Ja, av det jag vet! Agenten jag känner har dock ingen mer insyn i själva avtalet, tyvärr. Men han säger att det är en stark forward, som kan gå som center (VLH-special eller vad?!) och som är enormt självsäker i sitt skott!
Han behöver finslipa sitt passningsspel och speeden.
Vilken lördagspåse! Smällkaramell till plockgodis. Ramsan är ju given - NÄÄÄT-IGEEEN
Det som känns topp är att trollet redan levererat utanför SM-Liiga (NLA) + att hans ålder (24) säger att han mycket väl kan ha en nivå till, och går för NHL..
Högst målsnitt i hela NLA, är det Petterssons ersättare så är jag jävligt nöjd! Gynge, Calof och Nättinen är forwards som har näsa för målet minst sagt.
Sitter nu dagen efter och kollar highlights. Grabben kan ju onekligen skjuta.
Svartvadet wrote:Ja, av det jag vet! Agenten jag känner har dock ingen mer insyn i själva avtalet, tyvärr. Men han säger att det är en stark forward, som kan gå som center (VLH-special eller vad?!) och som är enormt självsäker i sitt skott!
Han behöver finslipa sitt passningsspel och speeden.
Låtet bra. Bara det inte blir en ny juntila som också hade fina siffror i finland.
Är det här nya trollet tänkt att ersätta EP14 eller kan Emil potentiellt bli kvar?
#29 kanske skriver med Toronto, men nog går han på lån hos oss ett år till?
#27 ser jag gärna blir kvar, även för dollars, han gör det han gör excellento magníifico - och jag ser Martin som en del av Lakersfamiljen efter fem(?) år och två guld. En karaktärsgrund tillsammans med Robert, Viktor, Erik och Joel.
Lundberg har jag gärna kvar. Tror han också gärna vill stanna och kommer nog väga in det även om någon annan klubb erbjuder några tiotusen mer.
Angående Holmberg tror jag VM kan ha stor inverkan på hur det blir. Faktum är att han inte fullt ut fått gå som topplina i SHL även om han fick en hel del tid i slutet mot finalserien. Tror inte han förlorar på ett år till i SHL som "förstacenter", tror faktiskt han kan vara en av de absolut bästa och möjlig poängligavinnare. Betänk hur lite tid han fick i PP i förhållande till vad han borde ha.
Dannedd wrote:Surt med Källgren men var ju inte oväntat, blir spännande om han håller samma nivå nästa år i Frölunda eller gör en Andrén...
Mängden 2:a-målisar som havererar efter att ha lämnat Lakers är imponerande men Källgren tror jag dock får en annan resa. Jag blir inte förvånad om han kan hamna i nordamerika igen om 1-2 år.
Var redan klart innan han blev en ”toppspelare”. Han har ett bra slutspel och en stabil grundserie bakom sig, men det vi fick se i slutspelet var ju egentligen tänkt att aldrig visas upp.
Ingen målvakt på kontrakt. Fasth är väl trolig på en säsong till. Med hans spel och vm kommer hans lön inte gå ner så mycket. Och han håller inte en hel säsong. Var hittar vi en målvaktstalang när halva shl letar målvakt.
Sedan har vi försvaret. Melart borta. Folin mindre troligt att han blir kvar. Grunden till vårt försvar. Melart med hög lön. Folin extremt låg.
Blir svårt att ersätta två backar av den typen för 250 000.
Sylvergård, Erixon går att ersätta utan större problem.
vlk wrote:Sylve hade jag gärna sett stanna, tror inte chefen hade räknat med det slutspelet från hans sida .
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kan inte signa spelare som gör ett halvbra slutspel under två säsonger hur gärna det vore snyggt efter ett GULD
En intressant aspekt i hela den här sillyn är vad jag hört att Chiefen inte förhandlar utgående kontrakt före säsongen är över. Finns både för och nackdelar och framförallt spelare på lägre nivå alltså som inte är så eftertraktade som till exempel Sylve, källgren och liknande kanske inte är beredda att vänta om någon klubb verkligen visar att de vill ha dem i Jan eller Feb.
Vet inte om det är en sanning med modifikation eller om det verkligen är så. Sedan finns det ju fördelar också men efter ett guld ör ju nästan alla högre värderade.
Dags att visa var skåpet Folin ska stå. I Växjö.
Behövs en ny general nu Melart lämnat. Tror fakriskt Folin kan öka sin offensiva produktion liknande Melart om han forsätter. Kanske inte lika många mål men men helt annan produktion ån i årets grundserie.
Oroväckande att Växjö inte ens har samtalat med Folin än om en förlängning. Det borde man ha gjort redan efter första matchen, det syntes ju direkt vilken klass han håller.
Blir det Frölunda för honom också så kräks jag....
Person wrote:Spelarbudgeten sänks med 10 miljoner till nästa säsong. Nu vore det jäkla viktigt att få behålla Holmberg, billigare toppcenter kan vi inte få.
Läste också om det i smp. Det obehagliga är hur lugn Evertsson verkar vara trots det. Nästan som att han gillar läget lite, att Växjö trots det står sig bra.
Person wrote:Spelarbudgeten sänks med 10 miljoner till nästa säsong. Nu vore det jäkla viktigt att få behålla Holmberg, billigare toppcenter kan vi inte få.
Läste också om det i smp. Det obehagliga är hur lugn Evertsson verkar vara trots det. Nästan som att han gillar läget lite, att Växjö trots det står sig bra.
Läste även att FBK sänker sin budget med ca 25%, ändå plockar de in klasspelare. Det kommer snarare resultera i att spelarnas löner går ner än att det blir sämre trupper. SHL-spelarna måste ju spela någonstans och jobben är inte oändliga i NHL, KHL eller NLA.
Svartvadet wrote:Karlström kommer ge NA en ordentlig chans!
Så tror vi får se honom om han är fast i AHL runt nyår
Troligt. Misstänker att han saknar skicklighet, styrka för NHL så tror han vänder hem efter kamp eller när han tröttnar på långa resorna i buss. Men han har ändå överraskat mig i shl så han kan göra det i NHL också.
Jag kanske är optimistisk nu, men räknar vi in Fasth och Josen så är det endast en spetsforward, en breddforward, en toppback, ytterligare en back samt en andramålvakt som ska in.
Nättinen-Holmberg-Calof
X-Rosén-Gynge
G. Gustafsson-H. Gustafsson-Stjernborg
Nilsson-Josefsson-Forslund
Det optimala hade varit att behålla Gaunce, Lundberg och Folin. Dock blir det alldeles för dyrt. Spetsen måste få kosta och därför tror jag att Lundberg och Folin går bort. Även Koivisto är jag osäker på, han var riktigt bra i slutspelet men jag är inte så säker på att han kan vara den spets bakom Persson som jag vill ha. Det har åtminstone inte visats över tid.
"– Vi får se hur allting blir men min förhoppning är att spela i Växjö nästa år också. Det är vad jag känner och tror kommer att ske. Allting kan hända men min inställning är att vara kvar i Växjö." - Holmberg
Vi kan ju hoppas att det blir så! Där skulle vi spara mycket pengar, speciellt om han skriver ett NHL-kontrakt och kör på lån likt Karlström
Kontrakt kommer han definitivt skriva. Men har han den inställningen, att han vill vara i Växjö, då brukar klubbarna vara tillmötesgående (så länge klubbarna vet styrde får den speltid som de behöver).
En jäkla skillnad att ha Holmberg som C1/C2 för 60-75k(?) än typ de 300k som Linköping lägger på Ljungh.
Svartvadet wrote:"– Vi får se hur allting blir men min förhoppning är att spela i Växjö nästa år också. Det är vad jag känner och tror kommer att ske. Allting kan hända men min inställning är att vara kvar i Växjö." - Holmberg
Vi kan ju hoppas att det blir så! Där skulle vi spara mycket pengar, speciellt om han skriver ett NHL-kontrakt och kör på lån likt Karlström
Men hur fungerar det. Skriver de nhlkontrakt kommer han ur nuvarande kontrakt? Sedan sker en utlåning och antar att nhllaget står för endel av lönen men är det säkert att det blir samma lön som han har nu? Skrivs det inte ett nytt avtal med växjö efter det?
Sedan kommer ju utbildningsbidraget också ifall han skriver.
Last edited by StenhårtSlagskott on 18 May 2021, 12:22, edited 1 time in total.
Jag ska svara helt ärligt att jag inte vet om det är "samma för alla" som gäller där.
Ska jag göra en kvalificerad gissning? Spelaren får sign-on av NHL-klubben, där instegskontrakt för Holmberg isf skulle innebära entry-level med tvåvägs. Rimligen betalar Lakers en del av hans AHL-lön (runt $70.000) samt vad hans försäkring för det totala kontraktet skulle ligga på, vilket kanske är 10.000kr/mån till.
Men, som sagt, är ute på lite djupare vatten här. Skulle kunna vara så pass enkelt med att Holmberg får behålla sin lön hos oss, få sign-on av NHL-laget och sedan behöver inte NHL-laget betala mer tills han åker över pölen.
Hur som hur - det är en vinst i att både få behålla till bra peng, plus att vi får pengar för att han skriver kontrakt där borta!
Handlar det om att man bara vill retas och småjävl*s med supporters, när man inte i detta nu presenterar redan klara lirare som Hugo och Glenn - med kompletterande spelarintervjuer?
Är det 'Chief' eller PR-avdelningen som spelar EFTER EN EGEN REGELBOK?
#Kan Sam kan jag
Vart är den här klubben på väg, har vi ens fullt lag i höst?