Linkankopia skrev:Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?
AIK:s supportergrupper som BA och Smokinglirarna bokade in sina bortaresor och anmälde dessa för att få biljetter till bortamatcherna strax efter att spelomgångarna fastställts av förbundet.
Jamen vad duktiga ni är då. De flesta lag brukar faktiskt kunna ha bortastå reserverade för BORTA-supportrar även efter senaste match och INNAN nästkommande match oavsett biljettåtgång i övrig del av arenan ... Men det är klart, AIK har ju köpt biljetter på SSK'a hemmastå bara för att jävlas förut så jag blir ju inte förvånad att man vill ha små gnagare på bortasektionen heller ...
Fel. SSK ville hindra en masssa AIK:are från att komma till sin hemmamatch genom att ge sina supportrar förtur till att köpa upp så många biljetter som möjligt och då började AIK-sympatisörer och fans köpa det som fanns tillgängligt vid tillfället (bla hemmastå). Det är inte förbjudet iaf sedan får man tycka vad man vill om saken. Förstår Södertäljes agerande och klagade inte för det. AIK skulle gjort likadant. Anledningen till att AIK-fans köper biljetter till bortastå är ju av den anledningen att det är de enda som fanns tillgängliga att boka och skälet att det kunde bli så är redan utagerat om du läser inläggen innan.
Och varför tror du detta scenario infann sig då? Jo på grund av att gnagare köpte in sig på SSK's hemmastå förra årets KS-match i Scaniarinken och väl på plats så tyckte dom infiltrerade gnagarna att det var okej att puckla på allt och alla inklusive barn ... Bra jobbat gnagare !
Just av den anledningen jag inte gillar AIK. Respekt åt klubbar som Leksand o liknande som har många fans men är trevliga och aldrig aggressiva och koncentrera sig på det egna laget
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 skrev:Ca 80% som kollar på AIK är bönder, så kalla dina egna fans för samma sak. Alla utanför Stockholm är ju ''bönder'' enligt er. Du tror alla föds i Stockholm eller? Flest bönder hittar du i Stockholm, BONDJÄVEL
Är man AIK:are så är man aldrig betraktad som "bonde" inom AIK:s supporterkretsar oavsett var i landet man bor. Råttdjävel tar vi som komplimang och då borde "bonde" inte utgöra någon harm för er del heller.
Värre då att kalla folk ex "Solnatattare" ur flera aspekter. För det första så är det brottsligt att kalla någon för tattare då det direkt är anknytet till hetsande mot folkgrupp. För det andra så består mer än 90 procent av AIK:s supportrar eller medlemmar av folk som inte bor eller är skrivna i Solna.
Linkankopia skrev:Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?
AIK:s supportergrupper som BA och Smokinglirarna bokade in sina bortaresor och anmälde dessa för att få biljetter till bortamatcherna strax efter att spelomgångarna fastställts av förbundet.
Jamen vad duktiga ni är då. De flesta lag brukar faktiskt kunna ha bortastå reserverade för BORTA-supportrar även efter senaste match och INNAN nästkommande match oavsett biljettåtgång i övrig del av arenan ... Men det är klart, AIK har ju köpt biljetter på SSK'a hemmastå bara för att jävlas förut så jag blir ju inte förvånad att man vill ha små gnagare på bortasektionen heller ...
Fel. SSK ville hindra en masssa AIK:are från att komma till sin hemmamatch genom att ge sina supportrar förtur till att köpa upp så många biljetter som möjligt och då började AIK-sympatisörer och fans köpa det som fanns tillgängligt vid tillfället (bla hemmastå). Det är inte förbjudet iaf sedan får man tycka vad man vill om saken. Förstår Södertäljes agerande och klagade inte för det. AIK skulle gjort likadant. Anledningen till att AIK-fans köper biljetter till bortastå är ju av den anledningen att det är de enda som fanns tillgängliga att boka och skälet att det kunde bli så är redan utagerat om du läser inläggen innan.
Och varför tror du detta scenario infann sig då? Jo på grund av att gnagare köpte in sig på SSK's hemmastå förra årets KS-match i Scaniarinken och väl på plats så tyckte dom infiltrerade gnagarna att det var okej att puckla på allt och alla inklusive barn ... Bra jobbat gnagare !
Nej, scenariot inträffade av samma anledning som vid detta tillfälle. Er klubb sket på sig för att man var rädd att tappa publikstödet så man gjorde sitt yttersta att hindra icke-SSK:are från att få tag i biljetter. Det där med att puckla på barn får stå för dig. Inte ens bajenbladet skrev om det så det kan bara vara påhittat. Grattis till suddenförlusten förresten...
Charlamov skrev:Då ska vi krossa råttorna och deras drömmar våta för ljuvligast av all musik är att höra Hovet gråta
Tra-la-la-la-la-la.... umpa-pa...
Vinner ni på Söndag så lovar jag att gratulera er för segern. Ni har ett väldigt bra och välkomponerat lag och det hade säkert varit ett annat tabell-läge för er om ni hade haft samma flyt i ert spel som i Allsvenskan.
Hade inte Viktor blivit skadad är jag helt säker på att vi hade nosat på en elitserieplats just nu. Leksandmatchen bevisade hur otroligt viktig han är för laget.
Samma för gnaget, hade ni inte vunnit första matchen mot oss så...
KalleB skrev:Hade inte Viktor blivit skadad är jag helt säker på att vi hade nosat på en elitserieplats just nu. Leksandmatchen bevisade hur otroligt viktig han är för laget.
Eller hur. Men det är sportens värld. Det är just detta som är så kul med ishockey och KS, allt kan ju faktiskt hända. Jag tycker personligen det är en mindre skräll eller vad man nu vill kalla det, om AIK går upp.
Jag ser gärna att vi spöar AIK på Hovet. Det hade varit ljuvligt. Speciellt om man vore på plats. Men om AIK går upp så kommer jag gratta gnagarna även om AIK hockey har varit laget jag ogillat mycket detta året på grund av KHL-snacket med mera.
Men nu när de kanske går upp så kommer dom aldrig ens föra den diskussionen längre.
Men nu när de kanske går upp så kommer dom aldrig ens föra den diskussionen längre.
Där har du fel. AIK är fortfarande intresserade av att spela i KHL men har fått avslag från förbundet. Man har varit noga med att poängtera att man inte kommer gå emot hockeyförbundets beslut eller lämna svenska seriesystemet utan förbundets tillstånd. Om man går upp i ES så kommer man göra sitt yttersta för att påverka hockeyligan att öppa upp ES så att det blir mer sportsligt rättvist för topplagen i AS för att kunna avancera upp.
Viktor Fasth. Kom han inte till er från Tingsryd? De verkar vara på väg in i Allsvenskan. Hur många av era spelare tror ni skulle kunna tänka sig att återvända till Tingsryd om Växjö och Tinsgryd spelar i samma serie?
KalleB skrev:Hade inte Viktor blivit skadad är jag helt säker på att vi hade nosat på en elitserieplats just nu. Leksandmatchen bevisade hur otroligt viktig han är för laget.
Första matchen är viktig men inte fullkomligt. Rögle torskade de tre första matcherna av KS förra säsongen men blev etta....Det gäller att ha åtminstone lagom flyt och slippa inkassera skitmålen samtidigt som man toppar spelformen. I matcherna mot Leksand samt mot SSK och Rögle hemma hade vi maximalt oflyt. Uddamålsförluster i matcher som vi likaväl hade kunnat ta full pott i.
Där har du fel. AIK är fortfarande intresserade av att spela i KHL men har fått avslag från förbundet. Man har varit noga med att poängtera att man inte kommer gå emot hockeyförbundets beslut eller lämna svenska seriesystemet utan förbundets tillstånd. Om man går upp i ES så kommer man göra sitt yttersta för att påverka hockeyligan att öppa upp ES så att det blir mer sportsligt rättvist för topplagen i AS för att kunna avancera upp.
Viktor Fasth. Kom han inte till er från Tingsryd? De verkar vara på väg in i Allsvenskan. Hur många av era spelare tror ni skulle kunna tänka sig att återvända till Tingsryd om Växjö och Tinsgryd spelar i samma serie?
typ 0 eftersom de inte kan mäta sig med oss. hur många av Djurgårdens spelare tror du kommer till er om ni går upp?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Just för att de som nykomlingar knappast kommer till Kvalserien som Växjö gjort. Alla spelare har gått uppåt från Växjö, varför skulle man nedgardera sig snacka om att ställa frågor för att provocera. Två spelare från DIF till AIK har ja svårt att tro om de inte gäller avdankade spelare
Lakersfan_03 skrev:Just för att de som nykomlingar knappast kommer till Kvalserien som Växjö gjort. Alla spelare har gått uppåt från Växjö, varför skulle man nedgardera sig snacka om att ställa frågor för att provocera. Två spelare från DIF till AIK har ja svårt att tro om de inte gäller avdankade spelare
Att de är nykomlingar spelar ingen roll. Förlorar ni era införskaffade nyckelspelare från Tingsryd tillbaka till den klubben så kommer nog den klubben att kunna etablera sig mer än väl i AS och dessutom bygga upp en minst lika god organisation som Lakers. Med tanke på att ni inte har lyckats fostra egna talanger samtidigt som Tingsryd har det så kanske du ska rikta dina provokationsanklagelser i annan riktning. Har ni någon rekryteringsstrategi från egna led överhuvudtaget? Avdankade spelare i DIF handlar det inte om men kanske tillhör de inte de poängstarkaste i truppen. Förövrigt så kommer AIK att i första hand rekrytera spelare med AIK-anknytning som bedöms hålla ES-klass/potential. Därefter spelare från Sthlmsregionen och därefter från övriga landet. I sista hand spelare från utlandet. Men jag skulle nog inte tacka nej till en spelare som MacNevin men frågan är om hans defensiva kvalitéer håller i ES.
Du har verkligen ingen koll alls, vilka av våra spelare är ens fostrade av TAIF? VIktor Fasth är inte ens smålänning i grunden och har större hjärta för Växjö än något annat lag. Björn Karlsson är enda spelaren som är fostrad i Tingryd annars är det ingen. Du är verkligen inte påläst.
Ni kommer inte ens gå upp så förstår inte att du tänker i de banorna, ni klarar inte av pressen på söndag. jag har 500 anledningar att tro på växjövinst om du förstår vad ja menar
Lakersfan_03 skrev:Du har verkligen ingen koll alls, vilka av våra spelare är ens fostrade av TAIF? VIktor Fasth är inte ens smålänning i grunden och har större hjärta för Växjö än något annat lag. Björn Karlsson är enda spelaren som är fostrad i Tingryd annars är det ingen. Du är verkligen inte påläst.
Ni kommer inte ens gå upp så förstår inte att du tänker i de banorna, ni klarar inte av pressen på söndag. jag har 500 anledningar att tro på växjövinst om du förstår vad ja menar
Tur att du har koll då om vilka som är avdankade och vilka som är på väg uppåt..Men du glömde nämna vilka spelare ni hämtat från TAIF (spelar inte så stor roll om de fostrats där eller inte). Märkligt att ni inte plockade OEL innan Leksand gjorde det. Har ni hämtat någon/några av era spelare från er juniorverksamhet ?
Piggelin skrev:Vet du vad det är för likhet mellan stockholmare och spermier? -Nä. Jo. det finns en djävla massa av båda, men det är inte många det blir folk av.
Vet du vad det är för skilland på bönder och "bönder". "Bönder" är en arbetskategori samtidigt som bönder är ett mentalt tillstånd som vissa är självdömda till.
Nej, scenariot inträffade av samma anledning som vid detta tillfälle. Er klubb sket på sig för att man var rädd att tappa publikstödet så man gjorde sitt yttersta att hindra icke-SSK:are från att få tag i biljetter. Det där med att puckla på barn får stå för dig. Inte ens bajenbladet skrev om det så det kan bara vara påhittat. Grattis till suddenförlusten förresten...
Men är du tappad bakom en vagn eller? Det jag beskrev från förra KS är sant och finns bevisat ... Tappa publikstödet? Vi hade lätt fyllt Scaniarinken med bara SSK'are i en sån match .... Men vi och många andra lag vill ge plats åt gästande lag ... Så är det bara .... End of discussion !
Hoppas ni torskar på söndag .... Såna som dig är inte värda att vinna ....
Jag tycker faktiskt att det vore bra om aik gick upp till elitserien för då slipper vi dem i Ha. Aik är inget roligt lag och bidrar inte med något annat än tråkiga fans. Det går inte heller att gå på hockey däruppe, man gör det med risk för livet. Nä, släpp upp dem i elitserien, det ökar statusen på Hockeyallsvenskan.
Nja, jag vill för allt i världen inte ha upp AIK i ES. Min högsta önskan är att det inte finns ett ES-lag från Stockholm, men så lär det knappast bli.
Nu tror jag faktiskt att Lakers får extra energi i matchen imorgon och vinner den. Det måste vara bland det mest underbara att få vinna med en så stor skrikande och gormande publik mot sig. Man kan inte uppnå något bättre, det som slår det hela är att själv få ta steget till ES.
Tänk att få gå in i omklädningsrummet efter matchen och veta att man snuvat AIK på platsen i ES och att publiken sitter som fågelholkar eller skriker och gormar
Fick höra igår att Janne önskade att lakers gör det vinnande målet i slutminuten och knäcker alla gnagare sen att få avsluta genom att ställa sig framför Aik klacken och bränna en Aik halsduk.
Bamse_78 skrev:Fick höra igår att Janne önskade att lakers gör det vinnande målet i slutminuten och knäcker alla gnagare sen att få avsluta genom att ställa sig framför Aik klacken och bränna en Aik halsduk.
Vilken syn för gudarna det hade varit
Hur hade sen Janne transporterats hem? Via likbil eller ambulans ... Vilken bild jag fick av honom stående med halsduken och en tändare dock .... Haha ....
Dessutom är det personlig prestige mellan veteranen, coachinnan Melinda, och uppstickaren coach Karlsson.
-"Hur länge har du varit tränare?" skall tryckas ner i halsen. Jag vet att oddsen inte är gynsamma, men just därför kommer morgondagens seger kännas extra ljuv. Varenda gång ett popcornlag kan tvåla dit traditionalisterna gläds Hockeyguden då det första budordet lyder Hockey är tokskoj!