Kvalserien till HockeyAllsvenskan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Kvalserien till HockeyAllsvenskan

Post by Lakersfan_03 »

det blir svårare än någonsin att ta sig upp till Hockeyallsvenskan i år. en kvalserie där endast en plats är reserverad till hockeyallsvenskan nästa säsong. Detta innebär att Nybro eller Huddinge kanske till och med både åker ur HA. dock tror jag att ett utav lagen kniper den första platsen och jag tror inte det finns någon här som inte skulle vilja möta Nybro igen.
jag hoppas verkligen Nybro kniper platsen så att vi har ett derby. Huddinge blir en långresa för oss och det gynnar oss inte.
hade dock Taif gått upp ( vilket jag inte tror på ) man kan inte matcha varken Nybro eller huddinge båda lagen har ju vunnit mot Leksand , så hade det varit en fördel åt oss också fullsatt hall och fullsatt bortamatch.

slutsats : i år blir det svårt för ett div 1 lag att gå upp till HA
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

nu håller jag med dej lakersfan_03..de kommer bli mycke svårt o gå upp i år...som sakt nybro o huddinge de är inga lätta lag o möta...men visst chansen finns ju men den kanske inte är så stor...men om säger om taif skulle gå upp så skulle de va jätte kul
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Nybro är dåliga på bortaplan så där finns en chans!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
lakers11
Forumamatör

Post by lakers11 »

Nu förstår jag inte riktigt? Så både Nybro och Huddinge kommer spela Kvalserien till Allsvenskan tillsammans med TAIF, men bara 1 lag kan knipa 1a platsen och spela nästa säsong i Allsvenskan? Något måste vara fel, vem kommer ersätta Mariestad då de åker ut direkt ur allsvenskan?
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

HA ska bantas med 2 lag.....blir bara 14 lag nästa säsong.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nästa år är det bara 14 lag i Hockeyallsvenskan därmed bara 1 plats att slåss om och Mariestad har redan åkt ur
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Post Reply