Skellefteå
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Skellefteå
Vi är tillbaka! ville bara säga det aikaikaikaikaikaikaikaik
*En rubrik skall beskriva ämnet man vill ta upp*/Varanen
*En rubrik skall beskriva ämnet man vill ta upp*/Varanen
We don´t take that kind of shit,
Harkins Harkins Hallelujah!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
boden ligger längre bort, likaså piteå, luleå och kiruna...
så det är inga större problem att lira hockey längre iväg om man så har lust.
så det är inga större problem att lira hockey längre iväg om man så har lust.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kul att Skelleteå gick upp efter att varit NÄRA så många år! Jag tror att Skellefteå har hyggliga förutsättningar att kunna etablera sig. För att göra det krävs dock stenhårda satsningar på det defensiva. Hadelöv håller som sista utpost, men fler defensiva spelare (både backar och fw) med spetskompetens måste in om det ska gå vägen.
Kul att fler lag från norra Sverige kliver in i hockeyns finrum igen. Kulturen och traditionen är stark där uppe. Nu väntar vi bara på att Björklöven ska orka sig dit också, så ligger ES-lagen utmed norrlandskusten som ett pärlband igen....(Timrå, Modo, Skellefteå, Umeå, Luleå)
Kul att fler lag från norra Sverige kliver in i hockeyns finrum igen. Kulturen och traditionen är stark där uppe. Nu väntar vi bara på att Björklöven ska orka sig dit också, så ligger ES-lagen utmed norrlandskusten som ett pärlband igen....(Timrå, Modo, Skellefteå, Umeå, Luleå)
Troja - laget i hjärtat
carl skrev:Kul att Skelleteå gick upp efter att varit NÄRA så många år! Jag tror att Skellefteå har hyggliga förutsättningar att kunna etablera sig. För att göra det krävs dock stenhårda satsningar på det defensiva. Hadelöv håller som sista utpost, men fler defensiva spelare (både backar och fw) med spetskompetens måste in om det ska gå vägen.
Roligt att du tycker så.. jag hoppas verkligen att dom får stanna kvar i Elitserien också. Bara att återstå att se, . Tur att Brett Harkins stannar en säsong till .
O ja. derbyna mot Björklöven kommer jag att sakna. Så det är väl bara att "hoppas! ( ) att dom också går upp såsmåningom.
Piteå är väl inte ens i Allsvenskan? Dom spelar väl i ettan har jag fått för mig? Boden ligger parallelt med Skellefteå fast längre upp och mer in mot landet. Kollade faktiskt på kartan
Ärligt talat. Jag har varit på en enda hockeymatch den här säsongen.
Skäms nästan..
We don´t take that kind of shit,
Re: :D
Da Vinci skrev:Vi är tillbaka! ville bara säga det aikaikaikaikaikaikaikaik
hahah säg wannabe aik....
Ville bara dela med mig av en riktigt snygg film här från sista matchen i kvalserien och när laget hyllas i skellefteå!
http://www.perssonproduction.se/download.php?list.2
Vi är tillbaka!.wmv
Hoppas vi ses om några år!
Vi är tillbaka!.wmv
SAIK -->
Tobber skrev:Ville bara dela med mig av en riktigt snygg film här från sista matchen i kvalserien och när laget hyllas i skellefteå!
Vi är tillbaka!.wmv
Snyggt!!!!
bobba: så du menar att ALLA klubbar som heter nåt med AIK ska byta namn? Sandviken, Skellefteå, Sandsbro, Sävedalen Bergnäset mfl, mfl...?
Så vitt jag vet betyder det "allmänna idrottsklubb", och så jävla allmän kan väl knappast Solnas motsvarighet vara att de kan mönsterskydda de tre bokstäverna?
Så vitt jag vet betyder det "allmänna idrottsklubb", och så jävla allmän kan väl knappast Solnas motsvarighet vara att de kan mönsterskydda de tre bokstäverna?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumamatör
buck skrev:bobba: så du menar att ALLA klubbar som heter nåt med AIK ska byta namn? Sandviken, Skellefteå, Sandsbro, Sävedalen Bergnäset mfl, mfl...?
Jag hejar verkligen inte på AIK men visst är det så att det bara blir allmän bondkomik när lag som Skellefteå, Sandviken osv. anävnder sig utav namnet AIK. Säg AIK till en människa får vi se om han tänker på Sandviken eller AIK Solna. Ibland tror man verkligen att 08-ornas fördomar om oss bönder härnere stämmer. Ja säger då det.
-
- Forumamatör
hum-idle skrev:Säg aik någonstans runt Sundsvall och över så får du se vilket aik de tänker på.
hum-idle Du fick mig att förändra min världsbild helt totalt. Nu när Du upplyst mig och visat på min inskränkthet så förstår jag ju självklart att AIK Solna inte är det folk generellt förknippar med namnet AIK. Jag menar Sundsvall har ju alltid varit ett riktmärke för detta landet, hembränt, falukorv, sossar, bitterhet, trångsynhet you name it. Tack!
-
- Forumamatör
Kolla Skellefteås logga. Det står AIK där också. Anledningen till Solna-laget i större utstreckning kallas för AIK är för att de har fler anhängare och det är betydligt mer folktätt i Stockholm än i Skellefteå.
Sen att dessa coola 08-or (och övriga anhängare) tror att de har ensamrätt på en generell beteckning är ju skrattretande.
Sen att dessa coola 08-or (och övriga anhängare) tror att de har ensamrätt på en generell beteckning är ju skrattretande.