Idag håller jag käften!!!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Putte#24
c/o LL´s Forum

Idag håller jag käften!!!

Post by Putte#24 »

http://www.smp.se/sport/vi-har-en-kopio ... lik(423500).gm

Låt VI-06 köra själva så blir det nog bra....
Last edited by Putte#24 on 11 January 2008, 08:32, edited 1 time in total.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Det är ett hån mot hela lakejernas uppbygnad och stadgar. Vårt koncept är att spelare, ledare och bortafans ska tycka att det ska vara kul att få komma till växjö och spela hockey. Inte tvärtom. Om evertsson vill ha hardcorefans så får han väll byta klubb. Eller vänta tills Växjö Inferno tar över läktaren :lol: :lol: :lol:
I always tell the truth, even when i lie
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Kan inte se länken... :?

Eller jo, länken ser jag men inte vad det står på den aktuella sidan. :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Haha! Han har ju rätt!! Vi är snälla!!
Goddamnit!!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hehe, det är väl inget att reta upp sig på. Han har ju rätt, vi är snälla. Enda problemet är väl att han kanske inte fattat att det är hela grejen. Sen vet jag att spelarna uppskattar allt vi står för och stödet betyder massor, att vi sen tar mer poäng borta i år har nog mer med spelstil och spelarmaterial att göra. I kväll lyfter vi taket!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Förhelvete!

Är problemet att vi är kopiöst snälla? Har Lakers forskat i varför vi i 5 allsvenska säsongen varit bättre/lika bra borta som hemma? Ja, och slutsatsen var att det som står i SMP eller...? jag ställde frågan till Evert o Janne på medlemsmötet dan innan första hemmamatchen och de hade också funderat en del på det, "det sitter i väggarna" o "vissa på sittplats har varit jobbiga" var svaren, tydligen var det värsta att publiken är för snälla :o

VIK tex är ett skitbra hemmalag, är publiken (1300 pers) där aggressiva när ex Huddinge Sundsvall eller IKO kommer...

Rögle går ju bra hemma iår... NOT!

Sen har jag faktikt ingen aning om hur spelarna uppfattar det hela :?

Skulle uppskatta ett möte med Evert, Janne o några av de äldre typ Romö, 38, Fimpen (som mött oss med Mörrum, Mora o Nybro) o kanske Ström :idea:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag förstår inte varför ni blir upprörda allvarligt talat? Jag tror det ligger mycket i det han säger, men jag ser inget fel i det! Inte heller ser jag att Evertsson ondgör sig över detta faktum, utan mest ser det som en förklaring.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

– Vi har en kopiöst snäll hemmapublik där ingen sätter någon större press på domaren. Jämfört med hur det är i till exempel Ängelholm är det en enorm skillnad. I Ängelholm känns det som bortalag som att man ligger under med 2–4 redan när matchen startar.

Känns det som RBK leder med 2 mål för att de trackar dommaren innan matchen? :roll:

Lovar Lakers att spela bättre PP ifall vi på läktaren fixar en extra utvisning?
Last edited by Putte#24 on 11 January 2008, 09:11, edited 1 time in total.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

buck wrote:Jag förstår inte varför ni blir upprörda allvarligt talat? Jag tror det ligger mycket i det han säger, men jag ser inget fel i det! Inte heller ser jag att Evertsson ondgör sig över detta faktum, utan mest ser det som en förklaring.

Jo det tror jag också men är det det som är det stora problemet?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag vet att vi har diskuterat detta tidigare säsonger och frågat lag och ledning om det är nåt de ville vi skulle förändra, men de tyckte inte detta.

för att svara på din fråga: Nej, jag tror inte att det är det stora problemet. Jag tror att de vill spela snygghockey för oss i hemmapubliken, thats it.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Jag håller med Putte fullt ut. Visst vi är snälla men det har oxå gjort oss till var vi är idag. Vart vi än kommer är vi välkommna tas emot mer än gärna för att vi är just trevliga. Inga extrainsatta poliser för vår skull. DET är jag stolt över iallafal.

Sen en parantes i det hela.... Så tycker jag att det Evert säger är motsägelsefullt. hur kan man ändå vinna i Ängelholm, Västerås, Bofors, Umeå trots denna hemska publik? Mer tryck i Ängelholm? Ja kanske men är mer tryck=att pressa domaren?

Nä jag tycker Evert är ute på jävligt hal is. Vi gör som vi alltid har gjort vi stöttar vårt lag....... Hata det lämnar vi åt AIA och dom andra klubbarna med "tryck"i.

P,s Jag håller oxå käften idag...........
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Men snälla nån, ni kan väl inte hålla käften för detta?

Svika laget på isen för att Evertsson sagt detta i ett reportage utfört av smp?! Nä nä nä. Det tycker jag är riktigt löjligt av er. :ajabaja:

Sen att jag inte håller med om vad Evertsson säger, det är en annan sak.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Vet inte om jag överreagerar, kan ju vara DS som vinklar det lite.

Jag tar detta med Evertsson direkt istället...

Jag håller käften i vilket fall!!! Perjävel! :wink:
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ha Ha Du klarar aldrig att hålla käften i en hel match,Putte :lol:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ska nog få igång dig Putte. Det finns inte att hålla käften ikväll. :asshole:
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ni ska få se :321:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Eller så tar man detta på rätt sätt och skriker halsen av sig ikväll och visar hur man stöttar ett lag.
Att en person uttalar sig tycker jag inte ska drabba laget...

PS, Putte och ni andra som inte kommer att skrika ikväll. Tycker ni det är ett bra sätt att "tacka" laget för deras insatser mot RBK,LIF och Malmö???? 8O
Snart nära dig...en ny hall
puff
Forumdemon

Post by puff »

Evertsson ger tre olika teorier om varför han tror att vi har en sämre hemmastatistik. Vad är konstigt med det?
Jag kan då inte någonstans utläsa att han säger att vi skall ändra oss eller att fansen i lakejerna inte är bra. Nu tycker jag att ni (vissa) läser något ur artikeln i smp som inte står där. Ni lägger till och tar bort.
Dessutom så är det inte alltid att tidningar återger vad en person säger på ett korrekt sätt. det är väl snarare vanlit att man vinklar så att det skall väcka intresse och skapa rubriker. Ja, smp lyckades ju faktiskt med detta i det här fallet. Ni reagerar enligt alla förväntningar och vips så läser alla artikeln och tidningen. Journalistiken fungerar och det är vi som ser till att den lyckas genom vårt sätt att okritiskt läsa en artikel.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Jag tar till mig av det som ni säger och förstår hur ni menar. Allt kan vinklas olika och även uppfattas olika. Tycker dock att det kändes lite klumpigt...

Jag ska stötta laget ikväll med min gälla kastratröst. :o
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag tycker artikeln är en ren förolämpning. Att påstå att allt som Lakers Lakejer står för och har arbetat är orsaken till att vårt Lakers vi förlorar mer på hemmaplan är som en smäll på käften.

Att vi har en snäll publik som medverkar till god stämning med bra tryck i vår hemma arena borde endast vara en FÖRDEL. Att andra lag kommer ser fram emot att åka hit och spela för att det är så roligt borde innebära att vårt hemma lag också tycker att det är roligt vilket i sin tur borde innebära att det är bäddat för kanonbra ishockey i Växjö ishall.
Om det nu är så att vårt lag blir nertryckt och endast bortalaget peppat av den positiva stämningen i Lakerdome är det väl ett problem man borde ta tag i laget och inte tycka att vår publik borde ändra på sig och bli mer aggressiv.

Vill Lakers att de lag och domare som kommer till Växjö ska vara rädda för publiken? Om det nu är så att man vill att de ska vara ”rädda” så ska det väl vara för hur bra laget är och att man kommer att förlora matchen och inget annat.

JA, vi är en förhållandevis snäll publik(jäkligt gnällig många gånger kan jag tycka) men inte FÖR snäll.
Hur kommer det sig att Leksand kan vinna hemma som har en klack som har rykte om sig att vara en positiv klack som lägger energin på att stödja sitt lag och inte på att vara aggressiv mot domare och motståndare? Hur kommer det sig att Rögle haft svårt att vinna hemma trots att de har som har ett ”aggressivt tryck” som vår sportchef uttrycker det?
Jag får inte ihop det.

OM det nu är så att Sportchef /andretränaren har denna teori så är min fråga, Vad tänker man göra åt problemet? Att bara antyda att ”det är fel på alla andra” och att publiken bör ändra på sig och bli aggressiv är bara pinsamt!
Inte någonstans i hela artikeln kan jag läsa något om hur man jobbar med att lösa problemet med att man inte klarar av att spela mot alla lag som tydligen tycker det är för kul att spela ishockey inför vår publik.

Ni må tycka att jag drar alldeles för stora växlar på det här men jag tycker att det är allvarligt och minst sagt pinsamt när en representant för Lakers går ut och anklagar hemmapubliken för förlusterna och vill att publiken ska vara mer aggressiv samtidigt som föreningen drar igång ett stort projekt i Fair play om hur man uppför sig på och utanför isen,
förbundet pratar om hur allvarligt man ser på att det håller på att bli en råare läktarkultur även i ishockeyn och vi kan läsa om domare som känner sig hotade.

Är det så att jag endast stödjer bortalaget genom att applådera och hejja på Lakers i positiva ramsor så finns det ingen anledning för mig att försöka vara med och hålla låda. Jag kommer inte stå och skrika på domaren då jag absolut inte kan bedömningarna bättre och stå och skylta med mitt okunnande. Utan domare blir det ingen match, inte heller utan bortalag.

Jag hoppas innerligt att hela artikeln är felvriden och att Henrik som Sportchef i Lakers inte alls menade det så som det blev skrivet.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

serra wrote:Eller så tar man detta på rätt sätt och skriker halsen av sig ikväll och visar hur man stöttar ett lag.
Att en person uttalar sig tycker jag inte ska drabba laget...

PS, Putte och ni andra som inte kommer att skrika ikväll. Tycker ni det är ett bra sätt att "tacka" laget för deras insatser mot RBK,LIF och Malmö???? 8O

Om laget tycker det är svårt att spela hemma för att vi håller låda och och är för snälla och positiva och bortalaget blir mer taggat så är väl bästa sättet att tacka dem att just hålla käften (alt. vara aggressiv då men det vill jag inte vara)
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

bra talat linda
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Linda..var det laget som uttalade sig i smp????
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Men Serra...tänk lite nu. Som Sportchef och andretränare får man väl ändå anse honom som en väldigt stor det del i laget. Han har varit med och satt samman det och tränar det.

Sen att kanske inte laget står bakom hans uttalande är en helt annan femma men då får det bli en dementi.
Jag tolkar en sportchef och tränare som talesman och representant för laget i allra högsta grad.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Nä men vem var det Serra det var ju en person som representerar laget och med detta säger jag inte att vi inte skulle stötta laget, men va fan är det han håller på med?

Hoppas han att det är ett sätt att provocera oss till att skrika mer skit på domaren och racka ner på motståndaren så tycker jag inte att han ska komma långt med detta utan den enda som det ska rackas ned på är ju på honom och det ska ju inte göra från läktaren iallafall.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Linda, mkt av vad du skriver är riktigt men slå inte fast vem det är som "slår på käften". det är i tidningen som det framställs på det här sättet. Om all kommunikation inom samhället eller inom företag skulle skötas genom tidningar så hade nog mkt gått fel. vad man däremot kan ha synpunkter på är hur tränade man inom Lakers är på att tala med media. vid alla kontakter med media får man vara försiktig med vad man säger eftersom det som skrivs är hur journalisten har uppfattat det man sagt och dessutom påspätt för att det skall väcka intresse och debatt.
teorin om att även bortalaget blir sporrat av publiken i lakerdome är väl inte heller något sensationellt, det är vi många som har diskutterat och funderat på men därmed har vi väl inte sagt att vi för den skull skall bete oss annorlunda.
Kommunicera direkt med ewertsson, jag har aldrig provat men antar att han svarar på mail och telefon så får du förhoppningsvis ett svar där du själv står för hur du uppfattar svaret och inte en journalist som gör det åt dej.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Linda, tro det eller ej men jag tänker.
Tycker bara inte att det ska drabba laget.
Kan garantera dig att ingen i laget ser oss som någon belastning.
Sedan att det inte kanske inte var det bästa uttalandet kan jag väl hålla med om
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Förr i tiden var det ju ett jävla drag på sittplats som bidrog massor till stämningen tillsammans med Lakejerna som stog för taktpinnen, men de är ju lika tysta som en musjävel nuförtiden.

Alla inkl Evert vet att Lakejerna är absolut i toppen av klackarna i Allsvenskan, så jag är nog tämligen övertygad om att han menar sittplats och den stämning som det bidrar.
Och då har han jävligt RÄTT.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Fan glömmer aldrig matcherna mot Sundsvall & Skellefteå (PlayOff)....
Då kokade hallen......tack vare Lakejer och sittplats som klappade händer i 60 minuter...
Tror det är lite av den atmosfären han menar...
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Evert har väl alltid framhållit hur viktig klacken är och jag tror inte att han plötsligt har ändrat åsikt om detta. Hela artikeln kan väl snarare se som ett försök till att bortförklara lite sämre spel på hemmaplan då man skall föra matcherna och sedan har tidningen vinklat det hela så att det skall skapa sensation.
Professor Baltasar
Forumamatör

Post by Professor Baltasar »

Det Är Ganska Givet Att Ni Måste Ändra På Er
Smart och rolig
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Vad är det med er annars så vettiga och sansade individer, ni läser ju fan en dagstidning sämre än vad djävulen läser biblen. Evert säger vill inte någonstans att Lakejerna ska börja bete sig illa. Det ända han gör är att han spekulerar i varför Lakers hemmaspel "alltid" varit sämre än bortaspelet, och det är väl ändå hans skyldighet att vända på varenda sten för att kunna hitta orsaken till detta.
Felet han därimot gör, det är att han sitter framför en sensations lysten journalist när han spekulerar.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Okej, artikeln var kanske en smula tvetydig men å andra sidan snackar vi om journalistik här.

Hade han uttryckt sig direkt negativt om LL så kan ni vara rätt säkra på att det hade framgått.
Det hade blåsts upp och målats knallrött, lita på det!

Det här var helt enkelt det bästa SMP kunde vaska fram ur en ganska neutral Evert.
Och om artikeln var så här blek så lär det inte vara någonting om hur diplomatisk vår käre sportchef var i verkligheten. :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Lakejerna har alltid eftersträvat att hålla en positiv anda och inte häckla domare och motståndare. I uttalandet tolkar iaf jag det som att det är just det som gör att bortalagen tycker det är alldeles för roligt och det blir ett problem som göra att vi har svårare att spela hemma.
Om det vi eftersträvar är det som själper vårt hemmalag för att det sprorrar bortalaget så är det väl inte konstigt att man tar åt sig?

Är det nu så att det inte alls var så menat som det skrevs så finns ju möjligheten att rätta till det för någon sensationslysten skribent har vi väl inte på hemsidan hoppas jag.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tror lakers vill vara ett så pass bra lag att de kan vinna ärligt utan att dommaren ska behöva påverkas till lakers fördel. Meningen är att alla ska kunna stå i klacken gammal som ung utan att behöva snappa upp en massa dynga. Tycker väl ändå Evertsson kan gå ut med någon form av förklaring om han blivit felciterad eller om det han säger blivit vinklat fel?

Det låter inte som en seriös hockeytränare som har teorin att det är publikens fel att spelet hemma inte stämmer. Hade väl varit ärligare att säga vi har problem att föra matcher hemma men är duktiga på bortaplanshockey.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Post Reply