Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Skit i målvakt. Kör med 6 utespelare. Skål .

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Adam Åhman, så nu kan ni lugna nerverna
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Åhman sägs ju vara klar för Västervik så.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Stupet wrote:Åhman sägs ju vara klar för Västervik så.
Jo men SHL bestämmer precis som NHL bestämmer över SHL.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Får man nu önska, så här i en midsommarnattsdröm - så ligger vi nu nära att presentera:

Pekka RINNE (super-goalie) Mikael RUOHOMAA (fw-star quality), Jack DRURY (speaks for himself), Linus LÖÖF (fw o potent ungtjur) plus ytterligare en forward (för visst räknas Linus som extra?) och en STJÄRNBACK med CIA eller MI-5 på CV:t.

Nöjd där till september.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Rättelse:

Mikael verkar vara på väg till gulsvarta scooters'. Men får vi Pekka, Jack och Linus på ett bräde nu i månadsskiftet så har vi plötsligt en sjövärdig flotte.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Inte supersiffror på AÅ. Förhållandevis liten målvakt. Mycket nät över axlarna. Får se om han är redo.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

StenhårtSlagskott wrote:Inte supersiffror på AÅ. Förhållandevis liten målvakt. Mycket nät över axlarna. Får se om han är redo.
Om han är tänkt att hålla som andramålvakt är det viktigt att han kan gå in och vinna även han. Får inte bli som med Modig där varje match med honom i kassen kändes som att kasta in handduken. Än viktigare är att vi har en förstamålvakt av högsta SHL-kaliber.

Kan vara så att AÅ är en liten "chansning" och att man kan ersätta under hösten om han inte håller. Det viktiga då är att förstamålvakten har en kropp som orkar stå 90% av matcherna.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inga målvakter står 90%. Ska laget klara övre halvan är det max 60-40. Är oftast i panikande bottenlag som kör en ordinarie målvakt som bara byter enstaka matcher. 50-50 är ett bra mål om båda är hela i 52 omgångar.
Krävs minst två bra målvakter. Sedan kan ju en av dem få lite extra tid att anpassa sig och kanske haverera någon match här och där för att lära sig. Den målvakten är AÅ.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Torr marknad på målisar alltså...

Några vi kanske kan ha hugg på:

Mikko Koskinen - lär inte få nytt kontrakt i NHL med den lönen, rejäl keeper annars
Fredrik Andersen - kommentarer överflödiga!
Joonas Korpisalo - likt sin landsman Mikko, lär han få svårt med nytt envägs-kontrakt i NHL
Ville Husso - aldrig riktigt blommat ut i NHL, ändå gett Nordamerika en bra chans
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Gillar värvningen!

Åhman och Rifalk var båda otroligt bra året IKO gick upp. Då kändes han som en framtida stormålvakt, låt oss hoppas att han får den utvecklingen!
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Svartvadet wrote:Gillar värvningen!

Åhman och Rifalk var båda otroligt bra året IKO gick upp. Då kändes han som en framtida stormålvakt, låt oss hoppas att han får den utvecklingen!
Krångel med en höft, får lite Modig-vibbar över honom Image
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Helt ok i min bok. Om Åhman kombineras med en mer rutinerad kollega. Något vi alla utgår ifrån.

För att ytterligare underlätta för chiefen så vill jag betona att den sk pondus-backen inte nödvändigtvis måste vara en stark defensiv klippa, även om jag föredrar det. Han kan ha vilken profil som helst så länge han har karisma och pondus på isen.
Last edited by Varanen on 27 June 2021, 17:22, edited 1 time in total.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Härmapan wrote:Här är vår nya vägg…

https://hockeysverige.se/2021/06/27/ada ... -uppgifter
Våga väggen!

Angående pondusback så kommer det. Om inte före nersläpp så under säsongen.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Jag gillar verkligen hur truppen börjar arta sig. Evert säger själv att det är en etablerad toppmålvakt som ska in, därmed kommer det inte chansas.
Backsidan är väl det som är största frågetecknet men kommer det in en rejäl pondusback likt Rahimi så ser det genast mycket bättre ut.
Gällande forwards så gillar jag starkt hur det ser ut! Enligt lagbygget är det tre till som ska in. Jag ser det som att Nättinen ersätter Gaunce med sin storlek, Holmberg tar Drurys plats och Gustafsson får vara den utvecklingsbara i tredje. Stjernan ska bli kul att följa och Rosén och Gynge får lämna över stafettpinnen till yngre förmågor. Evert är dessutom väldigt tydlig med att han vill ha in Drury, vill Canes detsamma så löser det sig. Så med optimal utdelning går vi kanske in med:
Nättinen-Drury-Calof
Lycksell-Holmberg-Stjernan/X
Gustafsson-Rosén-Gynge
Nilsson-Josefsson-Lundberg
X-Gustafsson-Forslund/Pettersson

Kommer verkligen bli konkurrens om platserna! Om Drury kommer så tror jag butiken är stängd vad gäller dyra stjärnspelare. Det finns mycket utvecklingspotential och med den bredd som finns ska det varje kväll finnas fyra kedjor som går in och gör jobbet.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Vi har vunnit 3 SM-guld på väldigt olika sätt. Hela hockeysverige retar sig på oss. Ror Evert och Sam nästa säsongs trupp i hamn och utmanar alla som satsat dyra slantar för att det verkligen "måste" vinna igen kommer jag stå med det bredaste flinet jag kan få fram på stortorget :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Lagbyggssidan tror inte jag kommer fyllas till seriestart. Framförallt forwards tror jag evertsson vöntar med. Där ska tre till in men laget består av 13 forwards och tror snarare att det fylls på när chefen sett laget agera eller om rätt spelare finns på marknaden.

Gissar på att en forward till möjligen trillar in före seriestart. Resten fylls på allteftersom.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Last edited by bratsson on 28 June 2021, 15:37, edited 1 time in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jānis Kalniņš boom!!

Bra kaliber, kommer göra sig fint som förstakeeper 8)
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Svartvadet wrote:Jānis Kalniņš boom!!

Bra kaliber, kommer göra sig fint som förstakeeper 8)
Vad tror du om pojken? Dyr?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Två vakter på plats på två dagar. Dags att tåga mot stortorget. Det här blir lett!
Kör med små väktare 2022.
Last edited by StenhårtSlagskott on 28 June 2021, 16:05, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Skumpan är satt på kylning! :D
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

"Gjort det stabilt de säsonger han stått i lag med bra försvar framför sig../../"... :oops:

Kan säkert bli bra, särskilt med tanke på den i sammanhanget rätt låga åldern - 29 år - halvblodsryssen kan ha en nivå till i sig.

Jag satt och hoppades 'Chief' skulle tangera sin episka "slam-dunk-PODEIN" med att få RINNE att avsluta karriären i SHL. Men man kan inte få allt.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varanen wrote:Skumpan är satt på kylning! :D
Jag står redan på Stortorget!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Towen - Han har ingen sunkig säsong bakom sig. Han har en bra nivå redan. Höjer han sig en nivå till så är det garanterat SM-guld. Tror chiefen kanske syftar på att det lettiska landslaget inte alltid har det bästa försvaret, och att de flesta i det här landet bara sett honom i de sammanhangen.

Jag är nöjd med målvaktsbesättningen. Det är inte The Dream som vi hade gångna, men gott jobbat chiefen!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Vad har Jokerit för lag nu egentligen. Är det ett lallarlag eller är de med och slåss om att få dingla guld?
Har han något slutspel i ruggen senaste åren?
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Här är hans slutspelsstatsImage
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

StenhårtSlagskott wrote:Vad har Jokerit för lag nu egentligen. Är det ett lallarlag eller är de med och slåss om att få dingla guld?
Har han något slutspel i ruggen senaste åren?
Som TPS-supporter kan jag bara säga att ALLA Helsingfors-lag är lallare. :lol:
Med det sagt så är Jokerit ett mittenlag i KHL. De kom femma i den västra konferensen. Alltså topp 10 av 23 lag.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Men då har han motat lite puckar i slutspel och vet vad det handlar om.

Flyr laget egna ligan i finland för att flyga runt halva jorden så är det lalleri på hög nivå. Hoppas inte det händer i sverige. Då får de hitta på ett nytt lag. Bättre att det blrja investera lite ryska miljoner i CHL istället och gör det åtråvärd.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Någon som har tidsplanen för Jack "The Ripper" DRURY - När aviserar Carolina vad de vill?
Bara det inte skall 'campas', 'try outas' och 'campas' igen in i september..
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Towen wrote:Någon som har tidsplanen för Jack "The Ripper" DRURY - När aviserar Carolina vad de vill?
Det ska nog campas. Tror inte Drury har direkt bråttom att bestämma sig. Skulle vara bra för laget om han kör ett år till men Växjö har Rosen, Holma, Josen, Gustavsson och Lycksele och Lundberg kan vara center så mycket tyder väl där på att Växjö inte är hans förstaval ;)

14 Feb brukar fönstret stängas.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jo, men tyckte jag såg Färjestad kommentera LYCKSELL som att han helst vill gå som vänstervinge? Även Hugo GUSTAFSSON kan tänkas "vinga" initialt? Minns hur EP40 startade.

Du kan aldrig få för många centrar, om du frågar 'Chief'. Säkert en tjeckisk pappa.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:
Towen wrote:Någon som har tidsplanen för Jack "The Ripper" DRURY - När aviserar Carolina vad de vill?
Det ska nog campas. Tror inte Drury har direkt bråttom att bestämma sig. Skulle vara bra för laget om han kör ett år till men Växjö har Rosen, Holma, Josen, Gustavsson och Lycksele och Lundberg kan vara center så mycket tyder väl där på att Växjö inte är hans förstaval ;)

14 Feb brukar fönstret stängas.
Det är bara sex centrar. Vi brukar inleda med 8 centrar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Stabilt med ett isberg som styr klubben.
Post Reply