Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

steve_saviano_theking
Forumproffs

Re: Andra lags Silly Season

Post by steve_saviano_theking »

Bengtsberg! ;)
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Ville Hirvonen.
Har du stormat isen älskar du VLH
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

PutteA wrote:Min bror, fast det var ett dåligt exempel hehehe ;). Han lämnade VHC som junior och återkom till Lakers 04/05 tror jag det var?!?
Inget dåligt exempel tycker jag ,han gjorde många bra matcher under vår uppgång i serierna vem minns inte hans avgörande mål i PO-matchen mot Skellefteå i Lakerdome.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

alfax wrote:
PutteA wrote:Min bror, fast det var ett dåligt exempel hehehe ;). Han lämnade VHC som junior och återkom till Lakers 04/05 tror jag det var?!?
Inget dåligt exempel tycker jag ,han gjorde många bra matcher under vår uppgång i serierna vem minns inte hans avgörande mål i PO-matchen mot Skellefteå i Lakerdome.
Men är det inte Henke och inte Peter? :roll:
Once a laker, always a laker!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

#10 Henke Andersson är min bror!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja ,det är jag som blandar ihop syskon och kusiner :oops:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Det jag minns mest av Henkes tid i Lakers är nog fan när Markusson golvade honom i en match mot Oskarshamn, tror det var säsongen innan Mackan kom till Lakers. En klockren rallarsving bakifrån. ;)
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

lite intressant info om AIK:s stjärnor, Gynge ska tydligen vara klar för KHL http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... nye-fasth/
nature
Forumdemon

Post by nature »

Hade varit skönt om både Fasth och Rosén lämnade för NHL. Då hade vi inkasserat 1,5 mille :D
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

Fasth spelar säkert i NHL nästa säsong, Rosén vettefan.... Växjö? 8)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Varför skulle han hit igen, han har ju lämnat en gång långt innan det blev klart vilken serie vi skulle spela i. Släpp Aik-Rosén och gå vidare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

Niles wrote:Varför skulle han hit igen, han har ju lämnat en gång långt innan det blev klart vilken serie vi skulle spela i. Släpp Aik-Rosén och gå vidare.
tror inte Rosén återvänder, det var bara önsketänkade från min sida
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Robban kommer att komma tillbaka till Växjö... inte nästa år då han har kontrakt... men året efter det.. ? ....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det hoppas jag inte.
Power Play
Forumdemon

Andra lags Silly Season

Post by Power Play »

Jag tror nog också han återvänder. Men unnar honom en chans i NHL först, om han skulle ges den möjligheten.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Undrar om inte RR behöver mer bodypower för NHL spel. Smartness har han ju så det räcker och blir över.
Bakomfumlare
Forumamatör

Post by Bakomfumlare »

RBK och Pelle Svensson är uppenbarligen ute efter Alexander Barta i MIF. Högst sannolikt som ersättare för i första hand Alex Johansson. Går det i lås är det ett byte jag gillar. Barta är en grym tvåvägscenter. Nu har Affe i KvP tagit upp spåret också, och Sylvegård i MIF säger sig inte ha råd med Barta längre. Vaddå "inte ha råd"?? Har Lille Hugo hittat sig en ny, och mycket skojigare, leksak att lägga miljonerna på? Upprorsstämning och intifada råder i gökarnas supporterled. Det tåles inte att RBK kommer och plockar MIF:s kanske bäste spelare (ja, jag håller Barta som betydligt bättre och nyttigare än "Linus i hörnet"). Bland gökarna glöms det gärna bort att Percy en gång i tiden inledde MIF:s satsning genom att handplocka flera av RBK's, på den tiden, bästa spelare. Kanske beroende på att flertalet av MIF-fansen inte var födda då.

Nåväl. Fortsättning följer - högst sannolikt. Silly kan många gånger vara mer underhållande än serielunken. ;)
Diplomati är konsten att be något dra åt helvete på ett sådant sätt att vederbörande ser fram emot resan...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Jag gillar också Barta, när han verkligen kör. Men han har en liten tendens att försvinna i matcherna. Å andra sidan gjorde väl alla det MIF i mellanåt den gångna säsongen. ;)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Kan hålla med om att Barta var deras bäste spelare den gångna säsongen. Men samtidigt … nej, jag skulle inte vilja ha någonting från Malmö in i Växjö. Det liksom svävar en stor gul ballong med texten ”Warning! LEPRA” över hela den truppen :wink:

Jag tar Alexander J före Alexander B alla dagar i veckan, faktiskt. Vi får se vad som händer, om han hamnar här.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Bakomfumlare
Forumamatör

Post by Bakomfumlare »

PutteA wrote:Å andra sidan gjorde väl alla det MIF i mellanåt den gångna säsongen. ;)
Ja. Begreppet "grupp-koma" fick den gångna säsongen en helt ny definition...

Primeau: Så bra då! Ni får Alex J (som även han har en tendens att försvinna i matcherna - ibland) och vi får Alex B. Alla blir nöjda och glada. Harmoni och frid råder.
Diplomati är konsten att be något dra åt helvete på ett sådant sätt att vederbörande ser fram emot resan...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Tror inte det spelar så stor roll. Båda är nog bra förvärv, men ES är ES, och några garantier för att dessa båda har vad som krävs där finns inte, utan det kommer hösten att visa! Just nu är båda två mycket bra allsvenska spelare.
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Niles wrote:Varför skulle han hit igen, han har ju lämnat en gång långt innan det blev klart vilken serie vi skulle spela i. Släpp Aik-Rosén och gå vidare.
Lämnade långt innan? Han blev klar för Modo efter vår kvalserie var färdigspelad!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Det som förvånar mig lite när det gäller RBK, är att man verkar vara mycket för att hämta tillbaka såna som vart i klubben tidigare trots att det inte inneburit nån direkt framgång. Nu ryktas ju både Vesce, Bartley och Granak till klubben. Självklart bra spelare, men....
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lemieux wrote:
Lämnade långt innan? Han blev klar för Modo efter vår kvalserie var färdigspelad!
Ja precis, eller hur :lol:
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Niles wrote:
Lemieux wrote:
Ja precis, eller hur :lol:
Nu hänger jag inte riktigt med här! :P
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
nature
Forumdemon

Post by nature »

Givetvis pratar han om flytten till AIK...
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

jo förmodligen men förstår bara inte riktigt vart vi kommer in i bilden, inte så att det är en egen produkt ju och att hans högsta önskar är att lira i Lakers..
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

MrMadhawk skriver om Linköpings kvartett som dom presenterade idag innehållande: Rahimi, Salomonsson, Simon Hjalmarsson och Eric Himelfarb. Sen hintar han om en annan Linköpings sak som verkar helt crazy, men den håller han på ett tag.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

som ja skrev på min Twitter tidigare idag...LHC kommer bli riktigt heta under kommande säsong !! och då menar jag verkligen RIKTIGT JÄVLA HETA !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Inte alls impad av LHC värvningar förrutom Roger Melon
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Håller med, LHC skrämmer inte mig alls hittills.
jahak
Forumamatör

Post by jahak »

Håller med.
Hjalmarsson lär vara en bra värvning.

Himmelfarb är väldigt oprövad, kan gå hur som helst. Jämför med Soares som också var dominant i AS men blek i ES.
Rahimi är ju verkligen inget imponerande. I princip sjundeback i HV, borde inte Albin Lorentzon redan fylla upp rollen som Rahimi är tänkt att ha?
Salomonsson har härlig skridskoåkning och var helt OK i AIK men jag vet inte ja, ingen stjärna direkt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Instämmer med er övriga. Och tar man dessutom med i beräkningarna att Jämtin och Norrena ryktas vara på väg bort på grund av dåligt uppförande, att de gamla landslagsbackarna, Johansson och Hävelid, knappast blir alertare med åldern så är inte dagens "paket" imponerande.

Men MrMadhawk vet tydligen något exceptionellt som ska hända med LHC. Spännande att se vad det kan vara.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

jahak wrote:Håller med.
Hjalmarsson lär vara en bra värvning.

Himmelfarb är väldigt oprövad, kan gå hur som helst. Jämför med Soares som också var dominant i AS men blek i ES.
Rahimi är ju verkligen inget imponerande. I princip sjundeback i HV, borde inte Albin Lorentzon redan fylla upp rollen som Rahimi är tänkt att ha?
Salomonsson har härlig skridskoåkning och var helt OK i AIK men jag vet inte ja, ingen stjärna direkt.
Dock är Salomonsson alltid en bra spelare att ha i laget, frenetisk skridskoåkare och bra på att transportera pucken genom mittzonen - en Weinstock i ES.

Dock har man tappat guldklimpen Dahlbeck till NHL, helt klart ett avbräck för deras defensiv.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Andra lags Silly Season

Post by PutteA »

Jag är inte säker att detta som Höken håller inne med behöver vara en ny LHC värvning, det kan också vara nån med kontrakt som släpps ut på marknaden. Stoffe frågade Höken på Twitter om det är Jämtin som är på väg till Växjö ;) och jag frågade om det kan vara Calle Söderberg som är på väg tillbaka till MIF. Vi får nog inom sinom tid veta!! ;)
Post Reply