Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Svartvadet »

Makes sense ändå, när jag väl tänker efter allt mer.

JJ är känd för att driva en offensiv med mycket skridskoåkning på yttrarna som ska kunna ställa om snabbt. Centrarna ska vara traditionella, med lika mycket ansvar defensivt som offensivt (som han själv var). Tror han anser att Gynge är lite för trög på skridskorna helt enkelt.

Det förklarar också värvningen av Ågren, som är exakt sådan typ.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det är väl klart som fan att det kommer att ramla in en drös bra spelare innan seriestart

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Åhman står för HV, börjar med grym räddning.

Frågan är, om han står på huvudet och ser till att HV når SHL - blir han inte kvar där då?

Känns ju lite skumt om han firar med HV att de går upp och sedan tillbaka till VLH? Vi vill ju ändå ha en riktig etta i laget och Larmi ser jag som högre potential än Åhman
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Svartvadet wrote:Åhman står för HV, börjar med grym räddning.

Frågan är, om han står på huvudet och ser till att HV når SHL - blir han inte kvar där då?

Känns ju lite skumt om han firar med HV att de går upp och sedan tillbaka till VLH? Vi vill ju ändå ha en riktig etta i laget och Larmi ser jag som högre potential än Åhman
Förstår inte vad han har där att göra från första början?
Känns jättekonstigt. HV71 av alla lag

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Fattar inte heller varför vi ska hjälpa HV…?

Låt dom plågas i AS ett eller två år till!
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Tycker också att det skär sig när en kontrakterad spelare hjälper en rival. Märklig uppgörelse.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Speciellt när han är så avgörande som idag...

Hade varit tokig om jag höll på Björklöven. Men, säger som jag sa i andra tråden - vi får glädjas åt intäkter och Smålandsderbyn igen!
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Smålandsderbyn med två Värmlandsikoner i var sitt bås: JÖNSSON vs SAMUELSSON blir härliga matcher i matcherna. FAMILJEN är splittrad :mrgreen:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Nättinen game, set and match. Ej oväntat. Ännu mer pengar för Evertsson att spendera för att återta sitt rykte.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Blichfeld helt klar vad det verkar!

Måste säga att hans CV ser sådär ut, men han verkar ju kunna göra jäkla massa mål och bra size. Kanske är en diamant med lite flyt?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Svartvadet wrote:Blichfeld helt klar vad det verkar!

Måste säga att hans CV ser sådär ut, men han verkar ju kunna göra jäkla massa mål och bra size. Kanske är en diamant med lite flyt?
Känns som många Växjövärvningar numera ska vara ”med lite flyt”, chansningar helt enkelt. Rögle värvar Rosdahl från IKO: 38 poäng, ”lite flyt” behövs inte där för man vet redan att han levererar i SHL.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Är Manuel Ågren redo för spel till kommande säsongs inledning ?

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Vet ej, men hoppas det. I år spelade inte topp 4-fördelen någon roll för Växjös del, men om en spelare som Glenn G varit redo från start tror jag Växjö hade slutat 4:a i stället för 5:a. Det kostar poäng att ha spelare utanför spelet.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Dysterqvist wrote:
Svartvadet wrote:Blichfeld helt klar vad det verkar!

Känns som många Växjövärvningar numera ska vara ”med lite flyt”, chansningar helt enkelt. Rögle värvar Rosdahl från IKO: 38 poäng, ”lite flyt” behövs inte där för man vet redan att han levererar i SHL.
Håller absolut inte med dig där.

Han har spelat med Olofsson (NHL-spelare inom kort) och Karlqvist (kanske samma?) och i en förstakedja. Tror inte hans roll är i närheten av samma i Möglet. Gör han över 20 poäng nästa år så lyfter jag på hatten.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

Joel Kellman har väll spelst i San Jose Barracuda
Så Joachim Blichfeld borde väll vara på rek från Kellman
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Svartvadet wrote: Håller absolut inte med dig där.

Han har spelat med Olofsson (NHL-spelare inom kort) och Karlqvist (kanske samma?) och i en förstakedja. Tror inte hans roll är i närheten av samma i Möglet. Gör han över 20 poäng nästa år så lyfter jag på hatten.
Klart att Rosdahl mer bli en i mängden i ett topplag som Rögle, menade bara att man någonstanns ändå vet vad man får. Blichfeld gör uppenbarligen poäng men hans +/- kan innebära vad som helst.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Helt enig med dig där!! Jag som tolkade fel haha :wink:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Är Manuel Ågren spelbar eller skadad då serien drar igång

Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Inte helt säkert att Ågren är tillbaka 100% när serien drar igång. Är 6 till 12 månaders rehab efter operation. Bara att hoppas på att han inte får ännu fler problem med korsbandet sen.

Sen till detta med Blichfeld. Det som talat emot honom är +/-. Av samtliga AHL spelare i år så har han sämst +/- av alla. Det är fan inte bra. Det är värdelösa siffror. Visst att han har spelat med Karlkvist och Olofsson tidigare. Men ska han hålla deras klass så får han fan i mig vara odödlig. Känns mer som en utfyllnadsperlare än spets tyvärr. Skulle gissa på mellan 15-20 poäng. Och han lär ju vara med på xx antal mål bakåt. Evertsson lär ju säkert måla upp honom som en spetspelare. Men det är ju bara att läsa statsen från i år för att inse att han är långt ifrån spets.
Last edited by Stupet on 6 May 2022, 00:00, edited 1 time in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Lepistö, där har vi ett önskemål om något! Ofantligt bra lirare
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag tycker att Shinnimin var bra idag. Även Rahimi igår. Fan vad jag saknar dessa knytnävs-tjuvnyps-karaktärssoelarna i Växjö. Visst, tvåminutare hit och dit, men det favörsresulteras på isen tids nog. Pondus!
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Svartvadet wrote:Lepistö, där har vi ett önskemål om något! Ofantligt bra lirare
Och alldeles för dyr för oss, vi har ingen Porser som kan slänga upp några miljoner till han.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Kloker wrote:Jag tycker att Shinnimin var bra idag. Även Rahimi igår. Fan vad jag saknar dessa knytnävs-tjuvnyps-karaktärssoelarna i Växjö. Visst, tvåminutare hit och dit, men det favörsresulteras på isen tids nog. Pondus!
Håller med!
Saknar båda även om Shinimin svider mest…
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Tror dansken ersätter gynge utifrån spelstilen. Kan nog bli några baljor från den klubban och förmodligen billig:

https://youtu.be/MOdYTgK3Nvg
https://youtu.be/Xt472PWDquw
#10 Duchon
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vi får aldrig glömma den viktiga faktorn åldersprofilen - 23 bast(!) - Det här är en pjäs som bara kan växa.

Det är mycket fokus på spelartruppen - som det skall vara - men den största och mest spännande värvningen har vi redan gjort: Kung 'RÖDET' kommer ge oss en ny, förhoppningsvis snabb och vacker ishockey. Tiki Taka-hockey i VIDA i höst? Herregud vi har en helt ny HC. Första på tio år.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Jag tror klubben slår upp stora plånboken på bordet just för att det är en ny tränare och att han ska få bästa möjliga start.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Känns som Jörgen vill ha ett väldigt spelskickligt lag. Problemet med det är i mitt tycke att den typen lag inte kan vinna dagar då spelet inte stämmer. Det kunde Växjö för två år sedan och Luleå förra säsongen. Men hoppas jag har fel.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kellman är ju fantastiskt bra just nu! Bådar gott för framtiden, kanske Sveriges bäste på isen
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Instämmer, riktit kul att se Kellmann, måste väl knipa en VM-plats efter sina insatser. Där har Växjö sin förstecenter.

Varför presenteras inte Blichfeld, dansken? Ryktas vara klar på 2 år, men eftersom San Jose Barracudas spelat klart sedan ett par veckor tillbaka och ingenting händer , börjar man såklart undra lite.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Dysterqvist wrote:Instämmer, riktit kul att se Kellmann, måste väl knipa en VM-plats efter sina insatser. Där har Växjö sin förstecenter.

Varför presenteras inte Blichfeld, dansken? Ryktas vara klar på 2 år, men eftersom San Jose Barracudas spelat klart sedan ett par veckor tillbaka och ingenting händer , börjar man såklart undra lite.
Någon som budat över i sista stund kanske? Som när Simon Hjalmarsson gick till Frölunda för några år sedan.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Ja , antagligen samma sak med Lukas Bengtsson då. Han var väl också ”klar”?
steve_saviano_theking
Forumproffs

Dysterqvist wrote:Ja , antagligen samma sak med Lukas Bengtsson då. Han var väl också ”klar”?
Det kan nog vara så tyvärr.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men så länge Bengtsson inte är klar för någon klubb så tänker alla supportrar likadant. Beviset på att Bengtsson "sket sig" är samma i klubb som klubb i så fall. :lol:
steve_saviano_theking
Forumproffs

Men varför ska man hålla inne på spelarpresentationerna om de nu är helt klara? Det känns ju bara som översitteri.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Kan vara nåt skattetekniskt kanske som gör att man håller inne med en värvning?
Växjö har SM-guld i detta också, Danmarkspendling mm :lol:
Post Reply