Halmstad i gungning

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Caligula
Forumamatör

Post by Caligula »

Halmstad???? öh? kan man äta det?? :golfclap:
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

carl wrote:Jag håller med dig, rican.

Hammers borde vara mer ödmjuka i brevet. Det är väl för f*n inte näringslivet fel att klubben har handlat för mer pengar än man har bara för att man inte "kan ha lägre kostnader om man ska ligga i allsvenskan".

Det känns som om man först handlat och sedan hoppats på att sponsorer och publik ska tycka att det är ok att betala i efterhand.

Ju mer jag tänker på det, desto mer bedrövligt tycker jag att det är!
Men ber ju näringslivet om ursäkt för gamla synder! Den nya styrelsen, en styrelse som inte kan lastas för vad de föregående har gjort, har nu tagit tag i problemen och kan inte lastas för hur sponsorerna har skötts av tidigare element i klubben.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, självklart kan inte den nya styrelsen lastas för något som tidigare styrelse gjort. Det hela är bara trist, oavsett vilken idrottsklubb det än gäller, att man inte kan se vad det barkar hän, medans tid är. Jag har själv suttit med i styrelser när ekonomin bär utför och jag kan i och för sig hålla med om att man alltid har en positiv syn och att man tror att det ska ordna sig, även om det ser nattsvart ut. Jag tror att det blir än svårare i framtiden för klubbar i elitnivå att överleva, tyvärr så är det nog så.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Hur gick det på mötet då? Det skulle väl vara den 19:e om jag inte minns fel?
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

LaKaj wrote:Hur gick det på mötet då? Det skulle väl vara den 19:e om jag inte minns fel?
Mötet kändes otroligt positivt där Mikael Tisell drar ett stort ok, även om det kanske inte är hans uppgift. Stundtals var det rena hallelulja-väckelse-mötes stuket på det. Jag hoppas det grejar sig, det hade redan kommit in ett sexsiffrigt belopp någon dag efter mötet.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Hammers skulle behöva få samma hjälp från något elitserielag som SAIK tydligen fick från Luleå för ett antal år sedan..

Saxat från LHF´s Forum
BIK:s problem är nog inte i första hand spelarmaterialet om jag får gissa. Det handlar snarare om ekonomin.

BIK hade säkerligen redan upphört att existera om inte deras kommun skänkt dem någon dryg miljon SEK innan säsongen började och därför har de det lag de har nu. Det är nog snarare pengar de behöver, än någon enstaka låne-spelare - som dessutom skall kunna plockas tillbaka till LHF när som helst. Senast LHF räddade en klubb i AS var när man räddade SkAIK som bara var några timmar från konkurs genom att köpa en helt hopplös Jens Nyström för 750.000 SEK. Vem i dagens BIK är LHF beredda att betala tre-kvarts miljoner kronor för?
:ajabaja: Inte hacka på våran Jesse! :ajabaja:

:wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hoppsan det visste jag inte.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Jens Nyström gjorde bra ifrån sig i början av sitt besök i Luleå..
Sen åkte han på en skada som inte ville ge med sig..
När han väl kom tillbaka så hade han det svårt att slå sig in i laget..
Men, ett sargat självförtroende blev det bara ett år i Luleå..
Tänk på att Jens bara var 19 år oxå..
Jag är Mano, vem fan är du?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jaha, han var inte äldre, det har hänt mycket sedan dess.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det ser minst sagt mörkt ut.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

...på Kameruns avbytarbänk...

/T5!! :wink:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Den var bra!!! :clap:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Kanske skulle ha skrivit Halmstads avbytarbänk ist, men det tycker jag absolut inte speglar verkligheten, lirarna i Halmstad ska ha all credit för att man öser på och visar ett jeflaranamma även fast klubben befinner sig i en tråkig ekonomisk sits. Men som Tissell sa, fan grabbarna fick ju nya klubbor igår, så nu är det bara att rocka på, säga vad man vill, men att lira hockey och ge 100% i skuggan av en smärre kris, det är hedersfullt, både för laget, klubben och supportrarna.

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Håller med till 100%
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Kämpa på Hammers, ni har mitt största deltagande.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, givetvis hoppas jag det, jag önskar inget lag i konkurs.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Ja du C70, det är skillnad på folk och lag. Vill minnas att du inget hellre önkade än att Troja skulle åka ur när vi kämpade mot såväl dåligt spel som dålig ekonomi. Men, det är klart, alla har rätt att ha sin åsikt, så även du. Risken finns dock att du kan glädjas i år. Jag tror att det finns en uppenbar risk att det blir tredje gången gilt för våran del. Åtminstonne är vi skarkt i riskzonen i det nya tuffa kvalspelet.

Om min minne sviktar beträffande om det var du som stod på barikaderna och skrek om Trojas nedflyttning får du ursäkta :ok: .
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Ja du C70, det är skillnad på folk och lag. Vill minnas att du inget hellre önkade än att Troja skulle åka ur när vi kämpade mot såväl dåligt spel som dålig ekonomi. Men, det är klart, alla har rätt att ha sin åsikt, så även du. Risken finns dock att du kan glädjas i år. Jag tror att det finns en uppenbar risk att det blir tredje gången gilt för våran del. Åtminstonne är vi skarkt i riskzonen i det nya tuffa kvalspelet.

Om min minne sviktar beträffande om det var du som stod på barikaderna och skrek om Trojas nedflyttning får du ursäkta :ok: .
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ja du gudas, om ditt minne sviktar vet jag inte men vad jag ville ha sagt var att jag tyckte det att det var en fröjd att se Hammers kriga i matchen senast i ett "rasande" Lakerdome" beträffande deras ekonomiska situation och den press dessa lirare spelade inför.
Lycka till i OS http://www.kvp.se/index.jsp?d=10&a=202080 :wink:

/T5!! :ok:
Last edited by C70T5 on 19 November 2004, 21:59, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan förklara mig varför jag inte kan ha tanken att önska ett lag i kk. Det bygger på att det i varje förening finns en mängd med eldsjälar som gör en sådan enorm uppoffring, så att det egentligen är svårt att förstå, om man inte själv tillhört dem. Den glädje trots motgång som detta ger, överskuggar det mesta. Ännu värre kanske det är när en anrik klubb går i graven, men jag tycker det är lika synd om en ung klubb går därhän. Det betyder dessutom så mycket för ungdomar och vi ska väl inte snacka om hur viktigt det är för just dessa i den värld som vi lever i. Idrottsföreninmgar i Sverige är unika, det finns inte i många länder utom Norden, det är på något vis folksjälen i dessa få länder.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

NÄ, men man vill ju inte se ett ekonomiskt dopat lag komma före sig i tabellen då man vet hur man själv vänt på varenda krona för att göra rätt för sig. Det köper jag aldrig.

Däremot kan jag tycka det är beklagligt för alla eldsjälar i en förening och jag ser det absolut inte med glädje då det sker. Men som sagt, får jag välja ser jag hellre att föreningar som idogt gjort rätt för sig, och hållt igen på spelartrupper av ekonomiska skäl inte faller ur till förmån för lag som blåst på och skaffat sig bättre trupper än vad man kan betala för. Här borde vi vara överens.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Någon har visst varit inne och ändrat lite i ditt senaste meddelande C70 :ok:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Självfallet tar jag avstånd från allt fusk och s.k ekonomisk doping, det kan göra mig vansinnig, även om det tyvärr oftast bara är några få i en förening som fört resten av klubben bakom ljuset.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:oops: Var tvungen att behärska mig. :wink:
Jag önskar inget lag i kk, men beträffande Hammers så tycker jag att det är strongt gjort, sedan att jag tycker att Troja ett "mindre" värt lag beror mkt på att på Erat forum, där är det ofta dagisnivå så fort det handlar om Lakers. Som man bäddar får man ligga. Jag har/hade inget emot Troja personligen, men när man läser olika inlägg på Ert forum så blir man ju mörkrädd.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 19 November 2004, 22:34, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag håller med dig i att det är vissa på Trojas forum som håller en skrämmande låg nivå, men jag försöker få mig att tro att det är "barn" som skrivit dessa inägg.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

c70t5 wrote:Jag har/hade inget emot Troja personligen
Det är ju ganska förklarligt eftersom Troja är en klubb och inte en person... ;)
Så, nu har jag varit dryg, nu kan ni fortsätta diskussionen... :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Tredje raka på hemmais, 10 pinnar av 12 möjliga på fyra matcher.

Trots att det ekonomiska hotet hänger över oss. Nu är det kul med hockey igen...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tro jag att det är kul då.
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

De ekonomiska problemen lär vara över då de tydligen skall sälja Buster-Jofas hockeyskola!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Poliwag wrote:De ekonomiska problemen lär vara över då de tydligen skall sälja Buster-Jofas hockeyskola!
Jepp, det verkar som vi kan pusta ut, förhoppningsvis för evigt. Hockeyskolan har varit en inkomstkälla, men vad fan ska vi med den till om det inte finns någon förening?

Nu lär också sponsorerna bli lite mer kåta på att ge oss pengar, de har nämligen sagt att de ska ställa upp om problemen börjar nystas upp.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Jag är Mano, vem fan är du?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Ser ut som en ganska kortsiktig lösning, men visst, hellre skjuta på det än att definitivt gå i KK redan vid jul...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag hoppas att Hammers löser detta,tycker faktiskt synd om supportrarna som har haft en ledning förut som inte insett allvaret, och Hammers kvar vill vi nog alla Lakejer ha, derbyn med dem är en krydda i tillvaron .

Dessutom kan jag cykla dit (fattar bara dem som känner mej .)
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, nu verkar det vara på torra land igen och det är väl kul.
Post Reply