Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Vi ska inte uppfinna hjulet en gång till. Bara få fler att få upp ögonen för insamlingen å få hjulet att rulla än snabbare får man hoppas.Niles wrote:Jag kommer att erbjuda mina tjänster till nåt runt föreningen så småningom, det är mycket vi behöver bli bättre på. Min förhoppning är att det snart kommer mer om det som diskuterades på senaste medlemsmötet i VLH. Kör hårt med det ni har på gång, jag har redan autogiro och fortsätter gärna. Viktigt är att köra en grej, därför är en samordning med klubben att föredra. Lakerspucken blev skit för att man inte hade tågordningen och riktlinjerna klara, gör inte om det misstaget så kan det säkert funka. Alla kan göra något, GÖR det.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om vi nu är så få, tänk över "karnevalen" och uppslutningen vi kan göra i stan som ger "eko" med bilmaneger mm mm, där man genom en skicklig marknadsföring med reklamblad kan samla ihop en jävla massa Växjöbor. Detta gör att det blir mkt diskussioner mellan människor och som blir intresserade av vad detta är. Där kan en insamling börja också.buck wrote:enligt "trovärdiga källor" skulle vi aldrig gå upp i allsvenskan...
enligt "trovärdiga källor" skulle vi åka ut direkt...
enligt "trovärdiga källor" skulle vi kånkat för 5 år sen...
skulle knappast dra några större växlar på kommentarerna på SMP. även om det skulle stämma så får jag ett talesätt på tanken.
"även en blind höna kan hitta ett korn."
jag avvaktar årsmötet, då jag förvänar mej reda fakta så spekulationer knappast hjälper i detta läget.
appropå insamlingar mm.
Lägg en 50-lapp eller hundring på autogiro till klubben med start typ nu, så ska ni se att saker o ting ser ljusare ut. dessutom känns det helt okej och är knappast några pengar man saknar!
Jag lägger gärna min 50-lapp på mötet också.
Eller har jag för vild fantasi, så säg! Nu handlar det om "liv" eller död" för vårt kära Lakers!
Alla vi här på forumet som är genuint intresserade av hålla VLH igång, måste ställa upp och skänka pengar. Summan spelar ingen större roll. Man ger vad man tycker är skäligt och vad man mäktar med.
Ger inte vi så ger ingen. Men som Erok har varit inne på. Det måste fram på hemsidan och redovisas!
Har precis själv anmält mig till Lakerspucken.
Ger inte vi så ger ingen. Men som Erok har varit inne på. Det måste fram på hemsidan och redovisas!
Har precis själv anmält mig till Lakerspucken.
Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
Nu ska vi inte va sådana lalin. Inte ens säkert att 100 lakejer vet om att Lakerspucken fortfarande finns. Hade jag inte haft internet bank hade jag aldrig vetat om att det fortfarande dras.
Ja hur vi ska marknadsföra Lakerspucken eller hur vad den nu ska heta får vi diskutera på sports
Ja hur vi ska marknadsföra Lakerspucken eller hur vad den nu ska heta får vi diskutera på sports
Last edited by erok on 29 April 2008, 21:10, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Carl: Tro mig, men i det här fallet är jag mycket tvivelaktigt till att du skulle ha så pass säkra källor, så att du skulle veta vad sanningen är i detta spektakel. Det har läkt ut väldigt lite om vad som är vad och sedan Öhman började rota i eländet så har istort sett inget läckt ut.
Nä, att tro och säga att jag har hört och jag har källor som är säkra, säger ingenting. Jag säger bara det, låt oss vänta till det att saken kommer till sin spets och inte består av rykten.
Nä, att tro och säga att jag har hört och jag har källor som är säkra, säger ingenting. Jag säger bara det, låt oss vänta till det att saken kommer till sin spets och inte består av rykten.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Inaktiverad användare
Mygel har rätt, det är allt för många Lokala Höjdare som vill sola sig i ortens Hockeyljus, ofta blir dessa en aning Ljusskygga eftera de ertappats med brallorna nere. (Sensmoral: Låt Hockeykunnande och intressa att arbete utan en massa DEG styra urvalsprincipen)
Vad gäller Ungdomssidan så påverkas den ALDRIG negativt av en Klubbs konkurs. TVÄRTOM eftersom fullt fokus hamnar på det som finns kvar och det blir MÄNGDER med Istid. Som Jag skrivit tidigare så bär ALLA Klubbars U-Verksamhet sig själva och bidrar oftast till A-Lagsverksamheten både med arbetsinsatser och faktiska pengatillskot, detta är något som Klubbarna talar väldigt tyst om, och odlar gärna myten om att de har så förträfflig U-Verksamhet för att spela på känslosträngarna för att lättlurade Politiker ska mjukna.
Vad gäller Ungdomssidan så påverkas den ALDRIG negativt av en Klubbs konkurs. TVÄRTOM eftersom fullt fokus hamnar på det som finns kvar och det blir MÄNGDER med Istid. Som Jag skrivit tidigare så bär ALLA Klubbars U-Verksamhet sig själva och bidrar oftast till A-Lagsverksamheten både med arbetsinsatser och faktiska pengatillskot, detta är något som Klubbarna talar väldigt tyst om, och odlar gärna myten om att de har så förträfflig U-Verksamhet för att spela på känslosträngarna för att lättlurade Politiker ska mjukna.
In Hinkum Veritas