Första isträningen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Re: Första isträningen
va på träningen idag och de ser faktiskt oförskämt bra ut... läskigt...
vilken fart imrogon är spelarna is lediga så att säga...
tror dom är lediga överhuvudtaget faktiskt... janne körde skiten ur dom innan träningen va slut. annars tror jag dom tränar klockan 17.00 resten av veckan med...
vilken fart imrogon är spelarna is lediga så att säga...
tror dom är lediga överhuvudtaget faktiskt... janne körde skiten ur dom innan träningen va slut. annars tror jag dom tränar klockan 17.00 resten av veckan med...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
På tal om isträningen, kom på något som jag lämnade helt i skymundan:
Macke Johansson?! Vad fan har hänt?! Grabben kan ju för fan åka skridskor?! Blev otroligt förvånad!
Han har nog jobbat en hel del på sin teknik nu i sommar!
Macke Johansson?! Vad fan har hänt?! Grabben kan ju för fan åka skridskor?! Blev otroligt förvånad!
Han har nog jobbat en hel del på sin teknik nu i sommar!
Som Varanen skrev... inte förvånad om han lirar i landslaget till slut 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Har ni inte läst Lobbyn, sid.4 i pappersbilagan av dagens SMP så rekommenderar jag er att göra det. Tidningens Ulf Sibner skriver bl a så här:
Lakers förlorade premiären
…Av Lakers fick vi inget.
Först tycker man det är synd att man inte får ett program eller den enklaste fotokopia på spelarnamn och deras tröjnummer. När de kommer in förstår man varför. Ett gäng anonyma människor åker omkring i träningströjor utan att ägna supportrarna en min eller hälsning. Är det så här ska sköta sin marknadsföring och sina arrangemang är jumboplatsen redan klar. Ingen tvekan.
Han berättar sedan hur föredömligt Troja agerade jämfört med Lakers vid deras ispremiär, Ljungby-klubben går ibland fansen numera under parollen ”Smålands Stolthet”
Sibner fortsätter i sin artikel så här:
… Lakers hade möjlighet att ordentligt presentera världsmästare, svenska mästare, NHL-meriterade i hundratals matcher och det hade varit förståeligt om lillebror i väst visat mer blygsamhet. Men kanske är det detta som förklarar ”Stolthet”.
Fy fan vad pinsamt dåligt Lakers skötte detta rent PR-mässigt! Jag talat med flera personer som åkt flera mil för att få se en glimt av det nya poppiga ES-laget – allihop är lika besvikna
Lakers förlorade premiären
…Av Lakers fick vi inget.
Först tycker man det är synd att man inte får ett program eller den enklaste fotokopia på spelarnamn och deras tröjnummer. När de kommer in förstår man varför. Ett gäng anonyma människor åker omkring i träningströjor utan att ägna supportrarna en min eller hälsning. Är det så här ska sköta sin marknadsföring och sina arrangemang är jumboplatsen redan klar. Ingen tvekan.
Han berättar sedan hur föredömligt Troja agerade jämfört med Lakers vid deras ispremiär, Ljungby-klubben går ibland fansen numera under parollen ”Smålands Stolthet”

Sibner fortsätter i sin artikel så här:
… Lakers hade möjlighet att ordentligt presentera världsmästare, svenska mästare, NHL-meriterade i hundratals matcher och det hade varit förståeligt om lillebror i väst visat mer blygsamhet. Men kanske är det detta som förklarar ”Stolthet”.
Fy fan vad pinsamt dåligt Lakers skötte detta rent PR-mässigt! Jag talat med flera personer som åkt flera mil för att få se en glimt av det nya poppiga ES-laget – allihop är lika besvikna

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Håller med dig till 110% här Primman, men tyvärr är det du och jag mot Världen i denna fråga härinne! Bättre att begrava skiten, Lakers gjorde ett val. Nu får man stå sitt kast.
Trojas största bekymmer måste väl vara att undvika negativt kval igen , vårat största bekymmer är att öka ifrån 20-100 miljoner i omsättning samt köra igång en ny arena i en ny serie annars så ligger ju Troja klart före oss på alla plan ... de hade väl sämre snitt under serien än vad vi hade på ett första ispass...
Smålands stolthet ...jovisst de får de gärna kallas .
Smålands stolthet ...jovisst de får de gärna kallas .
Nej det är inte ni mot världen, men herregud orka tjata hål i huvudet på alla. Vi (jag) ville också haft nummer på spelarna och tycker klubben kunde fixat det, men spelar det så jävla ENORM roll att man måste skriva spaltmeter om det och hur säsongen är kass och slut på grund av det? Fan ha lite perspektiv på saker och ting.
Last edited by Niles on 3 August 2011, 17:47, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hoppas ledningen kommer tänka friskt kring detta nu och börjar planera stort inför 17/9 ...
Datumet som vi alla väntar på.
Dom får en chans till för min del iaf.
Troja, vad är det?
Datumet som vi alla väntar på.
Dom får en chans till för min del iaf.

Troja, vad är det?
-
- c/o LL´s Forum
Fast jag köper inte ett korvöre med repliken "Lakers måste fixa med arenan" mig veterligen så är det väl ändå tekniker ihop med Lagan Byggnads som har hand om detta?!
Lakers kan gå in och säga "Ni måste göra detta före det där" osv. Kan som snickare säga att dom skiter helt och hållet i det! Har redan sagt det i en annan tråd.
Dock är jag envis som en surgubbe när det kommer till kritan
Lakers kan gå in och säga "Ni måste göra detta före det där" osv. Kan som snickare säga att dom skiter helt och hållet i det! Har redan sagt det i en annan tråd.
Dock är jag envis som en surgubbe när det kommer till kritan

Ja jo tekniker och hammarnissarna ska ju bygga skiten men du tror inte i och med avancemanget och en omsättningsökning på ca gurka 80 miljoner varav 16 i sponsring medför en aning merjobb ?
Dessutom när man är underbemannade
Dessutom när man är underbemannade

Första isträningen
Troja - Smålands stolthet? Man undrar vad det är för stolpskott, jag undrar vilka lag som Ulf har på sin lista över småländska lag.
Sedan kan jag minnas tidigare års första isträningar och visst det brukar vara några intervjuer men ialla fall inget jag brukar hurra över. Detta med tanke på att jag inte brukar höra allt som sägs ändå. Tänker man sedan på karl-Oskar cup förra året så hade inte alla rätt nummer på ryggen heller om jag inte minns helt fel.
Men skitsamma säsongen är igång och om en vecka är det dags för första träningsmatchen
Sedan kan jag minnas tidigare års första isträningar och visst det brukar vara några intervjuer men ialla fall inget jag brukar hurra över. Detta med tanke på att jag inte brukar höra allt som sägs ändå. Tänker man sedan på karl-Oskar cup förra året så hade inte alla rätt nummer på ryggen heller om jag inte minns helt fel.
Men skitsamma säsongen är igång och om en vecka är det dags för första träningsmatchen

Då får vi hoppas att spelarna har nummer så att man vet vem som gör vad. Det blir lättare då.
Blueshirts United
Bra rutet!Niles wrote:Nej det är inte ni mot världen, men herregud orka tjata hål i huvudet på alla. Vi (jag) ville också haft nummer på spelarna och tycker klubben kunde fixat det, men spelar det så jävla ENORM roll att man måste skriva spaltmeter om det och hur säsongen är kass och slut på grund av det? Fan ha lite perspektiv på saker och ting.
-
- c/o LL´s Forum
Vad händer om vi skriver och diskuterar om det som allting annat? Riskerar man nåt, eller?Niles wrote:Nej det är inte ni mot världen, men herregud orka tjata hål i huvudet på alla. Vi (jag) ville också haft nummer på spelarna och tycker klubben kunde fixat det, men spelar det så jävla ENORM roll att man måste skriva spaltmeter om det och hur säsongen är kass och slut på grund av det? Fan ha lite perspektiv på saker och ting.
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Såg att HV71 gick på is, och håll i er nu - de körde UTAN nr på tröjorna.

HOCKEY åt folket !!!
-
gött då är vi inte sämst !!
HV ÅKER UR I ÅR!
HV ÅKER UT I ÅR!
HV ÅKER UR I ÅR!
HV ÅKER UT I ÅR!

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Primeau hur fan orkar du vara så jävla negativ hela tiden? det ända du gjort i denna tråden är ju att spy din galla över lakers, är det inte enklare då att bara ge fan i dom och åka till ljungby istället?
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Haha, här har vi en till med ömma tår. Var du med och "arrangerade" det här spektaklet eller?
Nej tack, Ljungby kommer nog aldrig bli ett alternativ för mig. Men mina besvikna vänner, som var i Växjö för att kolla på Lakers för första gången, har betydligt närmare i dit.
Nu ska jag inte älta detta mer
Nej tack, Ljungby kommer nog aldrig bli ett alternativ för mig. Men mina besvikna vänner, som var i Växjö för att kolla på Lakers för första gången, har betydligt närmare i dit.
Nu ska jag inte älta detta mer

Vad jag kan läsa mig till så var inte Ljungbyborna överförtjusta över deras eget arrangemang heller.
"Varför åkte alla spelarna in på isen direkt? Blev ingen vidare presentation!
Finns helt klart en hel del att jobba på till nästa säsong. Lampan som lyste runt på alla spelarna och man visste inte vilken spelare man presenterade. Tråkigt att så många började gå efter en halvtimme. "
"Självklart så får man inte har för stora krav för att vara första gången. Men många med mig hade väntat oss något annat. Många tröttnade på att se övrning efter övning och gick hem.
Intresset för träningen blev mindre och mindre för varje övning som startades. Så jag är tveksam till om folk är så intresserade av att se hur en träning går till."
"Varför åkte alla spelarna in på isen direkt? Blev ingen vidare presentation!
Finns helt klart en hel del att jobba på till nästa säsong. Lampan som lyste runt på alla spelarna och man visste inte vilken spelare man presenterade. Tråkigt att så många började gå efter en halvtimme. "
"Självklart så får man inte har för stora krav för att vara första gången. Men många med mig hade väntat oss något annat. Många tröttnade på att se övrning efter övning och gick hem.
Intresset för träningen blev mindre och mindre för varje övning som startades. Så jag är tveksam till om folk är så intresserade av att se hur en träning går till."
Last edited by Fredrik R on 4 August 2011, 08:15, edited 1 time in total.
Som sagt, Ljungby kommer troligtvis aldrig bli ett alternativ för mig. Jag har inget emot Troja men jag skiter fullständigt i vad dom gjorde och inte gjorde på sin ispremiär.
-
- Forumproffs
....och vi är nog många här som skiter fullständigt i vad en bitter människa som du tycker, Primeau.
Och så försöker vi hålla oss från personagrepp även om vi har olika åsikter.
Jag har läst i frågan även i andra media och som berört andra lag. Det har uppenbarligen uppkommit en situation där olika förväntningar hos supportrarna skapats:
1. Glädje över första isträningen. Äntligen är hockeysäsongen igång. Man vill se sina favoriter på is (och då krävs att man vet vem som är vem med nummer på tröjorna).
2. Isträning = Gigantisk familjefest!. Det ska vara jonglörer, en medeltidsmarknad, vattenland, autografskrivning, intervjuhörna, skillskompetition, VM i zorrofinteri och ballonger. Många tröttnar av att se övning efter övning och går hem om man inte bryter av med lite lattjolajban.
Jag tror helt enkelt det varit för skilda förväntningar hos fans och klubbar, vilket skapat irritation. Jag förväntade mig det första alternativet och tyckte det var synd att alla inte hade numrerade tröjor, emedan andra ville ha en fullskalig happening och blev tvärilska. Jag tror att VLH framöver ska införa en öppen familjedag i arenen, där det kan vara försäljning, autografskrivning, hoppslott och what not, och skilja den från första isträningen vars proportioner nu tagit överdrivna dimensioner. Så här skulle alla få allt, fast på två skilda dagar.
Jag har läst i frågan även i andra media och som berört andra lag. Det har uppenbarligen uppkommit en situation där olika förväntningar hos supportrarna skapats:
1. Glädje över första isträningen. Äntligen är hockeysäsongen igång. Man vill se sina favoriter på is (och då krävs att man vet vem som är vem med nummer på tröjorna).
2. Isträning = Gigantisk familjefest!. Det ska vara jonglörer, en medeltidsmarknad, vattenland, autografskrivning, intervjuhörna, skillskompetition, VM i zorrofinteri och ballonger. Många tröttnar av att se övning efter övning och går hem om man inte bryter av med lite lattjolajban.
Jag tror helt enkelt det varit för skilda förväntningar hos fans och klubbar, vilket skapat irritation. Jag förväntade mig det första alternativet och tyckte det var synd att alla inte hade numrerade tröjor, emedan andra ville ha en fullskalig happening och blev tvärilska. Jag tror att VLH framöver ska införa en öppen familjedag i arenen, där det kan vara försäljning, autografskrivning, hoppslott och what not, och skilja den från första isträningen vars proportioner nu tagit överdrivna dimensioner. Så här skulle alla få allt, fast på två skilda dagar.
-
- c/o LL´s Forum
Eller lägger dom första ispasset i London där det också går att få tag på fina orangea tröjor till bra pris!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Jag har definitivt inte varit med och arrangerat på nåt vis, men jag vet vad ett första ispass innebär och därför har jag full förståelse för att JK inte vilja spexa. Man kan arrangera nåt vid sidan om om det är sånt man är ute efter men när man går på is så börjar allvaret, och spelarna vill enbart kunna fokusera på rätt saker då.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror inte någon härinne är ute efter att se laget spexa?! Jag har inte försökt framföra min åsikt om hur jag tycker, för jag skiter rätt i vilket. Det var bara siffrorna som jag störde mig lite på, men jag kunde ändå urskilja samtliga.
Jag pratar istället för den marginalen som var på isträningen för att dom var nyfikna. Leker vi med tanken så brukar det vara ca: 1000 personer. I år var det 1500. 500 personer alltså. Utav dessa 500 så var kanske 300 utomsocknes, alltså 300 potentiella kunder. 300 som hade kunnat sprida vidare ordet att "Fan Lakers, det måste ni hänga med på" till sina orter.
För det är ändå där det hänger. Publik kommer för showen och publik kommer för att se hockey. Man måste försöka slänga ett getöga på den ej-hockeyätande sidan också!
Och det är därför jag fann det trist, speciellt när man har vänner som kommer till Ladan och som åker därifrån missnöjda - då har man inte gjort sitt bästa för kunden. Och hur ni än vill vrida och vända på det, så är det "köparens" marknad idag. Det är den bittra sanningen.
Men det som är gjort är gjort, nu går vi vidare med våra liv!
Jag pratar istället för den marginalen som var på isträningen för att dom var nyfikna. Leker vi med tanken så brukar det vara ca: 1000 personer. I år var det 1500. 500 personer alltså. Utav dessa 500 så var kanske 300 utomsocknes, alltså 300 potentiella kunder. 300 som hade kunnat sprida vidare ordet att "Fan Lakers, det måste ni hänga med på" till sina orter.
För det är ändå där det hänger. Publik kommer för showen och publik kommer för att se hockey. Man måste försöka slänga ett getöga på den ej-hockeyätande sidan också!
Och det är därför jag fann det trist, speciellt när man har vänner som kommer till Ladan och som åker därifrån missnöjda - då har man inte gjort sitt bästa för kunden. Och hur ni än vill vrida och vända på det, så är det "köparens" marknad idag. Det är den bittra sanningen.
Men det som är gjort är gjort, nu går vi vidare med våra liv!
Vilka tider tränar lakers i ladan annars?
I always tell the truth, even when i lie
Tror personligen inte att ett enda dugg avgörs på vårt första ispass, utan allt kommer att avgöras hur saker är och fungerar i vårt nya tempel. Det är där vi kommer locka nya kunder, inte på årets första ispass. Jag tror att ganska många är som jag, åkte endast dit i måndags för att se alla nya lirare, och få se dom lirar lite ihop på isen, få en känsla. Bryr mig inte speciellt mycket om vad som pågår runt omkring. Det var grabbarna på isen jag var där för!
Så det här med att vi kan tappa kunder för att Peo inte körde några intervjuer, eller att det saknades nummer på tröjorna etc, det tror jag inte på. Det avgörs i grannbyggnaden!!
Så det här med att vi kan tappa kunder för att Peo inte körde några intervjuer, eller att det saknades nummer på tröjorna etc, det tror jag inte på. Det avgörs i grannbyggnaden!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Personligen tycker jag det kändes mycket tyngre att börja jobba igen efter semestern jmf med att inte se vilka spelare som gled runt på isen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
det var väl ett jävla gnäll på vissa. Om man nu är intresserad och vill veta vilka spelarna är, så vet man det. Kunde se exakt vilka alla var, även de som inte hade nummer på ryggen. moran och kallio körde tsm, tyckte det såg intressant ut.. tror de kan bli giftiga, och kallio överraskade mig! jäkla kvick med klubban den snubben
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
-
blir fan till att åka upp och kolla idag med
klockan 17 för er som är intresserade 

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Här är 23 bilder från isträningen.. Lite sent men men .. 
Tagga på ni som känner för det.
Ni som inte är vän med mig, requesta så lägger jag till er.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 591&type=1

Tagga på ni som känner för det.
Ni som inte är vän med mig, requesta så lägger jag till er.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 591&type=1