Troja i Allsvenskan för att stanna?
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Troja i Allsvenskan för att stanna?
Jag tror definitivt på Troja denna säsong, tror inte bara de klarar sig kvar utan tror till och med de når den sista playoff platsen, så intressant är deras lag, utsvulten trupp som kommer äta upp flera av de allsvenska lagen.
Sen gällande Lakers säsong tror jag jag det blir en fjärdeplats med snudd på tredjeplats.
Den som lever får se tycker Lakers träningsmatcher och resultatet på pappret ser spännande ut åtminstone, utropstecken hitills är målisen Bengtsberg och PC o Dino
Sen gällande Lakers säsong tror jag jag det blir en fjärdeplats med snudd på tredjeplats.
Den som lever får se tycker Lakers träningsmatcher och resultatet på pappret ser spännande ut åtminstone, utropstecken hitills är målisen Bengtsberg och PC o Dino
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Troja ser rätt starka ut. Kommer ju helt klart stanna kvar i HA. Sen om det blir PO vet i fan men jag blir inte överraskad ett smack om så blir fallet. Känns som en väldigt öppen HA denna säsongen och det är ju så vi vill ha det, eller hur? Kommer bli otroligt tight och spännande.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Inga problem för Troja att hänga kvar i serien sålänge inget oväntat händer men tittar man på lagen så bör dom kunna hänga i .
Playoff plats är deremot inte lika lätt i år så antingen hamnar Lakers 5:a eller så får dom kriga om sista playoff platsen ...
Sen är det ju trots allt hockey det spelas och allt kan ju hända
Playoff plats är deremot inte lika lätt i år så antingen hamnar Lakers 5:a eller så får dom kriga om sista playoff platsen ...
Sen är det ju trots allt hockey det spelas och allt kan ju hända
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Denna säsongs juniorer heter Mattias Nilsson och Mattias Åkesson, fattar inte att de inte fått chansen i något av J-landslagen.
Sedan kommer nog Mattias lillebror Marcus Nilsson också få chansen, 17-åring som antagligen blir vår nya Weinis. Liten till växten dock, men Mattias växte till sig sent också.
Tycker det känns bra att vi är bottentippade av många, passar oss perfekt.
Det ser spännande ut, men då är det inräknat en back av hög klass. AHL-back på 95 kg och 0.5p i snitt är välkommet.
Sedan kommer nog Mattias lillebror Marcus Nilsson också få chansen, 17-åring som antagligen blir vår nya Weinis. Liten till växten dock, men Mattias växte till sig sent också.
Tycker det känns bra att vi är bottentippade av många, passar oss perfekt.
Det ser spännande ut, men då är det inräknat en back av hög klass. AHL-back på 95 kg och 0.5p i snitt är välkommet.
Jag vet inte var du läst någonstans, men härinne har jag inte tagit mig tid och tittat tippningen.
Men Leksands forum tittade jag igenom, där är vi sist hos några t.om.
Även Hockeysverige.se har påtalat några gånger att vi ska slåss i botten.
Så, i Ljungby räknar vi från 1-16 när det gäller HA, där 1 är bäst och 16 är sämst. Hur räknar du?
Men Leksands forum tittade jag igenom, där är vi sist hos några t.om.
Även Hockeysverige.se har påtalat några gånger att vi ska slåss i botten.
Så, i Ljungby räknar vi från 1-16 när det gäller HA, där 1 är bäst och 16 är sämst. Hur räknar du?
Jag kan bara utgå från mig själv.. Jag trodde att Huddinge skulle leka sig igenom kvalserien..
Men det Troja visade i kvalserien både i spel och lagmoral när Pasco blev skadad tycker jag var så pass imponerande att jag tror att ni blir att räkna med.
Men visst du har ju din lilla egna uppfattning om oss...
Saken var den att jag trodde så INNAN kvalserien. Resten är historia. Därav min nuvarande ståndpunkt.
Men det Troja visade i kvalserien både i spel och lagmoral när Pasco blev skadad tycker jag var så pass imponerande att jag tror att ni blir att räkna med.
Men visst du har ju din lilla egna uppfattning om oss...
Saken var den att jag trodde så INNAN kvalserien. Resten är historia. Därav min nuvarande ståndpunkt.
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
Rögle tillbaka i Allsvenskan, Taif och Karlskrona går upp. Sundsvall och huddinge trillar ut å så har vi södra regionen hockeyfester att se framimot. Ja jag vet att det blir lite många lag men fan något klara inte elitlicensen å så är drömmen verklighet. var troja hamnar i detta getingbo vet i katten men risk finnes att de tar över plats nr 1 i kronoberg. Vilket i så fall är att grattulera men fan att jag kommer byta lag för det. Som många trojaner trott att jag skulle gort för flera år sen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Huddinge, Mariestad... ehm, Troja?
Allvarligt talat så tycker jag inte Troja ser ut att ha något imponerande lag på papperet (men va fan vet jag), så gissningsvis blir öppningen på säsongen väldigt viktig för dom, kan man på nykomlingsvis skrälla i ett antal matcher i början och bita sig fast i mitten av tabellen så har man givetvis en god chans att klara sig kvar i år, men om säsongen börjar med en seger, två oavgjorda och åtta förluster tror jag det blir tufft.
Allvarligt talat så tycker jag inte Troja ser ut att ha något imponerande lag på papperet (men va fan vet jag), så gissningsvis blir öppningen på säsongen väldigt viktig för dom, kan man på nykomlingsvis skrälla i ett antal matcher i början och bita sig fast i mitten av tabellen så har man givetvis en god chans att klara sig kvar i år, men om säsongen börjar med en seger, två oavgjorda och åtta förluster tror jag det blir tufft.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
erok skrev:Rögle tillbaka i Allsvenskan, Taif och Karlskrona går upp. Sundsvall och huddinge trillar ut å så har vi södra regionen hockeyfester att se framimot. Ja jag vet att det blir lite många lag men fan något klara inte elitlicensen å så är drömmen verklighet. var troja hamnar i detta getingbo vet i katten men risk finnes att de tar över plats nr 1 i kronoberg. Vilket i så fall är att grattulera men fan att jag kommer byta lag för det. Som många trojaner trott att jag skulle gort för flera år sen.
Vi går inte upp nästa år, men på sikt kanske...
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Men, vad vill du Slavik???
Vill du ha sagt att Lakerssupportrar inte kan någonting om hockey som ändrar åsikt? Eller är du bara bitter för att det finns Växjöfans som vågar erkänna sina lokalrivalers styrkor, istället för att bara leta efter fel hela tiden?
(oops, inser nu att mitt inlägg är lika icke-givande och off-topic som det jag ifrågasätter)
Vill du ha sagt att Lakerssupportrar inte kan någonting om hockey som ändrar åsikt? Eller är du bara bitter för att det finns Växjöfans som vågar erkänna sina lokalrivalers styrkor, istället för att bara leta efter fel hela tiden?
(oops, inser nu att mitt inlägg är lika icke-givande och off-topic som det jag ifrågasätter)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
ja jag kan ju bara stå för mig å har aldrig hållt på Troja. Därimot är jag inponerad av arbetet klubben å deras supportrar lägger ner för att få troja att gå runt. Finns mcket av detta som andra klubbar skulle ta lärdom av. så även Lakers.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Ja du nils. Lakers tänker man på dag som natt. Hoppas det kommer info snart hur lakers vill att frivilliga kan marknadsföra inkomstkällor på ett bättre sätt än vad det är just nu. Någon som vet om det såldes 1000 eller 10.000 vofflor i tältet. Vem van turneringen i bordshockeyn. Som du ser det tänks på Lakers var dag men finns inte mer att göra just nu än att vänta på bättre tider. snart så drar ju det hela igång. Hoppas hoppas att det går bra både sportsligt och ekonomiskt och att hallen blir fullsatt oavsett om det är troja eller huddinge vi möter. Fullsatt i vissa matcher i div ett. Mot troja vore det fan om det inte blev det.
Det är inte så stor skillnad mellan dom bästa lagen i div 1(lingonserien) och allsvenskan som många ville ha det till här när Troja låg där.
Läs inläggen en gång till och tänk efter lite.
Det är väl inget att hetsa upp sig för. Konstigt att man inte kan föra en diskussion utan att det ska behöva bli ett jävla liv.
Läs inläggen en gång till och tänk efter lite.
Det är väl inget att hetsa upp sig för. Konstigt att man inte kan föra en diskussion utan att det ska behöva bli ett jävla liv.
Slavik jag tror många reagerade för att du sa att vi tyckte att ni va ett skitlag i div1... kanske lite hastigt att säga att "ni sa så" nämn någon som gjort det istället så får dom stå för det... det kanske hade varigt mer lyckat att säga " och vissa tyckte att vi va ett skitlag" .
Många ömma fossingar här inne
För MIN egen del ser jag helst att ni stannar i HA så det blir fina derbyn!
Många ömma fossingar här inne
För MIN egen del ser jag helst att ni stannar i HA så det blir fina derbyn!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Det Slavic menar är väl mer att det plötsligt känns som en del lakersfans klappar oss trojaner medhårs nu när vi plöstligt spelar i samma serie och det finns risk att förlora mot oss. Det e ju för övrigt inte samma lakejer som nu kammar medhårs som spydde galle över oss i ettan...Känns som det skrämmer vissa att det kommer va lakers som är favoriter i derbyna och har allt att förlora...
Kronoberg tillhör oss