Hv - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Hv - Lakers

Post by Varanen »

PutteA wrote:Jag har tjatat mycket om det här med mjuka spelare och förmågan att hota på insidan. Titta på skotten. Vi har fått iväg 10 st på 40 minuter, HV det dubbla. Det är knappast ett tecken på att man som lag hotar direkt.

Sen har vi pratat om paret Gynge/EP. Som Hallam envisas med. Ett mål i baken denna afton i spel 5 mot 5. Vilka var inne då....... igen? Image

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Och hela det bytet var Gynge helt knas med skitpassningen till Melart som grädde på moset. Fortsatte med lingonsylt i hemjobbet.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Kolla nr 11.
Till och med han har gett upp. ImageImage
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tragiskt faktiskt. Inte lätt att vinna om Melart skiter i det.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:Kolla nr 11.
Till och med han har gett upp. ImageImage
Han är bara människa. Han känner att våra sk ledande spelare är rena skräpet denna säsong. Det är liksom meningslöst

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

*STORT HJÄRTA*

:ajaj:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

#14 kör 2 minuters byten. Skulle jag aldrig tillåtit. Får han göra som han vill pga sin bror, eller vad f-n är det som pågår?

Inte konstigt att de släpper in mål. Maxa i 40 sekunder och MAXA sedan till bytet.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

1-9 nu på snart 2 matcher.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

1-10

Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Skulle precis skriva det PutteA.
1-10 på 2 matcher är pinsamt jävla skitdåligt!!!!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varanen wrote:Snälla Stoffe! Är en liten Puckout för mycket begärt? För gamla tiders skull.
Tack. Visste att gammal vänskap betyder något. :wink:
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Nähe, melodifestivalen..
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:#14 kör 2 minuters byten. Skulle jag aldrig tillåtit. Får han göra som han vill pga sin bror, eller vad f-n är det som pågår?

Inte konstigt att de släpper in mål. Maxa i 40 sekunder och MAXA sedan till bytet.
Jag har noterat detta tidigare. Varför får han hålla på?

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det är hemskt att titta på....

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Fan fint med uppehåll.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varför spelar man Gynge om han inte ens kan bli smärtfri med morfin/heroin? Är det en ekonomisk fråga? Borde inte försäkringarna ge honom samma lön även om han rehabbar? Visst han blir utan vinstbonusen, men han behöver nog inte äta nudlar i slutet på månaden för det.

Knas.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Trodde aldrig att man skulle få uppleva Växjö spela såhär sjukligt dåligt!!! Hahaha vilka jävla nollor!! Varje bild på Sam så verkar han nöjd med detta.
Dessutom så kan vi inte längre säga att domaren är dålig. 7 av 8 utvisningar idag är så enormt onödiga!!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Såg lyckligtvis inte skiten men jag undrar över utvisningarna. Är det pga att laget inte hänger med eller är det återigen så att domarna bara ser det som Växjö gör? 2-18 är ju lite ojämnt fördelat så att säga.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Snoken wrote:Såg lyckligtvis inte skiten men jag undrar över utvisningarna. Är det pga att laget inte hänger med eller är det återigen så att domarna bara ser det som Växjö gör? 2-18 är ju lite ojämnt fördelat så att säga.
Både och...
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Inte speciellt svårt att hålla nollan för målvakterna mot oss. Varje skott går ju i magen på målvakten. Bosse Ahl hade kunnat stå i målet idag för Hv och det hade ändå inte blivit mål för oss.
Lägg ner med skiten om att det är domarens fel. Vi hänger ju inte med för 5 öre!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är ingen som skyller på domarna. Men vi har ett pop-tillägg. Mest utvisade, och minst PP, 5 säsonger i rad. Samtidigt som Högberg vinner domarpriset som gulligast i SHL.

Moralhöjare.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varanen wrote:Det är ingen som skyller på domarna.
Jo EN, i match efter match efter match efter... :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Snoken wrote:Såg lyckligtvis inte skiten men jag undrar över utvisningarna. Är det pga att laget inte hänger med eller är det återigen så att domarna bara ser det som Växjö gör? 2-18 är ju lite ojämnt fördelat så att säga.
Det finns ju ett klassiskt svar på det. Hinner man inte med så drar man på sig betydligt mer utvisningar.

Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Säker på att i stort sett alla utvisningar beror på vårt spelsystem. Det talas alltid om att få ner farten på motståndaren. I och med det blir det fasthållningar och hakningar. Till och med Evert säger att i stort sett alla utvisningar är att man inte gör jobbet helt enkelt.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Primeau wrote:
Varanen wrote:Det är ingen som skyller på domarna.
Jo EN, i match efter match efter match efter... :lol:
:roflol: :roflol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Baker wrote:Säker på att i stort sett alla utvisningar beror på vårt spelsystem. Det talas alltid om att få ner farten på motståndaren. I och med det blir det fasthållningar och hakningar. Till och med Evert säger att i stort sett alla utvisningar är att man inte gör jobbet helt enkelt.
Men vi har vunnit 2 guld med det spelsystemet. Chiefen påtalar riktigt att man inte gör jobbet. Det måste du göra oavsett system. I grunden handlar det om att vinna sin kamp.

Och att vara disciplinerad och inte köra 2 minuters byten, eller spela med hämmande smärta, eller signalera att man hellre skulle bli torterad av ISIS än spela hockey.
västrastå
Forumentusiast

Post by västrastå »

2 fjärrkontroller offrade på 2 matcher. Nytt PB :lol:
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Absurd domarinsats , det här slår till och med Skellefteå borta , då vi hade 8x2 , i denna matchen 9x2 i princip en hel period med en man mindre . Finns något som heter hemma domare , men det var på en ny nivå . Begriper inte när man i en match blir tilldelade den här typen av övernitiska hemmadomare som blåser på allt , varför håller man inte stenhårt i klubban då ? Man vet att man åker ut direkt vid minsta felsteg . Otroligt .. går ej att förneka att pp avgjorde denna matchen
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Varanen wrote:
Baker wrote:Säker på att i stort sett alla utvisningar beror på vårt spelsystem. Det talas alltid om att få ner farten på motståndaren. I och med det blir det fasthållningar och hakningar. Till och med Evert säger att i stort sett alla utvisningar är att man inte gör jobbet helt enkelt.
Men vi har vunnit 2 guld med det spelsystemet. Chiefen påtalar riktigt att man inte gör jobbet. Det måste du göra oavsett system. I grunden handlar det om att vinna sin kamp.

Och att vara disciplinerad och inte köra 2 minuters byten, eller spela med hämmande smärta, eller signalera att man hellre skulle bli torterad av ISIS än spela hockey.
Och är tämligen sönderlästa och heller inte har materialet för denna typ av spel.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men våra SHs föranleddes ju av att vi inte är där. Då är ni 2 st som skyller på domarna. My bad.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Wolin wrote:Absurd domarinsats , det här slår till och med Skellefteå borta , då vi hade 8x2 , i denna matchen 9x2 i princip en hel period med en man mindre . Finns något som heter hemma domare , men det var på en ny nivå . Begriper inte när man i en match blir tilldelade den här typen av övernitiska hemmadomare som blåser på allt , varför håller man inte stenhårt i klubban då ? Man vet att man åker ut direkt vid minsta felsteg . Otroligt .. går ej att förneka att pp avgjorde denna matchen
Att du orkar. Vi skapar inte en ordentlig målchans på hela matchen, och 7 av 8 utv är solklara. Slöa spelare som leker ryggsäck. Det är vad det är.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Wolin wrote:Absurd domarinsats , det här slår till och med Skellefteå borta , då vi hade 8x2 , i denna matchen 9x2 i princip en hel period med en man mindre . Finns något som heter hemma domare , men det var på en ny nivå . Begriper inte när man i en match blir tilldelade den här typen av övernitiska hemmadomare som blåser på allt , varför håller man inte stenhårt i klubban då ? Man vet att man åker ut direkt vid minsta felsteg . Otroligt .. går ej att förneka att pp avgjorde denna matchen
Knappast utvisningarna som avgör eftersom vi inte gör mål över huvudtaget.

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

vi klarar av att slå Leksand och Oskarshamn, bättre än så är vi inte
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Och LHC på en bra dag...
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Vi fick 9x2 , håller fast vid att det var 2 övernitiska hemmadomare som dömde matchen. Måste man leta 2 min utvisningar när det står 5-0 och matchen är avgjord?.Sedan att vi inte håller samma klass som Hv på långa vägar är en fråga för Växjö lakers sportgrupp. Det är dom som kan göra förändringar på både ledar sidan och spelarsidan till det bättre förhoppningsvis . Sedan var inte min kritik enbart riktade mot domarna utan även spelarna , som tar dessa 2 min , när de vet att kvällens domar par blåser pronto vid minsta felsteg .
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Bara vi kan slå MoDo eller Björklöven
Post Reply