Troja-Lakers 5dec
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Med det spel som Lakers presterar just nu kan dom lika gärna lämna WO på fredag. För det är väl ingen här som tror att dom kommer att vinna mot seriens bästa hemmalag med nuvarande spel?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
såja kamrat, lugna ner dig lite. Inte bra för pumpen att brusa upp så.
Många skriver om att laget blev utsprwelat o förnedrat i Västerås. Är jag ensam om att inte tycka det. Visst lite virrigt bakåt, inget flyt o stolpe ut.
fick stryk med 6-2 o vann skotten med 37-31. När de vann borta mot Almtuna förlorade de skotten med 47-20 (tror jag). Förra året vann de i ABB-arena efter 45-19 i skott (cirka). Markusson o hans inställning saknas verkligen. Det vänder igen i Ljungby.
Många skriver om att laget blev utsprwelat o förnedrat i Västerås. Är jag ensam om att inte tycka det. Visst lite virrigt bakåt, inget flyt o stolpe ut.
fick stryk med 6-2 o vann skotten med 37-31. När de vann borta mot Almtuna förlorade de skotten med 47-20 (tror jag). Förra året vann de i ABB-arena efter 45-19 i skott (cirka). Markusson o hans inställning saknas verkligen. Det vänder igen i Ljungby.
VIK hade en rejäl dipp.... tokvände dippen emot Växjö ...Charlamov wrote:Med det spel som Lakers presterar just nu kan dom lika gärna lämna WO på fredag. För det är väl ingen här som tror att dom kommer att vinna mot seriens bästa hemmalag med nuvarande spel?
Troja kanske dippar?? kanske domaren missar några offside i målgården.... suck
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Ställ in bussresan till Troja. Ta biljettpengarna till Projektorn i stället.Charlamov wrote:Med det spel som Lakers presterar just nu kan dom lika gärna lämna WO på fredag. För det är väl ingen här som tror att dom kommer att vinna mot seriens bästa hemmalag med nuvarande spel?

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Klart man blir deppig när favoritlaget förlorar men kom igen för fan! ALLA lag har svackor.
Som sagt 2:a i allsvenskan fortfarande TROTS svackan.
Lakers hittar tillbaka igen frågan är bara när och jag tänker i alla fall ta mig till Ljungby för att ha chansen att bevittna det hela live!!!
Som sagt 2:a i allsvenskan fortfarande TROTS svackan.
Lakers hittar tillbaka igen frågan är bara när och jag tänker i alla fall ta mig till Ljungby för att ha chansen att bevittna det hela live!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
imorgon vill jag se tre saker framförallt
STOLTHET
VILJA
HJÄRTA
visar vi det kommer vi att vinna jag lovar.
Och inte en jävel ska ställa sig på bortastå och hålla käften då kan ni dra långt därifrån direkt.
Det ska HÖRAS att Växjö är på besök.
KROSSA TROJA
STOLTHET
VILJA
HJÄRTA
visar vi det kommer vi att vinna jag lovar.
Och inte en jävel ska ställa sig på bortastå och hålla käften då kan ni dra långt därifrån direkt.
Det ska HÖRAS att Växjö är på besök.
KROSSA TROJA
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Oj erok.erok wrote:Ställ in bussresan till Troja. Ta biljettpengarna till Projektorn i stället.Charlamov wrote:Med det spel som Lakers presterar just nu kan dom lika gärna lämna WO på fredag. För det är väl ingen här som tror att dom kommer att vinna mot seriens bästa hemmalag med nuvarande spel?
Ställa in stödet som får lakers att vinna menar du?.
Varför inte strunta i att gå på hemmamatcherna då också?
Varför inte bojkotta lakers för att de ligger 2a i tabellen?
Sen när laget står där utan publik till slut konkurs vad gör man då?.
DET ÄR NU vi visar vilka de är som regerar.
vi vinner på fredag!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
klart som faan de flesta här inne ställer upp för laget när det är hemma match och borta match , sen om det gnälls som helvete här inne på forumet så spelar det ingen roll. för när vi väl är på plats i en lada för att följa våra krigare så SKA VI VARA den sjätte utespelaren.
hellre gnälla av sig här på forumet än att göra det under match så spelarna känner av det , de vill nog faan vinna varenda match även om det går troll i maskineriet.
och visst en del spelare går säker in här å läser på forumet och de tar säkert åt sig av det vi skriver.
alla har vi våra åsikter här inne men där ute hålls det ihop för att stödja vårat lag till framgång titta bara på tabellen vi ligger 2a änsålänge.
så lite grus får vi nog tugga nu innan det blir poppcorn igen
hellre gnälla av sig här på forumet än att göra det under match så spelarna känner av det , de vill nog faan vinna varenda match även om det går troll i maskineriet.
och visst en del spelare går säker in här å läser på forumet och de tar säkert åt sig av det vi skriver.
alla har vi våra åsikter här inne men där ute hålls det ihop för att stödja vårat lag till framgång titta bara på tabellen vi ligger 2a änsålänge.
så lite grus får vi nog tugga nu innan det blir poppcorn igen
-
- c/o LL´s Forum
Man kan ju vända på det hur man vill och när man vill. Ska det bli fight också, låter lite farligt.carl wrote:Jag tror att Lakers senaste insatser snarare ger en fördel till Lakers på fredag. Spelarna är nog sjukt taggade att visa storpubliken att man kan betydligt bättre än vad man visat på sistone.
Som jag sagt innan: Inga höga odds på att det blir man-mot-man fight på fredag.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det blir en jämn match, Troja är bättre nu än dom var förra mötet. Ryan Glenn har höjt sig otroligt mycket och kan jämföras med Macnevin som han var i början av serien, ombytta roller ser det ut som nu. Efter dom TV-matcherna jag sett med Lakers så ser Macnevin ut ungefär som Glenn i början, ostabil som glimtar till ibland.
Båda lagen har nog tankarna på fredagsmatchen, Troja förlorar ikväll

Utan smilies är det ingen som förstår ironi
.
Lakers ligger tvåa men med nuvarande spel är det väl för fan inget som talar för en gryende formtopp!?!? Troja å sin sida är det bästa hemmalaget i serien, vilket är synnerligen imponerande. Vad jag syftade på med "att lämna WO" var:
Hemmastarkt Troja vs formsvagt Lakers = Trolig Trojaseger.
Självklart hoppas även jag på Lakersseger.
Realist, inte pessimist!

Lakers ligger tvåa men med nuvarande spel är det väl för fan inget som talar för en gryende formtopp!?!? Troja å sin sida är det bästa hemmalaget i serien, vilket är synnerligen imponerande. Vad jag syftade på med "att lämna WO" var:
Hemmastarkt Troja vs formsvagt Lakers = Trolig Trojaseger.
Självklart hoppas även jag på Lakersseger.
Realist, inte pessimist!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ingen aning om hur bra eller dålig Glenn är, har noll koll. MacNevin låter det som du har lika dålig koll på. Han har haft en väldigt stabil nivå hela säsongen.Slavik wrote:Det blir en jämn match, Troja är bättre nu än dom var förra mötet. Ryan Glenn har höjt sig otroligt mycket och kan jämföras med Macnevin som han var i början av serien, ombytta roller ser det ut som nu. Efter dom TV-matcherna jag sett med Lakers så ser Macnevin ut ungefär som Glenn i början, ostabil som glimtar till ibland.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
MacNevin kan väl ses som en liten säkerhetsrisk när han har pucken i egen zon ibland. Uppför ju sig precis som transatlanter brukar med ett sjuhelvetes självförtroende som ibland kostar en tabbe. Förövrigt är han tung att möta, svår att komma förbi. Såg några lägen igår när VIK-spelare försökte runda MacNevin. Han följde med som ett häftplåster och hans blad täckte hela tiden VIK-spelarens blad och gav honom inte läge att spela in pucken, och i offensiven är han ju som allra bäst. 2-4 målet som han styrde upp igår var ju en fröjd för ögat!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det