Högmod går före fall
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Högmod går före fall
F.ö kan jag meddela att både JK och Evertsson suttit på läktaren i Dackehallen. Inget konstigt med det.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Re: Högmod går före fall
Bu avgå 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Att det här upprör grönvita är givetvis pga precis samma anledning som det roar många av er. Att jämföra med HV - Lakers är väl knappast relevant? Heder till de av er som förstår.
Det är enklare att förstå om du tänker efter.Power Play wrote:F.ö kan jag meddela att både JK och Evertsson suttit på läktaren i Dackehallen. Inget konstigt med det.
Blueshirts United
-
- Forumamatör
Men vänta nu. Det är inte att han är på matchen som är russinet i kakan här, utan hans agerande när VLH gör mål som är det anmärkningsvärda 

I somras träffade jag en man (inte Liljegren) som sa att han brukar sponsra TAIF. Men nu när Växjö gått upp i ES så tänkte han lägga en slant även till VLH. Han ansåg det vara av största vikt att ha ett elitserielag i regionen. Meeen det är inte alla som resonerar så klokt
.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Skillnaden är:Power Play wrote:F.ö kan jag meddela att både JK och Evertsson suttit på läktaren i Dackehallen. Inget konstigt med det.
När Torsten är i VIDA så är han på besök för nöjets skull
När JanEvert är i Fröpåsen så är det för att titta om det kanske finns en ros bland alla hundkex
Är man där för nöjet så hänger man ju med, och man applåderar.
Är man där för att hitta talanger, då klappar man inte - man antecknar.
Och nej, det kan inte vara tvärtom.
All heder åt Torsten som visar att han inte så inkokt som dom flesta andra Tengsrybor.
Han visar ju att han är en sportsman ut i fingerspetsarna.
Han visar ju att han är en sportsman ut i fingerspetsarna.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
-
- c/o LL´s Forum
Torsten är inte bara människa och hockeyintresserad. Han är även Lakerssupp! 

Den som inte sjunger är taifare!!!
Det verkar vara lite problem för Tajf i allmänhet och Torsten i synnerhet att veta vilken hatt han har på sig. Ena stunden är han "privatperson" och försöker muta andra lag för att vinna fördel - och då är det helt ok, för det är ju inte Tejf. I nästa åker han som privatperson och hejar på ett lag i en helt annan division och då tar det hus i helvete pga att han alltid representerar klubben...?
Hur som helst så är det extremt roligt att läsa trollens frustrerade inlägg, fatta vad det svider!
Stor humor!
Det blir bara bättre och bättre!
Vad skulle de ta sig till utan sin hatkultur?
Finns det några sansade Tajfare som det går att diskutera med eller är verkigen alla svagpresterande?
Hur som helst så är det extremt roligt att läsa trollens frustrerade inlägg, fatta vad det svider!
Stor humor!

Det blir bara bättre och bättre!
Vad skulle de ta sig till utan sin hatkultur?
Finns det några sansade Tajfare som det går att diskutera med eller är verkigen alla svagpresterande?
Jo då, hagawaga, om det inbjuds till diskussion om seriösa ämnen så får du säkert sansade svar. Det som för närvarande skrivs här på forumet om TAIF är inte värt att bemöta, tyvärr.
Torsten i Vida Arena, so what. Och klappa kan man väl göra om man tycker en prestation är bra även om den råkar utföras av lakersfolk.
Torsten i Vida Arena, so what. Och klappa kan man väl göra om man tycker en prestation är bra även om den råkar utföras av lakersfolk.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
-
- c/o LL´s Forum
Det kan ju vara så att du är undantaget som bekräftar regeln Inmedes, och jag gissar att du trots allt inte bor i Tingsyd utan trots allt är en övervintrad växjöbo (men jag kan ha fel).
Om vi pratar seriösa ämnen och diskussion i samma meing som tajfsupporter så blir diskussionen paradoxal!
Jag höll faktiskt på tajf för tiotalet år sedan men har fullständigt tappat respekten för er förening de senaste två-tre åren.
Anledningen tíll den här tråden är det beteende och alla de pinsamma kommentarer som "dina polare" vräkt ur sig som jag anser förtjänar lite uppföljning eftersom det är så extremt tyst just nu. (jag är medeten om att ni kommer att vakna ooch att kommentererna kommer att ta ny fart om det går dåligt för lakers)
Du får kalla det seriöst eller oseriöst hur du vill men jag upplever er smutskastning de senaste åren oerhört provokativ och gottar mig extremt i Tajfs "cirkus" och ert kapitala misslyckande på samtliga punkter de senaste åren!
Jag är inte odelat stolt över min inställning men ni tajfare har faktiskt fått mig att önska hela er förening olycka, vilket faktuskt inte känns helt ok (men gissningsvis är det ni vill åstadkomma med ert hat), men dock blivit ett faktum.
Jag önskar således att ni går kräftgång i seriesystemet och att era så kallade fans gråter när föreningen går åt helvete!
Om vi pratar seriösa ämnen och diskussion i samma meing som tajfsupporter så blir diskussionen paradoxal!
Jag höll faktiskt på tajf för tiotalet år sedan men har fullständigt tappat respekten för er förening de senaste två-tre åren.
Anledningen tíll den här tråden är det beteende och alla de pinsamma kommentarer som "dina polare" vräkt ur sig som jag anser förtjänar lite uppföljning eftersom det är så extremt tyst just nu. (jag är medeten om att ni kommer att vakna ooch att kommentererna kommer att ta ny fart om det går dåligt för lakers)
Du får kalla det seriöst eller oseriöst hur du vill men jag upplever er smutskastning de senaste åren oerhört provokativ och gottar mig extremt i Tajfs "cirkus" och ert kapitala misslyckande på samtliga punkter de senaste åren!
Jag är inte odelat stolt över min inställning men ni tajfare har faktiskt fått mig att önska hela er förening olycka, vilket faktuskt inte känns helt ok (men gissningsvis är det ni vill åstadkomma med ert hat), men dock blivit ett faktum.
Jag önskar således att ni går kräftgång i seriesystemet och att era så kallade fans gråter när föreningen går åt helvete!
Så, så hagawaga sansa dig nu
. Du får gotta dig precis åt vad du vill. Har inga som helst synpunkter på det. Hoppas kvällens förlust för vår del i alla fall något kunde uppväga Lakers förlust.

Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Jag finner ovanstående väldigt intressant, ur så många perspektiv. För egen del har jag alltid gillat både TAIF och Lakers och ofta funnit mig i situationer där man blir mer eller mindre marginaliserad från båda hållen för att man inte respekterar det "genuina" i denna konflikt. Man är misstänkt från båda krigsförarna som en liten neutralitetsstat utan karaktär och ingen kan lita på en. Man är ingen "riktig" supporter förrän man väljer sida, o s v.hagawaga wrote:Jag höll faktiskt på tajf för tiotalet år sedan men har fullständigt tappat respekten för er förening de senaste två-tre åren.
Anledningen tíll den här tråden är det beteende och alla de pinsamma kommentarer som "dina polare" vräkt ur sig
Jag är inte odelat stolt över min inställning men ni tajfare har faktiskt fått mig att önska hela er förening olycka, vilket faktuskt inte känns helt ok
De senaste året har jag själv, till min förvåning, märkt hur jag har börjat tycka att det inte känns helt fel när det har gått lite dåligt för TAIF, men efter idogt funderande och grundliga analyser så är den otvivelaktiga slutsatsen den att jag önskar inget hellre än att det går bra för TAIF. Det kan hända att det finns ett förhållandevis ingrott lakershat hos en del, men hos de flesta tror jag det är en chimär med ganska ytliga effekter. De mest aktiva gröna-briganden-fundamentalisterna är inte mer än en bråkdel av det man borde kalla TAIF, lika väl som de mest aktiva lakejer-fundamentalisterna är en minoritet av vad man kallar Växjö Lakers.
Det faktum att föreningen TAIF har en tvivelaktig ledning och en kluven inställning till gammalt och nytt förhindrar inte det faktum att det vore väldigt synd om de försvann. Det finns så mycket hjärta och hockey i det samhället och även om det är nästintill för mycket och man kan tycka att det blir insnöat på vissa fronter, så tror jag majoriteten av de som går och sätter sig i den ishallen bara vill se sitt lag spela bra hockey och känna glädje och engagemang precis som i de flesta föreningar.
För egen del tror jag att min, på sistone, något avoga inställning till TAIF beror på att om det går åt helvete ett litet tag så kanske det blir så pass drastiska åtgärder att de gör nåt åt saken, så de kan jobba sig tillbaka. Även TAIF-supporters inser ju att det inte står rätt till.
Som den förhållandevis neutrala betraktare jag är så tycker jag att det är lite opassande när saker spårar ur. Det är ändå en rätt skön kontrast med gammal hederlig bonnahockey och HD-laser-disneyhockey. Det är kontraster som gör saker intressanta, men man behöver ju inte önska livet ur föreningar för det. Föreningarna är så mycket mer än de fåtalet människor som representerar dem på ett mindre bra sätt.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Synnerligen utmärkt filosoferat, Rawsponten!!
Det är sådana inlägg som gör att det ändå finns hopp för mänskligheten.
Det är sådana inlägg som gör att det ändå finns hopp för mänskligheten.
Högmod går före fall
Bra inlägg Rawspont.
Hoppet är ju det sista som överger oss. Hoppas du får rätt i dina förhoppningar.
Hoppet är ju det sista som överger oss. Hoppas du får rätt i dina förhoppningar.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- Forumdemon
Högmod går före fall
Rawspont; Kunde inte sagt det bättre själv!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Är det bara jag som är paranoid nu, men verkar det inte finnas ett kausalsamband mellan era egna resultat och antalet inlägg i den här tråden?
-
- c/o LL´s Forum
Har man följt lakers i minst 6 år så vet man att man kan skratta åt taif oavsett hur det går för lakers
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nja, det är klart att ämnet tappar i aktualitet efter ett tag. Men jag är inte säker på att din slutsats håller hela vägen...ata wrote:Är det bara jag som är paranoid nu, men verkar det inte finnas ett kausalsamband mellan era egna resultat och antalet inlägg i den här tråden?
När denna tråd "dog ut" (den 10 okt) hade vi samma vecka precis spöat Färjestad och HV.
Veckan efter slog vi Timrå och AIK, fick stryk av Färjestad och därefter spöade vi MODO och Luleå innan trenden vände den första november.
Så för att ge ett rakt och okonstlat svar på frågan om det egna resultatet påverkar inläggen i tråden: Näää!
Bar inlägg och tankevärda synpunkter rawspont. Att önska livet ur någon är aldrig ok, även när det gäller en förening, och det har jag hävdat mången gång. Jag kommer aldrig kunna önska att förening ska gå i KK tex, men den skaran människor är rätt stor ändå som känner så pass mycket hat så dom önskar en förening i graven. Detta har vi ju alla själva fått känna på 2008.
En förening består av så mycket mer än bara ett A-lag med en massa mer eller mindre stjärnor. Den största majoriteten består ju faktiskt av barn och ungdomar, som gör det dom älskar mest.
Däremot hoppas jag rivaliteten består mellan de tre stora länslagen, för den ska liksom finnas där, men på rätt nivå!
En förening består av så mycket mer än bara ett A-lag med en massa mer eller mindre stjärnor. Den största majoriteten består ju faktiskt av barn och ungdomar, som gör det dom älskar mest.
Däremot hoppas jag rivaliteten består mellan de tre stora länslagen, för den ska liksom finnas där, men på rätt nivå!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det