Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
Örebro värvar tjeckisk VM-back
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0247911.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0247911.ab
#10 Duchon
Det snackas alltid mycket om stockholmslagen. Mycket givetvis beroende på att riksmedia bor där. Ofta är det galna rykten där NHL-stjärnor inget hellre vill än att spela i DIF eller AIK. Men när säsongen drar igång lyser de med sin frånvaro. Jag räknar ryktet om att Patrik Thoresen är klar för DIF i denna kategori. Om det skulle visa sig stämma är det en EXTREMT tung värvning.
Det är bara att gratulera DiF (
)
Kommer att bli seriens överlägset bästa värvning. Han håller ju fortfarande hög KHL klass

Kommer att bli seriens överlägset bästa värvning. Han håller ju fortfarande hög KHL klass
Hatten av. Av vad jag förstår får DIF några mille mer denna säsongen när de slipper den allsvenska fallskärmen. Detta trots utökningen av serien. Budgetöverskottet använde de till Thoresen. Han garanterar deras SHL-plats. De siktar givetvis högre.Varanen wrote:Det snackas alltid mycket om stockholmslagen. Mycket givetvis beroende på att riksmedia bor där. Ofta är det galna rykten där NHL-stjärnor inget hellre vill än att spela i DIF eller AIK. Men när säsongen drar igång lyser de med sin frånvaro. Jag räknar ryktet om att Patrik Thoresen är klar för DIF i denna kategori. Om det skulle visa sig stämma är det en EXTREMT tung värvning.
Synd att vi inte har Lajunen nästa säsong (om det nu är så).
Vi kan ju kontra med att ta tillbaka hans brorsa Steffen Thoresen 

Färjestad håller i vart fall inte ihop plånboken...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0759546.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0759546.ab
Bra backsidan. Men dom kan inte bara ha lirande backar...
Satan vad fbk värvar, grym backsida
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Växjös backsida är bättre.vlk wrote:Satan vad fbk värvar, grym backsida
Vi har också en bra backsida
-
- c/o LL´s Forum
Om ryktena stämmer om de spelare som nämnts hamnar i storsatsande Luleå så har jag de som solklara favoriter till SM GULDET 15/16. Inget snack!
Spelare det nu snackas om är Rakhshani, Micflikier och Rajala.
Spelare det nu snackas om är Rakhshani, Micflikier och Rajala.
Last edited by Lakershjärta71 on 8 May 2015, 19:35, edited 1 time in total.
SAIK kommer att starta säsongen med en starkare trupp än förra säsongen. De är favoriter att vinna guldet
-
- c/o LL´s Forum
Det jag sa var att JAG kommer ha Luleå som favoriter..nature wrote:SAIK kommer att starta säsongen med en starkare trupp än förra säsongen. De är favoriter att vinna guldet
Vad bra
jag satsar på det säkra kortet. Du vet, laget som vann grundserien överlägset och tog sig till final utan problem
Luleå slutade på den nedre halvan av tabellen.... inte lätt att vinna guld säsongen därpå bara för att man värvar en massa spelare. Kanske säsongen efter. Upp till bevis
jag satsar på det säkra kortet. Du vet, laget som vann grundserien överlägset och tog sig till final utan problem
Luleå slutade på den nedre halvan av tabellen.... inte lätt att vinna guld säsongen därpå bara för att man värvar en massa spelare. Kanske säsongen efter. Upp till bevis
-
- c/o LL´s Forum
Pucken är rund. Allt kan hända.
Vi kommer ha bästa backuppsättningen även nästa år - oavsett om Noah lämnar.
-
- c/o LL´s Forum
Det har jag också lagt in i beräkningarnaDannedd wrote:Bara så ni vet: ishockey är en lagsport...

-
- c/o LL´s Forum
Kan någon förklara för mig hur KHK ska klara av SHL med deras trupp just nu? Så nästan olagligt dåligt ut på pappret, tur det inte avgörs där.
2 nya lag=50 nya SHL-spelare. Lägger man till att svenskarna älskar åka buss i nordamerika kan vi addera 70 ahl-svenskar.
Standarden sjunker hela tiden. Därmed inte sagt att underhållningsvärdet gör det. Finns fortfarande mycket hockey-godis out there. För att åka ur måste man förlora en bäst av 7-serie. Men jag förstår din oro Svartvadet. Jag står ändå bakom utökningen, men den borde gjorts 10 år sedan.
Standarden sjunker hela tiden. Därmed inte sagt att underhållningsvärdet gör det. Finns fortfarande mycket hockey-godis out there. För att åka ur måste man förlora en bäst av 7-serie. Men jag förstår din oro Svartvadet. Jag står ändå bakom utökningen, men den borde gjorts 10 år sedan.
Har också reagerat på KHK:s trupp/värvningar, men när man tittar på typ MODO, Rögle, Brynäs och Malmö så är det samma skrot och korn.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Modo och Brynäs har en del toppspelare i sina trupper, går inte att jämföra.
KHK ser väldigt allsvenska ut
detsamma gäller rögle men vem fan vill spela där?
Det är tur det ska spelas om det. Vi såg ganska allsvenska ut vårt första år också.
Allsvenska?
Med spelare som Gerber, Igguldden, Moran, Heikinnen, Reddox, Kallio? Jo jag tackar ja..
Med spelare som Gerber, Igguldden, Moran, Heikinnen, Reddox, Kallio? Jo jag tackar ja..

Merparten av spelarna vi hade var de som tog upp oss
Det var ingen som visste vilka Iggulden, Heikkinen eller Reddox var när vi gick upp!
Vill minnas att vi hade 16 allsvenska spelare i truppen...
Vill minnas att vi hade 16 allsvenska spelare i truppen...
De var ju fortfarande toppspelare på pappret....
Hur många har KHK?
Hur många har KHK?
Det ger sig efter serien....vem vet
Du inser väl att det var tack vare våra spetsvärvningar vi lyckades hålla oss kvar i ES?
Men herregud. Klart vi hade flera allsvenska spelare men vi hade fan så mycket mer spets än vad KHK osv har värvat. det är just dessa som är skillnaden.
Inte visste om Reddox, Iggulden osv? Snälla nån. Titta bara på deras meriter innan de kom till växjö.
Att jämför vi hade Soares i truppen sedan innan, kan likställas med KHKs spets i John Henrion. Soares var OK första året men knappast riktigt spets i SHL. Ser du skillnaden nu?
Inte visste om Reddox, Iggulden osv? Snälla nån. Titta bara på deras meriter innan de kom till växjö.
Att jämför vi hade Soares i truppen sedan innan, kan likställas med KHKs spets i John Henrion. Soares var OK första året men knappast riktigt spets i SHL. Ser du skillnaden nu?
Ja, nu plötsligt ser jag...
Jag svarade på ett inlägg att vi (också) såg allsvenska ut första året med 16 allsvenska spelare i truppen.
Kan inte påminna mig att jag påstått att KHK's trupp är bra (eller bättre än vår första)!
Och jag är absolut medveten om vilka som höll oss kvar i ES ja!
Återstår att se hur KHK värvar sina spetsspelare, tror inte de är klara...
Jag svarade på ett inlägg att vi (också) såg allsvenska ut första året med 16 allsvenska spelare i truppen.
Kan inte påminna mig att jag påstått att KHK's trupp är bra (eller bättre än vår första)!
Och jag är absolut medveten om vilka som höll oss kvar i ES ja!
Återstår att se hur KHK värvar sina spetsspelare, tror inte de är klara...
Ja, men KHK har inte värvat sin spets än. Kommer säkerligen några transatlanter från AHL i sommar. Tror absolut inte att de kommer bli helt underlägsna som en del tror. För deras del handlar det ju bara om att hänga kvar. Skulle de komma sist så räcker det ju med att de slår det allsvenska motståndet så är det klart. Säsongen därpå kommer de ju kunna utöka budgeten och börja utmana på större allvar.nature wrote:Modo och Brynäs har en del toppspelare i sina trupper, går inte att jämföra.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Undrar om det är så lätt att bara slå lagen från allsvenskan i bäst av 7. SHL höjdarna kanske har gjort en missräkning även där?
Lakers e det gottigaste
Vad jag förstått har de haft detta systemet i Finland i ganska många år och än har ingen lyckats ta sig upp. Någon som har bättre koll kan kanske fylla i?Ettan wrote:Undrar om det är så lätt att bara slå lagen från allsvenskan i bäst av 7. SHL höjdarna kanske har gjort en missräkning även där?
Tog 1 sässong innan ett lag gjorde de i Sverige. Inte ens ett av de 3 bästa!Aleks wrote:Vad jag förstått har de haft detta systemet i Finland i ganska många år och än har ingen lyckats ta sig upp. Någon som har bättre koll kan kanske fylla i?Ettan wrote:Undrar om det är så lätt att bara slå lagen från allsvenskan i bäst av 7. SHL höjdarna kanske har gjort en missräkning även där?