Växjö Lakers - Västerås IK
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Västerås IK
Ny match på fredag..
måste bara påpeka följande.
Efter 7 omgångar ligger vi 3a(!) , har det hänt förr?..
Vi har slagit Malmö på hemmaplan...
Det enda laget som slagit AIK..
Av AIKS 8 mål som de släppt in på 7 matcher har lakers gjort 5..
Vi är obesegrade på hemmaplan än så länge..
Lakejerna är mer taggade än någonsin..
Vi har aldrig börjat så här bra någonsin..
Jag VÄGRAR förlora på fredag.
På fredag ska vi lyfta taket i lakerdome.
KROSSA VÄSTERÅS!!!!!
Vi är obesegrade på hemmaplan än så länge..
Lakejerna är mer taggade än någonsin..
Vi har aldrig börjat så här bra någonsin..
Jag VÄGRAR förlora på fredag.
På fredag ska vi lyfta taket i lakerdome.
KROSSA VÄSTERÅS!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Vill inte på nått sätt förstöra glädjen, men jag tror att starten den säsongen Thomas Kempe var här, var den bästa. Har för mig vi låg 2:a i början av serien nån gång. Sen kom en lång down period då det gick riktigt illa, sen kom vi tillbaka efter jul och bärjade till slut en Play off plats!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Re: Växjö Lakers - Västerås IK
Fast AIK har väl inte mött varken Leksand eller Malmö än heller?Lakersfan_03 wrote:Ny match på fredag..
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
Re: Växjö Lakers - Västerås IK
Jag kan ha fel, men jag har för mig att laget låg tvåa serien då Saviano bröt benet mot Rögle i början av november -06.Lakersfan_03 wrote:Efter 7 omgångar ligger vi 3a(!) , har det hänt förr?
Västerås på besök en fredag, bättre hockeyfest blir det knappast i vår sketna hall!
Detta blir en kraftmätning för Sockervadds armé: en vinst skulle innebära att vi befäster Kvalserieplatsen och har hela 7 poäng ner till Västerås. Tyvärr heter domaren Morgan Claesson; visselorkaner i Lakerdome brukar innebära fördel för bortalaget 100 gånger av 100 när Alvestabon håller i pipan. Dessutom står han inte pall för coachernas trashtalk - VIK:s Johan Tornberg är svensk mästare i att mala på med "konstruktiva domarsamtal" hela matchen igenom.
#25 Anton Hedman borde vara hyfsat sugen på revansch gentemot vissa inom Västerås. Nu borde det väl snart vara dags för lite råkurr igen?

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumamatör
förhoppningsvis slutar lakers inte spela bara för att dom tycker att matchen borde blåsas av.... det hände massor av ggr förra året och dom låg kvar och bönade och bad att han skulle blåsa, får hoppas att dom fortsätter samma råa stil som dom inlett med!
Som sagt det är risk för dommarskandal imorgon men för helvete Lakejer och övriga på VS imorgon lyfter vi taket och ser till att göra vårt jobb där uppe oxå!!!
Som sagt det är risk för dommarskandal imorgon men för helvete Lakejer och övriga på VS imorgon lyfter vi taket och ser till att göra vårt jobb där uppe oxå!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
saxat från www.vik.se
Senast mot Borås var det under 2 000 åskådare i ABB Arena vilket är under kritik. VIK behöver erat stöd för att inom kort spela i Elitserien. Vad ska VIK till Elitserien och göra om inte publiken visar intresse? De som såg matchen mot Borås kommer förmodligen tillbaka ikväll då VIK bjöd på underhållning under hela matchen. Ta med vänner och familjen till ABB Arena för en ny underhållande hockeymatch. VIK vill till Elitserien, vill ni följa med?
Senast mot Borås var det under 2 000 åskådare i ABB Arena vilket är under kritik. VIK behöver erat stöd för att inom kort spela i Elitserien. Vad ska VIK till Elitserien och göra om inte publiken visar intresse? De som såg matchen mot Borås kommer förmodligen tillbaka ikväll då VIK bjöd på underhållning under hela matchen. Ta med vänner och familjen till ABB Arena för en ny underhållande hockeymatch. VIK vill till Elitserien, vill ni följa med?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hej.
Om det finns risk för " domarskandal" borde väl vi likt andra supporterklubbar visa vårt missnöje när domaren gör helt regelvidriga fel. SMP skrev att Leksand Stars hjälpte till att vända matchen till Leksands fördel när VLH mötte dem. De fick med sig några mycket tvivelaktiga utvisningar som de sedan fövaltade väl. Det Leksand Stars gjorde var tydligen att bua och vissla.
Jag har roat mig med att klocka hur länge vi visslat och buat när domaren dömt helt fel. Det längsta vi visslat i Lakerdome denna säsong är 4 sekunder, mäktigt eller? Kan det vara detta Evertsson menade när han pratade om hard core fans? Att sedan stå och skrika domarjävel som vissa gjort tycker jag är patetiskt.
Sätt tryck på domaren, men på ett riktigt sätt .
Kenth.
Om det finns risk för " domarskandal" borde väl vi likt andra supporterklubbar visa vårt missnöje när domaren gör helt regelvidriga fel. SMP skrev att Leksand Stars hjälpte till att vända matchen till Leksands fördel när VLH mötte dem. De fick med sig några mycket tvivelaktiga utvisningar som de sedan fövaltade väl. Det Leksand Stars gjorde var tydligen att bua och vissla.
Jag har roat mig med att klocka hur länge vi visslat och buat när domaren dömt helt fel. Det längsta vi visslat i Lakerdome denna säsong är 4 sekunder, mäktigt eller? Kan det vara detta Evertsson menade när han pratade om hard core fans? Att sedan stå och skrika domarjävel som vissa gjort tycker jag är patetiskt.
Sätt tryck på domaren, men på ett riktigt sätt .
Kenth.
-
- c/o LL´s Forum
Precis detta jag menar i växjö. Varför bygga en ny hall när vi inte fyller den vi har. Är väl hockey man vill se. Ses i morgon. Har ingen vän med mig men får väl tjata till mig någon på stan innan man drar upp till puben 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
hallen håller kanske inte men laget gör det å pengar behövs. ta med vänner å bekantar så fyller vi hallen. KL är närmare tre å kanske kanske har jag med en som jag chattar med just nu. Gäller som sagt att marknadsföra oss på alla vis å det är mänskligheten som marknadsför på bästa sätt. PÅ lördag har hockeytältet öppet. Info om trojamatchen på stan kan locka några gamla besökare men det är ju helst de som aldrig har varit i hallen å upplevt stämningen man vill åt. De är de som kommer säga. Fan min första hockeymatch å satan va kul det var. Kan man få detta att snurra så tror jag att snittet kan öka markant framöver. Vist så finns det alltid medgångsupportrar. Eller ja supportrar kan man kanske inte kalla dem utan går på hockey när laget spelar bra. Detta kommer vi aldrig ifrån. Men vi kan göra så att dessa människor minska i antal genom possitiv anda i hallen oavsett resultat på uret. Vet inte om det är någon som arbetar på något vis med invandrare. Denna grupp har nog väldigt lite tradition när det gäller hockey. Här finns massor att arbeta på. För vi jobbar ju mot rasism då är det ju viktigt att vi får med denna målgrupp i klacken
Spelar ingen roll vad det står på tavlan Vi älskar lakers ändå. Kämpa kämpa nu för satan ni kan vända det här det vet vi om.
Skall sjungas i motgång
Spelar ingen roll vad det står på tavlan Vi älskar lakers ändå. Kämpa kämpa nu för satan ni kan vända det här det vet vi om.
Skall sjungas i motgång
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Jag förstår om folk inte vill sitta bakom plexiglas. Det finns för många dåliga platser. Det är ändå en aning oroande och trist att vi inte kan få fler folk till Lakerdome.
Idag gäller det som tidigare är nämnt, vi får inte dra på oss onödiga utvisningsminuter. Sen måste det börja produceras MER i PP!
Idag gäller det som tidigare är nämnt, vi får inte dra på oss onödiga utvisningsminuter. Sen måste det börja produceras MER i PP!
Blueshirts United
"Alltid" är väl att överdriva.? Farligt i i alla branscher om man sätter sig ner på kontorsstolen med armarna i kors och alltid är nöjd. Är du belåten med att Lakers inte drar mer åskådare än 2400 mot ett lag som Malmö, som förut dragit en bra bit över 3000 tidigare?Lakersfan_03 wrote:Bruno du måste alltid se det negativa.. det var väl 2400 mot IK Oskarshamn också.
Och det blir något liknande idag också.
Tippar på 2500 ikväll
Last edited by Bruno on 10 October 2008, 11:47, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Nja senaste inlägget var inte tänkt som en ekonomifråga. Men medge serra att det finns otroligt många invandrare i växjö som knappt vet vad hockey är. Här skulle man kunna skapa ett intresse å hitta ny publikserra wrote:Erok..måste du förvandla varje tråd till en ekonomifråga???
Kändes lite ovant att se malmös svarta spelare. Men ett tecken på att även ishockeyn kan väckas bland afrikanska invånare.
Så vad krävs för att vinna ikväll. Jo en toklaggad mångkulturell publik som är fanatisk hemmapublik som sjunger, klappa händer, bua på dommaren, Får västeråsarna att känna sig som om att de inte vågar vinna ikväll
Last edited by erok on 10 October 2008, 12:05, edited 1 time in total.
Stämmer inte, den mest adekvata jämförelsen är från November förra året när Malmö drog 2688. Det är sanningen.Bruno wrote:Är du belåten med att Lakers inte drar mer åskådare än 2400 mot ett lag som Malmö, som förut dragit en bra bit över 3000 tidigare?
Som jämförelse för kvällen kan sägas att förra året drog VIK 2314 åskådare till Växjö ishall vid ungefär samma tidpunkt.
De negativa publiksiffrorna märks tydligt på vissa arenor runt om i Sverige just nu. Tror att konjukturen är största anledningen. Lakers är dock rätt så förskonade. Man håller ungefär samma snitt som man gjort senaste fyra-fem åren. Förra året var den 2573 för övrigt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.