Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Varanen »

StenhårtSlagskott wrote:Utköp är troligen ingen stor summa utan vinsten för pelikanerna ligger i att bli av med kostnaden.
Jag tror inte Larmi kostade mer för Pelicans än vad Bartosak gör. Om inte annat så betalar vi mellanskillnaden.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Varanen wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Utköp är troligen ingen stor summa utan vinsten för pelikanerna ligger i att bli av med kostnaden.
Jag tror inte Larmi kostade mer för Pelicans än vad Bartosak gör. Om inte annat så betalar vi mellanskillnaden.
Svårt att veta. Men utköp av spelare som inte vill vara kvar eller har något att spela för brukar inte vara så stora.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Någon som vet anledningen till varför att Larmi väljer att lämna? Han beskrivs ju som fenomenal och ett superlöfte. Bara en tanke.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Just därför.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Du menar att en finsk målvakt (med goda vitsord) självmant väljer att lämna för att få chansen att representera Växjö Lakers. Knappast.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

En mer intressanta fråga är ju vad Kalnins vill? Spela hockey eller kämpa i Växjö som tredjemålvakt inledningsvis.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kloker wrote:Du menar att en finsk målvakt (med goda vitsord) självmant väljer att lämna för att få chansen att representera Växjö Lakers. Knappast.
Kom igen Kloker. Du vet bättre. Lönebudgetarna är dubbelt så stora i SHL och ändå är inte trupperna dubbelt så stora. Dra en slutsats.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vilken rörlighet han besitter, och likheten med Fasth är slående!!!
https://youtu.be/8nZTKEFv-3A

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja alltså, det jag sett hittills slår mig en sak - han har ju en ENORM potential iaf! Kan vi spela vårt försvarsspel, då kan han bli killer.

Men alltid orolig över målvakter, skumt nog...

Det som inte oroar mig? När Evertsson säger "vi har haft ögonen på honom ett tag". Då ser han något större i Larmi än i KHL-målisarna. Dessutom återgår man till VLH:s signum - "Hellre ung och hungrig"
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kalnins lär ha gjort sin sista match i Lakers. Den saken är klar.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Larme ser ju bra ut på YouTube, men det gjorde Max Kenig också :lol:
Sen ska man komma ihåg att klippen är från 17/18, oceaner av tid har flutit sedan dess. Hockey är en färskvara!

Om lönerna är dubbelt så höga här jämfört med finska ligan, undrar jag stillsamt varför Bartosak valde Pelicans i stället för Lakers…? Tjecken var ju enligt rykten VLH:s andraspår (efter Hellberg). Kan ju finnas massvis med orsaker till varför Pelicans släpper Larme, och Bartosak valde dom, men lite fundersam och avvaktande blir jag. Hoppas Emil Larme motsvarar YouTube-klippen, annars blir det samma soppa igen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
jahak
Forumamatör

Post by jahak »

Bartosak bekräftade ju själv att han var i kontakt med VLH men att Lakers valde att inte gå vidare med honom.
Dvs inte bartosak som tackat nej till Lakers utan Lakers som valt larmi istället för bartosak.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

jahak wrote:Bartosak bekräftade ju själv att han var i kontakt med VLH men att Lakers valde att inte gå vidare med honom.
Dvs inte bartosak som tackat nej till Lakers utan Lakers som valt larmi istället för bartosak.
Omöjligt att svara på. Kanske ville han kräma ut för mycket från Lakers. Detta vet bara Evertsson/Lakers. Kan finnas 1000 förklaringar.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror det är så enkelt att Bartosak inte ville skriva på för nästa säsong. I min bok otroligt smartare då att ta in Larmi.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Så kan det mycket väl vara. Det känns också som att Larmi och Åhman är mer jämnbördiga; förutsatt att Åhman fortsätter utvecklas - eller spelar som senast - så kommer det framöver bli en härlig kamp om vem som ska stå. Med Bartosak i laget hade nog läget varit som innan dvs Åhman uttalad tvåa.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Åhman och Larmi kommer tampas om det, men inte för att Larmi är sämre än Bartosak utan för att Åhman är bättre än förväntat. Jag förstår (ingen ironi) att det kan vara svårt att greppa. Precis som det var svårt att greppa att Källgren var en excellent keeper trots en fiasko-match mot HV.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ja, jättesvårt att greppa är det. Tack för att du upplyser mig.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är generös på det sättet.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Ödlan, om du jämför den här goalien med andra burtroll - vart hamnar den då på skalan? Har vi en blivande Tuuka RASK? Pekka RINNE? Får vi nöja oss med en MYLLYS eller NORRENA?

..*Sväljer*.. ..eller är det en typisk LHC-värvning..?? *Rysningar*

Riskerar vi sitta med TVÅ andramålvakter nästa sässe'? Mellanmjölkens fördömda näste?
Har vi givit upp en HELLBERG-ISCH goalie till hösten?

# In memoria Pelle LINDBERGH - Det sägs att THE BOSS skrev "Streets of Philadelphia" inspirerad av ishockeyns Jimmy DEAN.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vet lika mycket som du.
bnils
Forumentusiast

Post by bnils »

Är Kalnins borta i praktiken i och med Larmi’s ankomst???
Han står fortfarande för Lakers enl eliteprospects…
Person
Forumdemon

Post by Person »

bnils wrote:Är Kalnins borta i praktiken i och med Larmi’s ankomst???
Han står fortfarande för Lakers enl eliteprospects…
Han har ju kontrakt säsongen ut. Så det är självklart att han är under kontrakt till den dagen det löper ut eller om han själv bryter det.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Han lär jobba på att hitta en klubb!

Det skadar hans varumärke saftigt att vara på läktaren säsongen ut. Det tror jag inte han vill.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Blä, vi är ute efter Händemark

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Person
Forumdemon

Post by Person »

Jag gillar verkligen Händemark. Eller rättare sagt har jag svårt för honom som motståndare men det är precis sådana spelare man vill ha i laget.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Verkar som vi är max 3:a på pucken ang 'HÄNDE' om man tolkar KVP. Man undrar hur mycket 'RÖDET' har koll på 'Chief's utsvävningar? Går faximilen varma mellan alptopparna, eller famlar Jürgen i samma mörker som vår reptil och öststatskorrespondent när oraklet tömde sig på LARMI-rapporten? 8O :wink:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Händemark är ju en fjant - hoppas inte!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Som det ser ut nu så är det 33 poäng kvar att spela om. Jag tror att vi måste upp i åtminstone 86 p för att nå topp 6. Det betyder att vi måste ha minst 20/33 för att nå dit. De senaste säsongerna har det krävts 87-88 för topp 6. Säsongen 18/19 var det ett undantag med 82. Från vår guldsäsong 14/15 så har det krävts mellan 86-90 p för att nå topp 6, med undantag då för 18/19.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

PutteA wrote:Som det ser ut nu så är det 33 poäng kvar att spela om. Jag tror att vi måste upp i åtminstone 86 p för att nå topp 6. Det betyder att vi måste ha minst 20/33 för att nå dit. De senaste säsongerna har det krävts 87-88 för topp 6. Säsongen 18/19 var det ett undantag med 82. Från vår guldsäsong 14/15 så har det krävts mellan 86-90 p för att nå topp 6, med undantag då för 18/19.

Top 4 om vi ska ta guld.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Statistiken är tydlig, det är nästan uteslutande topp 3 i serien som till slut står där med ett SM-guld. Visst kan något lag sprattla till men ska man ha något med det hela att göra är placering i serien den tydligaste markören.

I år har vi i princip bara potentiella guldlag mot oss i mars månad. Plockar vi segrar mot dem och går in i slutspel med en fin form kan det såklart bli lite intressant. I dagsläget har jag svårt att se vilket av lagen Skellefteå, Luleå, Rögle eller Frölunda vi ska slå i bäst av sju.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kanske kan invasionen kan påverka svenskar i KHL att komma hem till Sverige nästa år. Kan Malte S, Emil P eller Martinsson vara något att satsa på igen :?: Kanske är de för dyra men Nettinen och kanske Koivisto ut så finns det lite pengar att jobba med.

Snackades ju om att Frölunda nosade på Händemark och även Växjö hade hört sig för. Tror inte han lämnar Malmö i första taget men verkar inte stämma för honom just nu så kanske behöver han en ny miljö.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det handlar ju inte bara om svenska spelare. Finns väl en del vassa transor och troll med. Det här ledsamma "ryssdramat" blir nog långvarigt. Hur påverkar det KHL:s dragningskraft? Utöver ett etiskt/ socialt/ tryggt perspektiv, är ju också frågan vilka löner ryska klubbar kan locka med när en sanktionerad rysk ekonomi går i recession?

Kan bli en stjärnströdd silly i sommar. Men #38 vill väl strypa 15 mille :wink:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Finns väl ändå inte en vettig person som är icke-ryss att spela i KHL?

Lär bli ett grymt SHL till nästa år!
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Svartvadet wrote:Finns väl ändå inte en vettig person som är icke-ryss att spela i KHL?

Lär bli ett grymt SHL till nästa år!
Förutsatt att det nu inte är krig även i Sverige och andra länder i Europa. Sverige har ju indirekt ihjäl ryssar nu när man av någon anledning valt att lägga sin näsa i blöt med diverse ammunition. Beroende på Rysslands utfall efter man är klar med Ukraina så kan det absolut ser väldigt mörkt ut.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Saker man inte kommer fråga de närmaste åren:
Har han KHL-klausul?
Post Reply