Dave wrote:Är det nån mer än jag som inser att vi MÅSTE vinna de 3 matcherna som återstår för att ha en chans att ta 5:e platsen? Allt för att undvika att hamna på en 6:e plats och därmed få möta Mora i PO1..
vi måste vinna alla 3 om vi ska komam femma. ikväll förlorar Almtuna sen förlorar man även hemma mot Leksand. så vi har chans.
möter vi mora i PO1 kan vi nog säga godnatt lika fort.
Ja just nu lutar det lite åt att Troja tar 7:e platsen. Mora kommer inte välja Troja i PO1 är jag helt säker på. Fast om vi kommer 5a så kommer almtuna 6a och då väljer Mora säkert dom i PO1 och vi får möta Troja i PO1. Känns lite som pest eller kolera faktiskt..
Det spelar enligt mig ingen roll om vi får möta Troja, Malmö, Almtuna, Mora eller nåt annat dödgrävargäng i play-off. Ska vi va med i kvalserien måste vi hur som helst slå ut två av dessa lag. Om det sen sker i PO1 Eller PO2 kvittar. Det VIKTIGA däremot är att komma så högt upp som möjligt i tabellen för att på så sätt skaffa oss hemmaplansfördel i ev 3:e match. DÄRFÖR ska vi knipa resterande 9 poäng.
Första hindret mot detta mål: Mariestad i morgon. 1-0 eller 10-0 spelar ingen roll för mig, 3 p är det viktigaste (även om jag föredrar 10-0 )
PS. 3:e platsen är inte helt körd än. Hoppas Huddinge & Weinstock kan knipa poäng av Gurkorna.
Dave wrote:Är det nån mer än jag som inser att vi MÅSTE vinna de 3 matcherna som återstår för att ha en chans att ta 5:e platsen? Allt för att undvika att hamna på en 6:e plats och därmed få möta Mora i PO1..
vi måste vinna alla 3 om vi ska komam femma. ikväll förlorar Almtuna sen förlorar man även hemma mot Leksand. så vi har chans.
möter vi mora i PO1 kan vi nog säga godnatt lika fort.
Ja just nu lutar det lite åt att Troja tar 7:e platsen. Mora kommer inte välja Troja i PO1 är jag helt säker på. Fast om vi kommer 5a så kommer almtuna 6a och då väljer Mora säkert dom i PO1 och vi får möta Troja i PO1. Känns lite som pest eller kolera faktiskt..
Troja tar den sista playoffplatsen om man vinner mot Sundsvall hemma tror jag. i Malmö kommer man förlora. tror dock inte malmö tar 3 poäng uppe i dalarna mot Leksand sista matchen vilket borde resultera i att Troja kniper den sista platsen.
för oss är det viktigt att komma 5a
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83 wrote:Play-off och derby smakar bra med två hemmamatcher! Bara föreställ er vilket jävla ös det skulle bli!!!
Då är det väl lika roligt att möta Malmö, lika fullt hemma och betydligt mer folk i borta matchen. Slå ut Percys gratisspelande seriefavoriter skulle vara skitkul.
Fast vi får nog börja med att försöka ta nån pinne av Mariestad..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
spelar ingen större roll om man kommer 4a eller 5a. hellre är jag faktiskt 5a än 4a. för att slippa välja
tror att om vi kniper 5e platsen så kommer det bli ett derby som heter duga ! men det är 9p kvar att spela om än är inget klart !
ifrån kl:1500 och frammåt vill jag se glödande ögon och ett riktigt vansinnigt Lakers. Handskar i ansiktet, häckla dom gör vad fan som helst bara ni knäcker dom fullständigt sen får det fanimej gå till hursomhelst, riv regelboken i 1 miljon bitar och KÖTTA! Jag vill se inställning , vilja, laganda you name it.
Skiter fullständigt om det är tabelljumbon som inte har något kvar att lira om dom ska förstöras!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Jahapp, då var det dags för match mellan seriens två sämsta lag. Mariestad har inget annat än hedern att spela för, jag tror det kan räcka rätt långt mot Karlssons tandlösa mördarsniglar: får dom inte stopp på Ronny Johanssons kedja idag så kan vi snart åka till Ljungby och kolla på slutspelshockey i stället.
Kan bara konstatera att Smålandsposten återigen har glömt att Lakers spelar sin kanske viktigaste match för säsongen. Däremot två sidor om att Troja skall till Malmö och spela.
Botten Enestubbe.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Piggelin: Troja går för tillfället bra, det finns roliga saker att skriva om . Om Lakers finns det inte myket possitivt just nu och publiciteten blir man förtjänt av.
Förlust existerar INTE idag!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Piggelin wrote:Kan bara konstatera att Smålandsposten återigen har glömt att Lakers spelar sin kanske viktigaste match för säsongen. Däremot två sidor om att Troja skall till Malmö och spela.
Botten Enestubbe.
Äh det är inget att hänga läpp över, så har det ju varit många gånger denna säsongen fast att det har varit artikel om Växjö då istället !
Va glad för dom 3 poängen ni tar idag istället, för det gör ni väl eller
idag tar vi tre poäng. vilket annat lag vi än mött idag hade ja inte trott på det men med Mariestads urusla bortafacit vore det en sensation om de lyckades ta poäng här idag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Härligt att lakers vinner stort!!!!! 8-1
Om jag inte har räknat helt fel nu så om antingen Malmö eller troja vinner imorgon så är lakers klara för play-off, men inte om det blir lika.......