Tomas Netik
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Tomas Netik
Bra, ytterliggare bevis på att han är en riktigt bra spelare 

Helt värdelöst! Det var ju under uppehållet som han och Pilar skulle spelas in i laget 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Sluta kamma era mylittlepony-dockor och kom in i matchen! Klarar man inte av att ha landslagskillar i laget så kan begära ner sig några divisioner. Landslagen är ännu en dimension vi måste lära oss att hantera...helst utan tårar-

Bara att göra som KHL och NHL klubbarna, säg nej till deltagande. Ersbergs KHL klubb satte stopp för hans medverkan i landslaget nu till Sweden Hockey Games.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Då river jag mitt medlemskap i VLH. Det är skillnad på att skämma ut sig och att skämma ut sig.
Håller med dig Varanen, det var lite ironi i mitt inlägg.

Måste säga att jag återigen håller med Varanen här.. Sen får ni ju se det så här, det är ju trots allt spelare då i turneringarna som representerar Växjö Lakers och faktiskt kan höja hela vår status på den internationella nivån! Härligt att klubben syns i sammanhangen! Tänk er om Netik går och vinner poängligan, då vore de inte jobbigt att vara Lakers supporter! 

"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Att få tillbaka en spelare med landslagstempo i kroppen efter upphållet tror jag inte är nån nackdel. Spela in sig i laget har han gjort med dom 2 matcher och träningar som återstår innan uppehållet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Exakt. Förutom att våra landslagskillar får erfarenhet av spel på den allra högsta nivån så ger det oss också god PR. Det är i de sammanhangen vi vill synas och höras - på världsnivå. Bäst i Kronoberg var en viktig milstolpe, men nu måste vi våga ta till oss nya influenser. Annars skulle vi aldrig gått upp.
Jag vet inte vad fakta är i alla "minklubblåtermigintespelailandslaget"-fall, men jag misstänker att klubbarna ibland tar smällen åt spelaren. Inte minst i fallet Bäckström. Ovechkin åker till VM trots en värre skada än den Bäckström har. Strange. Även Bäckströms otaliga förklaringar i media efteråt ökar konspirationsfaktorn. Var det verkligen Washington som förbjöd Bäckström med hot om våld och fängelse, eller vad det spelaren själv som inte ville/pallade? Tryggt att gömma sig bakom någon annan.
Jag vet inte vad fakta är i alla "minklubblåtermigintespelailandslaget"-fall, men jag misstänker att klubbarna ibland tar smällen åt spelaren. Inte minst i fallet Bäckström. Ovechkin åker till VM trots en värre skada än den Bäckström har. Strange. Även Bäckströms otaliga förklaringar i media efteråt ökar konspirationsfaktorn. Var det verkligen Washington som förbjöd Bäckström med hot om våld och fängelse, eller vad det spelaren själv som inte ville/pallade? Tryggt att gömma sig bakom någon annan.
Att få spela i landslaget måste alltid ses som en stor ära, vi är dessutom inte bortskämda med att våra spelare förekommer i landslagssammanhang. Men i just detta fallet tycker jag det kommer olägligt, jag tror det hade varit bättre ifall laget hade fått samla ihop sig under ledigheten och ladda tillsammans inför den überviktiga fortsättningen. Det har trots allt varit en del turbulens i truppen den senaste veckan.
Dessutom ökar detta risken att Netik åker på en skada. Rätt långsökt visserligen, men med Heikkinens knä i färskt minne så ...
Dessutom ökar detta risken att Netik åker på en skada. Rätt långsökt visserligen, men med Heikkinens knä i färskt minne så ...
Primeau - Du har solida argument som jag inte kan säga emot. Men från de uppfattningarna till att förbjuda spelarna att spela i landslaget (vilket ingen föreslagit) är steget långt och dit ska vi inte ens blicka. Min tydliga markering ovan är egentligen riktad till Klonis som jag tycker har en negativ inställning till landslagsverksamheten. En uppfattning jag vill ändra på. Det finns saker vi kan åtgärda för att göra det bättre, en bojkott tillhör inte de. Men det hör till en helt annan tråd.
Ändå intressant att Netik bedöms kriga om en plats i Tjeckiens VM-trupp. Han är kanske bättre än jag trott. Eller imponerar övergången till VLH så pass mycket?
Ändå intressant att Netik bedöms kriga om en plats i Tjeckiens VM-trupp. Han är kanske bättre än jag trott. Eller imponerar övergången till VLH så pass mycket?

Nej för h-vete, har Netik nu blivit uttagen så är det självklart att han också skall spela! Vi snackar inte Viktor-Lite-Trött-Och-Sliten-Fasth-divalater här inte
Men tidpunkten för Netiks återinträde i det tjeckiska landslaget hade gärna fått komma vid ett annat tillfälle.

Men tidpunkten för Netiks återinträde i det tjeckiska landslaget hade gärna fått komma vid ett annat tillfälle.
Ingen optimal tid att spela landslag, vi behöver få in honom i vårt spel istället.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Han har inte imponerat mig i alla fall....
det har han på mig
Tomas Netik
Vi måste vara mästare på detta forum att dömma ut spelare tidigt. Efter två matcher var Ölvecky utdömd trots att han blir bättre och bättre, och nu döms Netik på samma sätt. När ska vi lära oss att ge nya spelare en chans att komma in i laget, spelet och ligan.

Men herrejösses! Att han inte har imponerat just nu betyder väl inte att han är värdelös, hockey är underhållning och jag tycker inte han har nått upp till en underhållande nivå att titta på. Men det kan å andra sidan bero på att laget i sin helhet spelar uruselt just nu...
Han kommer förhoppningsvis hitta ett mer kreativt spel under de återstående 11 matcher han har kvar att spela (om det inte blir slutspel eller kvalserie). Ölvecky å andra sidan har blivit bättre och bättre för varje match, han är klockren!
Han kommer förhoppningsvis hitta ett mer kreativt spel under de återstående 11 matcher han har kvar att spela (om det inte blir slutspel eller kvalserie). Ölvecky å andra sidan har blivit bättre och bättre för varje match, han är klockren!
Inte så lätt för han att spela Jannes spel, det är inte konstigt vi knappt ser han.
-
- c/o LL´s Forum
Så svårt är det inte att stå helt omarkerad framför mål och raka in en puck från 1 m avstånd. Det klarar till och med jag. Han ska dock ha all heder att han befann sig där. Vi har inte blivit direkt bortskämda med att se våra spelare stångas och "kriga" framför motståndarmålet. Det har i stort sätt varit obefintligt.Leyker wrote:Men herrejösses! Att han inte har imponerat just nu betyder väl inte att han är värdelös, hockey är underhållning och jag tycker inte han har nått upp till en underhållande nivå att titta på. Men det kan å andra sidan bero på att laget i sin helhet spelar uruselt just nu...
Netik inte spelat tredje perioden? Skadad eller bänkad?
Strul med Tjeckiens hockeyförbund. Evert ringde därför tidigt in i första perioden, för deras förbund trodde att Tjeckiens förbund skulle tilldelas pengarna (de 90 k han har per match), helt sjukt - tydligen något system de har i Tjeckien. Men så är inte fallet och nu är han bänkad
Så det verkar nu ha nått fram ....

Lika bra att skriva direkt. Ovanstående post är bara trollololol. Vet faktiskt varför han inte spelar
.

- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Jag tyckte han satt jämte Pöpperle i båset när de hade bytit ut han!
Jag tror det var Netik i alla fall!

Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Deras nummer 22a hade lika fräck frisyr som netik och jag trodde det var jag också. Men vet inte
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Jag spolade tillbaka och kollade, nummer 71 tror jag det var på han jämte Pöpperle och det är väl Netiks nummer vanligtvis?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Nr 71 var Netik, 0-7 mot Finland idag. Detta var för övrigt tjeckens femte match sedan han kritade på det guldkantade kontraktet som Henrik Evertsson presenterade. Enligt rykte tjänar Netik ofattbara 90.000 kr per match i Växjö.
0 mål + 0 assist är hans facit så här långt. Då ska man komma ihåg att ”snipern” dessutom fått lägga två straffar
0 mål + 0 assist är hans facit så här långt. Då ska man komma ihåg att ”snipern” dessutom fått lägga två straffar

-
- c/o LL´s Forum
Vi kanske ska ge Netik mer tid?
Förflytta honom till Förstakedjan och ge honom mer istid och ansvar då tror jag han växer. Ingen mening att knappt låta en spelare som tjänar 90 000 spela ens.
Netik och Pilar kommer att växa i de tio viktiga matcherna vi har framför oss.
Jag tror på Netik och det tror jag Janne med gör. Som sagt inte lätt med nyförvärv så här sent på säsongen. Jag hade hellre låtit bli att ta in något överhuvudtaget.. Men nu har Evert gjort det och vi måste tro på det. Pilar är ruskigt bra dessutom, bara jag som skulle vilja behålla honom även nästa säsong?
Förflytta honom till Förstakedjan och ge honom mer istid och ansvar då tror jag han växer. Ingen mening att knappt låta en spelare som tjänar 90 000 spela ens.
Netik och Pilar kommer att växa i de tio viktiga matcherna vi har framför oss.
Jag tror på Netik och det tror jag Janne med gör. Som sagt inte lätt med nyförvärv så här sent på säsongen. Jag hade hellre låtit bli att ta in något överhuvudtaget.. Men nu har Evert gjort det och vi måste tro på det. Pilar är ruskigt bra dessutom, bara jag som skulle vilja behålla honom även nästa säsong?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fast den tiden finns ju inte, det är här och nu som gäller. Netik har fått snuskigt bra betalt för att göra massvis med mål – inte att åka omkring och leta efter formen.Lakersfan_03 wrote:Vi kanske ska ge Netik mer tid?
-
- c/o LL´s Forum
Då menade jag fler matcher än de han spelat? Killen har ju spelat fler matcher än träningar.. Uppehållet gör honom lite gott tror jag.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Tror att Netik och Pilar kom betyda jättemycket i en Kvalserie (som jag hoppas vi slipper)
Att en spelare som Tomas Netik ska behöva matcher på sig för att leverera är ju rent skitsnack. Henrik Evertsson valde att värva Tomas Netik som en pjäs i bygget som skall leverera direkt. Alltså ett fullblodsproffs med tanke på arvodet. Tomas Netiks mandomsprov blir på tisdag mot Skaik. Upp till bevis för de däringa 90 lakan per match!
Vad det anbehagar mandomsprov och upp till bevis så har VLH en spelare till som jag tycker måste prestera en hel jävla mycket bättre än innan uppehållet. Jonas Holös. Han tycker jag har dippat sedan debuten och måste höja sig avsevärt med tanke på den uppift som han ska ha. Stabil, klockren, resolut och värd $lanten. Minus ELVA.
Hockey per krona?

Vad det anbehagar mandomsprov och upp till bevis så har VLH en spelare till som jag tycker måste prestera en hel jävla mycket bättre än innan uppehållet. Jonas Holös. Han tycker jag har dippat sedan debuten och måste höja sig avsevärt med tanke på den uppift som han ska ha. Stabil, klockren, resolut och värd $lanten. Minus ELVA.
Hockey per krona?