid bara för att han inte ska lämna. Det jag har sett av honom så skulle jag inte bli förvånad om han får MKT speltid.
Snart nära dig...en ny hall
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tycker också man ska förtjäna det men frågan är vem ska han peta ?. o andra sidan är det bra att ha en bred trupp och ännu en fråga är om han stannar ifall han får lite istid?.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Näslund petar Gurra ALLA dagar i veckan, det märker ju vem som helst med ögonen i behåll :roll:, Han kan ALLT lite bättre än Gurra redan, så enkelt är det och det vet ALLA i Laget också, Man hamnar inte i Landslaget UTAN anledning, respektera NU skills och inte ålder :!:
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag är övertygad om att coachen har bättre koll än oss. Jag själv är osäker på om Näslund gör det bättre än Hjalmarsson men vilken tur det är att inte vi bestämmer ;).
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Han har givetvis bättre koll, Han ser ju spelarna Varje dag, Vår fördel är att VI kan skippa Ledartrojkans policy och rent krasst bedöma skills och skita i politiken. :wink:
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Det går ju i byxan för dig neddo bara du får höra om en lovande junis..:)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Att han skulle vara bättre än Gurra är ju bara nys. Mer lovande kan jag absolut gå med på. Sen ska man inte överdriva, grabben är 17 och lovande. Thats it.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Näslund kanske petar Gurra i näsan alla dagar i veckan, det har du säkert bättre koll på än jag Nedomansky.

Men om du skulle prata hockey så får du sluta med det schtarka innan träningsmatcherna.....
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Calvadosvarningen gäller endast Åke :) , Vid Idrott ALLTID nykter,vilket gör att Jag med lätthet skiljer Skit från Pannkaka, Ett STORT bekymmer i Hockeyvärlden är just denna betydelse som åldern har för somliga(även Tränare), i allt från Gymnastik till Fotboll noteras Kunnande och därefter tillåts Man prestera på den nivån Man har, Thats It !

I Hockey heter det att, - Ja men du vet, det är stor skillnad på bla. bla. bla., Notera Skills, Placera i RÄTT Miljö, Inkassera Resultat.

Alltså en Gång Till Observera - Analysera - Agera :wink:

INTE Observera - Förtränga- Gömma Undan, :whistle:

Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt :wink:

ps. Den där Byxvarianten är Jag för Gammal för, men Du är ju ännu Ung serra :P
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt "

Du menar som när du skrev att Gurra var en helt väderlös spelare som inte kan åka skridsko och att han aldrig skulle bli en bra AS spelare Neddo? :)

PS ung eller inte..går aldrig i byxorna för mig neddo..:)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

NEDOMANSKY wrote: Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt :wink:
Vadå när det är färdigt, det var ju nu han var mycket bättre än Gurra. Berätta i stället vad han är mycket bättre på..just nu då alltså. Tacklingar, Balans, Speluppfattning, Målsinne, Passningar, Retsticka, Rutin eller vad tänker du på?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

serra min Hockeyvän, vad Jag minns så har Jag ALDRIG sagt att Gurra är helt värdelös, eller inte kan åka skridskor alls, eller bli en BRA HA spelare.

Rätta mig gärna om Jag har fel, däremot tycker jag fortfarande att Han är en Mycket begränsad Hockeyspelare med Bristande skridskoåkning och Handleder och spelskalle och beslut, Jag tycker fortfarande inte att Han är en BRA HA Spelare men platsar i Lakers 4:e Line ännu, OM Han gör en hel Helgjuten säsong i år så omprövas Mitt betyg, en Grandios avslutning räcker inte till detta ännu. Näslund är Bättre enligt Mig.

Läs ovan Niles, ALLT :!:
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Näslund kommer förmodligen INTE peta Hjalmarsson. Gurra förtjänade sin plats förra säsongen och det med RÅGE , gör han minst lika bra säsong så kommer han behålla den även i år tror jag men något säger mig att han gör det ännu bättre i år. Givetvis får Näslund räkna med lite speltid med tanke på hans ålder , han lär få spela men frågan är hur mycket och hur stort tålamod killen har ?
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Jag tycker absolut inte att Näslund och Hjalmarsson slåss om samma plats laget. Hjalmarsson är otroligt viktig med sitt fykiska spel plus att han återfått lite/ganska mycket av det som var hans adelsmärke som junior, nämligen målfarlig med bra ok handleder. För mig är Gurra given på tre kedjor, åtminstone tills Markusson är hel och då menar jag helt hel.

Den som Näslund borde gå före sjudagar i veckan är Basse, där har vi en begränsad spelare, dock Växjöfostrad. I det finns lite andra saker att väga in, men går man efter rena skills så borde Basse åka till Gislaved och Hedman ligga pyrt till när Markusson är frisk.

Vet att jag ligger i farozonen nu, men jag står för den åsikten.
Evert!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

4 TRÄNINGSMATCHER spelade och hausse och baisse är i full gång? Ge dom 10 seriematcher och upp till bevis.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Post Reply