Borås, Mariestad, Malmö, Leksand, AIK, Västerås och Oskarshamn har samtliga tagit poäng i Mora. MIK känns inte som ett starkt hemmalag så vi bör absolut ha bra poängchans.
1 poäng så är jag nöjd, 3 pinnar skulle vara guld värda .
Last edited by Fredrik R on 8 December 2008, 19:26, edited 1 time in total.
ja svår match ikväll så våra backar måste göra ett djävligt grymt jobb för att hjälpa Brage om han nu står el Bengtsberg, sen får vi se om det räcker till 3 friska pinnar hem
Jag håller på att få magsår varför ska man ställa ett helt fotbollslag i målet. Är det inte bättre att Bengtsberg får stå det är ju för helvete en 6 poängs match. Eller kanske man inte vill vara ibland dom tre.
Axel Brage vaktar kassen idag, hoppas han får bra hjälp av backarna och att han är inspirerad att visa vad han går för i sin allsvenska debut. Basse är fortfarande sjuk och ersätts av Anton Sjöberg, som jag tycker spelade alldeles lysande de få gånger han var på isen senast mot Björklöven.
Enlig masarnas hemsida så sätter dom Kristan mellan stolparna igen (han har tydligen vilat ett par matcher). Den jäfveln spikade ju mer eller mindre igen senast dom var här.
Otroligt viktig match: VLH har ett jätteläge att rycka ifrån Mora ifall man vinner denna matchen. Mora har tre raka vinster men är tydligen rätt beskedliga på hemmaplan. Å andra sidan har Växjö tre raka förluster på bortaplan, vill man på allvar kriga om en direktplats till Kvalserien så vill det nog till att man inte får långa förlustsviter. Jag tycker fortfarande att Björklöven var/är en för svag värdemätare för att sia om ifall VLH nu kravlat sig upp ur formsvackan eller inte - i kväll kommer svaret.
Enl info från Linköping så är Axel Brage en lugn målvakt med modern spelstil. Tycker det påminner en hel del om beskrivningen av Bengtsberg. Om han klarar omställningen till seniorhockey lika bra som CB är dock en helt annan fråga.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
En annan intressamt detalj i det hela är att Beachhouse håller på att etablera sig bland de 6. Bra också att han får fortsätta med Persson trots att Holma är tillbaka.
Då är matchbiljetten köpt och bekräftad.
Få se om jag får gå ifrån datorn när matchen är slut eller jag måste sitta kvar i 10 minuter beror väl var Moras säkerhetsansvarige tycker
Denna hockeyafton så kan VLH göra ett Kvalserieryck i tabellen - jäkligt viktiga points står på spel.
Mora saknar (kickade) poängkungen Eric Healey (0+2 i senaste mötet). Se upp för Niklas Fogström - inlåningen som blivit succé. Honom skulle VLH ha lagt vantarna på när Ålandslaget kursade.
Lakerskrigare - upp till KAMP!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]