Låt han dö har man väl hört ett antal gånger.
Andra ramsor som är poppis vid skador är "köp en ny", "ut med liket/packet", "ont att möta *****" och "stå upp va svensk för helvete". Eller så nöjer sig folk med att bara bua åt den skadade.
Personligen har jag inget emot om någon av ovanstående ramsor sjungs vid "rätt tillfälle". Och Boforsarna verkade ju dessutom ha tystnat så fort man förstod allvaret i det hela.
Örebro Niklas Lihagen spelare föll ihop på isen.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag måste säga en sak vad det gäller språkbruket på ståplats OCH sittplats jag är inte det minsta orolig över själva klacken.
Däremot har jag vid många tillfällen hört mindre begåvat språkbruk av pappor som står på ståplats och sitter på sittplats tillsammans med sina barn. De ord som skanderas där tar barnen efter blixtsnabb och hänger på och står och skanderar samma sak resten av matchen.
Detta är då i ytterkanterna av ståplats och på sittplats där står inte kärnklacken.
Jag tycker att det är upp till alla vuxna att tänka sig för innan man häver ur sig en massa skit. Att höra meningar som "Visa lite jävla kuk nu förhelvete", " Domar´n din jävla hora" mm är väl inget man vill lära sina barn. Eller?
Jag är helt övertygad om att LL som förening har bra koll på vart de vill att nivån ska ligga och vet vart gränsen går.
Däremot har jag vid många tillfällen hört mindre begåvat språkbruk av pappor som står på ståplats och sitter på sittplats tillsammans med sina barn. De ord som skanderas där tar barnen efter blixtsnabb och hänger på och står och skanderar samma sak resten av matchen.
Detta är då i ytterkanterna av ståplats och på sittplats där står inte kärnklacken.
Jag tycker att det är upp till alla vuxna att tänka sig för innan man häver ur sig en massa skit. Att höra meningar som "Visa lite jävla kuk nu förhelvete", " Domar´n din jävla hora" mm är väl inget man vill lära sina barn. Eller?
Jag är helt övertygad om att LL som förening har bra koll på vart de vill att nivån ska ligga och vet vart gränsen går.
-
- c/o LL´s Forum
Patetsikt
Pinsamt
Dubbelmoral
Det kallar jag dem när de skyller ifrån sig så förbannat.
BIK Support säger att endast 10-20 pers sjöng ramsan och skyller på 10-20 störda ungdomar.
titta på videon och säg om ni tror att endast 10-20 pers sjöng ramsan? Man hör dessutom på röststyrkan att det är äldre folk
http://www.ctvplay.se/bofors_bobcats/bofors_bobcats.htm
Pinsamt
Dubbelmoral
Det kallar jag dem när de skyller ifrån sig så förbannat.
BIK Support säger att endast 10-20 pers sjöng ramsan och skyller på 10-20 störda ungdomar.
titta på videon och säg om ni tror att endast 10-20 pers sjöng ramsan? Man hör dessutom på röststyrkan att det är äldre folk
http://www.ctvplay.se/bofors_bobcats/bofors_bobcats.htm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Re: Örebro Niklas Lihagen spelare föll ihop på isen.
Har Lihagen kommit tillbaka ännu?
Eller är hans karriär över?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Re: Örebro Niklas Lihagen spelare föll ihop på isen.
http://na.se/sporten/ishockey/1.1065101 ... l-comebackMalul wrote:Har Lihagen kommit tillbaka ännu?