Japp! Nu börjar det bli tight i toppen och det är precis såhär det ska va med 14 omgångar kvar. Det är nu det "börjar". På onsdag ska Nybro få så jävla mycket spö att dom kör vilse på vägen hem och hamnar i Krokabäckamåla! På VS får vi äntligen samlas igen och JÄVLAR vad vi ska sjunga.
VÄXJÖ LAKERS, VÄXJÖ LAKERS
VÄXJÖ LAKERS ÄR VÅRT LAG
OCH VI SJUNGER FÖR VÅRT KÄRA VLH
VI ÄR RÖDA, GULA, BLÅ
Här drar vi inte in gammal skit utan här ser vi fram emot nästa match med positiva ögon. Nä just det, alla gör inte så utan stannar gärna kvar en stund i Surbutiken och handlar en stund till på tillfällig rea.
Japp, med den formen som Nybro har nu så ska allt annan än en hemmaseger inte vara möjligt. Ska Lakers till Kvalserien så är det dessa matcher man måste vinna.
Krossa Nybrohjonen som de säger i Oskarshamn!
Hemma ser jag inga problem alls trots att formen inte är i zenit direkt. Nej, problemen är väl bortamatcher där man ser väldigt mätta och goa ut för tillfället. Nybro hemma skall vara vinst om man är sugen att stanna i toppen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
En fråga som känns mindre viktig men befogad att ställa.
Är Viking Support nedlagt eller varför är det sedan en tid tillbaka fullkomligt omöjligt att komma in på hjonens supportersida och forum?
Får se hur det går imorgon , jag hoppas verkligen spelarna är taggade inför matchen.
Ska vi vara ett lag att räkna med i kvalserien behöver vi nog en rejäl förstamålvakt.de vi har hållet men vill vi ha målvakter som kan rädda kvar oss i matcherna behöver vi nog förstärkning
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Hedman får en på gott humör. Citat: En grej som vi har snackat om genomgående under säsongen är att vi ska ta en match i taget. Vi ska börja med att slakta Nybro imorgon.
Imorgon kan vi se till att trycka Nybro ännu längre ner i skiten (där de hör hemma).... .
Samtidigt som vi själva tar ett steg ytterliggare mot Kvalserien.
GO LAKERS GO!
Växjö kommer antagligen föra stora delar av matchen imorgon och Nybro mest kontra. Gäller att Växjö åker skridskor när rödskäggen ställer om annars blir det lätt för mycket tid på botbänken igen..
VARNING
Jag vill nog utfärda en varning för denna matchen. Det blir inte så lätt som en del tror. Nybro är i desperat behov av poäng, och kommer inte att ge bort någonting.
Men jag hoppas ju på en klar Lakers-seger då vi i grunden är ett bättre lag.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Vad jag förstått har vi stora problem med vårat webbhotell som ligger bakom problemet med sidan just nu. Annars hoppas jag på en riktig derbymatch med tufft spel och lite hockey, då har Nybro stor chans att vinna. Gissar på 4-3 till oss.
Grattis till segern! Vinner ni inte ikväll, då slår ni aldrig Vikings mer .
Sista derbyt mot oss! Vi åker ur i år.
Mitt tips:
5-1
Dvärgen gör Läjkers mål.
Hola nätar för Nybban.
"Hur går det för Öster?"
Hedman och Lakers har allt att förlora på ett så korkat uttalande: den perfekt tändvätskan för motståndarna.
Han verkar vara en ödmjuk kille men jag gillade nog honom mer i början av serien - när han höll tyst och bara gick in och smällde på. Nu är det tyvärr lite väl mycket flashande emellanåt, och hockeyn verkar ha fått stå tillbaka...
Förlorar VLH den här matchen så kan vi nog glömma kvalserien!