Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Person
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Person »

Däremot har Lakers pga flera skador som sträckt sig över längre tid blivit av med en del lönekostnader. Koivisto har inget billigt kontrakt, inte heller Vainio.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Karlström ryktas påväg tillbaka! Härlig värvning, tror absolut han har 35 poäng i sig.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Person wrote:Karlström ryktas påväg tillbaka! Härlig värvning, tror absolut han har 35 poäng i sig.
Ågren -> Lycksell
Karlström -> Holmberg

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

MV1: Larmi
MV2: Åhman

B1: Persson
B2: (Bengtsson) - Ny från Minsk
B3: Koivisto
B4: Häman Aktell
B5: Claesson
B6: (Cooper) - Ny från IKO
B7:
B8:

C1: RR
C2: Kellman
C3: Josefsson
C4: H.Gustafsson

V1: (Blichfeld)
V2: Gustafsson
V3: Stjernborg
V4: Nilsson
V5: (Rieder) - Förlängning
V6: (Ågren) - Ny från DIF
V7: (Karlström) - Ny från AHL
V8:

The GRID uppdaterad.

edit: Calof och Johnsson lämnar
edit2: Blichfeld tillagd
Last edited by Varanen on 15 April 2022, 12:04, edited 2 times in total.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Gick nåt rykte om dansken Blichfeld, men han är kanske inte aktuell längre?
Stämmer alla rykten är truppen mer eller mindre satt. Ser rätt bra ut, men jag saknar tyngd och kraft både i försvaret och anfallet. Blir ungefär som denna säsongen i så fall.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Fast bättre om vi slipper skadehelvetet från...helvetet.

Denna trupp med en defensiv toppback och en stor etablerad ytter, alternativt en center, ser mer än ok ut. Om inte alla är skadade hela tiden så vi får tigga om Lif-rejects och AS-doldisar.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Om försvaret förstärks med en riktigt bra defensiv back ser det väldigt bra ut. Ett stabilt försvar kan säker också lyfta våra målvakter lite som på förhand inte är så starka.

Anfallet måste det in något riktigt bra till. En livsfarlig målskytt och någon likt M. Lundberg, en tung forward som är elak när det behövs. Om man tittar på vad de andra värvar in så ska man vara orolig. Det kommer vara riktigt vassa trupper som står på andra sidan, vi kan verkligen inte chansa då det kan stå oss dyrt. Många svenskar är på väg "hem", räknar med att vi hugger på någon vass transa.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

--> Varanen --> Du blir inte min biträdande sportchef innan du åkt över och pratat med Brent BURNS. :wink:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det kommer att hända mycket på forwardsidan ,

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vainio, Johnsson, Krutil, Lycksell, Holma och Calof gone alltså.

Synd man aldrig får veta vad som gick fel med Calof. En utav våra bästa spelare egentligen.
Johnsson? Ytterst oklart. Blir det HA där kanske?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Vainio, Johnsson, Krutil, Lycksell, Holma och Calof gone alltså.

Synd man aldrig får veta vad som gick fel med Calof. En utav våra bästa spelare egentligen.
Johnsson? Ytterst oklart. Blir det HA där kanske?
Ändå skönt att vi fått en lösning på Calof ,

Person
Forumdemon

Post by Person »

Kan vara så att Calof själv vill bort och inte är ute efter massa deg. Vad man hör, både i media men även internt, så är Calof en helt fantastisk människa som alltid ställer upp. Trots petningarna har han alltid bidragit med god stämning. Ska inte underskattas.
Så kan vara så att helt förutsättningslöst gått med på att bryta kontraktet.

Johnsson är högst oklart. Tog för givet att han skulle in i truppen nästa säsong. HA känns mest troligt.
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Ingen som tror att Gynge blir kvar ett år till?
Med tanke på poängskörden han hade i år så borde Evertsson försöka få honom att krita på iaf 1 år till.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Lycksell? Han har väl kontrakt även nästa säsong? Lycksell är bra men lär hamna i AHL.

Likadant med Holmberg, kan inte riktigt se hur han ska lyckas ta en plats i Toronto. Men Holmberg är en hårding, han kanske fixar det trots allt.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Person wrote:Kan vara så att Calof själv vill bort och inte är ute efter massa deg. Vad man hör, både i media men även internt, så är Calof en helt fantastisk människa som alltid ställer upp. Trots petningarna har han alltid bidragit med god stämning. Ska inte underskattas.

Johnsson är högst oklart. Tog för givet att han skulle in i truppen nästa säsong. HA känns mest troligt.
Jättekonstigt att Johnsson lämnar , men det har nog sin förklaring det också. Tycker han gjort det jättebra

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Dom som lämnar. Okej, väntat. Men Erik Josefsson och framförallt Peter Andersson är ju färdiga och slut.

Spelare och tränare lämnar men Sportchefen består…
Last edited by Kloker on 12 April 2022, 20:27, edited 1 time in total.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Dysterqvist wrote:Lycksell? Han har väl kontrakt även nästa säsong? Lycksell är bra men lär hamna i AHL.

Likadant med Holmberg, kan inte riktigt se hur han ska lyckas ta en plats i Toronto. Men Holmberg är en hårding, han kanske fixar det trots allt.
Lycksells kontrakt gäller inte med Lakers utan med Flyers. Han är enbart utlånad till oss denna säsong.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

vlk wrote:
Person wrote:Kan vara så att Calof själv vill bort och inte är ute efter massa deg. Vad man hör, både i media men även internt, så är Calof en helt fantastisk människa som alltid ställer upp. Trots petningarna har han alltid bidragit med god stämning. Ska inte underskattas.

Jättekonstigt att Johnsson lämnar , men det har nog sin förklaring det också. Tycker han gjort det jättebra

Ska man gissa? Han har fått ett bra avtal med ett HA-lag, där han kommer få en betydande roll. Framför att ta ett lägre kontrakt med VLH och sedan bli utlånad.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kloker wrote:Dom som lämnar. Okej, väntat. Men Erik Josefsson och framförallt Peter Andersson är ju färdiga och slut.

Josen måste vara kvar av andra anledningar än det sportsliga. Han är en del av vår själ. Att plocka bort en sån kille kan vara början till slutet om du inte har en tydlig ersättare. Den delen är viktigare än vad man tror.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Det är tyvärr inget märkligt i Växjö. Så här är det i denna klubben.
Det spelar liksom ingen roll hur bra en junior är för det finns ändå ingen plats i A-laget. 2 exempel är ju Stjernborg och H. Gustafsson. Dom får speltid när andra spelare är skadade. Stjernborg vet vi alla vad vi får av. En spelare med en jävla energi och som ger allt i varje byte. Men ändå får han ingen ordinarie plats i A-laget. Istället lånas han ut. Och jag skulle inte bli förvånad om han blir just utlånad nästa säsong oxå sen kan vi nog säga tack och hej till Stjernborg tyvärr. Och jag kan sätta hur mycket som helst på att Stjernborg kommer bli en toppspelare i SHL om han nu stannar kvar i Sverige. Tror lika stenhårt på Hugo. Växjö är en klubb som är så extremt bra på att gå miste om bra yngre spelare. Kolla bara in Filip Cederqvist. Han tog ett år i Tingsryd och gjorde det riktigt bra där och sen gick han till Djurgården där han gjorde fler poäng än många av våra tilltänkta poänggörare gjorde i år. Det säger en del om hur Växjö fungerar när det kommer till att inte tro på sina juniorer. Skulle inte bli ett skit förvånad om Theodor Johnsson går till en Allsvensk klubb och gör riktigt bra ifrån sig där för att till näst nästa år skriva kontrakt med en SHL klubb och bli en toppback där. Då gör vi samma misstag igen och igen. Jag säger bara att tar varken Stjernborg eller Hugo en ordinarie plats i A-laget nästa år så är det nog dags att byta ut vissa ledare i denna klubben. För ska vi någongång i framtiden sluta vara SHLs stora poplag så gäller det är börja satsa på våra juniorer. Tänk er själva känslan att få fram en junior som har spelat och utvecklats i både J18 och J20 i denna klubben för att sen ta en plats i både A-laget och kanske även hos juniorkronorna för att sedan ta klivet över till NHL. På sätt skappar man även spelare som mycket väl kan komma hem till just denna klubben igen precis som andra klubbar i SHL. Men som läget är i denna klubben nu så lär det aldrig ske.
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Och sen till det här snacket om att Josen skulle lämna för att han är helt slut. Det är samma sak som om Frölunda skulle låta Joel Lundqvist lämna in sin klubba för att han är helt slut. Det skulle aldrig ske. Joel är hela Göteborgs Mr: Frölunda. Och Josen är hela Växjös Mr: Lakers.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ska man säga något ifrågasättande om Sam Hallam måste det vara hans ovilja att spela juniorer kontinuerligt

Person
Forumdemon

Post by Person »

Fast Johnsson har verkligen fått spela. Att han lämnar är hans egna val då han är junior även nästa säsong, men per automatik efter sina 100 min får seniorkontrakt.

Däremot håller jag med om att vi överlag är dåliga på att släppa fram juniorer. Stjernan kommer dock spela nästa säsong. Han var ordinarie stora delar av 20/21 och hade varit det i år om det inte var för skadan.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Men grabbar, ge vår nye Kung chansen. Hur speltiden fördelas för ungtuppar visavi åldermän i höst bestäms ju av 'RÖDET' - inte Sam. Om inte 'STJERNA' hittar till Tre Kronor då :P
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Person wrote:Fast Johnsson har verkligen fått spela. Att han lämnar är hans egna val då han är junior även nästa säsong, men per automatik efter sina 100 min får seniorkontrakt.

Däremot håller jag med om att vi överlag är dåliga på att släppa fram juniorer. Stjernan kommer dock spela nästa säsong. Han var ordinarie stora delar av 20/21 och hade varit det i år om det inte var för skadan.
Jag hörde att Johnsson inte valda att lämna!
Han blev helt enkelt inte erbjuden en fortsättning…

Vilket jag tycker är mycket märkligt…???
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Ska man spela en junior bara för att han är våran junior eller ska han få spela för att han är tillräckligt bra?
Och det med Cederqvist är lätt att säga med facit i hand.

Som jag ser det har vi inte fått upp tillräckligt bra juniorer helt enkelt?
Stjärna kan bli riktigt bra men försvann i kvalet för Troja så ja, vem vet.

Last edited by bratsson on 13 April 2022, 14:09, edited 1 time in total.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

PutteA wrote:
Kloker wrote:Dom som lämnar. Okej, väntat. Men Erik Josefsson och framförallt Peter Andersson är ju färdiga och slut.

Josen måste vara kvar av andra anledningar än det sportsliga. Han är en del av vår själ. Att plocka bort en sån kille kan vara början till slutet om du inte har en tydlig ersättare. Den delen är viktigare än vad man tror.

Jag är enig med dig om att Josen ska ha en fortsatt sportslig roll inom föreningen. Men inte som spelare. Allt har ett slut.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

bratsson wrote:Stjärna kan bli riktigt bra men försvann i slutspelet för Troja så ja, vem vet.

Stjernborg gjorde ändå 4 poäng på 6 matcher i kvalet mot SSK.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag hoppas att defensiven prioriteras för den har varit för jäkla tunn - vägt för lite. Ingen med pondus och med fruktade knytnävar. Och kom inte dragandes med Halte-Peter Andersson. Han ska bort om ambitionerna till topplag ska stå fast. Jisses!

Hela laget kommer att (förutsätter jag…) ändras. Att de regerande Svenska Mästarna åker i kvarten med NOLL vunna matcher är INTE okej.

Ja, just det. Henrik Evertsson - the Untouchable. En säsongssammanfattningsintervju på representantionssidan med den högst sportsligt ansvariga tycker jag hade varit på sin professionella plats. Men denne kanske har flytt landet?

Kan HÖNOR flyga?
Last edited by Kloker on 13 April 2022, 16:15, edited 1 time in total.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Och varför presenterar man inte COOPER? Väntar man tills vi går på is??
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Enligt intervju i OT med Cooper är han klar för en annan SHl-klubb, men går väntar på ev. kontrakt med NHL. Deadline för detta är 15 juni sa han.
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Härmapan? Stämmer det som du skriver så kan man konstatera att det är Evertsson som gjort det valet. Och Evertsson är knappast känd för att satsa på juniorer från de egna leden. Vi vet alla att Evertsson styr denna klubben med järnhand och hade det inte kommit kritiska röster om att vi utnyttjar våra junisar fram tills dess att de fyller 15 år för att sedan säga tack och hej så hade inte Calle Steen och Henrik Evertsson gjort något annorlunda än som det har sett ut de senaste 12 åren. Ambitionen att få fram egna unga talanger hos dessa herrar är lika med noll. Vi kan bara hoppas på att Jörgen släpper fram fler juniorer än vad Sam gjorde. För Evertsdon lär inte göra det iaf. Det får vi facit på varje år.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Mer KO$ING att handla för i vartfall ryktas det för 'Chief' :D

ALSENFELT ledig. Undrar om det kliar i karatehanden här?
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Och vad är GREJEN med GYNGE - betänketid?? Vill man inte ha honom kvar borde man kommunicerat detta. Och karln själv borde väl känna redan kring jul om han vill ha ett år till i vackraste klubben ?!?

Väntar talangen på ett NHL-bud.. ??
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Om jag ska på mig och GISSA lite, så tror jag Gynge vänder hemåt. Tyvärr. Det som talar för att han stannar är Rosén och att de verkar trivas fenomenalt i Växjö. Dock är 08 alltid 08 för en 08. Jag skulle gissa såhär:

Blichfeld - Rosén - X
Glenn - Kellman - Rieder
Stjernborg - Hugo - Karlström
Nilsson - Josen - Ågren
Talang/Talang

Häman - Joel
Bengtsson - Koivisto
Claesson - Cooper
Hård jävel - HA-back

Tror, i vanligt ordning, man börjar såhär. Inte för spexigt. Sedan adderar man utefter vad marknaden har. Fantenberg hade ju suttit mumma, men tror hans VLH-hat gör att det aldrig kommer ske.

Blichfeld verkar ha ett grymt sinne för göra mål, kanske en Gynge 2.0 där?
Post Reply