Välkommen Elias Pettersson!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Välkommen Elias Pettersson!
Vilken läcker debut i NHL
-
- c/o LL´s Forum
Säger som Bokk: Alien.
Nhl välkommen till Pettersson show
5p på två matcher, den pajken han kan!
Sett båda matcherna live och jag är inte det minsta förvånad. Han är så vansinnigt smart och säker i nästan allt han gör på isen. Matchas rätt sparsamt just nu men han är Vancouvers enda stjärna just nu. Makalöst bra
-
- c/o LL´s Forum
Kan man säga annat än - WOW?
Helt sjukt att han vägrar slå av på farten, trodde NHL skulle bli lite bitigare, men icke. Passningen i kortsargen var bland det läckraste jag sett
Helt sjukt att han vägrar slå av på farten, trodde NHL skulle bli lite bitigare, men icke. Passningen i kortsargen var bland det läckraste jag sett
Det där är hämtat från svensk ishockey. Han är helt jävla otrolig människanSvartvadet skrev:Kan man säga annat än - WOW?
-
- c/o LL´s Forum
Vafan släppte vi honom för?
Exakt...för dåligt av evertsson att släppa honom så lätt...StenhårtSlagskott skrev:Vafan släppte vi honom för?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Dessutom till ett loosergäng som Vancouver som varit riktiga dåliga senaste åren. Nu helt plötsligt lär det bli slutspel.vlk skrev:Exakt...för dåligt av evertsson att släppa honom så lätt...StenhårtSlagskott skrev:Vafan släppte vi honom för?
Vi skulle krävt hans bror i utbyte eller något. Elller Dahlén tills han är redo för NHL
Var ju evertsson som taktiskt plockade upp Emil och gjorde så han via växjö fick chansen i NA och dessutom en stor anledning till att Elias valde Växjö.
Fantastiskt att se EP40 ständigt ta nya steg och att haft förmånen att ha honom i vida en säsong!! Hoppas han kan hålla i den fina säsongsstarten i canucks. Det var ju efter 5 poäng mot frölunda i SHL som det verkligen släppte. Nu efter 5 poäng mot Colorado kan förhoppningsvis spelet blir Gretzkyklass!
https://youtu.be/LuOkDlihIEQ
Hoppas få se Elias på lite sommarträning i vida 2019!
Ligger hemma i förkylning, vore ju skoj att kolla på Elias inatt. Men går det på något sätt att se matchen om man inte har Viasat..?
Mvh Jonas
Mvh Jonas
Inget är gratis så det är bara att betala för sig eller leta upp en fulstream.
Och för din skull hoppas jag att du inte satt uppe och väntade hela natten. Canucks spelade inte inatt, de spelar den kommande 01.30.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Och för din skull hoppas jag att du inte satt uppe och väntade hela natten. Canucks spelade inte inatt, de spelar den kommande 01.30.
Kom på det sen lolPerson skrev:Inget är gratis så det är bara att betala för sig eller leta upp en fulstream.
-
- c/o LL´s Forum
Med tanke på att EP40 först leker hem allt och alla i SHL, utklassar samtliga svenskar junisar genom alla tider för att sedan ta steget över atlanten bara för att skoja med några av de bästa av de bästa säger väl endel.
Intressant att det småsnackades om Utica:D
Lägg där till att han får mindre istid än många på listan.
Intressant att det småsnackades om Utica:D
Lägg där till att han får mindre istid än många på listan.
Alien indeed. Kommer hem från jobb, ser att det är Detroit-Vancouver....slår på en stund för att se om EP gör något mål. Tre minuter senare...bombar in den top shelf
-
- c/o LL´s Forum
En liten reminder är att Elias Vancouver möter Dallas vid 22:05 ikväll på Viasat. Så passa på, om ni inte har tid att kolla vid 04:00 som det brukar vara
1+3 efter 2a perioden ikväll så långt..
1+4 blev de sen efter nattens match
1+4 blev de sen efter nattens match
Känns redan overkligt att vi hade en sådan superstjärna i laget för bara ett halvår sedan https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... a-varlden/
-
- c/o LL´s Forum
Satt uppe och kollade hela natten - magi.
Han är nästan lika dominant där borta, som han var här. Han hade dessutom TVÅ skott i virket, så fem mål är inte alls långt borta.
Nä, bara att inse - vi kommer troligtvis ALDRIG att ha en liknande spelare i VLH igen. När hans karriär är över, så kommer folk prata om honom som de pratar om Foppa, Sundin och gänget. Fullständigt exceptionell.
Han är nästan lika dominant där borta, som han var här. Han hade dessutom TVÅ skott i virket, så fem mål är inte alls långt borta.
Nä, bara att inse - vi kommer troligtvis ALDRIG att ha en liknande spelare i VLH igen. När hans karriär är över, så kommer folk prata om honom som de pratar om Foppa, Sundin och gänget. Fullständigt exceptionell.
-
- c/o LL´s Forum
Vilken hjälte!Svartvadet skrev:Satt uppe och kollade hela natten - magi.
Hoppas han lyckas slå renbergs rookiemålrekord!
Finns väl en liten chans till att en fullt utvecklad superstjärna återvänder vid lockout!
Underlättar nog om vi lyckas spela ut Timrå ur SHL samt lyckas värva Emil
Annars kör han kanske lite sommarträning i vida.
Har några bekanta borta i Kanada som ville ha en Växjö-tröja. Fick precis detta som svar efter de mottagit tröjan från mig! Inte så svårt att se vart bilden är tagen
-
- Forumdemon
Häftigt!
EP har tyvärr riktigt svårt att komma igång i VM trots att i princip alla andra forward producerar. För mycket press? Nervositet? Fel kedjekamrater?
-
- c/o LL´s Forum
Mål görs inte på beställning. EP har så här långt varit en briljant passningsspelare i VM. Visst vill vi få igång EP målskytte, men han banar väg för andra istället. Förhoppningsvis sparar han målen till de viktigaste matcherna längre fram i slutspelet. Så länge Tre kronor är framgångsrikt är det "ingen ko på isen".
Elias fyller inte sin tröja än i VM
Varför sitter tomaten som bisittare och inte Hallam ??
Har det hänt något med Hallam i och med att han inte är bisittare
Årets rookie i världens bästa hockeyliga. Blivit jämförd med Wayne Gretzky, AV Wayne Gretzky själv. Drömmål på drömmål, helt vansinniga assist och skapat total hysteri i Vancouver. Vad gör han under sitt tacktal på awards och efteråt? Jo han tackar sin familj och vill hedra en nyligen avliden Canucks-journalist. Den där pojken har fötterna på jorden och jag tror inte folk som inte följer NHL på nära håll förstår hur stor han är där borta redan nu. Mäktigt Elias!
-
- c/o LL´s Forum
Trevligt inslag av Aftonbladet (host) igår!
Växjöprodukten och Lakersonen EP40 skriver alltså det högst värda spelarkontraktet i SVENSK historia på andra sidan atlanten
Samtidigt lite av en besvikelse att inte nå över tolv - $M 11.6 - Grabben är ju TRAILER TRASH intill t ex MATTHEWS $M 13.4 och MCDAVID $M 12.5. Och det skall vara vår "stjärncenter" i OS!? Man skäms som svensk