Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Varanen »

Gott. Precis som chiefen säger så gjorde Galärslaven ett utmärkt slutspel.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

MV1: (Fasth)
MV2:
MV3:

B1: Persson
B2: Vainio
B3: Häman Aktell
B4: Andersson
B5: Claesson - Ny från Taif
B6:
B7:
B8:

C1: RR
C2: Holmberg
C3: H.Gustafsson - Ny från SSK
C4: Josefsson

V1: Gynge
V2: Calof
V3: Nättinen - Ny från Ambri-Piotta
V4: G.Gustafsson - Ny från Örebro
V5: Stjernborg
V6: Nilsson
V7: Forslund
V8: H.Pettersson - Ny från SSK

Centersidan klar då. En forward till, 3 backar och två målvakter återstår. Räknar med att H.Pettersson inte väntas ta en ordinarie plats i line-upen.

GE MIG MIN PONDUS-BACK CHIEFEN! Jag vill inte börja säsongen utan Welch, Rahimi, Melart, Folin. Och nej, marknaden är inte tom. Och nej vi kan inte ersätta med en skridskoskicklig tvåvägsback med en offensiv ådra.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:MV1: (Fasth)
MV2:
MV3:

B6:
B7:
B8:

Centersidan klar då. En forward till, 3 backar och två målvakter återstår. Räknar med att H.Pettersson inte väntas ta en ordinarie plats i line-upen.

GE MIG MIN PONDUS-BACK CHIEFEN! Jag vill inte börja säsongen utan Welch, Rahimi, Melart, Folin. Och nej, marknaden är inte tom. Och nej vi kan inte ersätta med en skridskoskicklig tvåvägsback med en offensiv ådra.
Tror inte centersidan är klar

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

vlk wrote:
MV2:
MV3:

B6:
B7:
B8:

Tror inte jag heller, VLH brukar ha minst 8 centrar :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Primeau wrote:
vlk wrote:
MV2:
MV3:

B6:
B7:
B8:

Tror inte jag heller, VLH brukar ha minst 8 centrar :lol:
Minst en till blir det. Framförallt nu om vi inte förlänger Lundberg. Kanske Drury stannar, vi får se.

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jag vill ha kvar #13 och hoppas på minst en spets till, av NÄTTINEN's klass. Måste inte vara ett troll, kanske en atlantsniper. Observera: status poängstark. Gärna strösslat med MMA-meriter.

Sen kommer väl - som vanligt - Svartis SUPERSPJUTH i juli någon gång. Denne mytomspunne pjäs har ju varit högaktuell sex-sju somrar i rad :wink:
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Tycker någonstans att det är gött att flera klubbar strösslar med sina dollars när VLH går ut och tydligt markerar att de inte ska göra det. I ärlighetens namn tror jag även Lakers är beredda att lägga lite extra pengar men inte på spelare som alla budar på. När flera klubbar betalar överpris för svenska hemvändare är det dags för Evertsson att visa sina skills och signa det otippade.

Någonstans har vi vår grund i välkända ansikten som Josen, Rosén, Gynge, Calof, Persson, antagligen Fasth och även PA, Nilsson känns som spelare som bär Lakersmentaliteten. Vi ska hota nästa år men tror det var smart att inte lägga 250 tusen på Folin även om han var helt superb.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, lagbygget är helt ok. Men som ni vet anser jag att vi behöver tillsätta en position som jag kallar Pondus-backen (Welch, Rahimi, Melart, Folin-typen). Vi vet hur det är när vi inte har den profilen i laget. Mycket tårar - mycket rädsla. Hoppas verkligen vi lärt oss av vår egen historia.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Varanen wrote:Ja, lagbygget är helt ok. Men som ni vet anser jag att vi behöver tillsätta en position som jag kallar Pondus-backen (Welch, Rahimi, Melart, Folin-typen). Vi vet hur det är när vi inte har den profilen i laget. Mycket tårar - mycket rädsla. Hoppas verkligen vi lärt oss av vår egen historia.
Det kommer komma en "elak" defensiv back. Viktigt att det är en back med mer skills än att vara elak också. Likt Folin måste den kunna leverera en bra puck till forwards också. Tror inte det går att hitta en ny Melart med både defensiva skills och ett magiskt skott men det hade inte varit fel. Tycker HHA också visat att man inte leker med honom, delade ut ett antal smällar under säsongen.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Absolut. Men jag lägger också in en annan aspekt i begreppet Pondus-back och det är vad man i NA kallar presence. Närvaro, karisma, en attityd där hockey är enkelt och motståndet ska besegras. Det är ingen tacklingsmaskin jag ute efter. Inte heller en evildoer.. Han kan vara allt det, men jag vill ha en härförare. Det skojades under Melarts tid att han var James Bond. Jag knasade till och med om att han vara vår Zarah Leander...

Vill ni se en stjärna - se på mig

Det är svårt att sätta ord på exakt det jag menar. Därför är tidigare jämförelser enklast. Ge mig Welch, Rahimi, Melart, Folin.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jag tror, det ord du söker Varanen, är MCENROE. John MCENROE. Tennisvirtuosen VAR presence. Amerikanen var 15% talang och 85% presence. Kanske den atlet i mänsklig idrottshistoria som bäst personifierar begreppet. En närvaro och entourage som påminde om rockstjärneturnéer på touren.
När John vrider på huvudet och tittar bort mot sidlinjen på domaren, och du kan höra en knappnål falla bland Flushing Meadows 25.000 - nästan rädda - åskådare - VAD HÄNDER NU..

John Patrick MCENROE är född på en amerikansk flygbas i västra Tyskland, under spänningarna av det kalla kriget. Något som skulle kunna förklara karaktär och mentalitet.

Vi vill ha in minst en back, en försvarsgeneral med fyra stjärnor på bröstet. När isarna fryser till hösten, blir det krig.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det måste in tyngd, pondus och elakhet på dom sista positionerna. Lundberg, Gaunce, Folin och Melart måste ersättas; Glenn G ersätter Sylvegård, men dom nyss nämnda måste ersättas om VLH menar allvar med att försöka försvara guldet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det laget vi har nu är utanför topp 6, garanterat.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja, det får vara en sjuhelvetes utveckling på Hugo & Hugo samt Stjernan isf.

Adderar vi två rejäla backar och en lite skickligare, då kanske vi kan nosa på topp 6.
Annars är det nog risk för mellanmjölk-år, liksom det alltid varit efter ett Guld...
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Då var vi tillbaka till att gnälla på laget igen. Så tröttsamt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med. Kom igen nu. 50% av laget (målvakterna) är inte tillsatt, vi kan gissa oss till att det kommer åtminstone en etablerad back till (ge mig min pondus-back chiefen eller avgå! :wink: ) och ett par spjuth kommer under säsongens gång i sedvanlig ordning.

VLH är extremt underskattade av kulturen, men inte minst av oss själva. Vi vann serien förra säsongen och var bäst i slutspelet. Lägg till att VLH har de största vinnarskallarna i Svensk idrottshistoria så är det uselt att tippa oss utanför topp6.

Ni kan bättre boys.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Var absolut inget gnäll, snarare att vi vet ju sedan tidigare hur svårt det är efter ett guld!

Jag litar på att Evert träffar fyrklöver ute i HA samt Div.1 i vanligt ordning 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inget fel i att vi tycker olika ibland, men jag är förvånad om man redan nu kan konstatera att vi hamnar utanför topp6. Som jag ser det så räcker Fasth + pondusbacken till topp6. Och det kommer mera.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jo, så kan det absolut vara. Det är snarare frågetecken om:

1. Hur hungrig är Gynge nu efter att han fått sitt guld?
2. Håller Rosén än?
3. Calof - den mest osynlige i slutspelet - är han slut?
4. Fortsätter Holmberg där han slutade eller är startsträckan till omgång 45 igen?

Osv. osv.

Det är dock alltid det charmiga med Silly - man vet inte ett jävla skit tills pucken släpps
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

1. Gynge är ett frågetecken - ja

2. RR är så spelintelligent att han håller.

3. Calof gillar serielunken. Bidrar till att vi hamnar topp6, vilket ju är det vi diskuterar. Slutspelet är en annan femma.

4. Holmberg är jag inte orolig för. Lite orolig är jag för hans enhet. Sylvegård är sjukt underskattad. Vem kan axla den rollen nu?

Mitt största frågetecken är backbesättningen. Vi hade den bäst sammansatta backbesättningen i Europa. Definitivt i Svedala. Jag förstår att vi inte kan ha TVÅ (super lyxigt) pondusbackar kommande säsong med sänkt budget, men vi MÅSTE kunna ta hit en åtminstone. Annars blir det tårar, fosterställning och ständiga kollapser. :cry:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jag är faktiskt inte så orolig för 'GYNGIS KHAN'. Tror guldet gav mersmak till att vinna inför fulla läktare. Så länge han får sina pass kommer han "hoppa ut som gubben i lådan" och göra - viktiga - mål.
Dessutom kan han fungera lite pappa till Södertäljekisarna.

Min känsla är bra. Vi kommer inte dyka kommande säsong.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:Jag är faktiskt inte så orolig för 'GYNGIS KHAN'. Tror guldet gav mersmak till att vinna inför fulla läktare. Så länge han får sina pass kommer han "hoppa ut som gubben i lådan" och göra - viktiga - mål.
Dessutom kan han fungera lite pappa till Södertäljekisarna.

Min känsla är bra. Vi kommer inte dyka kommande säsong.
Dyker vi inte nästa säsong tar vi guld

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Är det dags att sätta skumpan på kylning redan nu? Har ju inte ens hunnit fira färdigt förra Guldet. :lol:
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Verkar som att Koivisto får förlängt, eller iaf att båda parter är intresserade av en förlängning. Tror nog man ser honom som en tvåvägsback med offensiv uppsida, därmed borde siktet vara inställt på en defensiv back med pondus. En åttonde back kan nog komma att ramla in under hösten, tror att man i vanlig ordning avvaktar med den för att se vilken profil som behövs.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Är det dags att sätta skumpan på kylning redan nu? Har ju inte ens hunnit fira färdigt förra Guldet. :lol:
Japp, tar vi över 10 förluster i serien är det ett misslyckande

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Och den här gången, 'Ödlan', handlar det om den vita elefanten - det mytomspunna DUBBELGULDET.
En raritet så skygg och sällsynt att få i hockeysverige tror på att det existerar: Det går en vandringssägen om att en scooterklubb från ödemarkerna i norr sprungit på det i modern jakttid. Men många säger att det är en myt.

Du kommer att behöva en större kyl den här gången.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Vem är klar?
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Jag är strax klar om du menar mig?
#10 Duchon
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Martin Berg
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vad jiddrar du om 'Slapshot', menar du att #27 förlänger? Källa?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Towen wrote:Vad jiddrar du om 'Slapshot', menar du att #27 förlänger? Källa?
https://www.eliteprospects.com/staff/35828/martin-berg
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Koivisto förlänger 2 år
Person
Forumdemon

Post by Person »

Hade någon sagt det innan slutspelet hade jag varit skeptisk. Men efter slutspelet är det helt rätt. Spelare som växer i ett slutspel är spelare som ett lag behöver för att nå hela vägen!
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Mikka's meriter talar för sig självt. Sen vill vi inte ha åtta nya backar med ett hockey-IQ obekant med hur vi spelintellektuellt förhåller oss på Samhall*

Vill vi vara med och åka kan vi inte hitta grunderna i omgång 29.

Vad är förövrigt grejen med LUNDBERG? Känns inte som att det finns anledning att dra ut på det.

*(Unique Coach Tactics TM)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Koivisto är en klass-back. Enda jag kan kritisera är det sämsta skottet i hockeyvärlden. Känns som han totalt saknar självförtroende i det momentet. Är det något vi skulle kunna åtgärda?
Post Reply