Ny målvakt!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Och dels för att det skulle sitta som en klase hemorrojder mitt i gashålet på Björnen!C70T5 wrote:Lappström vore kanon. Dels för att han har en alldeles utomordentlig repertoar och dels för att jag tror att han är enormt revanschssugen.
Jag hoppas Evert panikvärvar Tobbe Lundström redan ikväll!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
-
- Forumproffs
-
- Inaktiverad användare
Jag har aldrig hört talas om Reto Schürch - uppenbarligen inte Henrik Evertsson heller vilket han medger i intervjun på representationssidan. Reto Schürch har tydligen varit på try-out i Amerikat (ECHL) där han misslyckades och inte fick kontrakt. Dock bra procent från NLA.
Vi ponerar att Reto Schürch inte är tillräckligt bra för att agera förstakeeper - då får VLH vänta ytterligare veckor innan nästa try-outspelande förstakeeper skall prövas.
Nästa anhalt för Reto Schürch blir Växjö Lakers - vi får hoppas på det absolut bästa.
/T5!!
Vi ponerar att Reto Schürch inte är tillräckligt bra för att agera förstakeeper - då får VLH vänta ytterligare veckor innan nästa try-outspelande förstakeeper skall prövas.
Nästa anhalt för Reto Schürch blir Växjö Lakers - vi får hoppas på det absolut bästa.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Vad är det som säger att Schurch är på try-out för förste målvakt. Fan ge Bengtsberg en rejäl chans nästa vecka att visa att han fixar förste-spaden.
Tror han klara uppgiften galant. Det enda jag ser som osäkert är att det bara är på lån. Se till att knyta ngt avtal med HV att han är VÅR HELA SÄSONGEN OAVSETT!
Tror han klara uppgiften galant. Det enda jag ser som osäkert är att det bara är på lån. Se till att knyta ngt avtal med HV att han är VÅR HELA SÄSONGEN OAVSETT!
Once a laker, always a laker!
Efter att ha skummat igenom hela internätet efter lite ytterligare fakta om Reto Schürch så verkar det ligga till ungefär så här: vår schweizare drog inför denna säsongen till Amerikat för att söka lyckan. Han/agenten fick till stånd ett try-out med ECHL-laget Phoenix Roadrunners och han fick också vakta buren vid ett par matcher under försäsongen. Kontrakt var nära, men sedan sket sig allt då lagets ägare fick för sig att trada lagets främste center mot lite andra spelare. I bytet fick bl a Phoenix målisen Craig Kowalski, vilket fick till följd att Reto Schürch fick dra vidare.
Heja internet!
Heja internet!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83;
skippa tugget om att jag gnäller. Jag ifrågasätter saker och ting - något jag aldrig har sett dig göra. Tänk om du själv någongång kunde skriva ett konstruktivt inlägg (fler än fyra och en halv mening) istället för att ideligen hålla med allt och alla och skriva smajliga oneliners.
/T5!!
skippa tugget om att jag gnäller. Jag ifrågasätter saker och ting - något jag aldrig har sett dig göra. Tänk om du själv någongång kunde skriva ett konstruktivt inlägg (fler än fyra och en halv mening) istället för att ideligen hålla med allt och alla och skriva smajliga oneliners.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Känns alltid äckligt nervöst med värvning av målvakter. Vet ingenting om honom. 06/07 var han antingen skadad eller utkonkurrerad av Matthias Schoder i SCL Tigers. Den sistnämnde fortsatte att vara etta i laget även förra säsongen.
Men hur som hur har vi värvat en målvakt med rutin. Han har över 90% de tre senaste säsongerna och vaktade kassen i 29 matcher i den högsta serien säsongen som gick. Förhoppningsvis svarar hans kropp på träning, förhoppningsvis är han en lagspelare som accepterar konkurrens, och förhoppningsvis är han här för att han vill någonting med sin hockey.
Try-out är helt rätt med tanke på förutsättningrna. En helt ok lösning i mina ögon.
Men hur som hur har vi värvat en målvakt med rutin. Han har över 90% de tre senaste säsongerna och vaktade kassen i 29 matcher i den högsta serien säsongen som gick. Förhoppningsvis svarar hans kropp på träning, förhoppningsvis är han en lagspelare som accepterar konkurrens, och förhoppningsvis är han här för att han vill någonting med sin hockey.
Try-out är helt rätt med tanke på förutsättningrna. En helt ok lösning i mina ögon.
-
- c/o LL´s Forum
Vad, exakt vad, vinner Lakers på detta? Vi tränar Bengtsberg så att han blir bra, sen plockar HV hem honom och vipps så har vi gett dom en tränad målvakt som de kanske säljer sen också kan de bara stå där och bocka och ta emot cash ifrån en annan klubb om de vill...Stoffe wrote:Vad är det som säger att Schurch är på try-out för förste målvakt. Fan ge Bengtsberg en rejäl chans nästa vecka att visa att han fixar förste-spaden.
Om du vill att Lakers ska spela i elitserien en vacker dag, så vill du inte ha samarbete med HV71! Titta på Bofors, kvar i allsvenskan i hela sitt liv, aldrig elitserien förrens de bryter med färjestad!
Ingen risk att vi kommer att ha något djupare samarbete med någon elitserieklubb. Bra klubb reder sig själv. Vi skall dessutom göra en rejäl satsning just dit när ekonomin är god och en riktig arena byggd.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Oj oj oj nu trampade jag visst på en öm tåC70T5 wrote:Anders83;
/T5!!
Jodå visst ifrågasätter jag saker och ting men jag har inte ett behov av att göra det efter varenda match och varenda gång någon uttalar sig. Tex som när Evertsson skulle presentera "första centern" han gick över tiden men jag brydde mig knappast om detta och det störde mig inte så varför skulle jag ifrågasätta att han inte presenterade en spelare inom utsatt tid när det inte har någon betydelse för mig om det tar 1 vecka efter tiden eller 3? Att du har dina principer och har dina åsikter innebär det inte att alla måste följa dig eller ditt tycke. Jag tycker det är kul att slänga in en smajlig oneliner för att bryta av lite och hetsa lite med glimten i ögat vilket var lite av syftet men mit korta meningslösa inlägg riktat lite mot dig eftersom du bjöd på den själv och jag tyckte det var lite komiskt eftersom du tidigare "gnällt lite" eller på vuxennivå " ifrågasatt" evertsson med några av orden .
Så nu tycker jag du går till mamma och ber henne blåsa lite på foten som jag lite hårdhänt trampat på och blir en stor pojke och lugnar ner dig lite så återgår vi till diskutionen .
--------------------------------------------------------------------------------------
Tycker det gick ganska fort med jagandet av en förstemålvakt men det är ju en vild chansning med tanke på att det inte finns överdrivet mycket att gå på . Skulle vilja veta vad han kan tänkas ha som specialitet? Reflexer-butterflyteknik osv . Hoppas hoppas hoppas att detta blir en lyckad try-out så vi får det lugnare på målvaktsfronten .