Så svårt många SHL-spelare har att stå på benen kanske fler kilon runt midjan skulle hjälpa till med balansen. Jag hoppas innerligt att vi börjar ta tag i filmandet och fuskandet. Vi MÅSTE ta tag i den senaste flugan som bl a slöjdaren Everberg gjort populär bland kidsen, nämligen att greppa tag i motståndarens klubba och låtsas bli hakad. Allt snack om att man ska vara hårda mot spelförstörande moment blir ju löjeväckande om man inte tar tag i (!!) holding the stick som inte bara hindrar motståndaren från att spela utan dessutom får honom utvisad.
Förutom de sedvanliga straffen avstängning och böter skulle jag gärna se att det spelas in en video som sätts upp på SHLs hemsida där spelare erkänner att han fuskat och ber om ursäkt.
Sportslighet måste åter bli högsta mode inom hockeyn. Och det ska premieras.
Instämmer, annars är vi snart på gräsätarnas nivå, när t o m. experter och kommentatorer hyllar filmningarna som ”smarta förseelser”. Fotboll har blivit snudd på olidligt att titta på, dom tatuerade divorna söker hellre en filmning än att försöka ta ett bra läge. Hockeyn har en bit kvar dit, men man ser helt klart tendenser. Everberg är ett bra exempel; en fantastisk hockeyspelare, men som tyvärr rätt ofta fuskar. Pinsamt att skåda.
Sen fattar jag ärligt talat inte värvningen av Arvid Lundberg. Det är ju inte den typen av back som saknas, plus att dom enda åren han INTE fått dra på sig landslagströjan har varit när han spelat i Växjö...
Han är nog inte så dyr. FBK vill inte ha honom så han får helt enkelt ta det som erbjuds. Däremot kan det bli att priset trissas upp eftersom flera klubbar rycker i honom, men tror Evert är tillräckligt smart för att veta vad han är värd.
Person wrote:Han är nog inte så dyr. FBK vill inte ha honom så han får helt enkelt ta det som erbjuds. Däremot kan det bli att priset trissas upp eftersom flera klubbar rycker i honom, men tror Evert är tillräckligt smart för att veta vad han är värd.
FBK vill inte ha honom för att han är för dyr. Troligen slutar det med att han stannar i FBK för en mindre peng i en lite mer undanskymd roll än tidigare. Min gissning.
Skall FYRA forwards in verkligen? Hoppas på #13 i vart fall. Ponera att #14 inte får kontrakt i Ryssland - vill han gå ner i lön ett år i Växjö, mot möjligheten till en lika bra/ ännu bättre personlig säsong (leverera i slutspel) och bli attraktiv på allvar för utlandet sen?
Jämfört med att t ex lira i Timrå med maxad lön - men i betydligt sämre omgivning och låga chanser till ett värdigt slutspel?
Konstigt vore det annars med noll målvakter i truppen.
Jo det fattar ju alla men med tanke på alla spekulationer kring truppen så betyder ju detta uttalande att det inte är fullt vare sig på målvakts-, back- eller forwardssidan!
Med en plats kvar på backen lämnar jag hellre platsen obesatt tillsvidare än fyller den med Bergman Bredd är ok men nu snackar vi om den sista platsen.
Senast någon slängde hanskarna i VLH så var det Miele mot TjockJimmie i finalserien så det behöver man inte vara stor för. Är inte bråttom med en försvarare till just nu eftersom vi inte vet hur nuvarande uppsättning klarar sig. Målvakt är viktigt. Står helt utan burväktare.
Ta något billigt och utvecklingsbart och hoppas på det bästa och fylla på med klass under säsong eller langa på något dyrt direkt?
Svårt att veta vad som finns på marknaden. Oavsett är det säsongens viktigaste beslut. Kommer att definiera säsongen.
Om bara sex veckor börjar träningsmatcherna, då ska stommen vara spikad till 99%.
NOLL målvakter, NOLL pondusbackar och NOLL transatlanter ersatta...
Ska guldet försvaras? Ska det bli kval mot HV?
Midsommar om ganska precis T minus åtta ([T (-) 8]) timmar. D v s vi är JÄVLI*T nära midsommarkransen - och det är torrt som i Gobiöknen.
'Chief' vill väl sladda fram till jul för att skapa spänning i tabellen. Det går för lätt om vi har ett lag i september. Liite sport behöver det ju bli av det..
Svartvadet wrote:Hörde jag målvakt idag? Visar Evert korten idag eller efter helgen?
Har du faktiskt hört något eller hoppas du? Jag börjar nämligen bli jävligt otålig när det gäller att presentera nyförvärv. Lööf ska in, sedan så har de ju enligt truppbygget ytterligare tre forwards, en back samt båda målvakterna. Med andra ord ska sex spelare (sju med Lööf) in på drygt sex veckor innan ispremiären. Kämpa!
Starta säsongen utan målvakter är väl inte att föredra. Men efter lite sill och lite midsommarsnaps så låter det ändå som en bra idé. Tar in en målvakt runt jul och går för guldet.