Svartvadet wrote:Kikat lite på HVs trupp och kan ju konstatera en sak: de går 100% offensivt!
Har ni kollat in deras backar? De har i princip bara Martinsson, sedan är det samma försvar som de hade i HA...
Kikade också igenom och drog även igenom lite tilltänkta toppklubbar och deras lagbyggen just nu. Vet inte exakt vad alla klubbar anser sig ha kvar att värva men oavsett så startar de flesta igång imorgon och då bör starttrupperna nästan vara klara.
Man har givetvis bäst koll på sitt eget lag sär man vet mer om potential att slå igenom under nästa säsong osv men någonstans känns ändå vår trupp väldigt slagkraftig. Kanske inte topp 3 just nu men om truppen i stora drag synkar och det kommer 2 fina pusselbitar runt jul känner jag en försiktig optimism inför säsongen.
Ska dock tilläga att det finns EN men högst befogad oro inför säsongen, MÅLVAKTERNA. Klart det kan bli bra men på förhand har i princip alla lag en stabilare förstaspade. Hoppas verkligen att Evertsson är snabb på pucken om ingen av våra keeprar växlar upp under hösten.
Timrå verkar hoppas på Jonathan DAHLÉN. Kul för SHL om han kliver på. Mest för hypen kring honom. Personligen tror jag han är aningen överskattad. Har väl aldrig gjort en matchminut i högsta ligan?
Towen wrote:Timrå verkar hoppas på Jonathan DAHLÉN. Kul för SHL om han kliver på. Mest för hypen kring honom. Personligen tror jag han är aningen överskattad. Har väl aldrig gjort en matchminut i högsta ligan?
Towen wrote:Timrå verkar hoppas på Jonathan DAHLÉN. Kul för SHL om han kliver på. Mest för hypen kring honom. Personligen tror jag han är aningen överskattad. Har väl aldrig gjort en matchminut i högsta ligan?
Han är troligtvis grymt bra på SHL nivå
Får Timrå in honom också kommer de inte att vara bland de två sista. Inte en chans.
Får Timrå in honom också kommer de inte att vara bland de två sista. Inte en chans.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det finns inga riktigt naturliga kandidater till de två sista platserna. HV är ingen vanlig nykomling. Det kommer att vara två bra lag som får slåss om SHL platsen. Ett av lagen blir nog ett lag som är riktigt oväntat, som har fått en dålig säsong med skador och annat strul.
Just han behöver inte ställas mot Lowe. Det finns några tusen backar som är bättre än Lowe, och några tusen sämre.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo men med typ av back pluss att båda varit ute på SHLs marknad sammtidigt så förstår jag jämförelsen . Fördel Frölunda på pappret,med råge . Men det ska spelas om det också.
Jo fast vi har något som Frölunda saknar. Förutom karisma och skönhet. Vi har en FRÄSCH och über-hungrig HC i båset. Det kan visa sig betyda mer än finska OS-backar.
Trötta Roooger. Vi VET att många kommer vara söndertränade i vid jul
Isac Brännström redan klar för HV71 nästa sässong . Det har bara spelats 7 matcher , både han och HV hade visst rekord bråttom ? Flickvännen blev tydligen hotad idag , Brännström lär inte spela klart sässongen ut . Man får sina fördomar om Luleå och deras fans bekräftade i stort sett varje vecka haha.
Det skulle spetsa till situationen ännu mer ifall HV trillar ut , då får Isac gärna välja Växjö - Smålands stolthet
Luleås värvning av Tomi Sallinen känns konstig. Har de center-problem? Skador? Senaste uppställningen var Tyrväinen, Connolly, Fröberg, Nikupeteri. Men det är klart de inte är nöjda med en 8:e placering så här långt. Högst tveksamt om Sallinen bidrar med särskilt mycket i deras trupp om de inte bestämt sig för att någon av centrarna gör större nytta på en kant.
Varanen wrote:Luleås värvning av Tomi Sallinen känns konstig. Har de center-problem? Skador? Senaste uppställningen var Tyrväinen, Connolly, Fröberg, Nikupeteri. Men det är klart de inte är nöjda med en 8:e placering så här långt. Högst tveksamt om Sallinen bidrar med särskilt mycket i deras trupp om de inte bestämt sig för att någon av centrarna gör större nytta på en kant.
De har ett par skador bland forwards, bland annat Berglund. Så är nog tilltänkt bredd i andras frånvaro.
Hmm... antar att han inte har det dyraste kontraktet just nu då hans värde steg rätt rejält förra året. Annars kunde han få gå direkt så att Lakers kan uppgradera under vintern. Kanske Gaunce inte är omöjlig?
Egentligen behövs Glens spelstil i mot ett slutspel men känns alltid sådär när det läcker ut så tidigt.