Spekulationernas tid
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Göran "herminator" Hermansson verkar vara en mkt omtyckt publikfavorit hos dalmasarna. Han river och sliter som helfete på isen, och har ett mkt stort hjärta för den klubben som han spelar i. Säsongen 04/05 så producerade han 20 poäng på 46 matcher (11 mål). Jag har aldrig sett honom spela, så jag vet inte egentligen vad jag tycker om honom lr om han skulle kunna tillföra Växjö Lakers något, någon annan kanske har en bättre bild av honom!?
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Det jag grubblar över är vilka de nya backarna är? Eftersom att det har varit lite av Växjös akillehäl förra säsongen så är det riktigt viktigt att Vi förstärker utav bara helfete där - likaså framåt givetvis, men backsidan måste verkligen prioriteras. Kassen är ju redan säkrad...
/T5!!
/T5!!

Som jag ser det finns det två förklaringar till varför det inte snackats så mycket om backarna här på forumet.
1. Växjö Lakers håller tyst fram till den 23e. Därför läcker mindre information ut i år än tidigare år.
2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. Det är inte lika roligt att spekulera kring anonyma lagspelare som offensiva målmaskiner à la Prestberg eller Skröder, och när ett namn väl dyker upp så har hälften inte hört talas om honom.
1. Växjö Lakers håller tyst fram till den 23e. Därför läcker mindre information ut i år än tidigare år.
2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. Det är inte lika roligt att spekulera kring anonyma lagspelare som offensiva målmaskiner à la Prestberg eller Skröder, och när ett namn väl dyker upp så har hälften inte hört talas om honom.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Varanen wrote:Eller min teori om att det kan bero på att de kommer utomlands ifrån. Det kanske snackas hur mycket som helst på utländska hockeyforum om våra nya spelare?

Hehe, sant, så sant. Och jag tror nog att det kan vara som så att backarna som kommer kan vara scoutade utifrån. Herr Fagervall och CO har ju varit nere i tyskland och frankrike och kollat läget. Tre backar i klonad form av Hucko och Chara, det hade suttit som en riktig fläskläpp! Stora, tuffa, skickliga med klubban, genialt spelsinne och gudabenådade på skrillorna - AMEN -
/T5!!

-
- c/o LL´s Forum
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Ska Sunbom lämna Lakers?Gretzky wrote:
2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. ....
Har jag missat något?
Jag tycker att Sunbon gör ett bra defensivt jobb och att han och #44 vore ett bra backpar även nästa säsong.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Oj, det var inte meningen att sprida tankar om att Sundbom skulle lämna.Flest mål vinner wrote:Ska Sunbom lämna Lakers?Gretzky wrote:2. De offensiva backarna är nästan klara (sånär som på Messa eller dennes ersättare), vilket gör att det är defensiva backar som ska värvas. Normalt är defensiva backar de minst välkända i ett lag, det vi kan förvänta oss är Superallsvenska versioner av Olsson, Carlsson och Sundbom, alltså relativt okända namn. ....

Det jag menade var att det är den speltypen som vi behöver (fast helst snäppet bättre, även om jag tror att #34 kommer att klara sig även nästa år).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
En back i tyskland som jag skulle vilja se i Lakers och som står utan kontrakt är Rickard Persson som lirar i Eisbären Berlin. En rutinerad, stabil och tung back. Men allsvenska Växjö Lakers kanske inte står högst upp på prioriteringslistan, men vem vet...
Rickard Persson
/T5!!
Rickard Persson
/T5!!

-
- c/o LL´s Forum
Sant Per, men med en bra (ålders och erfarenhets) mix så uppnår man bästa resultat, tror jag. Och med hans erfarenhet och rutin så tror jag att det skulle funka riktigt så bra. Det ska ju givetvis inte bara värvas gamla "rävar" just för erfarenhetens skull - men med Persson och Custe i varsin line, det tror jag hade funkat riktigt bra. Perssons stats. är ju inte så kass heller. Men som sagt, det vara bara en tanke...
Förslag och tankar gällande backar till Växjö Lakers har ju inte direkt dominerat på "SS" sidan.
/T5!!
Förslag och tankar gällande backar till Växjö Lakers har ju inte direkt dominerat på "SS" sidan.
/T5!!

C70t5 då kan du ta bort Skröder från önskelistan
Det var väl i sig väntat!
http://www.smp.se/article.php?args=524590,102;7;0;0

http://www.smp.se/article.php?args=524590,102;7;0;0
Den femte var Magnus Eriksson som Jocke ville ha till varje pris,men han stannar i OskarshamnPer Carlsson wrote:Det jag hört är att det är fyra nya spelare klara som kommer presenteras på lördag. Eventuellt kommer en femte spelare bli klar nu under veckan och kommer i så fall även han presenteras på lördag.
-
- c/o LL´s Forum
En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?
/T5!!
/T5!!
"– Vi har krokar ute efter ny tränare och förutom Helmer (se nedan) och eventuellt Pål Grotnes har jag har gott hopp om att de andra spelarna stannar, inklusive David Nyström."
Hammers sportchef Rune Johansson om läget.
Grotnes till Lakers? Inte Nyström?
Hallandsposten
Förhoppningsvis vet vi mer i kväll!
Hammers sportchef Rune Johansson om läget.
Grotnes till Lakers? Inte Nyström?
Hallandsposten
Förhoppningsvis vet vi mer i kväll!
Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???c70t5 wrote:En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?
/T5!!
Snälla spara på dina kommentarer.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Herregud, han skulle värva NHL-spelare och värvar en smällfet, chipsätande, tjurande Bryan McCabe. Vem som helst kunde se att där var en enorm övervikt på honom när han kom hit, utom Dag Larsson.Xiphoid wrote:Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???c70t5 wrote:En annan viktig och intressant fråga är ju vilka de två priviligerade personerna är som ska efterträda Patrik Åkesson (sportchef) och Anders Magnusson (klubbchef) i Växjö Lakers. Två MKT viktiga byggstenar till vad som komma skall i Växjö Lakers ishockeyhistoria. Även här så har jag inte hört ett dyft - men klubbchefsposten skall tydligen redan nu vara tillsatt, men vem det är, säg det? Åkessons ersättare, det ryktas om Dag Larsson (HV71) - hur bra lyckades han i HV71? Föregående säsong lär ju inte gå till historien som lyckad iaf. Kanske presentationerna utav vilka dessa två herrar är inkluderas i vilka namn som ska släppas i morgon?
/T5!!
Snälla spara på dina kommentarer.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!