Började kolla på Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Började kolla på Lakers
Vore intressant om folk kunde beskiva sin första lakersmatch och om man kom ihåg datumet ?.
Jag började kolla 2003-10-10 ( därav mitt namn lakersfan_03 ) och om jag inte minns helt fel var det mot IK Oskarshamn. Det jag inte skulle glömma var det otroliga tryck som var matchen igenom från lakejerna , Imponerande.
Sens dess har man väl missat max 3-4 seriematcher som berott på att man varit ritkigt riktigt sjuk.
Kommer ni andra ihåg eran första match ?
Jag började kolla 2003-10-10 ( därav mitt namn lakersfan_03 ) och om jag inte minns helt fel var det mot IK Oskarshamn. Det jag inte skulle glömma var det otroliga tryck som var matchen igenom från lakejerna , Imponerande.
Sens dess har man väl missat max 3-4 seriematcher som berott på att man varit ritkigt riktigt sjuk.
Kommer ni andra ihåg eran första match ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
Första matchen!!!!!!!!!!
har sen begynnelsen varit taif-are men
Den 4:e mars 2001......föddes jag på nytt
Förkvalserie Södra B till Allsvenskt kval..
Växjö lakers - Skövde 4 - 4 .............
sen dess har jag bara haft ett lag i mitt hjärta...om jag inte är helt fel ute
så nätade en viss Christian Jacbsson i matchens första byte
Borås vann senare serien....men stupade på mållinjen å Halmstad Hammers tog sig till allsvenskan....
Den 4:e mars 2001......föddes jag på nytt
Förkvalserie Södra B till Allsvenskt kval..
Växjö lakers - Skövde 4 - 4 .............
sen dess har jag bara haft ett lag i mitt hjärta...om jag inte är helt fel ute
så nätade en viss Christian Jacbsson i matchens första byte
Borås vann senare serien....men stupade på mållinjen å Halmstad Hammers tog sig till allsvenskan....
- Åryd Lakej
- Forumdemon
min första match var 97 när lakers grundades. Vi fick då gratisbiljetter av Mc donalds för att det skulle bli lite folk på matchen. Dem förlorade dock med 1-4 mot osby, och lakers mål kom genom ett friläge. (Se vilket minne jag har ), sedan dess har jag gått på i stort sett alla matcher. Jag har väll missat runt 10-20 st hemmamatcher kanske
LAKERS!!!!!!
såg min första match i division 4, kommer inte ihåg mot vilka det var
men det var inte mycket folk på läktarn, domarn blev skadad och det skulle ta en timme att få en ny från ljungby, så jag stack hem
Sedan stod jag i klacken tills den la ner, sedan startades LL och då stog jag där.
men det var inte mycket folk på läktarn, domarn blev skadad och det skulle ta en timme att få en ny från ljungby, så jag stack hem
Sedan stod jag i klacken tills den la ner, sedan startades LL och då stog jag där.
Angel Islet Army
- Lakejer115
- Forumproffs
Min första match med Lakers var som en kärlekssaga (jag skulle kunne skriva om den också, men då blir det myyyyyyyycket längre och då är det endå ingen som pallar läsa det *fniss* )
Shjons första match, nån gång i oktober 2003, hemma mot Mörrum, klacken i storslag och 8-1 blev resultatet.... Och jag blev hooked på hockey!
Shjons första match, nån gång i oktober 2003, hemma mot Mörrum, klacken i storslag och 8-1 blev resultatet.... Och jag blev hooked på hockey!
-
- c/o LL´s Forum
- Lakejer115
- Forumproffs
Har följt hockeyn i Växjö sedan 1961,så min första match med Lakers var den första matchen de spelade 1997.
Inte trodde man då när vi satt där 39 pers på läktarna att 10 år senare skulle vi vara Kronobergs bästa lag och enda laget från länet som spelar i ALLSVENSKAN.
Inte trodde man då när vi satt där 39 pers på läktarna att 10 år senare skulle vi vara Kronobergs bästa lag och enda laget från länet som spelar i ALLSVENSKAN.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Såg min första Växjömatch i mitten på 70-talet. Första Lakersmatchen var -98 om jag inte minns fel. Sedan 99/00 har jag sett alla hemma utom 1 match. Många minnen under åren..HC Dalen i Kinnarps med nästan bara Växjö på läktaren..23-2..Tvåsiffrigt i seriefinaler..Kalla bortahallar..5000? i träningsmatch..Forumeftermiddagen när Shjon blev klar..Och inte minst defileringsåret mot allsvenskan. Härliga minnen man alltid bär med sig, hoppas på många fler i framtiden.
Last edited by Niles on 9 January 2007, 18:53, edited 1 time in total.
[quote="Per_växjö"]Jag var total osportintresserad (förutom landskamper) när jag följde med farsan på hockey 03/04. Jag kunde inte ens vad offside var men fastnade för stämningen. Satt resten av säsongen men nästa säsong gick man över till andra sidan.[/quote]
När man läser sånt så ter det sig inte så konstigt att andra lags fans tycker att Lakejer inte är där för hockeyn utan för popcornens skull.
När man läser sånt så ter det sig inte så konstigt att andra lags fans tycker att Lakejer inte är där för hockeyn utan för popcornens skull.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- c/o LL´s Forum
LasseMaja wrote:Det där snacket ni kör med ibland att det bara är folk från andra ställen än Växjö som beteer sig illa får ni lägga ner nu!!! Det är ju numer bevisat att även ni kan.
inte i så hög grad som andra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Minns inte min första hemmamatch, men däremot min första resa med hockeybussen. Finns väl ingen som INTE har hört talas om "allsång i valhall"!!!
Får gåshud bara jag tänker på att...
http://lakejer.griffel.net/media/sounds ... ers1ha.mp3
Får gåshud bara jag tänker på att...
http://lakejer.griffel.net/media/sounds ... ers1ha.mp3
Mitt inlägg var mest bara på skoj!!
Men om jag ska sticka ut hakan lite, så vågar jag påstå att Tingsrydsbon generellt sett är lite mer hockeykunnig än Växjöditon. Det grundar jag mest på att alla pojkar som föds i Tingsryd börjar spela hockey, vet att endel säger att det beror på att det inte finns nåt annat att göra här och det kan stämma till viss del. Pojkarna börjar spela och resten av familjen blir intresserad, så enkelt är det.
Vet att jag hamnat långt från det tänkta ämnet, men jag fick faktiskt lite hjälp av Alfax.
Men om jag ska sticka ut hakan lite, så vågar jag påstå att Tingsrydsbon generellt sett är lite mer hockeykunnig än Växjöditon. Det grundar jag mest på att alla pojkar som föds i Tingsryd börjar spela hockey, vet att endel säger att det beror på att det inte finns nåt annat att göra här och det kan stämma till viss del. Pojkarna börjar spela och resten av familjen blir intresserad, så enkelt är det.
Vet att jag hamnat långt från det tänkta ämnet, men jag fick faktiskt lite hjälp av Alfax.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Vem som generellt sett är mer hockeykunnig är väl helt ointressant. Denna diskussionen kommer fortgå tills Tingsryd köps upp av Lakers och placeras i Div2 som plantskola.
Jag började kolla in Lakers när de låg i div 2. Hade inget intresse av Kronobergshockey alls innan dess. Jag hakade på hypen. Helt klart. Nu är det Lakers som gäller. Elitserien är numera helt ointressant.
Jag började kolla in Lakers när de låg i div 2. Hade inget intresse av Kronobergshockey alls innan dess. Jag hakade på hypen. Helt klart. Nu är det Lakers som gäller. Elitserien är numera helt ointressant.
Goddamnit!!!
LasseMaja wrote:Men om jag ska sticka ut hakan lite, så vågar jag påstå att Tingsrydsbon generellt sett är lite mer hockeykunnig än Växjöditon
Då sticker jag ut hakan och säger att det finns fler hockeykunniga i Växjö jämfört med Tingsryd. Inte procentuellt i förhållande till invånarantalet kanske. Men vi är fler. Och här finns fler hockeynördar
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
Sent 70-tal och jullov när en ung kille följer med sin pappa för att för första gången se en livs levande transatlant, flera stycken faktiskt: uppvisningsmatch mellan Växjö HC och ett amerikanskt collegelag där en helt frispelad Räkan sätter 5-5 med 0,001 sekunder kvar att spela! Domaren godkänner målet, amerikanerna (hälften av dom ser ut som Hanson brothers i filmen "Slagskott") blir skogstokiga och den lille parveln har sedan dess glott på hockey i Växjö ishall. Micke Räkan Holmgren och Bobban är husgudar än idag!
1997 blev HC Lakers, jag har följt dom sedan dess.
1997 blev HC Lakers, jag har följt dom sedan dess.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.