Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Finns inget värre än paniken som kommer efter 15 omgångar då man ligger bland de två sista. Det har vi varit med om.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det har jag en utmärkt lösning på, värdig ett Nobelpris:

'Chief' smäller upp ligans värvning med ..*trumvirvel*.. -

Pekka RINNE - burtrollet ryktas avrunda i NHL.

VEM annan än 'Chief' skulle kunna sälja in att han saknar ett SM-guld för att göra karriären komplett.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Mycket bygger på att spelare ska ta ytterligare kliv framåt, vilket oroar mig. Att Holmberg ska hålla samma hysteriska form som i slutspelet är inte säkert, han verkade komma in i nån sorts bubbla där och då. Ungefär som Andrén gjorde. Sen är Holmberg en bra spelare ändå, men vi ska nog inte förvänta oss samma produktion. Nu är dessutom kemin med Sylvegård och Karlström borta.

Stjernborg lite likadant. Vi har haft juniorer förr som visat att dom håller, sen får dom en dipp och studsar så sakteliga tillbaka (i annan klubb). Rydahl m fl.

Vi har även några etablerade spelare behöver hitta rätt nivå igen; Rosén och Calof försvann nästan helt på slutet, dom båda måste leverera om inte VLH ska bli ett gäng på undre halvan.

Hugo Pettersson presenterades som om han vore en spelare för a-laget, ingen har med honom i sina rosters här inne. Han måste väl ändå vara tänkt att vara backup vid skador etc.?

Tror tyvärr inte det initialt kommer någon mer forward, resterande pengar i Everts bantade pengapung kommer läggas på två målvakter och någon rejäl back, möjligen två.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Har vi inga spelare från J20 som kan tänkas ta klivet till nästa år?

Vi har länge bankat in mantrat att VLH är en ung förening och det tar tid att bygga upp juniorverksamheten, men jag måste erkänna att jag inte trodde att det skulle ta så här lång tid. På det glada 00-talet plockade vi ändå upp Blomman och Augustin och det kändes som att framtiden skulle vara full av egna produkter, men sen har det inte hänt så mycket mer och nu har det gått femton år sen hemmafostrandets glansdagar.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Minst en målvakt och en back av toppklass måste in. Det ska rymmas inom den bantade budgeten.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vad ni är pessimistiska flickor. Vi har Sveriges bästa sportchef, Svea rikes tyngsta matchcoach och fädernelandets mest eregerade vinnarkultur.

Jag tycker om återrekryteringen av Michael MARCHAL till styrelsen. Jag gillar de solida svaren från MARKUSSON i senaste intervjun - "plusresultat" och "vara fortsatt maktfaktor i svensk hockey", är musik för mina öron. Och DRURY är i min bok inte avskriven.

Vi skriver inte ens midsommar än. Det kommer hända saker. Bra saker värdiga en flaggdag.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är optimistisk. Hoppas på några karaktärer på de sista posterna. Lite inyafacebiatch-attityd.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag är pessimistisk, det är än så länge för många frågetecken.

Magkänslan är fel; för många tappade klasspelare i kombination med en uttalad rejält bantad budget. Förvirringen och känslan av att nåt är fel blir inte mindre när man sedan presenterar ett rejält plusresultat, samtidigt som både ordföranden och vice ordföranden hoppar av sina uppdrag. Behöver såklart inte betyda ett skit, men är tillräckligt för att jag ska känna en viss tveksamhet.
Evert kan börja med att presentera en sjuhelvetes målvakt OCH dito back, först då vågar jag treva efter klapphatten...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja nu gäller det att hitta två nya målvakter som är bäst i ligan, plus en defensiv klippa som löser jobbet som ligans två bästa defensiva backar gjorde!
Denne ska dessutom ha polisegenskaper och ha potential att vinna backarnas poängliga - för att täcka för upp den försvagade offensiven!

Summan måste bli rejält bättre än i fjol då konkurrenterna rustar så de spränger sig!

Årets guldlag hade ”kanske” klarat topp sex kommande säsong…?

Jag skulle säga att vi behöver en toppmålvakt en grym påläggskalv, minst 2 stenhårda toppbackar och 2-3 tunga och högproducerande forwards för att ens kunna utmana oss med real-fbk & co

Jag hoppas jag har fel men har otroligt svårt att se detta lag försvara ett guld i dagsläget…
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Flanders wrote:Har vi inga spelare från J20 som kan tänkas ta klivet till nästa år?

Vi har länge bankat in mantrat att VLH är en ung förening och det tar tid att bygga upp juniorverksamheten, men jag måste erkänna att jag inte trodde att det skulle ta så här lång tid. På det glada 00-talet plockade vi ändå upp Blomman och Augustin och det kändes som att framtiden skulle vara full av egna produkter, men sen har det inte hänt så mycket mer och nu har det gått femton år sen hemmafostrandets glansdagar.
Det är faktiskt fortfarande något år kvar till den första kullen med unga spelare når junisåldern som är frukten av en ny ungdomsorganisation som initierades av att Lakers Hockey Stars introducerades. Lakers har några riktigt bra årskullar som sakta tar sig upp i åldrarna. Jag kan säga att Lakers 09:or, dom som i höst blir U13, är riktigt giftiga och jag tror dom kommer tillhöra ett av landets bästa i sin ålder. Där finns enorm potential för framtiden. Men som sagt, det är några år till innan dom är uppe på en högre nivå.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Jag tror att krutet kommer läggas på en etablerad och meriterad målvakt. Med nedskärningarna i åtanke så blir nog resten av de kommande värvningarna unga lovande spelare från lägre divisioner.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Är det någon som vet hur tankegångarna är? Vi gick tidigt och snabbt ut med att kostanden skulle bantas rekordmycket. Senare redovisas resultatet och VLH börjar betala tillbaka säsongskortsinnehavare. Är truppen vi nu har på pappret (utan målvakter) ens 25% billigare?

Jag ifrågasätter INTE att klubben prioriterar långsiktig stabilitet före kortvarig fjong, inte heller att verkligheten ska styra framför kulturella fantasier. Men jag skulle gärna vilja veta mer om strategin. Behöver vi pengarna till amorteringar, nya satsningar (isaggregat?), intäkter som försvinner (eller redan tecknat in intäkter för kommande säsong) eller vad?

VLH som arbetsgivare har ett intresse av att hålla lönenivån på en, i ett subjektivt perspektiv, sund nivå. Covid-nivån har nog varit närmare vad klubbarna anser rimligt och de (åtminstone vi) är inte intresserade av att återgå till lönenivåerna som existerade innan pandemin. Jag har hela tiden trott att vårt utspel om den bantade spelarbudgeten varit ett led i den strategin. Men det är bara spekulation från min sida.

Hur som hur - jag vill att vi bygger laget rätt oavsett pengarna. Dvs vi bara måste ha in en defensiv ledargestalt om så från de lägre divisionerna eller smärre ligorna. Två målvakter måste in, även om J20-keepern kommer användas. Och där slutar alla måsten. Resten kan vara framtidsnamn eller chansningar (helst inte) och laget är rätt byggt. Då har vi ingredienserna åtminstone.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Är det någon som vet hur tankegångarna är? Vi gick tidigt och snabbt ut med att kostanden skulle bantas rekordmycket. Senare redovisas resultatet och VLH börjar betala tillbaka säsongskortsinnehavare. Är truppen vi nu har på pappret (utan målvakter) ens 25% billigare?

Jag ifrågasätter INTE att klubben prioriterar långsiktig stabilitet före kortvarig fjong, inte heller att verkligheten ska styra framför kulturella fantasier. Men jag skulle gärna vilja veta mer om strategin. Behöver vi pengarna till amorteringar, nya satsningar (isaggregat?), intäkter som försvinner (eller redan tecknat in intäkter för kommande säsong) eller vad?

VLH som arbetsgivare har ett intresse av att hålla lönenivån på en, i ett subjektivt perspektiv, sund nivå. Covid-nivån har nog varit närmare vad klubbarna anser rimligt och de (åtminstone vi) är inte intresserade av att återgå till lönenivåerna som existerade innan pandemin. Jag har hela tiden trott att vårt utspel om den bantade spelarbudgeten varit ett led i den strategin. Men det är bara spekulation från min sida.

Hur som hur - jag vill att vi bygger laget rätt oavsett pengarna. Dvs vi bara måste ha in en defensiv ledargestalt om så från de lägre divisionerna eller smärre ligorna. Två målvakter måste in, även om J20-keepern kommer användas. Och där slutar alla måsten. Resten kan vara framtidsnamn eller chansningar (helst inte) och laget är rätt byggt. Då har vi ingredienserna åtminstone.
Jag förstår ingenting av strategin efter att ekonomiska resultatet redovisats . Att de så snabbt gick ut och basunerade ut stora nedskärningar är ett enda stort frågetecken

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Det är en budget. En plan för kommande år. Den har ingenting med verkligheten eller förra årets resultat att göra och du kan ändra den när du vill.
Är klokt när ingen vet hur det blir i CHL och SHL och vilka intäkter som finns under året. Finns ingenting som säger att budgeten inte kan ökas när som helst under året om intäkterna ökar från publik, sponsorer eller pandemin forsätter med statliga bidrag.

Hålla koll på ekonomin är prio ett. Faktiskt till och med över sportsliga resultat.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Det kan ju vara så att man budgeterar för fortsatta begränsning på 8 eller 50 pers - vilket ju faktiskt är det som gäller just nu.

Men när restriktionerna lättar och intäkterna ökar kan man ju släppa på…?

Det är ju ungefär som att vi aldrig budgeterar för slutspel, vilket ju en del andra lag gör - och sen blir det kris när de inte går dit - medan vi ser dessa intäkter som bonus

Det vore ju jäkligt konstigt om vi (som gör ett riktigt bra resultat) är enda klubben som inte ökar spelarbudgeten rejält…?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

StenhårtSlagskott wrote:Det är en budget. En plan för kommande år. Den har ingenting med verkligheten eller förra årets resultat att göra och du kan ändra den när du vill.
Är klokt när ingen vet hur det blir i CHL och SHL och vilka intäkter som finns under året. Finns ingenting som säger att budgeten inte kan ökas när som helst under året om intäkterna ökar från publik, sponsorer eller pandemin forsätter med statliga bidrag.

Hålla koll på ekonomin är prio ett. Faktiskt till och med över sportsliga resultat.
Jo men är det så himla förbjudet att satsa och behöva nalla på det egna kapitalet ifall ifall?

Jag ser både Malmö, Oskarshamn, Timrå göra bra värvningar så det kommer inte finnas något stryklag den här säsongen, precis som den som varit, och det fick hv71 känna på.

Är vårat egna kapital precis som Brynäs ett luftslott som Öhman och gänget mixtrat sig till?
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Kan det vara så att Evertsson känner sig väldigt trygg med sina kontakter över atlanten? Skulle vara spännande om Lakers ligger steget före och kan vara klubben som etablerar ett tydligt samarbete där agenter rekommenderar ett eller två år hos oss som ett steg mot NHL. Oavsett hur det blir med Drury så kommer han ändå vara ett exempel att visa upp.

Om det är så kanske det kommer någon ung från det hållet. Magiskt om man skulle få se fler NHL-stjärnor innan de blivit det i VIDA :)
Person
Forumdemon

Post by Person »

Arvid Lundberg! Bra värvning, en general nu så har vi en bra backbesättning!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Stabil värvning men blir en lättare backsida som kommer inleda säsongen. Behöver inte vara fel.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En helt ok värvning, tom bra. Men han är ingen pondus-back.

Vi såg i VM hur bra en lätt backbesättning är. Ta hit min pondus-back eller avgå chiefen och vice-chiefen! Antingen tar vi hit honom innan säsongen eller så gråter vi oss till sömns för att ta in honom senare under säsongen. Ett vinnande lag behöver den profilen.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Enligt Lagbygget på hemsidan så ska fyra offensiva (FW) spelare till in. Det kanske ha stått innan, men jag har missat det.

Men det känns ju bättre...
Person
Forumdemon

Post by Person »

Kloker wrote:Enligt Lagbygget på hemsidan så ska fyra offensiva (FW) spelare till in. Det kanske ha stått innan, men jag har missat det.

Men det känns ju bättre...
Nej det där har redigerats. Innan var det fullt... Antingen är det en bugg eller så ska det fyllas på med fler. Kanske inte fyra, men 1-2 st samt ett par juniorer som lyfts upp i och med CHL?
Hoppas iaf inte att det blivit ett fel i systemet, det är verkligen till att ge falska förhoppningar.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Hemsidan är ändrad. Det ska in FYRA forwards till

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Arvid Lundberg var ju en mycket oväntad värvning. Den såg åtminstone inte jag komma.

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Person wrote:Hoppas iaf inte att det blivit ett fel i systemet, det är verkligen till att ge falska förhoppningar.
Jag håller med dig. :D
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Problemet är väl att den bantade budgeten är slut…?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:Problemet är väl att den bantade budgeten är slut…?
Vi betalar bara svältlöner. Spelarna står i kö för att spela hos oss enbart för att de vill vinna.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varanen wrote:En helt ok värvning, tom bra. Men han är ingen pondus-back.

Vi såg i VM hur bra en lätt backbesättning är. Ta hit min pondus-back eller avgå chiefen och vice-chiefen! Antingen tar vi hit honom innan säsongen eller så gråter vi oss till sömns för att ta in honom senare under säsongen. Ett vinnande lag behöver den profilen.
Vad tycker du om Peter "matchstraff efter 5 sekunder" Andersson som den tuffa backen?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

StenhårtSlagskott wrote:Arvid Lundberg lämnar Skellefteå. Skulle kunna var ett alternativ beroende på vilka som lämnar och vad han vill ha i lön. Om Erixon lämnar kanske??

Bra att kiiski lämnar Skellefteå. Var aldrig riktigt nöjd med att han spelade där.
Sedär ja :clap:
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

StenhårtSlagskott wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Arvid Lundberg lämnar Skellefteå. Skulle kunna var ett alternativ beroende på vilka som lämnar och vad han vill ha i lön. Om Erixon lämnar kanske??

Bra att kiiski lämnar Skellefteå. Var aldrig riktigt nöjd med att han spelade där.
Sedär ja :clap:
Snyggt Image
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

bratsson - Andersson är en stabil back, men det jag talar om är Welch, Rahimi, Melart och Folin. Förutom fysiken så har de närvaro på isen och en karisma som ger det egna laget trygghet. Andersson har ingen dansar-kropp vilket blivit modernt nu i svensk hockey. Bra så, men jag vill ha en ny...pondus-back. Kan inte säga det bättre.

Vår historia visar tydligt på att vi BEHÖVER just den typen av spelare. Annars åker vi ut mot pigga danska tacklare med floder av tårar rinnande längs kinderna. Vi behöver någon som spelar hockey med en självklarhet och som inte behöver göra något flashigt för att ALLA ska veta att han är på isen. Senast hade vi Agent 007 med rätt att skjuta stenhårda skott genom målvakterna, Melart. Och Ingamisstag Folin med sitt stenhårda schyssta spel. Motståndarna visste alltid när någon av de var på isen. Tro mig.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kanske försöka sig på ett byte här för ödlans skull. Vad tror du om honom?
https://www.eliteprospects.com/player/11845/denis-reul
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Hade inte varit hel feg för denna grabb heller! Värd en slant att få igång i SHL
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Brendan TEDSTONE - född 17 september 1969 - 51 år.. late bloomer?? :P
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Om du inte var övertygad innan - kanske denna kan få dig att bli kär?
Post Reply