Och vips så spelar du i Elitserien!Lakershjärta71 wrote:Iakttog också Rahms agerande idag. Det var ju inga direkt "Kompispassningar" han levererade på sina håll..
Fem råd till Rahm:
1. Se till att du alltid är rätt placerad på isen.
2. Se alltid till att du har marginaler för att kunna avvärja en eventuell kontring bakåt.
3. Om du får lite tid på dig i egen zon och blir pressad och att den tänkta passningen kommer att bli svår för din medspelare så måste du vara kvicktänkt och tänka tanken att skyffla undan pucken ur din egen zon.
4. Skicka inga fladderpuckar eller passningar i knä- eller midjehöjd till din medspelare. Det gör livet svårt för honom att kunna ta emot och kontrollera pucken.
5. Dribbla aldrig på anfallsblå om ingen annan täcker hemåt.
Niklas Rahm........är klar för LAKERS
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Once a laker, always a laker!
Tycker att Rantatalo visar fan så mycket mer hjärta än vad Rahm gör.. Men men vad vet jag???
Tycker det börjar bli dags för upp till bevis snart.... I sargduellerna går han dit och duttar lite med klubban bara.....
Man kan inte leva på gamla meriter i all evighet......
Snälla bevisa för mig att jag har fel i min sågning....
Tycker det börjar bli dags för upp till bevis snart.... I sargduellerna går han dit och duttar lite med klubban bara.....
Man kan inte leva på gamla meriter i all evighet......
Snälla bevisa för mig att jag har fel i min sågning....
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
Ja, och det är väl där de flesta spela. Ville bara hjälpa honom lite på travenStoffe wrote:Och vips så spelar du i Elitserien!Lakershjärta71 wrote:Iakttog också Rahms agerande idag. Det var ju inga direkt "Kompispassningar" han levererade på sina håll..
Fem råd till Rahm:
1. Se till att du alltid är rätt placerad på isen.
2. Se alltid till att du har marginaler för att kunna avvärja en eventuell kontring bakåt.
3. Om du får lite tid på dig i egen zon och blir pressad och att den tänkta passningen kommer att bli svår för din medspelare så måste du vara kvicktänkt och tänka tanken att skyffla undan pucken ur din egen zon.
4. Skicka inga fladderpuckar eller passningar i knä- eller midjehöjd till din medspelare. Det gör livet svårt för honom att kunna ta emot och kontrollera pucken.
5. Dribbla aldrig på anfallsblå om ingen annan täcker hemåt.

-
- c/o LL´s Forum
Med tanke på Rahms omdöme under en längre tid..
Örebro gör sig av med en flopp.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15852
Örebro gör sig av med en flopp.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15852
-
- Forumproffs
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Hur ska Evertsson få igång Rahms skytte/produktion till nästa säsong?
Trivs han med den roll han har? Är han motiverad?
Kom ni ihåg när vi värvade Paukkunen? Han var väl tänkt att bli den pondusback som skulle producera, men som inte alls fick till det? Finns kanske en viss liknelse där, och samma besvikelse. Tror att Evertsson ville få ut mycket, mycket mer av Rahm den här säsongen.
Rahm är ju en back som kan göra mycket poäng med sitt skott, och borde kanske ha fått fler chanser i PP, mer förtroende för att hitta "nätet". Tyvärr har han fått spela "andrafiolen" bakom MacNevin.
Han blev inte den avlastning för MacNevin som vi förväntade oss.
Undrar hur Evertsson ser på det skrivna kontraktet.?
Trivs han med den roll han har? Är han motiverad?
Kom ni ihåg när vi värvade Paukkunen? Han var väl tänkt att bli den pondusback som skulle producera, men som inte alls fick till det? Finns kanske en viss liknelse där, och samma besvikelse. Tror att Evertsson ville få ut mycket, mycket mer av Rahm den här säsongen.
Rahm är ju en back som kan göra mycket poäng med sitt skott, och borde kanske ha fått fler chanser i PP, mer förtroende för att hitta "nätet". Tyvärr har han fått spela "andrafiolen" bakom MacNevin.
Han blev inte den avlastning för MacNevin som vi förväntade oss.
Undrar hur Evertsson ser på det skrivna kontraktet.?
Feghet ?
Känns som att dom söker det 100% säkraste avslutet hela tiden istället för att skapa en situation lite på chans .
En annan sak är ju att han hängde inte med i tempot för fem öre ,här måste det bli skärpning och det grövsta inför nästa säsong.
Övrigt ganska okey back , hoppas lönelappen inte är till överdrift
Känns som att dom söker det 100% säkraste avslutet hela tiden istället för att skapa en situation lite på chans .
En annan sak är ju att han hängde inte med i tempot för fem öre ,här måste det bli skärpning och det grövsta inför nästa säsong.
Övrigt ganska okey back , hoppas lönelappen inte är till överdrift

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Re: Niklas Rahm........är klar för LAKERS
Rahms +/- ligger på + 30 just nu
Skapligt

Skapligt

Ganska bra

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
När det gäller Rahm så anser jag slutbud. Han är en rutinerad räv och vi ska inte behöva tramsa runt som nyförälskade tonåringar. Du har det här att välja på, annars nästa man för rakning!
Varför inte erbjuda Nickey Rahme något uppdrag inom VLH kanske på juniorsidan om han nu inte kommer att ta en plats i A-laget
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Varför skulle inte Rahm vilja spela i ES?!
-
- c/o LL´s Forum
Rahm köper hus i Växjö, undrar vad det innebär?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Han blir en ny Stefan Edberg! 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
vart läste du att rahm köper hus ?
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
insideinformation coffe.
Han säljer sin befintliga lägenhet, och köper hus istället. Kanske inte betyder så mycket men ändån. Rahm sökte efter hus i Växjö redan förra säsongen men fick ta lägenhet istället
Han säljer sin befintliga lägenhet, och köper hus istället. Kanske inte betyder så mycket men ändån. Rahm sökte efter hus i Växjö redan förra säsongen men fick ta lägenhet istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Markusson skulle jag däremot vilja ha i Lakers organisationKlonis wrote:Varför inte erbjuda Nickey Rahme något uppdrag inom VLH kanske på juniorsidan om han nu inte kommer att ta en plats i A-laget

Och mer news. Nere på torget för 11 dagar sen stod Rahm och pratade tillsammans med sin dotter och fru med en annan bekant att husköp är på g och nu står målning på jobbfronten för just det huset.Lakersfan_03 wrote:insideinformation coffe.

Så hus +Målning för Rahm nu i sommar med andra ord.. I VÄXJÖ

Om inte Rahm är med i laget som spelare så kommer han vara med i klubben som antligen ledare eller något annat.
Han har köpt hus i växjö som lakersfan_03 sa.
Han har köpt hus i växjö som lakersfan_03 sa.
haka pele perkele!
Rahm växte enormt på slutet men kommer han kunna tillföra något i Elitserien nästa säsong?
Det var många gånger han trasslade till det för sig i kvalserien och gjorde det svårt och då tänker man ändå att vafan det ska ju hålla i 55 matcher + eventuellt slutspel med
Väldigt tveksam här men som tur är så finns det kompetent folk att ta sådana beslut .
Det var många gånger han trasslade till det för sig i kvalserien och gjorde det svårt och då tänker man ändå att vafan det ska ju hålla i 55 matcher + eventuellt slutspel med

Väldigt tveksam här men som tur är så finns det kompetent folk att ta sådana beslut .
-
- c/o LL´s Forum
Anders: Om du är tveksam till Rahm, som var våran överlägset bästa back denna säsongen och har Elitserie-rutin, vilka är du mer säker till då? Kan i dagsläget inte peka på mer än två i laget som skulle klara av det lika bra som Rahm.
Håller med, Rahm vet vad ES innebär.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Som jag skrev så är jag tveksam!
Även om han var en defensiv klippa med grym +/- så ska han upp ett ganska stort snäpp till och senast gubben lirade Elitserien var -01 och däremellan lallat runt i diverse lingonligor och lekt .
Skoternisse kan jag tänka mig vidare samt Johan Jonsson .
Han bör ju veta vad Elitserien innebär men HAR HAN DET KVAR ?
Även om han var en defensiv klippa med grym +/- så ska han upp ett ganska stort snäpp till och senast gubben lirade Elitserien var -01 och däremellan lallat runt i diverse lingonligor och lekt .
Skoternisse kan jag tänka mig vidare samt Johan Jonsson .
Han bör ju veta vad Elitserien innebär men HAR HAN DET KVAR ?