OOOOskarshamn-Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Forumproffs

OOOOskarshamn-Lakers

Post by #54 »

Undrar bara om antalet på resan är spikad. Måste höra om jag kan byta lite tider på jobbet nämligen.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Gert
Forumdemon

Post by Gert »

Inget antal maxat. Du kan anmäla dig fram till torsdag 22.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vi är 5 pers i vår bil iaf. det lär vara många som åker bilar också . vi blir väl en 150-200 får man hoppas
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Det finns 35 platser kvar så vänta inte med att anmäla er !!!!!!!

http://www.lakerslakejer.com/p233/p233_swe.php
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Är medveten att det är många som inte håller med mig nu, men alltid kan man reta man upp nån. :wink: Det kanske är bra att det finns någon som ser det inte andra ser eller som andra inte vågar säga:)

När man inte kan prestera bättre i en viktig match efter att ha bemödat sig att sitta i en buss i 80 mil, varför skulle man då vinna i Oskarshamn?
Lakers har hamnat i en svacka, bara att erkänna. Eller är det bara målskyttarna som hamnat i en svacka? Så varför gör vi annars inte mål?
Svackan är här, för Lakers är inte tillräckligt bra nu på att utföra sina arbetsuppgifter.
Jag kan bara hoppas att svackan inte blir alltför långvarig.

Sedan tycker jag att Karlsson tar alldeles för lättvindligt på sitt lags utvisningar. Dags att visa "förskoleeleverna" vad man får göra och inte göra! Eller varför inte be de stå i rätt positioner och åka mer skridskor istället, för klubban ska man ha till annat!

Jag har en plats ledig på min pakethållare för den som vill ha frisk luft.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi skall kämpa och vi skall segra. 3 poäng ska vi hjälpa dom till på fredag. se till att ta er till Oskarshamn nu , det är nu vårat stöd behövs. Vi ska ha hemmaplan imorgon.
STOR REVANSCH ATT UTKRÄVA
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

haha mooresupport är bra roliga dom
www.mooresupport.se
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Verkar som de vill vara så häftiga som AIA... :o

Kom igen nu alla för satan, första bortaresan på över 2 månader!!! :headbang:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Komigen nu lakejer vakna till. Första bortamatchen på länge. inte många platser kvar på sittplats i Oskarshamn och en publiksiffra på närmare 3000 ?. Komigen nu ska vi dominera i Oskarshamn som alltid och bära fram lakers till 3 poäng. Imorgon har vi vaknat. Semestern är över
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja kom igen nu vi har ju inte åkt hockeybuss på jättelänge

Alla till Oskarshamn ANMÄL DIG NU!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Derbyt imorgon verkar vara glömdhett och många Oskarshamnare som verkar se fram emot denna matchen. Kommer ihåg när vi mötte Oskarshamn förra matchen då hade de väl 0 segrar eller något. nu är de inte många poäng efter oss.
Imorgon dominerar ca 150 lakejer på läktaren
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ta nu och vinn matchen på läktaren iallafall. Att vinna matchen på isen blir en svårare nöt att knäcka. Nu måste Lakers upp till bevis :idea:
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Omgrupperingar i kedjorna enl SMP:
Fimpen - Ström - Marsh
Lauritzen - Romö - Carlsson
Weinstock - Lindhagen - Steffen
#38 - Thelin - Gurra
91:an Hjalmarsson
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Bra av Janne att bänka Rosen, han slog ju inte en passning rätt i Västerås. Vilket han förövrigt knappast gjort på hela säsongen. Rosen är för mig säsongens största mysterium.

Bara att hoppas att han kan få en liten nystart när han kommer in i laget igen och hitta tillbaka till det underbara spel som han KAN prestera.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håller med dig Kjellsson, förstår inte hur Rosén kan falla igenom som han gjort i år. Hoppas att han hittar tillbaka igen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Kjellsson wrote:Bra av Janne att bänka Rosen, han slog ju inte en passning rätt i Västerås. Vilket han förövrigt knappast gjort på hela säsongen. Rosen är för mig säsongens största mysterium.

Bara att hoppas att han kan få en liten nystart när han kommer in i laget igen och hitta tillbaka till det underbara spel som han KAN prestera.
Instämmer! Rosén är ett mysterium i år.
Tidigare var det någon som sa att han var övertränad, tränat på gym för mycket. Hur i så fall det påverkar honom negativt, det vet jag inte. Hur som helst..just nu är Robban inte bättre än att han förtjänar att stå utanför.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

idag lär vi få se steffen göra mål.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

fortfarande 86 amälda ?
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Äntligen VLH´s mest överskattade spelare på bänken! Rosen har ju varit botten 3 i lakers varje match i år!

Nu är det dags för TRE poäng... Vi har bara tagit 5 av 18 möjliga senaste 6 matcherna! Vi kan ju uppenbart inte slå de så kallade topplagen, så då måste vi ju satsa allt mot våra mittenkonkurenter.

Det blir en hård kamp om 7:e platsen i år med! suck..

För övrigt producerar vår hyllade 1:a femma alldeles för lite. För lite tryck, poäng och momentum i matcherna.

Det mesta ser ju bättre ut i år säger alla men det ser ju exakt likadant som förra året. Bra start = 3-4 i tabellen. Usel mitt = 6-9.

/Mike Modano
Image
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hoppas alla är toktaggade ikväll
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

"Det mesta ser ju bättre ut i år säger alla men det ser ju exakt likadant som förra året. Bra start = 3-4 i tabellen. Usel mitt = 6-9."

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är tröttsamt att inte Lakers kan vara bla de 7 bästa utan att bli andfådda.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag är impad av Jannes coaching! Den är gjord med fingertoppkänsla. Han bänkar när så behövs.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Tyvärr har vi inte i år mer än en kedja som fungerar stundtals mer än godkänt, (förstakedjan). Det är ett stort underbetyg åt klubben.
I år har tränarna rört om i kedjorna mest hela tiden.
Det ser ut som en enda "röra" just nu.
Kan det vara så att vi har fel slags spelare? Det blir ju aldrig riktigt bra någonstans.
Thoresen blev ju aldrig den "målspruta" som vi förväntade oss att han skulle bli.

18 Christian Magnusson – 26 Peter Ström – 40 Kevin Marsh
17 Patric Carlsson – 71 Martin Romö – 97 Sebastian Lauritzen
20 Marcus Weinstock– 15 Erik Lindhagen –27 Steffen Thoresen
91 Gustav Hjalmarsson – 9 Johan Thelin – 38 Johan Markusson
21 Robert Rosén
Last edited by Komodoödlan on 23 November 2007, 18:31, edited 5 times in total.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Lalin wrote:Jag är impad av Jannes coaching! Den är gjord med fingertoppkänsla. Han bänkar när så behövs.
Fråga NEDOMANSKY om det är rätt att bänka Robban?
Som jag sagt innan, seg som kola tyvärr. Tycker att han har vissa likheter med Grans (mycket smart hockeyspelare) men lite för långsamt tyvärr.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Att jämföra Robert.R med Grans tycker jag är ett hån mot Morgan :o
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

För att de är kopior av varandras spelstil, såklart. Sedan om Grans har mer meriter än Rosén, det är för mig ointressant i det här sammanhanget.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Möjligt men jag tycker att det finns likheter men Grans och Robbans spel. Skillnaden är ju att Grans släppte pucken vid exakt rätt tillfälle och snabbare.
Som jag skrev "smart hockeyspelare" men Robban måste bli snabbare i tanken och handligen.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Ok, du kanske har rätt. Grans var kanske lite lite bättre i allt. Men själv "spelhuvudet" och spelstilen är rätt så lika.
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Komodoödlan, jag har inte kommenterat dina inlägg tidigare ...och kommer absolut inte att göra det efter detta. 8O
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Grans va MYCKET bättre men det jag menar är att dom har samma spelstill.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lär bli en nagelbitare ikväll, men VLH bör dra det längsta strået om man ska vara med och lira om en playoff plats.

HEJA VLH!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

£ak3rs wrote:Komodoödlan, jag har inte kommenterat dina inlägg tidigare ...och kommer absolut inte att göra det efter detta. 8O
Tror du jag pratar med dig??
Jag pratar med Lakers00.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

0-1 CARLSSON, Patrik :clap:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Så skönt! :lol:
Lakers00