spelar vi som vi har gjort de senaste 2 matcherna så är jag övertygad om vi vinner.
Speciellt om vi spelar som igår då var det 60 minuters slit.
Jag tror många lag kommer få se upp med almtuna
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det är just sådana matcher som denna mot arboga som man är livrädd för.
Det fattas bara att spelarna får en liten släng av samma inställning som ni har. Då går man inte på 100%, blir lite bekväma och vips så är det torsk. för så bra är alla lag i allsvenskan så om inte motståndarna kör max så blir det stryk.
Hoppas nu att Kempe och custemo kan peppa spelarna och intala att de måste vara laddade och fokuserade på uppgiften.
Mot topplag sköter uppladdningen sej själv men just mot förmodade bottenlag är det viktigt vad och hur tränarna gör.
Jag litar på Kempe o Custemo vad det gäller den biten, och det skulle vara oerhört förvånande om spelarna inte har lärt sig att man inte kan bli bekväma i den här serien.
Eftermiddagens batalj mot Arboga Hockey är en lurig match, hafv respekt. Underskattning får INTE förekomma, detta är TRE pinnar som för allt i världen inte får slarvas bort. Jag är inte det minsta orolig, detta kommer att gå bra. Hade det däremot varit förra säsongens upplaga som skrinnat ut på isen så hade jag sett orosmoln på himlen. Coach Kempe har jag fullt förtroende för och jag är övertygad om att han har präntat in i spelarnas huvuden att det är sextio minuter hårt jobb som gäller över hela isen. Vill Växjö Lakers vara med i toppen av serien så måste man vinna över dessa lagen. Inget nonchalent divlir - då blir det bänken. Rejält spel på alla positioner och sätt chanserna, det är dagens segerrecept.
(Arboga Hockey har ju gett Växjö Lakers på käften innan...)
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Japp! Kan bli en nog så tuff match ifall Lakers underskattar motståndet.
Undrar om Nolan kommer trivas på liten rink? Han är ju värvad med förhoppning om att han ska prestera på STOR rink
Idag hoppas jag Yngvesson går till attack!
Primeau wrote:
Undrar om Nolan kommer trivas på liten rink? Han är ju värvad med förhoppning om att han ska prestera på STOR rink
Idag hoppas jag Yngvesson går till attack!
Pikkarainen är tillbaka på isen igen
Lakers spelar tydligen mkt dåligt i PP, Arboga har då fler chanser än Lakers. Karjalainen är mkt bra, det är han som ser till att det fortfarande är 0-0