Patrik Näslund
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Patrik Näslund
Våga skjuta tufft att göra mål!
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
"190 cm Näslund fick ju göra sex allsvenska matcher med Växjö Lakers här i våras (2 poäng) och intresserar flera av storklubbarna i landet. Har sett han lira halvdussinet matcher i år och det är en spelare som är svår att stoppa med sin fysik. Det som gör Näslund unik sedan är att han kan kombinera sin fysik med rätt bra skridskoåkning och puckkontroll. Kraft i passningar och skott. På tre matcher har debutanten lyckas att göra tre mål och en assist (4 poäng totalt i landslaget). Undrar om han blir kvar i Växjö?"
Hoppas verkligen att ledningen gör något fort, annars så är nog alla andra klubbar intressenter!
Hoppas verkligen att ledningen gör något fort, annars så är nog alla andra klubbar intressenter!
-
- Inaktiverad användare
Lovande spelare som troligen får blanda J20/J18-spel med matcher i Gislaved samt några matcher med Lakers A-lag. Framförallt viktigt att han få spela mycket för att bli bättre. Fortsätter han utvecklas kan han säkert få mycket speltid i Lakers A-lag..nästa år.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Så kan det ju vara Per, men varför skulle han gå till nån annan klubb nästa år om skulle få spela mycket här då? Jag kan inte se att han skulle vara så bra ännu att han skulle ta en massa speltid i Lakers representationslag, och en massa speltid är vad han måste få. Sen kan man se det på ett annat sätt, skit samma hur vi formerar laget men Näslund skall spela mycket. Hur som helst hoppas jag det går bra och han utvecklas för en framtid här hos oss. Men ingen skulle bli gladare än jag om han är så pass bra redan nu att han lirar A-lagshockey hela säsongen så det står härliga till.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Calvadosvarningen gäller endast Åke
, Vid Idrott ALLTID nykter,vilket gör att Jag med lätthet skiljer Skit från Pannkaka, Ett STORT bekymmer i Hockeyvärlden är just denna betydelse som åldern har för somliga(även Tränare), i allt från Gymnastik till Fotboll noteras Kunnande och därefter tillåts Man prestera på den nivån Man har, Thats It !
I Hockey heter det att, - Ja men du vet, det är stor skillnad på bla. bla. bla., Notera Skills, Placera i RÄTT Miljö, Inkassera Resultat.
Alltså en Gång Till Observera - Analysera - Agera
INTE Observera - Förtränga- Gömma Undan,
Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt
ps. Den där Byxvarianten är Jag för Gammal för, men Du är ju ännu Ung serra

I Hockey heter det att, - Ja men du vet, det är stor skillnad på bla. bla. bla., Notera Skills, Placera i RÄTT Miljö, Inkassera Resultat.
Alltså en Gång Till Observera - Analysera - Agera

INTE Observera - Förtränga- Gömma Undan,

Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt

ps. Den där Byxvarianten är Jag för Gammal för, men Du är ju ännu Ung serra

In Hinkum Veritas
"Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt "
Du menar som när du skrev att Gurra var en helt väderlös spelare som inte kan åka skridsko och att han aldrig skulle bli en bra AS spelare Neddo?
PS ung eller inte..går aldrig i byxorna för mig neddo..
Du menar som när du skrev att Gurra var en helt väderlös spelare som inte kan åka skridsko och att han aldrig skulle bli en bra AS spelare Neddo?

PS ung eller inte..går aldrig i byxorna för mig neddo..

Snart nära dig...en ny hall
Vadå när det är färdigt, det var ju nu han var mycket bättre än Gurra. Berätta i stället vad han är mycket bättre på..just nu då alltså. Tacklingar, Balans, Speluppfattning, Målsinne, Passningar, Retsticka, Rutin eller vad tänker du på?NEDOMANSKY wrote: Vi får se när det är färdigt, Oddsen är till Min fördel, som Vanligt![]()
-
- Inaktiverad användare
serra min Hockeyvän, vad Jag minns så har Jag ALDRIG sagt att Gurra är helt värdelös, eller inte kan åka skridskor alls, eller bli en BRA HA spelare.
Rätta mig gärna om Jag har fel, däremot tycker jag fortfarande att Han är en Mycket begränsad Hockeyspelare med Bristande skridskoåkning och Handleder och spelskalle och beslut, Jag tycker fortfarande inte att Han är en BRA HA Spelare men platsar i Lakers 4:e Line ännu, OM Han gör en hel Helgjuten säsong i år så omprövas Mitt betyg, en Grandios avslutning räcker inte till detta ännu. Näslund är Bättre enligt Mig.
Läs ovan Niles, ALLT
Rätta mig gärna om Jag har fel, däremot tycker jag fortfarande att Han är en Mycket begränsad Hockeyspelare med Bristande skridskoåkning och Handleder och spelskalle och beslut, Jag tycker fortfarande inte att Han är en BRA HA Spelare men platsar i Lakers 4:e Line ännu, OM Han gör en hel Helgjuten säsong i år så omprövas Mitt betyg, en Grandios avslutning räcker inte till detta ännu. Näslund är Bättre enligt Mig.
Läs ovan Niles, ALLT

In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Näslund kommer förmodligen INTE peta Hjalmarsson. Gurra förtjänade sin plats förra säsongen och det med RÅGE , gör han minst lika bra säsong så kommer han behålla den även i år tror jag men något säger mig att han gör det ännu bättre i år. Givetvis får Näslund räkna med lite speltid med tanke på hans ålder , han lär få spela men frågan är hur mycket och hur stort tålamod killen har ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tycker absolut inte att Näslund och Hjalmarsson slåss om samma plats laget. Hjalmarsson är otroligt viktig med sitt fykiska spel plus att han återfått lite/ganska mycket av det som var hans adelsmärke som junior, nämligen målfarlig med bra ok handleder. För mig är Gurra given på tre kedjor, åtminstone tills Markusson är hel och då menar jag helt hel.
Den som Näslund borde gå före sjudagar i veckan är Basse, där har vi en begränsad spelare, dock Växjöfostrad. I det finns lite andra saker att väga in, men går man efter rena skills så borde Basse åka till Gislaved och Hedman ligga pyrt till när Markusson är frisk.
Vet att jag ligger i farozonen nu, men jag står för den åsikten.
Den som Näslund borde gå före sjudagar i veckan är Basse, där har vi en begränsad spelare, dock Växjöfostrad. I det finns lite andra saker att väga in, men går man efter rena skills så borde Basse åka till Gislaved och Hedman ligga pyrt till när Markusson är frisk.
Vet att jag ligger i farozonen nu, men jag står för den åsikten.
Evert!