Pasco till Troja

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Putte#24
c/o LL´s Forum

Pasco till Troja

Post by Putte#24 »

Kan det stämma att kan kostar Troja 50 papp/mån? 8O
Dessuton har ah n inte spelat match på 1,5 år 8O
http://www.smp.se/article/886434_102-0-0-0

Kostar väl ingen av våra spelare...
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jerry har nog gått på en nit, hade jag varit i hans kläder hade jag satsat på en egen junior 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nja, när det gäller Jerry så tror jag nog han vet vad han gör.
Han brukar som bekant vara ruskigt duktig på att hitta sina spelare.
Skulle inte förvåna mig om han hittat ett nytt guldkorn.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Podein var inte heller purung när han kom till Lakers. Skulle tippa på att Pasco kan tillföra minst lika mycket för Troja. Jag upplever det så när jag läser om honom. Han är säkert än bättre tekniker än vad Podein var.

Har man dels tagit ett sabbatsår med hockeyn så lär man vara bra sugen på come-back. Jerry kan ha gjort ett fynd.

Mer fundersam är jag över hur Troja kan ha så bra ekonomi för att finasiera denna månadslön.

Vad fick Podein i månadslön?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

var det inte runt 80 papp?

kan ju vara en sponsorlösning för troja med vilket kan förklara hur det går ihop,bra jobbat av jerry

nu borde troja klara topp 4 i sin division,frågan är om tajf gör det?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
PMK1
Forumamatör

Post by PMK1 »

Killen går på artistkontrakt vilket gör att kostnaden inte blir högre än vad en halvtaskig Allsvensk spelare skulle kostat på ett 12-månaderskontrakt.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Malul"]var det inte runt 80 papp?

kan ju vara en sponsorlösning för troja med vilket kan förklara hur det går ihop,bra jobbat av jerry

nu borde troja klara topp 4 i sin division,frågan är om tajf gör det?[/quote]

Jaså det var 80 papp Podein hade, plus att han hade gratis öl i bussen. :lol:

Tror du kan vara lugn Malul, Taif lär inte komma bland de fyra utan får sikta in sig på att vinna fortsättningsserien istället.
Tingsryds AIF
since 1923
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Kan tillägga med att Podein inte var i närheten av 80 papp i månaden.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Komodoödlan wrote:Podein var inte heller purung när han kom till Lakers. Skulle tippa på att Pasco kan tillföra minst lika mycket för Troja. Jag upplever det så när jag läser om honom. Han är säkert än bättre tekniker än vad Podein var.
Podein kom direkt från NHL till Lakers. Den här Pasco har inte spelat hockey på en hel säsong och dessförinnan har han huserat SJU säsonger i tyska ligan.....tyska ANDRALIGAN t o m. Han har ett antal landskamper för Team Canada, men detta har skett precis de åren då Kanada av lathet, ointresse och kostnadsskäl lät de som hade kanadensiskt medborgarskap och redan var på plats i Europa reresentera laget under matcher här. Pasco kan säkert tillföra massor till Troja, men jämför honom för guds skull inte med Shjon Podein :oops:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ha ha ha ha..hur fan kan man jämföra "paco" med Shjon Podein??????????????????????

Som att jämföra Peter Wibrån med Maradona..
Snart nära dig...en ny hall
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag jämför inte deras meriter, men kapacitetsmässigt tror jag inte den ena är sämre eller bättre än den andra.
Kory Baker tycker jag ex var en betydligt bättre hockeyspelare än Podein var, även om man kanske inte ska jämföra spelstilar. Trots det var det väldigt duktiga på det de gjorde.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Serra, varför måste du envisas med ett försöka nedvärdera spelare och klubbar genom att hitta på namn??? Varför inte skriva klubbarnas och spelarnas riktiga namn istället. Enbart fjantigt killen!! :oops:
Tingsryds AIF
since 1923
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kallar dom vad jag vill.
Du behöver inte läsa mina inlägg
Snart nära dig...en ny hall
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Komodoödlan wrote:Kory Baker tycker jag ex var en betydligt bättre hockeyspelare än Podein var, även om man kanske inte ska jämföra spelstilar.
Det där måste du bannemej motivera, för hur i h-e jag än vrider och vänder på det så förstår jag inte hur du kommer fram till det.
Kolla killarnas stats över karriärerna och jämför.
har åtminstone FÖR mej att NHL smäller lite högre än EHCL m.fl
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jo, men du vet lika väl som jag buck, att när Podein kom till Lakers så hade han sett sina bästa dagar sedan tiden i ex Colorado.
Jag har bara sett Baker i Troja, det är det spelet där som jag jämför honom med Podein.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

#25 hade höjdpunkten i karrioären bakom sig när han kom till Lakers är väll inget o hymla om men samma sak gäller nog Trojas nya spelare. Vi lär väll se om han blir någon hit, tar nog ett par matcher innan han är varm i kläderna.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jämför för helvete inte Shjon Podein och Ron Tabasco eller vad han heter.
En liknelse skulle väl vara Ron Tabasco - Rouslan Tujikov. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Inte ofta men det händer att Man håller med serra i Hans jämförelse. Anledningen till serras skoj är att han är Grafolog.

Kory var bra, Pasco säkert också bra, MEN Brunkaren Podein kunde ALLT i Allsvenskan , Kory/Pasco skulle inte klara att vara Brunkare i NHL :wink:

Lite festligt det här med Fri öl i bussen, en del hävdar bestämt att han gillade Öl i Omklädningsrummet också, då gärna Falcon Six-Pack :P

Tänk så OLIKA det kan vara om man heter Podein/Blomman/Yngwe :?

PODES är Lakers BÄSTA :hbang:
In Hinkum Veritas
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Du Neddo, jag tror inte det var så stor skillnad på Podein och Blomman vad det gäller ölen, eller? :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Måste väl vara bättre tomtarna sparar sina sista sekiner om det skulle bli sämre tider nån gång.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Sannolikt inte Piggelin, Vad Jag tänkte på var hur det hanteras av De styrande 8) , efter okonventionellt uppförande.

Podein/Kung
Blomman/Skampåle
Yngwe/Bortskämd
In Hinkum Veritas
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Precis som det är ute i det vanliga livet, det är skillnad på folk och folk.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Tänk om han Tacos är glad i öl, då skulle rätt många inlägg ovan plötsligt både passa i sammanhanget och höra till ämnet :lol:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Piggelin wrote:Jämför för helvete inte Shjon Podein och Ron Tabasco eller vad han heter.
En liknelse skulle väl vara Ron Tabasco - Rouslan Tujikov. :wink:
Har du läst tidigare inlägg?? Jag jämför inte Pasco och Podein med vilka ligor de spelat i, bara spelmässigt. Podein var klasser sämre i Lakers än när han var som bäst i NHL. Podein bidrog trots allt med en del poäng i Lakers.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det han bidrog mest med va att ge plats åt övriga i laget. Typ ta bort dom bästa i motståndarlaget.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det var hans huvudsakliga uppgift i NHL också. Han gjorde det bättre än de flesta andra och var en stor anledning till Stanleycupvinsten för Colorado. Sluta jämföra med en i sammanhanget meritmässig medelmåtta. Och framför allt kära ödla, jämför inte spelare som Podein med någon du inte ens vet vem det är. (citat "Jag jämför inte Pasco och Podein med vilka ligor de spelat i, bara spelmässigt" slut citat).
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Förlåt, om jag var otydlig. Min upplevelse och tolkning av tidningsartikel får mig att tro, att Pasco inte skulle vara mycket sämre än Podein.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Niles wrote:Måste väl vara bättre tomtarna sparar sina sista sekiner om det skulle bli sämre tider nån gång.
Ja att spara är bra men tomtarna är fan så duktiga på att dra in sekiner med
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Med halva Laget egna produkter så finn Deg över till Spets.
In Hinkum Veritas
carl
Forumdemon

Post by carl »

Var och tittade på träning där Pasco deltog. Han kommer tveklöst att lyfta laget. Enligt min uppfattning är han väldigt "kanadensisk" i sitt sätt att spela, dvs fart/inställning/skott. Håkansson, Tideman och Jonasson kommer få god draghjälp i Pasco att driva på och få ungtupparna att våga. Jag tror att Jerry har hittat rätt igen.

Vad det gäller ersättningen till Pasco har jag hört att det handlar om 300 000 kronor för kontraktstiden (vilket blir 50 000 kr/månad). Pasco har potential att locka 150-200 pers ytterligare till varje hemmamatch och föra Troja till kval. Mitt tips är att han blir självfinansierande........, men den som lever får se.
Troja - laget i hjärtat
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

3 mäl 1 Ass i 2:a Matchen av Ronnie Palcone får anses vara godkänt :wink:
In Hinkum Veritas
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Inte så dåligt men det är ju trots allt mot skitlag. :roll:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tror inte att Troja tänker så. :wink: De är nog mer än nöjda så här långt med Pasco.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

läste att tabasco gjorde 3 mål. Har även läst att han har problem att röra sig :lol:
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det säger en hel del om den höga nivån det är i division 1 :wink:

sanslöst att tajf och troja kanske kommer göra upp om den sista platsen sinsemellan,tabasco kommer nog vara skillnaden isf..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply