Försäsongsträning och träningsmatcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tycker att de 2 sista resultaten talar för att det börjar bli linjer i det hela precis vad träningsmatcher är till för,jag börjar mer och mer tro på att vi går en härlig vinter till mötes,utan för den skull drömma om att vi ska vara med i absoluta toppen , i år gäller det visa att vi tillhör allsvenskan ,då är jag nöjd..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
shjon_fan88
Forumamatör

Post by shjon_fan88 »

ja tror att ifall vi bara presterar bra i varje match så kan vi komma på en 5-6 plats om vi har tur:P
Vad finns det för kultur mer än Hockey i växjö?????????
Svar ingen alls.........

[img]http://espn.go.com/i/nhl/profiles/players/0726.jpg[/img]
Finns det någon större?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Hade Växjö Lakers förvaltat sina chanser igår på ett mer disciplinerat sätt så hade vi vunnit matchen. Vi missar på tok för många frilägen och har också en ramträff. Första perioden var ganska så hafsig även fast VIK hade det mesta av spelet. I andra perioden så var vi bättre på alla positioner över isen, när vi skruvade upp tempot så hängde VIK inte alls med. Tredje perioden handlar om att freda egen kasse då domare Odsjö uppenbarligen kommit på hur kul det är att blåsa i en visselpipa. Lakers spelar med en man mindre på isen i nästan halva tredje perioden. Matchens delikatess stod Martin Romö för när han med två backar på ryggen från offensiva blå skrinnar mot mål och skickar upp en backhandsprojektil rätt upp i krysset - vilket mål!! Växjö Lakers måste träna frilägen och powerplay - allt för uddlösa i dessa momenten.

Två likaresultat på bortaplan mot två tänkta topplag, det är förbaskat bra!

Rögle på onsdag - håll i hatten!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Förra säsongen såg det ut så här i de fem inledande träningsmatcherna:

1 10 Aug Rögle - Lakers 4 – 2
2 14 Aug Lakers - Färjestad BK 3 – 7
3 15 Aug Tingsryd - Lakers 5 – 5
4 17 Aug Lakers - HV 71 2 – 4
5 20 Aug Lakers - Oskarshamn 3 – 2

Nu har resultaten varit följande:

1 17 Aug Tingsryd - Lakers 4 – 3
2 19 Aug Troja - Lakers 0 – 3
3 23 Aug Nybro - Lakers 3 – 2
4 26 Aug Bofors - Lakers 2 – 2
5 27 Aug Västerås - Lakers 2 – 2

Kan man på grundval av resultaten hittills dra några som helst slutsatser? Träningsmotståndet var tuffare förra året med två ES-lag, två förmodade topplag i södra AS. Å andra sidan är nästan alla av de allsvenska lagen bättre på pappret i år. Man kan i alla fall konstatera att försvaret inte läcker som ett såll. Jag har läst någonstans att Fagervall sagt att det skall räcka med att göra tre mål för att vinna. Enbart i den första matchen mot TAIF hade det inte räckt till poäng. Träning är träning och match om poäng något helt annat, men det måste ändå vara skönt att känna att man inte är miltals från ett förmodat topplag som VIK. Rögle-matchen på onsdag kommer ge fler besked. Missa inte den!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Växjö Lakers dominerade första tio minuterna i första perioden. När Rögle då gör ett mål så rasar Växjös spel som ett korthus. Resten av matchen är inte mycket att skryta med - från Växjö Lakers håll. Rögle vinner helt rättvist, kanske med något mål för mycket, men vinsten är det inget att snacka om. Hade detta varit första eller andra träningsmatchen för Växjö Lakers så hade jag inte tyckt något speciellt - men nu var detta sjätte träningsmatchen och jag tycker inte att denna matchen var något steg framåt snarare åtta steg bakåt. Offensiven är för tillfället under all kritik.

Våra hitvärvade poängplockare - när ska dom börja leverera?

/T5!!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Bättre att göra misstagen nu än när serien börjar väl! Vi får väl höra vad Fagervall har att säga om matcherna. Givetvis är det aldrig bra att förlora och visst det var 6:e matchen, men om knappt en månad så ska det nog vara tillrätta!

Är det föresten bra att möta IKO fredagen innan man ska möta dom i seriepremiär på onsdagen?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Håller med dig i allt och just detta att möta IKO så tätt inpå är för mej en gåta ,kan bli en match där båda lagen inte vill visa sig från bästa sidan.Var träningsmatcherna klara innan serieuppläggningen??Tror att den matchen mycket väl kan bli slopad.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu är jag nog ute på hal is men är inte detta första matchen vi vinner skotten i?

en positiv sak mitt i allt elände! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Helt rätt Malul ,så tror inte de som målar allt i svart.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Sanningen hittills är ju den att det knappt görs några offensiva misstag av Växjö Lakers - det går ju inte, för det skapas ju knappt några riktigt heta lägen att misslyckas på. Man har värvat två poängvinnare ifrån två andra 'allsvenska' lag, och jag vet att man inte ska dra för stora växlar av träningsmatcher, men dessa två lirarna har till dags datum tillsammans producerat en poäng - och det är på en assist, det är på tok för dåligt. Visst, ett par frilägen har man bränt (mestadels på motståndarnas misstag i neutral zon) men spelsituationer med individuella prestationer och en finess som har resulterat i en farlighet finns knappt på dessa sex matcher. Man får ju för allt i världen hoppas att de hitvärvade poänggörarna kommer igång - för man kan ju inte tro/begära att Adam Calder ska komma in i laget och snitta tre mål per match.

Bofors i morgon - Make My Day...

/T5!!
Macke23

hmm...

Post by Macke23 »

Undra om d kan ha att göra med att ni har en tränare som gjorde att man började kalla IKO för IK Icing.....nej,Jocke Fagerwall är enväldigt offensiv coach som gillar offensiv fartfylld hockey...grattis till grismatcherna ni får se fram emot...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Kvällens match var lite av vad man hade hoppats på - offensiv aggressivitet. Forcheckning och ett jeflaranamma gav resultat, man gör sex mål framåt och vinner matchen. Man släpper dock in fem kassar och det håller inte när serien drar igång - tre mål framåt måste räcka till minst en poäng när serien börjar. Jag vill ge credit till Selandér som gör ett jättejobb i varje byte. Signifikativt för Selander denna säsongen är att han ger öset, men skrinnar ifrån när det hettar till - mognad! Pikkarainen gör också en bra match, han river och sliter. Noterbart är att Johan Andersson ÄNTLIGEN fick nätet att rassla, mycket vikigt. Hirvonen har också vaknat ur sin 'lilla' dvala. Växjö Lakers gör en bra match och vinner fullt rättvist. Peter Messa utgick efter första perioden - det återstår att se vad det beror på. Åkerströms insats var väl inte den bästa som jag sett - bättre kan det definitivt bli. Idag så var offensiven bättre än defensiven och det säger ju en hel del - jämnhet tack!

/T5!!
Nybban
Forumamatör

Post by Nybban »

Nybros 5-2 på Nyköping ikväll känns faktiskt helt okej. Trodde att de skulle bli tufft.
Röd o Svart o Vit
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag håller med - Nybro trummar på och nitade till Nyköping ikväll med 5-2 (Nybro vann första mötet mot Nyköping 18/8 med 3 - 1). Femte raka viktorian på försäsongen, sug på den för självförtroendet...

/T5!!
Last edited by C70T5 on 2 September 2005, 23:06, edited 1 time in total.
Nybban
Forumamatör

Post by Nybban »

De har nog inte målats lika mycket hus denna sommaren.
Röd o Svart o Vit
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Skulle vara kul om NH kunde få spela med mer än två backpar så kanske man till och med kan freda kassen lite i alla fall i fortsättning...lagom kul att se detta....
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Jaja men vad säger en tränings match??
Förra matchen var det (utan att det ska låta som en ursäkt nu) 9 spelare borta sjuka NH gick runt på 4 backar, denna matchen var det 7 spelare borta denna gången 5 backar, så vi väntar nog till det är dax till serien börjar,och på fredag kommer de båda kanadensarna, + en till en back till är det. :lol: :lol:
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kan någon svara på varför man planerat in en träningsmatch mot IKO sex dagar innan premiären som är just mot IKO? Borde detta inte innebära att man kommer mörka väldigt mycket hur man tänkt spela i premiären? Inget fel i att möta IKO i en träningsmatch, tycker bara att den kunde legat bland de tidigare matcherna isf...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Kjelleman wrote:Jaja men vad säger en tränings match??
Förra matchen var det (utan att det ska låta som en ursäkt nu) 9 spelare borta sjuka NH gick runt på 4 backar, denna matchen var det 7 spelare borta denna gången 5 backar, så vi väntar nog till det är dax till serien börjar,och på fredag kommer de båda kanadensarna, + en till en back till är det. :lol: :lol:
För mig låter det väldigt mycket som en ursäkt. Rögle har haft en bunke spelare borta de senaste tre matcherna och ändå har vi vunnit över Hammers, Lakers och Herlev.
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Mygel wrote:
För mig låter det väldigt mycket som en ursäkt. Rögle har haft en bunke spelare borta de senaste tre matcherna och ändå har vi vunnit över Hammers, Lakers och Herlev.
Ja, ni är såååååå duktiga...
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Mygel wrote:
Ja du mygel, säger som Matte ni är ju bäst, och de lagen som du räknar upp vad säger det då??????????? :dontknow: :zzz:
Förutom Lakers då som jag tror på i år.
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Tack så mycket. :D

Nu spelar jag visserligen inte i Rögle, men jag mottar komplimangen för deras räkning eftersom jag tror den var riktad åt mig.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Kjelleman wrote:
Mygel wrote:
Ja du mygel, säger som Matte ni är ju bäst, och de lagen som du räknar upp vad säger det då??????????? :dontknow: :zzz:
Förutom Lakers då som jag tror på i år.
Jag vet inte vad det säger egentligen, eftersom jag inte har sett matcherna. Jag vet bara att vi vann.

Jag skrev ett svar på ditt purkna inlägg där du tydligen kände att du var tvungen att ursäkta alt. försvara er förlust mot Nybro. Då andra lag kan vinna fastän de spelare borta, varför ska du då gråta ut över att ni hade spelare borta och det var därför ni förlorade en icke-väsentlig träningsmatch (vilket du själv skriver)
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Kan faktiskt hålla med Mygel där...kan förstå er besvikelse om det varit under säsongen, men nu är det ändå bara en träningsmatch...men visst, det är aldrig kul o förlora...
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

c70t5>>

Du kan uppdatera din lista.

SIK vs BIK 4-2

De verkade vara lite slina å griniga av sig.
Men de gillar väl inte att få däng två ggr på raken ;)

Hur verkar Johan Andersson sköta sig med Lakers då?
Förutom att han skötte sig bra mot BIK?

//Xoogman
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
puff
Forumdemon

Post by puff »

Johan kommer med säkerhet att bli en nyttig spelare för Lakers. Han verkar ha en härlig inställning.
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

puff wrote:Johan kommer med säkerhet att bli en nyttig spelare för Lakers. Han verkar ha en härlig inställning.
Jo,han har det :wink:

Skall bli kul å se hur han är i de matcher som jag kan se er.
Har bokat in matchen då ni skall inta Skånes huvudstad.

//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Forumproffs

Post by #54 »

Xoogman wrote:
puff wrote:Johan kommer med säkerhet att bli en nyttig spelare för Lakers. Han verkar ha en härlig inställning.
Jo,han har det :wink:

Skall bli kul å se hur han är i de matcher som jag kan se er.
Har bokat in matchen då ni skall inta Skånes huvudstad.

//Xoog
Menar du Ängelholm nu.... :roll:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Meatrocker

Post by Meatrocker »

Ni kan även lägga in att Nybros första förlust kom idag mot Hammarby.
4-2 till Bajen :(
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Xoogman wrote:c70t5>>

Du kan uppdatera din lista.

SIK vs BIK 4-2

//Xoogman
Lugn och fin nu Xoogis - andas...
...jag ändrar å det febrilaste...

Grattis till vinsten!

/T5!! :wink:
Meatrocker

Post by Meatrocker »

Nybro tillbaka som vinnare.Stabil seger mot AIK (det riktiga!!).
Ledning med 3-0 efter sju minuter och 4-0 efter 1:a perioden blev till slut seger med 6-2.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Div1 laget Borås spöade Halmstad med 6-0 och vann skotten med 41-14. Det lutar åt att det blir en tråkig säsong för hemmapubliken i sannarpshallen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är Laxarna fortfarande ett spöke för Troja??Pisk igår med 5-2
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

erok wrote:Är Laxarna fortfarande ett spöke för Troja??Pisk igår med 5-2
Inte illa...
Lobo wrote:Div1 laget Borås spöade Halmstad med 6-0 och vann skotten med 41-14. Det lutar åt att det blir en tråkig säsong för hemmapubliken i sannarpshallen.
Halmstad verkar gå en tung säsong till mötes. Visst, Borås är ett hårdsatsande lag, men det ska inte behöva bli 6-0. Hammers spelar trots allt i serien övanför!
carl
Forumdemon

Post by carl »

Laxarna blir helt klart inte ofarliga i denna säsongens division 1-serie. Det har varit mycket snack om TAIF, Troja och Olofström. Bland dessa ska definitivt Laxarna nämnas.......

Hammers får det oerhört tungt. Att som allsvensk lag förlora mot ett division 1-lag på försäsongen är väl iofs helt ok, men när man gör det 6-0 så är det något som inte är som det ska.
Troja - laget i hjärtat
Post Reply