Växjö Lakers 2 Södra
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers 2 Södra
Handlar inte om allsvensk silly men kan ändå vara av visst intresse för VLH-anhängare: André Selander på try-out i Tingsryd. Jobbar krogvakten kvar?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Il Postino
- Forumamatör
- Il Postino
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
När Selander var och provspelade i Växjö var han minst sagt imponerande. Otrolig energi och vilja som renderade i en hel del vunna puckar och boostad moral.
Sen vet jag inte vad som hände. Han blev mest en slagskämpe som inte verkade kunna göra mycket annat än att åka runt och jaga ett par skär bakom motspelarna. Kan nog vara så att han inte platsar på allsvensk nivå, men i en div. 1-klubb borde han kunna göra en del nytta.
Sen vet jag inte vad som hände. Han blev mest en slagskämpe som inte verkade kunna göra mycket annat än att åka runt och jaga ett par skär bakom motspelarna. Kan nog vara så att han inte platsar på allsvensk nivå, men i en div. 1-klubb borde han kunna göra en del nytta.
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
-
- Inaktiverad användare
Det lägger jag aldrig ner med, sedan behöver vi inte diskutera det mer i allafall
Jag tror att Selander kan prestera mycket mer om han får den roll som han bäst kan bära, för han är en bra kämpe på isen. Det gäller att han inte drar på sig utvisningar, vilket han gjort. Så med en tränare som kan avgöra vilken roll i laget som han kan passa in i, ja då kan det nog bli bra.
Jag tror att Selander kan prestera mycket mer om han får den roll som han bäst kan bära, för han är en bra kämpe på isen. Det gäller att han inte drar på sig utvisningar, vilket han gjort. Så med en tränare som kan avgöra vilken roll i laget som han kan passa in i, ja då kan det nog bli bra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Utan att försöka lägga mer bränsle till brasan, eller försöka släcka den för den delen; detta med rollspelare är väl knappast Fagervalls påhitt? Alla lag, även dagens Lakers, har sina tydliga rollspelare.
Taif söker vad jag förstått en forward som kan tackla och smälla på i byte efter byte. Låter väl ungefär som rollen han hade här? Och i Borås, där han misslyckades och mest satt utvisad. Han var, precis som Neely säger, rätt bra på att befinna sej två skär bakom motståndaren med klubban i magtrakten på densamma. Toyspeed, borde inte Arvidsson kunna smälla på utav bara helvete i sarghörnen?
Taif söker vad jag förstått en forward som kan tackla och smälla på i byte efter byte. Låter väl ungefär som rollen han hade här? Och i Borås, där han misslyckades och mest satt utvisad. Han var, precis som Neely säger, rätt bra på att befinna sej två skär bakom motståndaren med klubban i magtrakten på densamma. Toyspeed, borde inte Arvidsson kunna smälla på utav bara helvete i sarghörnen?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
Det har inte så mycket med F-vall att göra som det har med det faktum att vissa spelare helt plötsligt blir bättre när de får förtroende eller tappar allt när förtroendet uteblir.
Har varit inne på det tidigare att trots skydden är Hockeyspelare känsliga varelser.
Om man sedan har oturen som spelare att ha en Tränare som inte ser vad en spelare skall användas till eller tycker att han som tränare likt gubbar av modellera ska forma nya spelare, kan även vissa bra spelare hamna i kläm.
Primeau nämde det, en Tränares uppgift är att göra spelare bättre(eller åtminstone prestera) och inte som förra året.
Har varit inne på det tidigare att trots skydden är Hockeyspelare känsliga varelser.
Om man sedan har oturen som spelare att ha en Tränare som inte ser vad en spelare skall användas till eller tycker att han som tränare likt gubbar av modellera ska forma nya spelare, kan även vissa bra spelare hamna i kläm.
Primeau nämde det, en Tränares uppgift är att göra spelare bättre(eller åtminstone prestera) och inte som förra året.
In Hinkum Veritas
Precis, en av tränarnas uppgifter är att skapa ett bättre självförtroende hos spelaren och att jobba på det han redan är bra på, för det lyfter även de saker som inte funkar så bra automatiskt.
Samt att ha förmågan att göra rätt bedömningar vad som passar de olika spelarna och att få spelarna till att fungera som ett team mot ett mål som de satt upp.
Samt att ha förmågan att göra rätt bedömningar vad som passar de olika spelarna och att få spelarna till att fungera som ett team mot ett mål som de satt upp.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Primeau: Jo. De borde han helt klart kunna. Men de är egentligen inte de som är problemet med TAIF för tillfället. De är självförtroendet och kämpaglöden. Arvidsson VAR en sån spelare. han är inte alls den han var förra året. Som de är nu så är laget lite uddlöst. behöver nån som kan vända på matcher. Sätta lite griller i huvet på motståndare. och som tänder sina egna spelare. Taif kämpar inte som dom borde. Dom åker runt match efter match och är lika bra som motståndet. Oavsett om dom heter Gislaved, Troja eller Tyringe. Alltså dom gör inget extra. Oavgjort känns bra nog ungefär. Vi behöver en spelare som kämpar i varje byte. Krigar i hörnen och visar övriga spelare att han vill vinna. Detta tror jag kan få vågskålen att tippa över.
alfax skrev:Enl. radio kronoberg idag kommer Selander att spela för taif.
Har skrivit en nyhet på www.taif.nu som alla kan gå in och läsa om de finns intresse.
-
- Forumterrorist
- Kontakt:
Och fler kommer det att bli...... Har Sabrina öppet ikväll .
Sorry Toyspeed kunde inte låta bli.
Sorry Toyspeed kunde inte låta bli.
Senast redigerad av 1 Lakers00, redigerad totalt 0 gånger.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Jo, De blev cellen för Selander ett flertal ggr under matchen. Men faktiskt inga direkta 2minutare som jag anser var om man kan uttrycka de så "onödiga" utvisningar. han gjorde rätt okej ifrån sig. Kämpade på bra, men de saknades ju lite timing. Men de är ja inte orolig för att de kommer infinna sig. Men om han kommer upp i den standard att han får stanna i laget om en månad. De återstår att se.